16V motory - jsou naprd nebo ne?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  12:35

    « Re: To Matej

    Myslím, že se asi dál nedostaneme. Nechme toho, nebo se to tu zase zvrtne v divokou hádku. Howgh.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  12:26

    « To Matej

    Cituji, co jsem napsal ve svem prispevku: "Nemyslim si, ze 1.6i je celohlinikovy motor. Netvrdim, ale ze nema hlinikove komponenty". AUTO.CZ ve svem testu Octavie 1.6 tvrdi nasledujici: "Motor je osvědčený (dobré slovo pro starší konstrukci ;-) čtyřválec s dvouventilovou technikou a litinovým blokem." Takze, co ty na to? Myslim, ze pozadovat od nas omluvu je preci jen ponekud podivne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  12:07

    « Re: mf

    Netvrdil jsem, ze ty dve Octavie spolu zavodily o to kdo je rychlejsi - precti si ten prispevek do DIMa "Jak nám to ąlapalo ....". Proste ta 1.6i v Otine jezdi docela slusne. Ohledne Tve vytky na tema zimni olej - mel jsi pravdu a ja jsem to taky uz drive uznal - a jestli se Te to tak dotklo tak se i omlouvam :-) - i kdyz (kazdy se nekdy muze mylit - Ty nebo Ivo jste tu taky smele tvrdili, ze 1.6i je zelezny motor bez bloku z lehkych slitin - ja po nikom zadnou omluvu nezadam). Chci jen diskutovat o prinosu 16V pro bezne jezdeni na silnici - nejsem a nebudu zavodnikem - od toho jsou tu snad jine rubriky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  09:20

    « Re: Nepovedena polemika...

    Hmmm, to je zajimave. Ty mě tady napadáš ,co jsem za šílence, sebevraha a potenciálního vraha, popřípadě lháře, když jsem psal, že mi kamarad s 1,8 Vectrou neujel, když jsem měl jen 50kW felicii. Pokud si vzpomínám, má ta vectra 66kW, to jest o 16 víc, než felina. A to jsi mě obvinil ze lži a později vynadal, jak to, že si dovoluji jezdit tou rychlostí, jakou jsem psal. A teď tu obhajuješ 8V argumentem, že 1,6/74 octavia držela krok s 1,8T/110. Pokud dobře počítám, tak je to rozdíl 36kW. Nebudu spekulovat o řidičském umění toho či onoho, ale můj argument, že tvojí 8v vectru jsem držel na árazníku i s 8V felicií, což by se mi nestalo, pokud by řídil 16V civica, jsi odbyl řečmi o nekorektních a smyšlených argumetech a teď jsi vyrukoval s naprosto stejným. Mám pocit, že bys měl mít alespoň tolik slušnosti, že by ses mohl omluvit. Svými příspěvky jsi mne zklamal a tímhle posledním dorazil. King (nešel mi login)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  09:16

    « Re: ukonceni diskuse To:matej

    S Matějem jsem měl možnost diskutovat ohledně olejů. Jak může takový člověk něco vědět o výhodách 16V a autech vůbec, když mimo jiné tvrdí, že olej 0W30 je zimní a že syntetické oleje ničí motory (u Feldy) a pokud se s motorem něco stane, tak výrobce neuzná záruku, protože byl použit syntetický olej a podobné nesmysly.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  09:08

    « Nepovedena polemika...

