16V motory - jsou naprd nebo ne?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: dohady pro jkl
To, co jsme tu chtěli říci svými příspěvky vlastně shrnuješ v jedné větě - 16V a variabilní časování je k nezaplacení při předjíždění (mimochodem hodnoty zrychlení z 0 - 100 nejsou u "obyčejných" hond nikterak oslňující pravě proto, že při akceleraci musí motor projít i tou slabší nízkootáčkovou fází. Ale při rychlostech mezi 100/120km/h, kdy je třeba zrychlit na 150/160, tam vyniknou vlastnosti 16V motoru. V nízkých otáčkách se dá jezdit bez sportovních ambic s motorem 8v i 16V. Ale jak to vysvětlit někomu, kdo má doma ten svůj báječný osmiventil - nevíš? .... Jen tak na okraj: myslím, že lidé z Honda Clubu patří na MC k nejméně konfliktním. Ale tvůj názor ti vyvracet nebudu. -
« dohady
Nemůžu s tebou souhlasit Matěji v tom, že motor např. z Hondy se nehodí do praktickeho provozu protože má "menší" zrychlení. To prakticky nepotřebuješ. Myslim to z 0-100 nebo podobné, ale to co právě využiješ je když jedeš a potřebuješ předjed a na to jsou 16V nebo dokonce časování ventilů lepší. Na druhou stranu máš pravdu, že v těhle diskuzích hájí každej svoje auto a jinak je to dost trapný a nechutný napadání. Málo kdo tady umí tomu druhýmu slušně něco napsat. A pánové promintě, ale zrovna vaše jména z Honda clubu jsou toho příkladem i když zrovna Ivo bych řekl, že není ten pravý příklad. I když už se taky občas neudržíš.? -
« Re: odpoved na motor 1.6i a ukonceni diskuse
Motor 1.6i z Otiny je montovan i do jinych aut - napr. Golf se stejnym motorem ma pri hmotnosti 1100kg zrychleni 0-100 za 10,9s. Takze fyzikalni zakony plati (k velke zlosti lidi, co jezdi srdcem). Odpoved na konstrukci motoru 1.6i : jedna se o dlehceny motor tj. hlava i blok motoru jsou z lehkych slitin. Tolik odpoved. Jinak se ale v diskusi vlastne nic noveho nedeje - dva Hondisti se porad hadaji s jednim zatvrzelcem ne o kladech a zaporech 16V ale o spis o tom, ze kdo si koupil 16 neni hloupy... To vse za okazaleho nezajmu ostatnich ucastniku - lidem je proste jedno v cem jezdi. Stejne jako je jim jedno jestli maji vuz zabezpecen proti ukradeni - az jim auto nekdo lohne tak nadavaji a rikaji, ze se stejne neda nic delat (viz. jina diskuse). Prumerny ucastnik techto diskusi jen chvali svoji oblibenou znacku auta (vybranou srdcem) a nadava ostatnim znackam i ucastnikum provozu. Tedy v rubrice 16V motory se zrejme nic zajimaveho nedozvim (jediny frajer - pridirani 16V zustal nezodpovezen) a proto koncim... -
« Re: Hmotnost a akcelerace...
Pro zrychleni vozu neni postacujici udaj max. vykon a max.kroutak - ty hodnoty se v otackach meni (a casto dost nepredvidane klesaji a stoupaji prave u 16V - vysledek je potom, ze ten motor proste nesedi na sve kone - viz.Otina 1.8 92kW). Co je blbe, ze zalezi i na spatnem odstupnovani prevodovky (to dobre vis z vlastniho auta). Takze argumentovat jen dvema hodnotami vykonu a kroutaku pro jezdeni autem proste nestaci... Nebo snad znas aspon prubeh max.kroutaku v celem rozsahu otacek - na to je Honda na tech.udaje trochu skoupa ne? -
« Re: Hmotnost a akcelerace...
Nemohu rici nic jineho nez, ze jsi trapny. Z jedne strany chces abtrahovat od samotneho auta a nasledujici prispevek udelas presny opak. Mel jsem chvili dojem, ze jsem to s tou pavlaci prehnal, ale opak je pravdou. V okamziku, kdyz mas k dispozici presna a korektni data, tak hledas spekulativni argumenty. Je mi te lito... -
« Re: Hmotnost a akcelerace...
