16V motory - jsou naprd nebo ne?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  14:37

    « Re: Diskuse

    Asi jsem se špatně vyjádřil. Jde mi o to, jaký by měl být poměr cen u 8V v. 16V (a více). Tzn. jestli by měl stát 1.6 8V stejně jako 1.6 16V? Nebo jestli by měl stát 16V více, ale o kolik (%)? Rozumíte? Mám na mysli cenu auta, pochopitelně!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  14:33

    « Re: Diskuse

    Nikdo tady fenixi bohužel opravdu neví, kolik který motor stojí. To, co je tu psáno jsou jen spekulace. Chtělo by to zjistit, ale nevím, kdo ti to poví. Snad nějaký dealer na základě ceny nového motoru. Což takhle zeptat se u nějakého škodováka, kolik stojí nový 2,0/85 a kolik 1,8/92?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  14:26

    « Re: Diskuse

    Sorry, že se pletu do diskuse (i když asi končící), ale zajímal by mě Váš názor. Myslíte si, že na základě níže uvedených argumentů a faktů by měla cena 8V a 16V nebo i víceV techniky být stejná nebo alespoň srovnatelná? Nebo člověk by měl nakupovat auta podle současného trendu "více ventilů = více peněz" ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  14:18

    « Re: Diskuse

    Mas pravdu, my si tu zvysujeme krevni tlak a ti, ktere by to mohlo zajimat (myslim automobilky, nebo alespon jejich zastoupeni) na to dlabou a budou stejne vyrabet, co se libi JIM. Cili, nejdulezitejsi je kolik "trhnou" na kazdem aute. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  14:08

    « Diskuse

    Mate pravdu i v tom, ze nema cenu v te diskusi pokracovat - stejne jsem v tom za stranu 8V zustal sam. Ocekaval jsem tu mnohem sirsi diskusi na tema teorie a praxe z obou stran a hlavne nejake vyhledy do budoucna nebo zajimave podnety treba i pro tu Skodu - jestli to vubec nekdo z MB cte - asi se tomu jen smeje :-). Zrejme to tema i pres svuj vykriceny nazev moc lidi nepritahne... Tak cau a mejte se :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  13:56

    « Re: To Matej - motor 1.6i

    Mateji, ja jenom abych to nejak uzavrel. Je vcelku zrejme, ze informace na INetu jsou zatizeny nepresnostmi a omyly vyplyvajici z jeho samotne podstaty (rychlost a "volny" zpusob dodavani dat). Chtel jsem jenom zduraznit, ze jsem netvrdil, ze 1.6i ja takovy ci onaky, ale spise jen prezentoval, to co si myslim na zaklade ruznych zdroju vcetne AUTO.CZ. Ale navrhuji to uzavrit a zbytecne se dale nesporit..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  13:11

    « Re: mf a konfrontace aut

    Máš naprostou pravdu. Jednalo se o úlet nervů. Jsem kapku impulzivní, no. Nebyl jsem ale na druhou stranu sám, komu uletěly. Ale na větě "Až se svezeš, tak se ozvi" si trvám. Pokud jsi zvyklý na svou vectru, budeš asi zděšen dynamikou civicu. Ale mě už nebaví se tady opakovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  12:58

    « Re: To Matej - motor 1.6i

    Cerpam sve udaje z prilohy casopisu Automobil, kde vysel podrobny popis motoru 1.6i spolu s 1.9 SDI. Tam jsou mnohem podrobnejsi udaje o konstrukci (opakovane se tam mluvi o bloku i hlave z lehkych slitin u 1.6i). Proste AUTO.CZ se myli - ostatne to neni prvni omyl na internetu - ja zase cerpal spatne udaje o Civicu taky z blbeho AUTOkatalogu... Zarazi me spis, ze ten motor pouziva spousta spokojenych lidi, kteri se k tomu tady vubec nevyjadri. Ten komercni tlak na prosazeni jedine technologie 16V je docela srandovni - lidi, kteri ji nevyuzivaji si netroufnou ani spitnout i kdyz spousta z nich stejne jako ja casto predjizdi 16V auta a divi se proc ti lide investuji tak velke penize do motoru ktery potom nevyuzivaji...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  12:41