    Asi to od zacatku vyznelo spatne (vim - nazev teto rubriky jsem zvolil spatne) ale ja nikdy nepochyboval, ze 16V motory jsou technicky lepsi modernejsi reseni nez 8V (i kdyz obcas jen o malo). Neumel jsem ale zvolit dostatecne vystizny nazev pro myslenku: "vypati se prumerne predjizdejicimu ridici investovat do 16V technologie nebo je pro nej 8V s mirne vetsim objemem a levnymi vylepsenimi (variabilni sani) vetsim prinosem?". To je hlavni smysl moji polemiky. Jinak me velmi prekvapuje jak malo lidi nad timto problemem vubec uvazuje - kdyz v rubrice Octavia ctu zkusenosti lidi z dovolene v Italii, kde se Otina 1.6i 8V zdatne drzela za 1.8 turbo vsichni tu 1.6 sice chvali ale nikdo se nezamysli nad faktem jestli neni vyhodnejsi montovat vice obsahu motoru s obdobnou konstrukci. Trochu to prezenu - ale myslim si, ze nejvetsim trhakem u Otiny by klidne mohl byt motor 1.8i 8V s variabilnim sanim 85kW/5400 170Nm/3800 -> kdyz to jde u 1.6 proc by to neslo u 1.8, cena te 1.8 by mohla byt temer stejna jako u te 1.6 ne? Myslim, ze Otina s takovym motorem za nejakych 430tis by byla mnohem vetsi cenovy trhak nez treba 1.8 turbo. Z toho co vidim v cenicich vetsiny firem tak se 16V technologie podepisuje na cene auta citelne - tipnu si tak +50tis. To uz prece stoji za uvahu, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  04:38

    « ukonceni diskuse To:matej

    Víą Matěji, jestli to nebude tím, ľe se s tebou moc diskutovat nedá. Je totiľ rozdíl mezi diskuzí a konfrontací. A není pravda ľe se tu nikdo k téhle technologii nevyjádřil - jenľe kdyľ debata sklouzla ke srovnávání váhy plechů o Koktávky a Civica ...


    Abych vám ąel příkladem ;-) pokusím se shrnout můj názor na víceventilové rozvody. Tak tedy - víceventilový rozvod slouľí pro zvýąení efektivity plnění spalovacího prostoru při vyąąích otáčkách. Tím je dosaľeno vyąąího krouticího momentu při vyąąích otáčkách a jelikoľ výkon je součinem kr.momentu a otáček tak i vyąąího výkonu. To je jasná výhoda. Teď přejděmeľ k otáčkám niľąím. Zde se výhoda rychlejąího plnění jeví jako nepodstatná - dokonce u některých zastaralých motorů je to nevýhoda, protoľe dochází k menąímu víření směsi a tím i pomalejąímu a měně efektivnímu hoření - čili niľąímu kr. momentu. Tato nectnost je u moderních motorů odstraněna větąinou pomocí některého ze systémů pro proměnného časování a/nebo zdvihu ventilů - čímľ se dosahuje srovnatelného nebo vyąąího kr.momentu. Je vąak nutné si uvědomit, ľe velikost a průběh kr.momentu závisí také na mnoha jiných faktorech - tvaru a délce sacího a výfukového potrubí, na přípravě směsi, zapalování, tvaru spalovacího prostoru a jeątě spostě daląích činitelů.


    Spotřeba u obou motorů je diskutabilní. Víceventilový rozvod větąinou nabízí efektivnějąí spalování směsi v ąirokém spektru otáček, daní je o něco vyąąí vnitřní reľie. Osobně si myslím, ľe případná vyąąí spotřeba "víceventilu" je zapříčiněna prostě tím, ľe "to víc jede a tudíľ na to víc ąlapeme".


    Je jasné, ľe pro toho, kdo zřídka vyuľívá maximálního výkonu svého vozu (a» uľ z jakéhokoliv důvodu) je víceventil prakticky zbytečný. Ale pro toho, kdo občas seąlápne pedál akcelerátoru aľ k podlaze, pro toho je víceventil příjemnou "funkcí" - za kterou je ovąem třeba zaplatit. A jeątě si neodpustím osobní poznámku: černobílá televize nebyla ąpatná, měla i několik výhod ... ale ta barevná je nějak lepąí.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  01:42

    « Re: 16V motory - jsou naprd nebo ne?