Pro me je meritkem kvality motoru i akcelerace a ta v testu nesedi na tak vysoky vykon motoru. Velky kroutak motoru ve vysokych obratkach neni k zahozeni ale v praktickem provozu to asi nestaci. Jinak by sama Honda asi rada uvadela lepsi udaje zrychleni ne? Od lidi, kterym denne projdou desitky aut pod rukama casto slysim, ze vysoky tabulkovy vykon u mnoha motoru proste nesedi na chovani v praxi. Proto ta opatrnost a prepocitavani zrychleni autaku na stejnou hmotnost auta - to je jedina berna mince pri posuzovani "povedenosti" jejich motoru. -
« Re: Hmotnost a akcelerace...
No konecne jsme abstrahovali od bocniho vetru, hmotnosti aut atd. (o to se snazim celou tu dobu). 1.5iVTEC ma maximalni vykon 84kW v 6500 otackach a maximum krouticiho momentu 134Nm v 5500 otackach. 1.6i 8V ma 74kW v 5600 a 145Nm v 3800, vypoctem tedy plati to, ze bude mit 1.6i v 5600 kroutici moment 126Nm a ten motor TADY KONCI. Sice ho muzes trapit k 6000 ale to je zbytecne. 1.5i VTEC ma v techto otackach (5600) 134Nm a v 6500 ma stale jeste 123.4Nm. Tedy o temer 1000 otacek dele muze jet na nizsi prevodovy stupen a ma TEDY O TO NASOBNE VETSI KROUTICI MOMENT NA KOLECH a vetsi akceleraci. Takze se dostavame k JIZ NEKOLIKRAT ZMINENEMU VYSLEDKU, ze "dole" potahne lepe 1.6i, ale vse konci v kolem 5000, tam zacina kralovat 1.5iVTEC. Takze zaver: 1.5iVTEC sice ma mensi kroutici moment a nizsi akceleraci "dole" (coz se snazi minimalizovat zminenym VTEC), ale dokaze ho davat k dispozici mnohem delsi dobu, az do 6500 otacek. That's it. Proto to lepsi predjizdeni a dynamictejsi jizda. Ale to vse uz tady bylo. -
« Re: Hmotnost a akcelerace...
Cely priklad je minen jen jako porovnani motoru 1.6i a 1.5VTEC ve stejne zatezi v praxi - od auta to abstrahuje (kdyz oba motory potahnou stejnou hmotnost jaka bude jejich akcelerace). Tolik fyzika. Na hadku co je lepsi auto - jestli Civic nebo Otina nepristoupim - to sem nepatri!!! -
« Re: Hmotnost a akcelerace...
Jezismarja proc mi porad pridavas 200kg na Civic. Pridej 1 tunu na Ferrari a bude taky zrychlovat stejne jako Otina. Navic, jeste jednou, tech 200kg neni a nemuze byt jenom "mrtva" hmota = karoserie a plechy. Vsechny rotacni a posouvajici se hmoty v motoru ovlivnuji akceleraci. Cim je motor mensi, tim jsou tyto hmoty mensi a auto lepe akceleruje. -
« Hmotnost a akcelerace...
Myslim, ze srovnavani Otiny a Civicu byla taky blbost - ale o tom ta akcelerace totiz byla - tedy kdyby mel Civic stejne tezke plechy jako Otina byl by o 200kg tedy o 20% tezsi a tudiz by mel i o 20% horsi akceleraci. Nic vic tim mineno nebylo. Proste pokud srovnavas motory dvou aut (Civic x Otina) musis vzit v uvahu stejnou hmotnostni kategorii - jinak se k nicemu nedoberes. A pokud dobre pocitam tak prodlouzenim akcelerace Civicu 10.6sec o 20% se v pohode dostanu na hodnotu te Otiny 1.6i 11.7sec ne? -
petous 03.09.99 14:37
« Poznámka
Jen tak na okraj. Konstruktéři Oplu jsou jasný blbci, protože všechny jejich dnešní motory mají 4 ventily na válec. A to iv 3 válcovém litru stejně jako v 2l turbodieselu. Jsou to odrodilci, měli by se vrátit zpátky k 2V 1.8i s jednobodovým vstřikem z šedé litiny, protože to je ten správný materiál pro české silnice. -
« Ferovost argumentace...
