16V motory - jsou naprd nebo ne?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.09.99  10:46

    « Re: Predstih a ochota motoru zrychlovat...

    Ne. Vygenerovat ty mapy neni pro motorarnu zas az tak velkej problem - to by museli byt uplny bridilove aby to zpackali. Netvrdim ze ty mapy jsou vzdy idealni z hlediska vykonu (proto existuje chiptuning), ale ze by v tech mapach byly nejaky zasadni chyby, to bych se divil. Spis tam jsou ustupky kvuli emisim, spotrebe, ci zivotnosti motoru. Nekdy taky kvuli obchodni strategii - prodavat stejny motor s dvema ruznymi vykony za dve ruzne ceny. Jinak to variabilni casovani ventilu vetsinou ridi taky pocitac.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.09.99  10:22

    « 16V ?

    Měl jsem 16-ti ventil (Calibra 2.0 16V 4x4) a byl to motor jako brus (za stejnou spotřebu jako VW 1.8 20V), ALE vyměnil jsem ho za 12-ti ventil, a jsem spokojenější!!! ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.09.99  09:41

    « Predstih a ochota motoru zrychlovat...

    Ve vice odbornych publikacich jsem videl prostorove diagramy zavislosti predstihu na obratkach a zatizeni motoru - je to docela pekne slozite "pohori". Rekl bych, ze ochota motoru ke zrychlovani obratek (akceleraci) nebude rozhodne ve vsech rezimech stejna. Postaveno na hlavu -> nepovedeny pocitac muze degradovat i jinak povedeny motor s variabilnim casovanim. Spekulace: cim je potom regulovany rozsah vetsi (napr. vysokoobratkove motory), tim musi byt asi slozitejsi zvolit spravny predstih pro vsechny rezimy, aby to nebylo lenive a zaroven aby to bylo ekonomicke. Neni to jedna z pricin, ze ne vsechny motory s mnoha kW skutecne dobre zrychluji?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.09.99  08:55

    « Re: 16V vs 8V to>walker

    Myslim, ze hop castecne odpovedel na tvou "vytku" ci pripominku, ze 1.5VTEC ma vrchol sveho krouticiho momentu od 5500 a konci v 6500 (celkem 1000 "na tahu"), zatimco 1.6 8V pusobi 130Nm dole tech 3500 otacek. Nechci ted polemizovat o uloze VTEC a jeho schopnosti zvysit kroutici moment i v nizsich otackach. Urcite to nebude onech 130Nm, ale pomerne dost se blizi te hodnote, alespon podle hrubeho odectu z krivek prubehu krouticiho momentu. Co je mnohem dulezitejsi a co jsem zduraznoval je to, ze diky posunu vrcholu krouticiho momentu do vyssich otacek a schopnosti dosahnout vyssich otacek MOHU JET DELE NA NIZSI PREVODOVY STUPEN, cili se mi odpovidajicim zpusobem znasobuje kroutici moment na kolech (to je ona zminena uloha prevodu). To je to, co jak rikal hop, se neobjevi ani v hodnotach pruzneho zrychleni, protoze ty se stanovuji pro IV. a V. prevodovy stupen, ale 1.5VTEC umoznuje jet na III. stupen az 145 km/h, coz mi dava potrebnou dynamiku pri predjizdeni. Samozrejme to znamena, ze je treba radit abych udrzel motor nad 5000, ale to uz je otazka, zda-li volim "pohodovou" jizdu a nebo sportovni. Myslim, ze dalsi priklad obdobneho je porovnani 1.9TDI 81kW a 1.8T. Kdyz si je odsimulujes (ja jsem si tu praci dal), tak dole akcelerace TDI je vyssi, problem ale je, ze ve 4000 to konci, zatimco 1.8T pokracuje v akceleraci dale, byt je to pouze 1500 otacek, tak diky nizsimu prevodu krivka zrychleni prokazuje lepsi dynamicke vlastnosti tohoto motoru. Souhlasim ale s tim, ze pri beznem provozu, pri pohodove jizde, je tady vyhoda nezretelna.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.09.99  08:38