    « Re: mf a konfrontace aut

    K diskusi na tema Vectra x Felina (nechapu proc to sem porad tahas Kingu) jen cituji: "Nejezdi tam ale raději s vectrou, mohl bys jí po návratu s předváděčky s civicem třeba shodit někde ze skály. Aľ se svezeą, tak se ozvi, buď tak laskav. 1,8 vectru má kamarád a neujel mi, a to jsem jel s felicií. A jinak nevím, které fe vadnou při 160ti. moje 1,3 jede 165 bez problémů a 1,6 jeątě o 15 - 20 navíc. Mám nejraději ty frajery, co mlátěj hobou a nevědí o čem." - ten prispevek povazuji za ulet nervu - zajimalo co bys na to rekl sam, kdyby to bylo obracene... Ale ze se ptam - Ty by jsi sel zavodit na okrsky - no dobre ja asi ne ale kdyz bys me dozral tak bych te i s tou 1.6 Felinou dostal - ta asi nebude v zatackach sedet tak jako elektrony 15'' 195/60, pripadnou chybku asi tezko odstrani brdy se seriovym ABS, ze? To je pro me ukazka nekorektni diskuse, ktera nema nic spolecneho s tematem nahore a o kterou vubec NESTOJIM.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  12:35

    « Re: To Matej

    Myslím, že se asi dál nedostaneme. Nechme toho, nebo se to tu zase zvrtne v divokou hádku. Howgh.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  12:26

    « To Matej

    Cituji, co jsem napsal ve svem prispevku: "Nemyslim si, ze 1.6i je celohlinikovy motor. Netvrdim, ale ze nema hlinikove komponenty". AUTO.CZ ve svem testu Octavie 1.6 tvrdi nasledujici: "Motor je osvědčený (dobré slovo pro starší konstrukci ;-) čtyřválec s dvouventilovou technikou a litinovým blokem." Takze, co ty na to? Myslim, ze pozadovat od nas omluvu je preci jen ponekud podivne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  12:07

    « Re: mf

    Netvrdil jsem, ze ty dve Octavie spolu zavodily o to kdo je rychlejsi - precti si ten prispevek do DIMa "Jak nám to ąlapalo ....". Proste ta 1.6i v Otine jezdi docela slusne. Ohledne Tve vytky na tema zimni olej - mel jsi pravdu a ja jsem to taky uz drive uznal - a jestli se Te to tak dotklo tak se i omlouvam :-) - i kdyz (kazdy se nekdy muze mylit - Ty nebo Ivo jste tu taky smele tvrdili, ze 1.6i je zelezny motor bez bloku z lehkych slitin - ja po nikom zadnou omluvu nezadam). Chci jen diskutovat o prinosu 16V pro bezne jezdeni na silnici - nejsem a nebudu zavodnikem - od toho jsou tu snad jine rubriky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  09:20

    « Re: Nepovedena polemika...

    Hmmm, to je zajimave. Ty mě tady napadáš ,co jsem za šílence, sebevraha a potenciálního vraha, popřípadě lháře, když jsem psal, že mi kamarad s 1,8 Vectrou neujel, když jsem měl jen 50kW felicii. Pokud si vzpomínám, má ta vectra 66kW, to jest o 16 víc, než felina. A to jsi mě obvinil ze lži a později vynadal, jak to, že si dovoluji jezdit tou rychlostí, jakou jsem psal. A teď tu obhajuješ 8V argumentem, že 1,6/74 octavia držela krok s 1,8T/110. Pokud dobře počítám, tak je to rozdíl 36kW. Nebudu spekulovat o řidičském umění toho či onoho, ale můj argument, že tvojí 8v vectru jsem držel na árazníku i s 8V felicií, což by se mi nestalo, pokud by řídil 16V civica, jsi odbyl řečmi o nekorektních a smyšlených argumetech a teď jsi vyrukoval s naprosto stejným. Mám pocit, že bys měl mít alespoň tolik slušnosti, že by ses mohl omluvit. Svými příspěvky jsi mne zklamal a tímhle posledním dorazil. King (nešel mi login)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  09:16

    « Re: ukonceni diskuse To:matej

    S Matějem jsem měl možnost diskutovat ohledně olejů. Jak může takový člověk něco vědět o výhodách 16V a autech vůbec, když mimo jiné tvrdí, že olej 0W30 je zimní a že syntetické oleje ničí motory (u Feldy) a pokud se s motorem něco stane, tak výrobce neuzná záruku, protože byl použit syntetický olej a podobné nesmysly.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  09:08

    « Nepovedena polemika...

