16V motory - jsou naprd nebo ne?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Hmotnost a akcelerace...
Myslim, ze srovnavani Otiny a Civicu byla taky blbost - ale o tom ta akcelerace totiz byla - tedy kdyby mel Civic stejne tezke plechy jako Otina byl by o 200kg tedy o 20% tezsi a tudiz by mel i o 20% horsi akceleraci. Nic vic tim mineno nebylo. Proste pokud srovnavas motory dvou aut (Civic x Otina) musis vzit v uvahu stejnou hmotnostni kategorii - jinak se k nicemu nedoberes. A pokud dobre pocitam tak prodlouzenim akcelerace Civicu 10.6sec o 20% se v pohode dostanu na hodnotu te Otiny 1.6i 11.7sec ne? -
petous 03.09.99 14:37
« Poznámka
Jen tak na okraj. Konstruktéři Oplu jsou jasný blbci, protože všechny jejich dnešní motory mají 4 ventily na válec. A to iv 3 válcovém litru stejně jako v 2l turbodieselu. Jsou to odrodilci, měli by se vrátit zpátky k 2V 1.8i s jednobodovým vstřikem z šedé litiny, protože to je ten správný materiál pro české silnice. -
« Ferovost argumentace...
Konecne jsem prosel vsechny prispevky zpatky a pred vetou "Jen tak mimochodem cim jezdis? Jinak o te spotrebe jsem uz taky psal..." se zadna zminka o Vectre nevyskytuje. A cipak je ta veticka Ivo? Jedina chyba kterou jsem za celou dobu udelal je, ze jsem kdy akceptoval na takovou predem neferove myslenou otazku. Za proud podpasovek s rychlostnimi limity a jezdenim po okrskach od Kinga si tedy mohu sam, ze? Tedy jsem ochoten nadale se bavit o prinosu (sile, zivotnosti, porizovacich a provoznich nakladech 8V kontra 16V). Na invektivy typu Civic x Vectra (navic starsi) uz nebudu reagovat... -
« To: Matej
Ty jsi fakt demagog. Nezapomen, ze o tech 20% zkratis 10.4s, ale v pripade Oktavie 1.6i pri stejnem narustu hmotnosti 200kg o 16.7% zkratis 12.2s. Vysledek? Civic 12.48s a Oktavie 14.24s. Hochu, ne King fyziku, ty se nauc matematiku a to velmi, velmi stredoskolskou. -
« Re: Nejsou na prd
Ivo odpověděl za mne. Jednak existují vyjímky potvrzující pravidlo - ale i VW chystá 1,6 16V, pokud jsem správně četl. A z jednoho vysloveně zvoraného motoru nelze soudit na celkově špatnou koncepci. Navíc je otázkou, zda 1,8 20V není skutečně blbostí motorářů VW (ne z Boleslavi), protože může jít o nevydařený pokus udat za nižší peníz motor vyvynutý za jiným účelem - viz 1,8 20V turbo. -
« Re: Proc jsem pletete VTEC
1) VTEC je jedna z technologii variabilniho casovani ventilu, ktere jsou pouzivany s cilem u viceventilove techniky dosahnout ploche krivky krouticiho momentu (BMW - VANOS, Toyota - VVTi, Ford ...). Ale to tu uz zaznelo. 2) Nikdo tady nepropaguje svoje znacky. Ja jsem pouzil motor 1.5i VTEC od Hondy ne proto, ze ho mam, ale protoze to je priklad vyspele 16V technologie pro srovani s 2.0 od VW, ktery stoji temer totez a poskytuje srovnatelny vykon. TY JSI PROHLASIL, ze by jsi takove auto (1.5i) ani za nic nechtel (nikdy nikdo ti nenutil Hondu, to uz jsem ale take psal) a vnesl jsi do teto diskuze nevecny ton (bocni vitr, velky kufr, velka hmotnost...), ktery si dovrsil opevovanim sve Vectry oproti Civicu 1.5i VTEC na zaklade nekorektnich ciselnych udaju. 3) Trochu se obavam, ze svou neurozu vyplyvajici z vyse uvedeneho a chybejicich vecnych argumentu potrzujich, ze "16V je naprd", prenasis na druhe. 4) Podivam-li se na tech 80 prispevku v teto skupine, tak se obavam, ze jsi asi jediny nebo jeden z mala, ktery nazev teto diskuze obhajuje. Bohuzel stale vice se domnivam, ze to je prave proto, ze jezdis Vectrou 1.8 8V a delas z nouze ctnost. -