    Objem ničím nenahradíą - říkal jeden pojią»ovák ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.09.99  20:52

    « 16V motory - jsou naprd nebo ne?

    jasne ze nejsou naprd, poradnymu motoru V8 se nic nevyrovna :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.99  14:34

    « Re: To jkl ( , kdyz chce i Matej)

    Ale stejně, ivo, tvoje vznětlivá povaha? Já tu diskusi tebe a mateje sledoval jen z povzdálí a vybouchnul jsem dřív. tak to jsem v tom případě cholerik jak barák.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.99  12:49

    « To jkl ( , kdyz chce i Matej)

    Mas pravdu, udrzet se je pro mne problem: 1) diky me vznetlive povaze ;-) 2) nemam rad kdyz nekdo o bile stene tvrdi, ze je cerna, a kdyz neni zbyti, tak tvrdi, ze tam neni. Zatim jsem nedostal JEDINY DUKAZ o tom, ze 8V je lepsi (ani ten Golf totiz na tom neni lepe nez Civic s o 0.1 l mensim objemem ;-)) Navic tak, jak rikas a co take DOKAZUJE muj vypocet, 16V ziskava na prevaze ve vyssich otackach, coz tabulkova hodnota sprintu na 100km/h reflektuje jen zcasti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.99  12:25

    « Re: dohady pro jkl

    To, co jsme tu chtěli říci svými příspěvky vlastně shrnuješ v jedné větě - 16V a variabilní časování je k nezaplacení při předjíždění (mimochodem hodnoty zrychlení z 0 - 100 nejsou u "obyčejných" hond nikterak oslňující pravě proto, že při akceleraci musí motor projít i tou slabší nízkootáčkovou fází. Ale při rychlostech mezi 100/120km/h, kdy je třeba zrychlit na 150/160, tam vyniknou vlastnosti 16V motoru. V nízkých otáčkách se dá jezdit bez sportovních ambic s motorem 8v i 16V. Ale jak to vysvětlit někomu, kdo má doma ten svůj báječný osmiventil - nevíš? .... Jen tak na okraj: myslím, že lidé z Honda Clubu patří na MC k nejméně konfliktním. Ale tvůj názor ti vyvracet nebudu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.09.99  11:52

    « dohady

    Nemůžu s tebou souhlasit Matěji v tom, že motor např. z Hondy se nehodí do praktickeho provozu protože má "menší" zrychlení. To prakticky nepotřebuješ. Myslim to z 0-100 nebo podobné, ale to co právě využiješ je když jedeš a potřebuješ předjed a na to jsou 16V nebo dokonce časování ventilů lepší. Na druhou stranu máš pravdu, že v těhle diskuzích hájí každej svoje auto a jinak je to dost trapný a nechutný napadání. Málo kdo tady umí tomu druhýmu slušně něco napsat. A pánové promintě, ale zrovna vaše jména z Honda clubu jsou toho příkladem i když zrovna Ivo bych řekl, že není ten pravý příklad. I když už se taky občas neudržíš.?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.99  07:57

    « Re: odpoved na motor 1.6i a ukonceni diskuse

    Motor 1.6i z Otiny je montovan i do jinych aut - napr. Golf se stejnym motorem ma pri hmotnosti 1100kg zrychleni 0-100 za 10,9s. Takze fyzikalni zakony plati (k velke zlosti lidi, co jezdi srdcem). Odpoved na konstrukci motoru 1.6i : jedna se o dlehceny motor tj. hlava i blok motoru jsou z lehkych slitin. Tolik odpoved. Jinak se ale v diskusi vlastne nic noveho nedeje - dva Hondisti se porad hadaji s jednim zatvrzelcem ne o kladech a zaporech 16V ale o spis o tom, ze kdo si koupil 16 neni hloupy... To vse za okazaleho nezajmu ostatnich ucastniku - lidem je proste jedno v cem jezdi. Stejne jako je jim jedno jestli maji vuz zabezpecen proti ukradeni - az jim auto nekdo lohne tak nadavaji a rikaji, ze se stejne neda nic delat (viz. jina diskuse). Prumerny ucastnik techto diskusi jen chvali svoji oblibenou znacku auta (vybranou srdcem) a nadava ostatnim znackam i ucastnikum provozu. Tedy v rubrice 16V motory se zrejme nic zajimaveho nedozvim (jediny frajer - pridirani 16V zustal nezodpovezen) a proto koncim...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.99  16:49

    « Re: Hmotnost a akcelerace...