    Asi to od zacatku vyznelo spatne (vim - nazev teto rubriky jsem zvolil spatne) ale ja nikdy nepochyboval, ze 16V motory jsou technicky lepsi modernejsi reseni nez 8V (i kdyz obcas jen o malo). Neumel jsem ale zvolit dostatecne vystizny nazev pro myslenku: "vypati se prumerne predjizdejicimu ridici investovat do 16V technologie nebo je pro nej 8V s mirne vetsim objemem a levnymi vylepsenimi (variabilni sani) vetsim prinosem?". To je hlavni smysl moji polemiky. Jinak me velmi prekvapuje jak malo lidi nad timto problemem vubec uvazuje - kdyz v rubrice Octavia ctu zkusenosti lidi z dovolene v Italii, kde se Otina 1.6i 8V zdatne drzela za 1.8 turbo vsichni tu 1.6 sice chvali ale nikdo se nezamysli nad faktem jestli neni vyhodnejsi montovat vice obsahu motoru s obdobnou konstrukci. Trochu to prezenu - ale myslim si, ze nejvetsim trhakem u Otiny by klidne mohl byt motor 1.8i 8V s variabilnim sanim 85kW/5400 170Nm/3800 -> kdyz to jde u 1.6 proc by to neslo u 1.8, cena te 1.8 by mohla byt temer stejna jako u te 1.6 ne? Myslim, ze Otina s takovym motorem za nejakych 430tis by byla mnohem vetsi cenovy trhak nez treba 1.8 turbo. Z toho co vidim v cenicich vetsiny firem tak se 16V technologie podepisuje na cene auta citelne - tipnu si tak +50tis. To uz prece stoji za uvahu, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  04:38

    « ukonceni diskuse To:matej

    Víą Matěji, jestli to nebude tím, ľe se s tebou moc diskutovat nedá. Je totiľ rozdíl mezi diskuzí a konfrontací. A není pravda ľe se tu nikdo k téhle technologii nevyjádřil - jenľe kdyľ debata sklouzla ke srovnávání váhy plechů o Koktávky a Civica ...


    Abych vám ąel příkladem ;-) pokusím se shrnout můj názor na víceventilové rozvody. Tak tedy - víceventilový rozvod slouľí pro zvýąení efektivity plnění spalovacího prostoru při vyąąích otáčkách. Tím je dosaľeno vyąąího krouticího momentu při vyąąích otáčkách a jelikoľ výkon je součinem kr.momentu a otáček tak i vyąąího výkonu. To je jasná výhoda. Teď přejděmeľ k otáčkám niľąím. Zde se výhoda rychlejąího plnění jeví jako nepodstatná - dokonce u některých zastaralých motorů je to nevýhoda, protoľe dochází k menąímu víření směsi a tím i pomalejąímu a měně efektivnímu hoření - čili niľąímu kr. momentu. Tato nectnost je u moderních motorů odstraněna větąinou pomocí některého ze systémů pro proměnného časování a/nebo zdvihu ventilů - čímľ se dosahuje srovnatelného nebo vyąąího kr.momentu. Je vąak nutné si uvědomit, ľe velikost a průběh kr.momentu závisí také na mnoha jiných faktorech - tvaru a délce sacího a výfukového potrubí, na přípravě směsi, zapalování, tvaru spalovacího prostoru a jeątě spostě daląích činitelů.


    Spotřeba u obou motorů je diskutabilní. Víceventilový rozvod větąinou nabízí efektivnějąí spalování směsi v ąirokém spektru otáček, daní je o něco vyąąí vnitřní reľie. Osobně si myslím, ľe případná vyąąí spotřeba "víceventilu" je zapříčiněna prostě tím, ľe "to víc jede a tudíľ na to víc ąlapeme".


    Je jasné, ľe pro toho, kdo zřídka vyuľívá maximálního výkonu svého vozu (a» uľ z jakéhokoliv důvodu) je víceventil prakticky zbytečný. Ale pro toho, kdo občas seąlápne pedál akcelerátoru aľ k podlaze, pro toho je víceventil příjemnou "funkcí" - za kterou je ovąem třeba zaplatit. A jeątě si neodpustím osobní poznámku: černobílá televize nebyla ąpatná, měla i několik výhod ... ale ta barevná je nějak lepąí.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  01:42

    « Re: 16V motory - jsou naprd nebo ne?

    Objem ničím nenahradíą - říkal jeden pojią»ovák ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.09.99  20:52

    « 16V motory - jsou naprd nebo ne?

    jasne ze nejsou naprd, poradnymu motoru V8 se nic nevyrovna :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.99  14:34

    « Re: To jkl ( , kdyz chce i Matej)

    Ale stejně, ivo, tvoje vznětlivá povaha? Já tu diskusi tebe a mateje sledoval jen z povzdálí a vybouchnul jsem dřív. tak to jsem v tom případě cholerik jak barák.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.99  12:49

    « To jkl ( , kdyz chce i Matej)

    Mas pravdu, udrzet se je pro mne problem: 1) diky me vznetlive povaze ;-) 2) nemam rad kdyz nekdo o bile stene tvrdi, ze je cerna, a kdyz neni zbyti, tak tvrdi, ze tam neni. Zatim jsem nedostal JEDINY DUKAZ o tom, ze 8V je lepsi (ani ten Golf totiz na tom neni lepe nez Civic s o 0.1 l mensim objemem ;-)) Navic tak, jak rikas a co take DOKAZUJE muj vypocet, 16V ziskava na prevaze ve vyssich otackach, coz tabulkova hodnota sprintu na 100km/h reflektuje jen zcasti.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…