« Re: King
Jeste k Tve odpovedi - mas pravdu, po okrskach 160 nejezdim, az si poridis rodinu taky prestanes (jestli Ti do te doby neseberou papiry nebo Ti nejaky "blbec" nevletne do cesty). Co se tyce hmotnosti vozu - mylis se - hmotnost vozu vzdy hraje roli pri akceleraci. Ma-li Civic 1000kg a Ty ho zatizis dalsimi 200kg tak bude akcelerace o 20% horsi - to je fyzika (muzes mi nadavat ale fyzikalni zakony nezmenis)... -
« Proc jsem pletete VTEC
VTEC je pokud vim specialita Hondy, kterou vetsina automobilek nepouziva a tato rubrika je o viceventilovych motorech tak proc to tu porad tak prosazujete? Prestante si vsichni chvalit sve znacky (nestal jsem o to psat tu cim jezdim - to jste vyvolali vy) - ty vecne provokace a vytahovani si trika uz zacinaji pripominat typicke neurotiky na silnicich (viz. rubrika ridici pouzivejte plynovy pedal). -
« Re: Kingu s Vectrou 1.8 jsi asi nezavodil...
Ty už jsi jel po českých okreskách 200? Tak to promiň, to je nedorozumnění, hned volám tým FI -Ferrari, ať zapomenou na šumáka, že mám pro ně něco lepšího. Na běžné silnici prostě neměl šanci mi ujet, právě proto, že tyhle staré motory nepředvedou žádný slušný výkon v žádných otáčkách. když podřadíš za tři v té šunce civicu, tak se opravdu vzdaluješ a to dost ostře. Já jsem počáteční náskok, který je přece jen znát, (50 kW proti 66 a 1,3 proti 1,8), vždy srovnal. Ale to je fuk, já dokážu s tou samou felinou držet krok s ledasčím. Ono totiž nejde o maximálku. Jet po okreskách 150 -160 už vyžaduje dobré nervy. ty mám. ten, kdo tu argumentuje nesmysly jseš ty ... (co by dělal civic, kdyby byl o 200 kg těžší a podobné hlody). -
« Kingu s Vectrou 1.8 jsi asi nezavodil...
Jestli jsi zavodil s s Feldou 1.6 nebo 1.3 a s Vectrou 1.8 a ona Ti neujela, to Ti mam verit? Ta "drbna" jsi sam - vzdyt Vectra A 1.8 jede v pohode 200km/hod - to mam vyzkousene... To Ti neudela zadna seriova Felina - muzes se jich na to zeptat v jejich rubrice. Trochu ferovosti pri diskuzi bych prosil a ne snahu cloveka hned umlatit cimkoliv... -
« Re: Hmotnost Civicu a Otiny
Ivo, nech to plavat. Už zase vyšlo najevo, že moderní 16V technologie s VTEC stojí za starou bačkoru. Není totiž nad 8V, třeba s karburátorem, nebo parní stroj. Tak si potichoučku zalezeme zpátky pod kamínek do Honda Clubu, aby nás borec s nejporuchovější značkou na světě nezašlápl, nebo aby na nás nespadl nějaký díl, až se mu to rozpadne... Jééé, co to kecám... Ach jo, proč dneska v MC narážím na samé takovéhle. V tématu Skoda Fabia taky. -
« Re: Hmotnost Civicu a Otiny
Debata s tebou ztraci smysl, protoze, promin, mi pripominas pavlacovou drbnu. Kdyz ti predlozim nejaky argument tak skaces na nejake tema, ktere s tim minulym souvis jen minimalne. Nemyslim si, ze 1.6i je celohlinikovy motor. Netvrdim, ale ze nema hlinikove komponenty. Vazit jsem ty motory nevazil, ale uz od pohledu je ten v Honde mnohem kompaktnejsi. Ale stale nema ten 1.6i nema ty vykonove parametry jako 1.5i VTEC od Hondy. Ma o 10kW nizsi vykon a tech 145Nm ktere ma jsou k dispozici pouze v jednom bode na rozdil od Hondy, ktera diky VTEC tento handicap