16V motory - jsou naprd nebo ne?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.99  23:39

    « Re: BMW 316i = 1.8 8V - ze by dalsi 8V *?

    BMW 0-100 km/h za 11,9. To jsou mi věci ... No jeątě ľe stojí jen 838 tisíc. Pro zajímavost: BMW 320 (24V) stojí o 240 tisíc víc. Takľe jeden ventil u BMW stojí 15 tisíc. No nekupte to ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.99  23:29

    « Re: Krivky motorov (částečné versus plné zatíľení motoru)

    Zpoľdění od lambda sondy neexistuje, protoľe údaje z lambdy se poľívají pouze při cca 5%-80% otevření ąkrtící klapky. Pod touhle hranicí se to větąinou povaľuje za brľdění motorem (taky je to závislé na otáčkách) a to je jiný reľim a nad touhle hranicí za poľadavek na max axeleraci a benzín tam jde podle tabulek, větąinou tak 5%-10% nad stechiometrický poměr.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.99  18:40

    « Re: BMW 316i = 1.8 8V - ze by dalsi 8V *?

    Je to devatenáctka s dobrým průběhem točivého momentu a s klidným chodem, podobným šestiválci. Ve vnitřku to není naprosto slyšet (vlastní zkušenost). Ten samý motor má i 318i, jenom větší výkon.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.99  13:08

    « BMW 316i = 1.8 8V - ze by dalsi 8V *?

    Tak jsem zjistil, ze i slavne BMW uz vyrabi nove auto s novym 8V benzinakem. Je to BMW 316i, coz je motor 1.8 8V. Parametry 77kW/5300, 165Nm/2500, Vmax 190km/hod, 0-100 za 11,9 spotreba mix 7,6 l/100km. Tak co, uz se zblaznili i u BMW, kdyz na VW 8V tu skoro kazdy nadava? Nebo ti chlapci jen pochopili co je to elegantni kompromis cena x dynamika?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.99  05:02

    « Re: Krivky motorov

    Mna zase najviac zaujima cena , výkon a spolahlivost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.99  16:27

    « Re: Krivky motorov (částečné versus plné zatížení motoru)

    Složitost problému srovnávání motorů je ještě hlubší než jen to, že často máme k dispozici jen maximální výkon nebo kroutící moment a ne celé křivky. Ony křivky se dají sehnat ale je nutno si uvědomit, že se jedná o křivku spojující body maximálního výkonu (krouťáku) při jednotlivých otáčká. Abych to znázornil - např. u motoru 1.9TDI/81kW odpovídá dle výkonové křivky otáčkám 2500 ot/min výkon 60 kW. Jenže to platí pouze v režimu kdy má řidič plně sešlápnutý plyn a turbodmychadlo se otáčí na příslušných otáčkách). Pokud např na rovině jede člověk s tímto motorem na půl plynu při otáčkách 2500 ot/min, tak výkon motoru nebude určitě 60 kW, ale možná jen 30 kW. Při jízdě z kopce bez plynu bude výkon motoru na otáčkách 2500 ot/min dokonce nulový (řídící elektronika způsobí nulový vstřik)nebo spíš záporný, protože dochází k brzdění motorem. Takže aby nedocházelo k omylu, že motor má jen jednu křivku popisující závislost výkonu na otáčkách - jde o křivku maximálních výkonů pro jednotlivé otáčky. Proto by bylo u každého motoru dobré znát, jak rychle se z "podkřivkové" oblasi částečného zatížení dostane po plném sešlápnutí plynu na tuto maximální výkonovou křivku (např. u TD motorů se projevuje turboefekt, u benzínových se může projevit zpoždění od lambda sondy apod.)
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.09.99  22:12

    « Bez nadpisu

    Základní vzorec praví, že výkon motoru je násobkem točivého momentu a úhlové rychlosti klikového hřídele. Čágo, klabani.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.09.99  14:44

    « novacik

    Zdravim diskutujucich. Nie som takym tech. odbornikom, takze len laicky postreh z praxe. Mal som Opel Kadett 1.6i/55kW v sucasnosti Toyotu Corollu 1.4 16V/55kW (predosly model). Takze obe auta maju zhodny vykon. Vyhody Kadetta - nizsia hlucnost pri vyssich rychostiach (120km/h - pohoda). Vyhody Corolly - zivsie, uspornejšie (cca 1liter/100km). Problem je s hlučnostou. Pri 120 uz motor dost pocut a pri dlhsej jazde to uz aj vadilo. Zvlastne je ze potom az do cca 140 hluk rapidne nestupa. Asi je to tym ze max kr.moment je od 4100 do 4500 ot/min. Inak som spokojny so 16V a asi by som sa opat rozhodol pre 16ventil. Aj ked je urcite rozdiel v motoroch u kazdeho vyrobcu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.09.99  07:50