    « 16V dlouhozdvihy

    O technickem vitezstvi 16V motoru nad 8V v teto diskuzi nemam pochyb (novy vuz budu vyberu asi taky s 16V i kdyz prioritou pro me bude vzdy obsah). Prave proto me zaujala poznamka o dlouhozdvihovosti VW 1.8 20V (kupodivu vrtani X zdvih 81,0x86,4)- to ostre maximum kroutaku ve 4200 a jeho prudky propad s tim asi souvisi (to je asi i pricina propadu jeho akcelerace). Co me ale prekvapuje je udavana vysoka spotreba a tichost - nikde jsem necetl ze by hluk vyrazne rostl nad 4500rpm. Jinak dlouhozvihovych 16V motoru je vice - jestli se nemylim tak napr. Almera 1.4 65kW nebo escort 1.6 66kW - vetsinou ale mivaji prave tyto motory nizsi spotrebu a vysoky kroutak v nizsich obratlich i kdyz za cenu mensiho vykonu nad tech 5000rpm (Almera ma na svuj obsah vykon slusny). Kritizovanych 92kW u 1.8 povazuji v kategorii 1.8 za spise nadprumer na nepovedeny dlouhozdvih moc nesedici (konkurence Ford, Fiat 1.8 maji jen 85kW). Mozna by tu mohl popsat sve zkusenosti nekdo, kdo ty dlouhozdvihy 16V delsi dobu sedla (nepamatuji si kde a proc ale nekdo v jine diskusi na motor toho ecorta 1.6 16V dost nadaval). Jinak - dik za odpovedi - konecne to dostava tu spravnou stavu :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.09.99  06:44

    « Re: 16V vs 8V to>walker

    Walkere, precetl jsem tvuj prispevek a mam k nemu nekolik pripominek.


    Myslim ze tvrzeni ze vykon je nepodstatna hodnota a nejdulezitejsi je tocivy moment a jeho prubeh je
    trochu pritazene za vlasy. Je pravda, ze kdyz znas prubeh tociveho momentu, tedy OD jakych, ale taky DO jakych otacek
    ma nejakou pouzitelnou hodnotu, tak vykon znat vlastne nepotrebujes - muzes si ho hrave spocitat. Ale neni jednodussi
    ho udavat rovnou? Stejne to je hodnota, ktera me zajima nejvic, protoze podle ni lze odhadnout dynamiku vozidla. Ke
    zrychleni vozidla je totiz potreba VYKON, tocivy moment v nizkych otackach je ti celkem na prd. Pokud chces velky
    kroutici moment odspodu abys nemusel PRI AKCELERACI radit, tak si radsi kup automat, ten to bude delat ochotne za
    tebe. Tim nechci rici ze mit velky kroutak odspodu je zbytecne, naopak pro klidnou jizdu je to velmi prijemne. Ale kdyz
    bych si vybiral mezi autem ktery ma velkej kroutak odspodu a malej vykon a tim co to ma obracene, tak dam prednost
    tomu vykonejsimu. Protoze s tim autem a trojkombinaci otackomer-mozek-radici paka budu rychlejsi nez s tim druhym
    autem. Ale chapu, ze jsou lidi, kteri radeji slapou na brzdu nez na plyn a ti to maji samozrejme obracene. Je jasne ze i auto
    s relativne vysokym vykonem v uzkem rozsahu otacek muze byt deklasovano nevhodnym zvolenim prevodovych
    stupnu, nicmene vykon je to co umoznuje autu zrychlovat.


    Take tvrzeni ze 16V ma mensi zatah odspoda nez 8V je nesmysl. Psal jsem o tom uz minule, tenhle principielni problemek
    BYVAL u nekterych starsich motoru, nicmene dnes je diky vyspelejsi technice rozvodu pryc. I tak byval rozdil v radech
    jednotek procent, subjektivne se zda vetsi, protoze kroutak 16V s otackami roste, kdezto u 8V klesa - subjektivne se tedy
    zda ze 16V "netahne", i kdyz treba pri 2500 ot/m maj stejnej kroutak.


