16V motory - jsou naprd nebo ne?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Kingu s Vectrou 1.8 jsi asi nezavodil...
Ty už jsi jel po českých okreskách 200? Tak to promiň, to je nedorozumnění, hned volám tým FI -Ferrari, ať zapomenou na šumáka, že mám pro ně něco lepšího. Na běžné silnici prostě neměl šanci mi ujet, právě proto, že tyhle staré motory nepředvedou žádný slušný výkon v žádných otáčkách. když podřadíš za tři v té šunce civicu, tak se opravdu vzdaluješ a to dost ostře. Já jsem počáteční náskok, který je přece jen znát, (50 kW proti 66 a 1,3 proti 1,8), vždy srovnal. Ale to je fuk, já dokážu s tou samou felinou držet krok s ledasčím. Ono totiž nejde o maximálku. Jet po okreskách 150 -160 už vyžaduje dobré nervy. ty mám. ten, kdo tu argumentuje nesmysly jseš ty ... (co by dělal civic, kdyby byl o 200 kg těžší a podobné hlody). -
« Kingu s Vectrou 1.8 jsi asi nezavodil...
Jestli jsi zavodil s s Feldou 1.6 nebo 1.3 a s Vectrou 1.8 a ona Ti neujela, to Ti mam verit? Ta "drbna" jsi sam - vzdyt Vectra A 1.8 jede v pohode 200km/hod - to mam vyzkousene... To Ti neudela zadna seriova Felina - muzes se jich na to zeptat v jejich rubrice. Trochu ferovosti pri diskuzi bych prosil a ne snahu cloveka hned umlatit cimkoliv... -
« Re: Hmotnost Civicu a Otiny
Ivo, nech to plavat. Už zase vyšlo najevo, že moderní 16V technologie s VTEC stojí za starou bačkoru. Není totiž nad 8V, třeba s karburátorem, nebo parní stroj. Tak si potichoučku zalezeme zpátky pod kamínek do Honda Clubu, aby nás borec s nejporuchovější značkou na světě nezašlápl, nebo aby na nás nespadl nějaký díl, až se mu to rozpadne... Jééé, co to kecám... Ach jo, proč dneska v MC narážím na samé takovéhle. V tématu Skoda Fabia taky. -
« Re: Hmotnost Civicu a Otiny
Debata s tebou ztraci smysl, protoze, promin, mi pripominas pavlacovou drbnu. Kdyz ti predlozim nejaky argument tak skaces na nejake tema, ktere s tim minulym souvis jen minimalne. Nemyslim si, ze 1.6i je celohlinikovy motor. Netvrdim, ale ze nema hlinikove komponenty. Vazit jsem ty motory nevazil, ale uz od pohledu je ten v Honde mnohem kompaktnejsi. Ale stale nema ten 1.6i nema ty vykonove parametry jako 1.5i VTEC od Hondy. Ma o 10kW nizsi vykon a tech 145Nm ktere ma jsou k dispozici pouze v jednom bode na rozdil od Hondy, ktera diky VTEC tento handicap nema a snazi se rovnomerne rozdelit kroutici moment v sirsim spektru otacek. O spotrebe nemluvim, tam je to uplne jasne. Dale se dopoustis fatalniho omylu v tom, ze Civic bude nachylnejsi na bocni vitr. Naopak, Civic je na bocni vitr mnohem mene nachylny nez Otina, protoze ma mnohem nizsi teziste a lepsi aerodynamiku. A to MAM JA OVERENO ZE SVE VLASTNI ZKUSENOSTI, na rozdil od tvych "pavlacovych" spekulaci. ALE MY SE TU BAVIME O MOTORECH NE? Co se tyce akcelerace, opet si nepochopil princip prenosu vykonu prevody a z neho vyplyvajiciho KROUTICIHO MOMENTU NA KOLECH, ktery je urcujici pro akceleraci. -
« Re: Hmotnost Civicu a Otiny