    « Teorie a praxe

    Samozrejme ze existuji teoreticke vypocty ktere uspesne modeluji chovani motoru v praxi. Tyhle vypocty ale byvaji tak slozite, ze existuji pouze ve slozitych pocitacovych simulacich. Hledat o nich neco ve VS skriptech statitiky, dynamiky nebo pruznosti mi prijde dost posetile (to byl obsah meho prispevku). Navic ten model byva soucasti firemniho tajemstvi, ktere si vetsina firem chrani...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  13:40

    « Re: Krivky motorov

    100% mas pravdu. Teorie se nelisi od praxe, co je hypoteticke na nasich diskuzich, ze nemame k dispozici presne prubehy momentovych krivek, ktere jsou nutnym predpokladem presnejsi simulace a obvykle vse extrapolujeme z 2 bodu, ktere zname skoro u vsech aut (max.M a P pri danych otackach). Samozrejme odpory, prokluzy spojky a "all that rubbish" nechavame nepovsimnut. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  13:05

    « Re: Krivky motorov

    Nezdá se ti, že kdyby se opravdu teorie tak lišila od praxe, tak opravdu nevím, proč by se měly dělat dalekosáhlé výpočty při konstrukcích aut či čehokoliv jiného?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  09:37

    « Re: 12V motor

    Calibru jsem měl, a jsem rád, že jsem prodal a koupil to tédeeso...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  14:54

    « Re: Krivky motorov

    Nejaka skripta jsem za ta leta studii taky videl (z nekterych i delal zkousky) ale zivot realny neni jen o urcitem statickem bodu, na nemz popiseme vsechna silova pusobeni za jednoho rezimu. Kazdy motor pracuje v sirokem rozsahu rezimu a malokdy navic za idealne meznich podminek za nichz byl testovan. Simulace chovani motoru za menicich se podminek (napr. pridani plynu pri potrebe zrychlit) bude na ta skripta trochu slozita...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  14:29

    « Re: Krivky motorov

    Tak tady bych měl pár připomínek. Na rozjetí auta je třeba velký točivý moment více než velký výkon. Točivý moment auta je hlavně nutný například při zrychlování do kopce (jsou zde největší odpory proti směru jízdy). Zjednodušeně řečeno - výkon je jako působící síla na určité ozubené kolo, které vzhledem ke svým rozměrům a dalším parametrům "převádí" sílu na pohonnou silovou dvojici (od té se teprve odečítají působící odpory) -> točivý moment. Tedy točivý moment auta je samozřejmě zavislý na výkonu avšak též na převodu v převodovce. Proto nelze jednoduše tvrdit, že nezáleží na výkonu, ale na točivém momentu a naopak.
    P.S. pro hlubší prostudování bych doporučil např. skripta Statika, či dále Kinematika konče Dynamikou některé strojní fakulty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.99  20:24

    « Re: 12V motor

    no že máš sestiválec mi došlo,...taky mám...jen jsem myslel, že máš Calibru se šestiválcem, proto mě zarazili ty udávaný parametry....:o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.99  07:49

    « Re: 12V motor

    :-))) to byl chyták - mám sice 12V, ale šestiválec 2.5 tds. Přesněji řečeno BMW 325 tds. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.09.99  16:39

    « Porovnani krivek motoru

    V rubrice Octavia 1.8 turbo... vznikla pekna iniciativa - kdosi tam nascanoval krivky od vetsiny motoru z Otiny a dal je na WEB: www.volny.cz/tuning . Mate-li nekdo krivky motoru jinych znacek i starsi (ja mam Fiat Brava/Marea) navrhuji poskytnout ty krivky tvurci one stranky - mohlo by to byt docela zajimave srovnani :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.99  12:18

    « corsican

    To s tou nižší spotřebou 16V proti 8V se mi moc nezdá. Kdysi jsem jezdil s AR 2.0TS s 8V a průměrná spotřeba byla 8-9l, nyní jezdím se stejným motorem, ale už 16V a spotřeba stoupla na 10-11l průměrně...je teda fakt, že vždy využívám maximálně výkon motoru, ale to jsem dělal i dříve. Ale můžete mít třeba i jiný zkušenosti. Kdo ví...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.99  01:43

    « Re: 12V motor

    16V motory maju podstatne nizsiu spotrebu cca jeden liter ako 8V a to za to dat o cca 20,000 korun viac.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.09.99  23:57

    « Re: 12V motor

    cokes, docela by mě zajímalo, co to máš s auto.. s tím 12V..?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…