    Malou poznamku mam k tvemu vysvetleni pulzaci v sacim potrubi. Tlakova vlna se neodrazi "od druheho konca", protoze
    saci potrubi ma druhej konec otevrenej, tady neni od ceho se odrazet. Ta tlakova vlna se odrazi od vzduchu proudiciho
    potrubim, tedy jako by od pistu, nebo spis pruziny. Parametry teto "pruziny" jsou dany delkou, prumerem i tvarem saciho
    traktu. Ale to jen tak naokraj.


    Souhlasim s tebou ze udavane hodnoty pruznosti jsou zajimave, ale dost zavadejici. Treba moje auto by v kategorii
    80-120 na V. asi jednoznacne prohralo, ale zato by si nevedlo spatne v kategorii 80-120 na II. kdyby takova byla.


    Dale s tebou souhlasim v tom, ze VW motor 1.8 20V neni zadnej zazrak na to ze by clovek od teto konstrukce ocekaval
    "sportovni" motor. Hodnoty 92 kW a 170 Nm/4600 ot/m hovori sami. Ono to bude tim, ze ten motor moc netoci. Jestli se dobre
    pamatuju, tak je dlouhozdvihovej a kombinace dlouhozdvihovyho motoru a petiventilu mi prijde trochu divoka, trochu
    kockopes. A Mercedes dela tri ventily proto, ze u velkoobjemovejch valcu (nad cca 600 ccm) uz je z hlediska vyfuku skoro
    jedno jestli je tam jeden nebo dva ventily, ale dost se projevi pouziti dvou svicek, ktery se tam tim padem vejdou. Naproti
    tomu Ferrari nebo Yamaha se neustale drzi petiventilu, je to proto, ze oboji jsou tocive motory s mensimy objemy valcu,
    coz je nahrazeno jejich vyssim poctem.

  • 00 Reagovat !