Ty, s tou vectrou, jsi mi opravdu borec. Zkus zapomenou na všechny kdyby, nasaď důvěryhodný ksicht a vyraž k nejbližšímu dealerovi Honda na zkušební jízdu. Nejezdi tam ale raději s vectrou, mohl bys jí po návratu s předváděčky s civicem třeba shodit někde ze skály. Až se svezeš, tak se ozvi, buď tak laskav. 1,8 vectru má kamarád a neujel mi, a to jsem jel s felicií. A jinak nevím, které fevadnou při 160ti. moje 1,3 jede 165 bez problémů a 1,6 ještě o 15 - 20 navíc. Mám nejraději ty frajery, co mlátěj hobou a nevědí o čem. Nikdo tu nepopírá, že je na tom s pasivní bezpečností civic poněkod na štíru, ale při tvé tzv svižné jízdě (u mě je tedy ještě tak o 30 -40 km výš, ale to nevadí) po silnici ve 120 -130 do stromu, tak jaký byl civic i octavia. Nepřežil to ani známý s BMW5. A kam bys asi těch 200 kg do civicu nacpal? Má sice větší rozvor, ale kapku menší převisy, které octavii určitě tak metrák seberou. -
« Re: Nejsou na prd
Ale JA NIKDE NETVRDIM, ZE TY 8V MOTORY JSOU NAPRD. TY TVRDIS, ZE 16V JSOU NAPRD. Trend je jasny - nejen u zazehovych, ale i u vznetovych motoru viceventilova technika (staci se podivat na nove diesely od BMW, Audi, Mercedes...). To, ze Skoda ve svych autech stale jeste pouziva tyhle starsi motory je jeste z nich financne neco vyrazit, protoze je to hotove a overene reseni za malo penez (to je moje logicka dedukce, kdokoliv dalsi se k tomu muze vyjadrit). Navic si myslim, ze ten 2.0 8V je z nouze ctnost, protoze standardni 1.8 20V je nepovedeny a VW variablini casovani neumi, aby tak kompenzovalo jeho nedostatky. Proto taky licencovali 200 patentu od Toyoty vymenou za sve diesely. -
« Hmotnost Civicu a Otiny
S tou hmotnosti u Otiny se asi mylis - Otina 1.6i ma taky hlinikovy lehky motor a je o tech 200kg tezsi (1.8 jeste vic) - takze ten rozdil je opravdu v plechu. Kufr - vetsi previs je nevyhodou hlavne pro blby, kteri nevi jak rozdelit hmotnost veci v kufru. Jinak jezdil jsem taky v UNO 75Sie - je to jeste o 200kg lehci nez Civic a ve 180km/hod pri bocnim vetru to pekne tanci na silnici... Ale zrychleni bylo fajn pokud jsem v tom sedel sam (coz je zrejme pripad vetsiny zdejsich prispevku). Pokud jsem tam nalozil 4 lidi a plny kufr - bylo po akceleraci... -
« Nejsou na prd
jinak by na ně nepřecházeli všichni výrobci. Někteří zcela, jiní většinou. Dokonce se objevují i víceventilové techniky (viz Škoda 1,8 20V) a 12 a 16 V je už i u dieselů. A proč - protože jsou lepší. Umožňují totiž vyšší využití paliva, mají vyšší účinnost. Proto větší výkon a menší spotřeba. Prostě lépe spálí palivo a dostanou z něj více energie. Takže zdejší debata může být jen potvrzením zjištění jiných. -
« Re: vystrizliveni z Hondy Civic 1.5 VTEC
Tva argumentace neni zcela korektni. Prave, ze se jedna o mensi a hlinikovy motor, je Honda vyrazne lehci. Rozmerove je totiz Civic temer shodny s Otinou. Samozrejme koncepce robustniho rodinneho a sportovne ladeneho sedanu se musi projevit v celkovem designu, ale nelze souhlasit s tim, ze rozdil v hmotnosti je dan pouze karoserii. Navic se ten velky kufr u Octavie negativne projevuje v jizdnich vlastnostech, protoze plne nalozena Otina (na rozdil od Civicu a jeho vetsimu rozvoru) se stava pretacivou, alespon to tvrdi testy v extremnich situacich. -
« Re: vystrizliveni z Hondy Civic 1.5 VTEC
Mas pravdu s katalogy - ono je v tom i kus bordelarstvi na WEBu u Hondy CZ - marne jsem u nich hledal krome obrazku take technicke udaje a ceny vozu (proto jsem musel hledat jinde). Nicmene - pokud tomu odlehcenemu 4D pridame tak 200kg chybejciho plechu (rozdil proti Otine) jak asi bude vypadat udaj o zrychleni? Asi se priblizi tomu neslavnemu 5D 1.5, ze? Proste parametry se dobre honi v lehkem autu, u vetsiho a vice nalozeneho auta se musi hledet i na jine parametry nez je vykon v 6000rpm... -