Konecne jsem prosel vsechny prispevky zpatky a pred vetou "Jen tak mimochodem cim jezdis? Jinak o te spotrebe jsem uz taky psal..." se zadna zminka o Vectre nevyskytuje. A cipak je ta veticka Ivo? Jedina chyba kterou jsem za celou dobu udelal je, ze jsem kdy akceptoval na takovou predem neferove myslenou otazku. Za proud podpasovek s rychlostnimi limity a jezdenim po okrskach od Kinga si tedy mohu sam, ze? Tedy jsem ochoten nadale se bavit o prinosu (sile, zivotnosti, porizovacich a provoznich nakladech 8V kontra 16V). Na invektivy typu Civic x Vectra (navic starsi) uz nebudu reagovat... -
« To: Matej
Ty jsi fakt demagog. Nezapomen, ze o tech 20% zkratis 10.4s, ale v pripade Oktavie 1.6i pri stejnem narustu hmotnosti 200kg o 16.7% zkratis 12.2s. Vysledek? Civic 12.48s a Oktavie 14.24s. Hochu, ne King fyziku, ty se nauc matematiku a to velmi, velmi stredoskolskou. -
« Re: Nejsou na prd
Ivo odpověděl za mne. Jednak existují vyjímky potvrzující pravidlo - ale i VW chystá 1,6 16V, pokud jsem správně četl. A z jednoho vysloveně zvoraného motoru nelze soudit na celkově špatnou koncepci. Navíc je otázkou, zda 1,8 20V není skutečně blbostí motorářů VW (ne z Boleslavi), protože může jít o nevydařený pokus udat za nižší peníz motor vyvynutý za jiným účelem - viz 1,8 20V turbo. -
« Re: Proc jsem pletete VTEC
1) VTEC je jedna z technologii variabilniho casovani ventilu, ktere jsou pouzivany s cilem u viceventilove techniky dosahnout ploche krivky krouticiho momentu (BMW - VANOS, Toyota - VVTi, Ford ...). Ale to tu uz zaznelo. 2) Nikdo tady nepropaguje svoje znacky. Ja jsem pouzil motor 1.5i VTEC od Hondy ne proto, ze ho mam, ale protoze to je priklad vyspele 16V technologie pro srovani s 2.0 od VW, ktery stoji temer totez a poskytuje srovnatelny vykon. TY JSI PROHLASIL, ze by jsi takove auto (1.5i) ani za nic nechtel (nikdy nikdo ti nenutil Hondu, to uz jsem ale take psal) a vnesl jsi do teto diskuze nevecny ton (bocni vitr, velky kufr, velka hmotnost...), ktery si dovrsil opevovanim sve Vectry oproti Civicu 1.5i VTEC na zaklade nekorektnich ciselnych udaju. 3) Trochu se obavam, ze svou neurozu vyplyvajici z vyse uvedeneho a chybejicich vecnych argumentu potrzujich, ze "16V je naprd", prenasis na druhe. 4) Podivam-li se na tech 80 prispevku v teto skupine, tak se obavam, ze jsi asi jediny nebo jeden z mala, ktery nazev teto diskuze obhajuje. Bohuzel stale vice se domnivam, ze to je prave proto, ze jezdis Vectrou 1.8 8V a delas z nouze ctnost. -
« Re: King
Jeste k Tve odpovedi - mas pravdu, po okrskach 160 nejezdim, az si poridis rodinu taky prestanes (jestli Ti do te doby neseberou papiry nebo Ti nejaky "blbec" nevletne do cesty). Co se tyce hmotnosti vozu - mylis se - hmotnost vozu vzdy hraje roli pri akceleraci. Ma-li Civic 1000kg a Ty ho zatizis dalsimi 200kg tak bude akcelerace o 20% horsi - to je fyzika (muzes mi nadavat ale fyzikalni zakony nezmenis)... -
« Proc jsem pletete VTEC
VTEC je pokud vim specialita Hondy, kterou vetsina automobilek nepouziva a tato rubrika je o viceventilovych motorech tak proc to tu porad tak prosazujete? Prestante si vsichni chvalit sve znacky (nestal jsem o to psat tu cim jezdim - to jste vyvolali vy) - ty vecne provokace a vytahovani si trika uz zacinaji pripominat typicke neurotiky na silnicich (viz. rubrika ridici pouzivejte plynovy pedal).