    foto

    09.09.99  02:14

    « 16V vs 8V

    Precital som si vsetky prispevky a pridavam svoj:
    Podla mna je pre posudenie kvality motora rozhodujuca velkost a priebeh krutiaceho momentu. Vykon je pre silu, ktorou je auto pohanane dopredu nezaujimava hodnota, udava sa preto, lebo niekedy sa vykon udaval v konoch a to bolo nieco, co sa dalo predstavit, teraz sa vykon udava v kW a kto sa uz len bude zaujimat o priebeh kr. momentu, ked je ovela jednoduchsie motor specifikovat dvoma cislami - objemomom a vykonom, aj ked mi to povie iba to, ake budem platit zakonne poistenie.Priebeh vykonu sa vypocitava z priebehu kr. momentu. Ak poznam priebeh kr. momentu, tak viem povedat, ako bude auto jazdit(samozrejme k tomu este potrebujem hmotnost a prevodove pomery). Takze mi moze byt ukradnute akym sposobom vyrobca zabezpeci dostatocny kr. moment s priaznivym priebehom (konstantny od 1500 ot. po otacky max. vykonu, nieco podobne ma motor 1.8T).
    Na velkost a priebeh kr. momentu ma najvacsi vplyv stredny tlak vo valcoch, ktory zavisy najma od tlaku pri spalovani a ten je tym vacsi, cim viac zmesi dostaneme do valcov a cim kvalitnejsie zhori. Vplyv na mnozstvo zmesi ma tlak, pod ktorym zmes prudi do valcov, cas plnenia a odpory, ktore su jej kladene pri nasavani. Tlak zmesi mozeme zvysit napr. turbom, dlzkou nasavacieho potrubia(pri zavreti ventilu sa odrazi tlakova vlna a potrubie by malo byt take dlhe aby po dalsom odraze na druhom konci tlakova vlna narazila na otvoreny ventil, a tym zlepsila plnenie, to funguje iba pri urcitych otackach,variabilnym nasavacim potrubim sa to vyuziva pri sirsom spektre otacok), odpor prudeniu znizime sirsim nasavacim potrubim, vacsou plochou ventilu(-ov)(prave preto sa pouziva technika 16V, kedze dva mensie ventily maju vacsiu plochu ako jeden); cas plnenia sa zvysuje variabilnym casovanim ventilov (pri vysokych otackach ma zmes velku rychlost, takze ak sa ventil zatvori neskor zmes sa zotrvacnostou "natlaci" do valca, aj ked piest uz stupa), zmes zhori lepsie ak je zvirena, a to dosiahneme napr. spiralovitym nas. kanalom alebo zmenou zdvihu nas. ventilu(pri nizsih otackach mensi zdvih-zvirenie zmmesi, pri vyssich otackach je zdvih vacsi, cim klesa odpor). Na co je to vsetko dobre vediet? Na prd. Staci si pozriet priebeh kr. momentu a viem, co mozem od motora cakat. Takze aka je odpoved na otazku 16V alebo 8V? No pozriem si priebehy a vyberiem si,co mi vyhovuje, niekto ma radsej, ked motor taha v otackach a moze ho vytocit do 7 000, niekomu vyhovuje zatah zdola. Vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody co sa tyka opotrebenia alebo spotreby. Ale treba pozerat aj na cenu, lebo ta je rozhodujuca. Ak by rovnaky motor bol v ponuke s 8V a so 16V za rovnaku cenu, tak nie je o com debatovat, 16V je vykonnejsi, ma nizsiu spotrebu, a lepsi priebeh kr. momentu ako rovnaky 8V. Vseobecne sa da povedat, ze 16V motor ma slabsi zaber odspodu, takze ho treba viac tocit,kedy ma ale vyssiu spotrebu, opotrebenie a hluk, da sa vytocit do vyssich otacok, 8V taha dobre odspodu, ale pri vyssich otackach konci. Ale v praxi je vyber tazsi. Vid priklad nova Ibiza. Vyber z ponuky motorov:1.4(60k/116Nm/2800/8V), 1.4(75k/128Nm/3300/16V), 1.4(100k/128Nm/4400/16V) 1.6(75k/135Nm/2800/8V) 1.6(100k/145Nm/3500/8V). No comment. Porovnanie aj s cenami:VW Polo 1.4(60k) 420 000, 1.4(100k) 484 000, 1.6(75k) 451 000. Parametre vid hore. Ja by som bral za tu cenu 1.6 75k. Porovnanie Octavie 1.8 20V a 2.0 8V. 1.8 20V je technicky spickovy motor(5V na valec, variabilne casovanie ventilov, rocnik '98 ma aj variabilne nasavacie potrubie), ale aj tak bol nahradeny 8V motorom. Vysledky v praxi: je jasne vidiet aky ma vplyv priebeh kr. mommentu. 1.8 20V ma ostre max. 170Nm/4200; 2.0 ma 170 Nm od 2400 a drzi ho skoro po 4600. Oproti 1.8 ma o 10k nizsi vykon, ale v praxi je 2.0 rychlejsi(206, +10), ma lesie zrychlenia 0-100 (10,5s -0.2s) 60-100IV.(-0.5) 80-120V.(-0.7).Priem. spotreba 1.8 9.0l, 2.0 9.4l. Vyrazne lepsia pruznost.(Podla testu v slovenskom AMS) Cenovy rozdiel? 1.8 20V 559 900, 2.0 569 900. Takze tu jednoznacne vitazi 2.0 8V. Ale je fakt, ze ten 1.8 sa nevydaril. Inac vsetko zavisi od ceny, ktoru si treba priplatit k 16V a podla priebehu kr. mometu zistit, ci to stoji za to. Hodnoty max. rychlosti a zrychlenia 0-100 su taktiez nic nehovoriace veliciny. Zaujimave su hodnoty pruzneho zrychlenia na jednotlivych prevodovych stupnoch(aj ked standartne rozsahy napr. 60-80 na III. 80-120 na V. zvyhodnuju motory so zatahom odspodu).Takze 16V alebo 8V zavisi od cenovej p[olitiky vyrobcu a (ne)kvality 16V alebo 8V technologie.Teraz poznamky k predchadzajucim prispevkom: to ivo: nejako som nepochopil to s tym kr. mmomentom na kolesach pri 1.6i a 1.5. 1.6i ma kr. moment nad 130 Nm od 2000 do 5500 otacok, 1.5 ma max. 134Nm pri 5500 a pri 6500 ma 124Nm. Takze nad 130 Nm ma 1.6 rozsah 3500 otacok zatial co 1.5 iba cca 1000 otacok. to matej & ivo: 1.6i 100k je celohlinikovy motor; 1.6 75 k ma liatinovy blok.
    PS1: Pozor na Mercedes, ten presiel zo stvorventilovej techniky na trojventilovu.
    PS2: Sorry za dlzku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  16:23