    Pro zrychleni vozu neni postacujici udaj max. vykon a max.kroutak - ty hodnoty se v otackach meni (a casto dost nepredvidane klesaji a stoupaji prave u 16V - vysledek je potom, ze ten motor proste nesedi na sve kone - viz.Otina 1.8 92kW). Co je blbe, ze zalezi i na spatnem odstupnovani prevodovky (to dobre vis z vlastniho auta). Takze argumentovat jen dvema hodnotami vykonu a kroutaku pro jezdeni autem proste nestaci... Nebo snad znas aspon prubeh max.kroutaku v celem rozsahu otacek - na to je Honda na tech.udaje trochu skoupa ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.99  16:23

    « Re: Hmotnost a akcelerace...

    Nemohu rici nic jineho nez, ze jsi trapny. Z jedne strany chces abtrahovat od samotneho auta a nasledujici prispevek udelas presny opak. Mel jsem chvili dojem, ze jsem to s tou pavlaci prehnal, ale opak je pravdou. V okamziku, kdyz mas k dispozici presna a korektni data, tak hledas spekulativni argumenty. Je mi te lito...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.99  15:51

    « Re: Hmotnost a akcelerace...

    Pro me je meritkem kvality motoru i akcelerace a ta v testu nesedi na tak vysoky vykon motoru. Velky kroutak motoru ve vysokych obratkach neni k zahozeni ale v praktickem provozu to asi nestaci. Jinak by sama Honda asi rada uvadela lepsi udaje zrychleni ne? Od lidi, kterym denne projdou desitky aut pod rukama casto slysim, ze vysoky tabulkovy vykon u mnoha motoru proste nesedi na chovani v praxi. Proto ta opatrnost a prepocitavani zrychleni autaku na stejnou hmotnost auta - to je jedina berna mince pri posuzovani "povedenosti" jejich motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.99  15:29

    « Re: Hmotnost a akcelerace...

    No konecne jsme abstrahovali od bocniho vetru, hmotnosti aut atd. (o to se snazim celou tu dobu). 1.5iVTEC ma maximalni vykon 84kW v 6500 otackach a maximum krouticiho momentu 134Nm v 5500 otackach. 1.6i 8V ma 74kW v 5600 a 145Nm v 3800, vypoctem tedy plati to, ze bude mit 1.6i v 5600 kroutici moment 126Nm a ten motor TADY KONCI. Sice ho muzes trapit k 6000 ale to je zbytecne. 1.5i VTEC ma v techto otackach (5600) 134Nm a v 6500 ma stale jeste 123.4Nm. Tedy o temer 1000 otacek dele muze jet na nizsi prevodovy stupen a ma TEDY O TO NASOBNE VETSI KROUTICI MOMENT NA KOLECH a vetsi akceleraci. Takze se dostavame k JIZ NEKOLIKRAT ZMINENEMU VYSLEDKU, ze "dole" potahne lepe 1.6i, ale vse konci v kolem 5000, tam zacina kralovat 1.5iVTEC. Takze zaver: 1.5iVTEC sice ma mensi kroutici moment a nizsi akceleraci "dole" (coz se snazi minimalizovat zminenym VTEC), ale dokaze ho davat k dispozici mnohem delsi dobu, az do 6500 otacek. That's it. Proto to lepsi predjizdeni a dynamictejsi jizda. Ale to vse uz tady bylo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.99  15:08

    « Re: Hmotnost a akcelerace...

    Cely priklad je minen jen jako porovnani motoru 1.6i a 1.5VTEC ve stejne zatezi v praxi - od auta to abstrahuje (kdyz oba motory potahnou stejnou hmotnost jaka bude jejich akcelerace). Tolik fyzika. Na hadku co je lepsi auto - jestli Civic nebo Otina nepristoupim - to sem nepatri!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.99  14:53

    « Re: Hmotnost a akcelerace...

    Jezismarja proc mi porad pridavas 200kg na Civic. Pridej 1 tunu na Ferrari a bude taky zrychlovat stejne jako Otina. Navic, jeste jednou, tech 200kg neni a nemuze byt jenom "mrtva" hmota = karoserie a plechy. Vsechny rotacni a posouvajici se hmoty v motoru ovlivnuji akceleraci. Cim je motor mensi, tim jsou tyto hmoty mensi a auto lepe akceleruje.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…