nema a snazi se rovnomerne rozdelit kroutici moment v sirsim spektru otacek. O spotrebe nemluvim, tam je to uplne jasne. Dale se dopoustis fatalniho omylu v tom, ze Civic bude nachylnejsi na bocni vitr. Naopak, Civic je na bocni vitr mnohem mene nachylny nez Otina, protoze ma mnohem nizsi teziste a lepsi aerodynamiku. A to MAM JA OVERENO ZE SVE VLASTNI ZKUSENOSTI, na rozdil od tvych "pavlacovych" spekulaci. ALE MY SE TU BAVIME O MOTORECH NE? Co se tyce akcelerace, opet si nepochopil princip prenosu vykonu prevody a z neho vyplyvajiciho KROUTICIHO MOMENTU NA KOLECH, ktery je urcujici pro akceleraci. -
« Re: Hmotnost Civicu a Otiny
Ty, s tou vectrou, jsi mi opravdu borec. Zkus zapomenou na všechny kdyby, nasaď důvěryhodný ksicht a vyraž k nejbližšímu dealerovi Honda na zkušební jízdu. Nejezdi tam ale raději s vectrou, mohl bys jí po návratu s předváděčky s civicem třeba shodit někde ze skály. Až se svezeš, tak se ozvi, buď tak laskav. 1,8 vectru má kamarád a neujel mi, a to jsem jel s felicií. A jinak nevím, které fevadnou při 160ti. moje 1,3 jede 165 bez problémů a 1,6 ještě o 15 - 20 navíc. Mám nejraději ty frajery, co mlátěj hobou a nevědí o čem. Nikdo tu nepopírá, že je na tom s pasivní bezpečností civic poněkod na štíru, ale při tvé tzv svižné jízdě (u mě je tedy ještě tak o 30 -40 km výš, ale to nevadí) po silnici ve 120 -130 do stromu, tak jaký byl civic i octavia. Nepřežil to ani známý s BMW5. A kam bys asi těch 200 kg do civicu nacpal? Má sice větší rozvor, ale kapku menší převisy, které octavii určitě tak metrák seberou. -
« Re: Nejsou na prd
Ale JA NIKDE NETVRDIM, ZE TY 8V MOTORY JSOU NAPRD. TY TVRDIS, ZE 16V JSOU NAPRD. Trend je jasny - nejen u zazehovych, ale i u vznetovych motoru viceventilova technika (staci se podivat na nove diesely od BMW, Audi, Mercedes...). To, ze Skoda ve svych autech stale jeste pouziva tyhle starsi motory je jeste z nich financne neco vyrazit, protoze je to hotove a overene reseni za malo penez (to je moje logicka dedukce, kdokoliv dalsi se k tomu muze vyjadrit). Navic si myslim, ze ten 2.0 8V je z nouze ctnost, protoze standardni 1.8 20V je nepovedeny a VW variablini casovani neumi, aby tak kompenzovalo jeho nedostatky. Proto taky licencovali 200 patentu od Toyoty vymenou za sve diesely. -
« Hmotnost Civicu a Otiny
S tou hmotnosti u Otiny se asi mylis - Otina 1.6i ma taky hlinikovy lehky motor a je o tech 200kg tezsi (1.8 jeste vic) - takze ten rozdil je opravdu v plechu. Kufr - vetsi previs je nevyhodou hlavne pro blby, kteri nevi jak rozdelit hmotnost veci v kufru. Jinak jezdil jsem taky v UNO 75Sie - je to jeste o 200kg lehci nez Civic a ve 180km/hod pri bocnim vetru to pekne tanci na silnici... Ale zrychleni bylo fajn pokud jsem v tom sedel sam (coz je zrejme pripad vetsiny zdejsich prispevku). Pokud jsem tam nalozil 4 lidi a plny kufr - bylo po akceleraci... -
« Nejsou na prd
jinak by na ně nepřecházeli všichni výrobci. Někteří zcela, jiní většinou. Dokonce se objevují i víceventilové techniky (viz Škoda 1,8 20V) a 12 a 16 V je už i u dieselů. A proč - protože jsou lepší. Umožňují totiž vyšší využití paliva, mají vyšší účinnost. Proto větší výkon a menší spotřeba. Prostě lépe spálí palivo a dostanou z něj více energie. Takže zdejší debata může být jen potvrzením zjištění jiných.