    « Re: motorove technologie a jejich cena

    Tipnul bych si ten rozdil trochu vetsi. V konecnych cenach to nekdy opravdu neni moc - rozdil mezi Otinou 2.0 a 1.8 turbo je jen 40tis. Casto je ta cena asi dana spis marketingem nez skutecnymi vyrobnimi naklady (ve stylu kdo chce silnejsi auto - at plati). Jinak kdyz je v motoru jen polovina ventilu (vetsinou jiz s hydraulickym vymezenim vule) a chybi variabilni casovani tak by se to snad melo odrazit na snadnosti vyroby, montaze i serizovani. Naopak variabilni sani lze realizovat velmi levne - u srovnavaneho motoru 1.6i je to jen primitivni vylisek z plastu s preklapenim pri urcitych obratkach. Vzhledem k faktu, ze navrh miseni paliva je vzdy kompromis mezi dvema polohami - v nizsich obratkach zvysit odpor vzduchu aby se to dobre promisilo a ve vyssich obratkach snizit aby to tam dobre padalo se divim, ze to variabilni sani neni na kazdem novem motoru (i 16V to vetsinou trosku prida)... Zbytecne to asi bude jen u primeho vstriku, ktery je zrejme predmetem vzajemne vymeny patentu mezi VW a Toyotou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  14:53

    « Re: Diskuse

    Řekl bych tak do 10%.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  14:49

    « Re: Diskuse

    Jasně to chápu. myslel jsem to čistě jako akademickou otázku. Z principu - MĚLA BY se cena 8V a16V vzájemně blížit více než v současné době?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  14:47

    « Re: Diskuse

    Mam ten dojem, ze dnes u novych aut uz neni ani moc na vyber (snad krome 2.0 od VW). 8V jsou v nabidce spise u levnejsich a mene vykonnych modelu. Tazke rozhodovani stoji v zodpovezeni otazky, zda-li preferujes cenu nebo vykon.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  14:37

    « Re: Diskuse

    Asi jsem se špatně vyjádřil. Jde mi o to, jaký by měl být poměr cen u 8V v. 16V (a více). Tzn. jestli by měl stát 1.6 8V stejně jako 1.6 16V? Nebo jestli by měl stát 16V více, ale o kolik (%)? Rozumíte? Mám na mysli cenu auta, pochopitelně!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  14:33

    « Re: Diskuse

    Nikdo tady fenixi bohužel opravdu neví, kolik který motor stojí. To, co je tu psáno jsou jen spekulace. Chtělo by to zjistit, ale nevím, kdo ti to poví. Snad nějaký dealer na základě ceny nového motoru. Což takhle zeptat se u nějakého škodováka, kolik stojí nový 2,0/85 a kolik 1,8/92?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  14:26

    « Re: Diskuse

    Sorry, že se pletu do diskuse (i když asi končící), ale zajímal by mě Váš názor. Myslíte si, že na základě níže uvedených argumentů a faktů by měla cena 8V a 16V nebo i víceV techniky být stejná nebo alespoň srovnatelná? Nebo člověk by měl nakupovat auta podle současného trendu "více ventilů = více peněz" ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  14:18