« Re: vystrizliveni z Hondy Civic 1.5 VTEC
1) Vim co mam ve specifikaci auta, ktere jsem koupil, to co jsi nasel v katalogu je chybny udaj, kde namisto dat pro 4D 1.5i uvadi data motoru 1.4i, kdyby jsi nebyl zaslepen svou zaujatosti tak bys si toho vsimnul. Sam jsem na to Hondu jiz upozornoval, tech nesrovnalosti je totiz v tom katalogu vice. 2) Pokud mi neveris muzes se podivat na specifikace 1.5i 4D na Web (www.honda.de nebo www.honda.co.uk). -
« vystrizliveni z Hondy Civic 1.5 VTEC
Dobre jste to na me s Hondou kouleli - "kam se hrabe" Vectra na Civica 4D 1.5 VTEC. No a ja vecer nahledl do katalogu a zjistil jsem, ze sam vyrobce uvadi u Civic 4D 1.5 VTEC parametry: max.180km/hod, zrychleni 0-100 za 11.6s. Cim se teda chcete vytahovat na ten stary * 8V Vectru vzdyt ten ma max. 183km/hod a zrychleni i pri vetsi hmotnosti 0-100 za 12s :-))) A s tou spotrebou - nemusite si suskat jen sami pro sebe v rubrice Honda, ze "sportovni styl" jizdy prijde u benzinky draho - to vime vsichni i bez reci ze spotreba v 5000rpm je stejna jako v 3000... Soudim, ze vami porovnavana Otina ve stejne cenove relaci s Civicem = SLX 1.8 (max.205km/hod 0-100 10.5sec) 20V se tomu Civicu 1.5VTEC musi na silnici akorat smat :-))) A k hmotnostem - i setreni plechem u Hondy je jasne - pri srazce se to muze seredne nevyplatit :-((( Kazda sranda proste neco stoji a otazka je, zda se ta cena vyplati - coz mel byt namet teto vymknute rubriky... -
« Re: Vznetovy motor
Mas pravu v tom, ze bych nerad ridil S120 ve 160, ale bylo to mysleno spise symbolicky. Myslim, ze jsem dospeli k nejakemu zaveru, ktery bych se pokusil zformulovat do nasledujicich dvou bodu: 1) 8V je obvykle levnejsi s nizsim vykonem, pricemz poskytuje max.kroutici moment v nizsich otackach => moznost klidnejsi jizdy bez vytaceni motoru, horsi akcelerace ve vyssich otackach pri predjizdeni. Principialne se nahrazuje vznetovymi motory, ktere jsou vsak drazsi 2) 16V je drazsi nez 8V stejneho objemu, ale vykonnejsi => nutnost vice radit a vytacet motor, ale snazsi a bezpecnejsi predjizdeni. Principialne je vylepsovan variabilnim casovanim ventilu, ktere poskytuje vyssi kroutici moment v nizsich otackach. Souhlas? -
« Vznetovy motor
S tim jit do vznetoveho motoru souhlasim - jenze on je ten vznetak v TDI taky hodne drahy - pod 20tis km rocne se nerentuje... Takze porad je nejlepsi dobre zachovala ojetinka s tak 40-50tis km na konte. S tou S120 jsi to jinak trochu prehnal - ve 160 jsem na dalnici jeste zadnou nevidel - vetsinou uz tam vadnou i Feliny 1.6 ... -
« Re: Svizna jizda
No, jsem dost chytry na to, abych si spocital, ze 130+30=160 a to z tech S120 se da vyrazit. Klid tam nebude, zato se daji poridit za 30-50 tis. ;-)Ale zpatky od invektiv k racionalni diskuzi. Sam asi ted nejlepe vidis jaky je rozdil mezi 8V vetsiho objemu a 16V s mensim objemem. Jedine, co poskytuje je max. krouticiho momentu v nizsich otackach. Pak si ale myslim, ze je lepsi jit do vznetoveho motoru, ktery tento princip implementuje mnohem lepe nez zazehovy motor. Trend v bezinovych motorech je jasny, viceventilova technika.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!