    « Re: Diskuse

    Mas pravdu, my si tu zvysujeme krevni tlak a ti, ktere by to mohlo zajimat (myslim automobilky, nebo alespon jejich zastoupeni) na to dlabou a budou stejne vyrabet, co se libi JIM. Cili, nejdulezitejsi je kolik "trhnou" na kazdem aute. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  14:08

    « Diskuse

    Mate pravdu i v tom, ze nema cenu v te diskusi pokracovat - stejne jsem v tom za stranu 8V zustal sam. Ocekaval jsem tu mnohem sirsi diskusi na tema teorie a praxe z obou stran a hlavne nejake vyhledy do budoucna nebo zajimave podnety treba i pro tu Skodu - jestli to vubec nekdo z MB cte - asi se tomu jen smeje :-). Zrejme to tema i pres svuj vykriceny nazev moc lidi nepritahne... Tak cau a mejte se :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  13:56

    « Re: To Matej - motor 1.6i

    Mateji, ja jenom abych to nejak uzavrel. Je vcelku zrejme, ze informace na INetu jsou zatizeny nepresnostmi a omyly vyplyvajici z jeho samotne podstaty (rychlost a "volny" zpusob dodavani dat). Chtel jsem jenom zduraznit, ze jsem netvrdil, ze 1.6i ja takovy ci onaky, ale spise jen prezentoval, to co si myslim na zaklade ruznych zdroju vcetne AUTO.CZ. Ale navrhuji to uzavrit a zbytecne se dale nesporit..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  13:11

    « Re: mf a konfrontace aut

    Máš naprostou pravdu. Jednalo se o úlet nervů. Jsem kapku impulzivní, no. Nebyl jsem ale na druhou stranu sám, komu uletěly. Ale na větě "Až se svezeš, tak se ozvi" si trvám. Pokud jsi zvyklý na svou vectru, budeš asi zděšen dynamikou civicu. Ale mě už nebaví se tady opakovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  12:58

    « Re: To Matej - motor 1.6i

    Cerpam sve udaje z prilohy casopisu Automobil, kde vysel podrobny popis motoru 1.6i spolu s 1.9 SDI. Tam jsou mnohem podrobnejsi udaje o konstrukci (opakovane se tam mluvi o bloku i hlave z lehkych slitin u 1.6i). Proste AUTO.CZ se myli - ostatne to neni prvni omyl na internetu - ja zase cerpal spatne udaje o Civicu taky z blbeho AUTOkatalogu... Zarazi me spis, ze ten motor pouziva spousta spokojenych lidi, kteri se k tomu tady vubec nevyjadri. Ten komercni tlak na prosazeni jedine technologie 16V je docela srandovni - lidi, kteri ji nevyuzivaji si netroufnou ani spitnout i kdyz spousta z nich stejne jako ja casto predjizdi 16V auta a divi se proc ti lide investuji tak velke penize do motoru ktery potom nevyuzivaji...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.99  12:41

    « Re: mf a konfrontace aut

    K diskusi na tema Vectra x Felina (nechapu proc to sem porad tahas Kingu) jen cituji: "Nejezdi tam ale raději s vectrou, mohl bys jí po návratu s předváděčky s civicem třeba shodit někde ze skály. Aľ se svezeą, tak se ozvi, buď tak laskav. 1,8 vectru má kamarád a neujel mi, a to jsem jel s felicií. A jinak nevím, které fe vadnou při 160ti. moje 1,3 jede 165 bez problémů a 1,6 jeątě o 15 - 20 navíc. Mám nejraději ty frajery, co mlátěj hobou a nevědí o čem." - ten prispevek povazuji za ulet nervu - zajimalo co bys na to rekl sam, kdyby to bylo obracene... Ale ze se ptam - Ty by jsi sel zavodit na okrsky - no dobre ja asi ne ale kdyz bys me dozral tak bych te i s tou 1.6 Felinou dostal - ta asi nebude v zatackach sedet tak jako elektrony 15'' 195/60, pripadnou chybku asi tezko odstrani brdy se seriovym ABS, ze? To je pro me ukazka nekorektni diskuse, ktera nema nic spolecneho s tematem nahore a o kterou vubec NESTOJIM.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…