16V motory - jsou naprd nebo ne?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: novacik
Netvrdim ze je 16v novinka, i kdyz na nasem trhu zrovna moc aut pred 5ti lety 16v nemelo...
Chtel jsem jen napsat ze se mi ten motor opravdu libi.
A pokud chvalis Toyotu musim uznat ze je to slusny auto ale zrovna Corolla se mi moc nelibi. Libi se mi jedine Avensis ale to je o jiny cene.
A ve spotrebe bychom mohli klidne soutezit, protoze pri dodrzeni nasi vyhlasky se v pohode vejdu s Meganem kombi do 6ti l/100km. (mozna i o kousek min)... :o)
Ale fakt je ze pokud chci mit "po ruce" tech 110 koni musim to tocit hodne pres 4000. A kamos co presel z Vectry 1.8 na Xedose 1.6 16v - kde ten Xedos ma cca o 20 koni vic - nadava... Rika ze by uz 1.6 nikdy nechtel protoze to nejde.
Tak nevim jak to doopravdy s tema 16v je... -
« Re: novacik
čtyřventilová technika je totiž dobrá v tom, že máš větší "sací plochu" - prostě že se do motoru dostane víc vzduchu a tak je tam i větší tlak a líp se to spaluje - a pak taky se to dostane rychlejc ven a nemusí se to tlačit 1 dírou. Jinak u Reanaulta to zavedli poněkud pozdě, tak nevim, jakou tim chtěli udělat díru do světa (čtyřventilová technika se používá už 20 let (v japonsku). Jinak zkus se někdy projet třeba v 1,6 Corolle. To teprve uvidíš rozdíl mezi Renaulťáckou a Toyoťáckou zkušeností s čtyřventilovýma technologiema. :-)) Jinak průměr mám u Corolly asi 6,3 l pořád (teda mimo město, nebo když to nekalim furt 190) -
« Re: novacik
Chtel bych se pridat - mam Megana kombi 1.6 16V a nejen ze je rychly a motor ma silu ale je i usporny jezdi bezne kolem 7.5 litru po meste a mimo mesto se dostavam pod 7l bezne. Minuly tyden jsem se "projel" po nemeckych dalnicich a bezne jsem "vyhanel" z rychleho pruhu i silnejsi auta (Opel Vectra 1.8 16V, Citroen Xantia 1.8) a to nemluvim o "konkurenci" ve tride (Ford, Opel, Citroen).
Ale celkove myslim ze motory 1.6 16V jsou vyborny "kompromis" mezi uspornosti a velkym vykonem. -
« Re: Nulovy vstrek
S tím přesycením jsem to špatně popsal. Jde o to, že se změní poměr paliva a vzduch nasávaného do motoru a doba, kdy se to všechno do motoru nasaje - tedy to např. ve válci bouchne s větším předstihem a tím pádem to zpomalí píst -> tedy píst brzdí přes převody nápravu. Nevím odkud pochází informace, že do motoru při brždění motorem "nic neteče"; zdá se mi to velmi nepravděpodobné. BTW: ten plyn zmáčkneš rychle při tom brždění motorem nebo na neutrál? Já třeba když bych tohle udělal uv autě kterým jezdím, tak žádná prodleva ani pokles otáček není ani v jednom případě - při zařazeným kvaltu trhaně (kvůli tomu rychlému a několikanásobnému zmáčknutí plynu) akceleruješ a na neutrál se to točí do vyšších otáček ("bez odporu"). Otáčky by ale nijak výrazně klesnout neměly - to bys měl špatně nastavený předstih. -
Diamant 30.10.99 00:00
« Nulovy vstrek
Ta nulova spotreba je realitou. A to takzvane "nastartovanie" motora po pridani plynu je hlupost. Motor sa predsa toci a to ovela vyssimi otackami, ako na volnobehu, takze ziadne opozdenie neexistuje. Bola tu aj rec o presyteni. Pri riadeni motora elektronikou sa pri ubrati plynu a navrate motora z otaciek na volnobeh zmes na kratky moment ochudobni, takze k presyteniu nemoze dojst. Da sa to overit aj v praxi kratkym velmi rychlym niekolkonasobnym slapnutim na pedal plynu. Otacky motora celkom slusne klesnu pod volnobezne otacky (ale moze to byt u kazdeho auta idividualne). -
« Re: Re: To: Pavel_KR5
Nulový vstřik neznamená nulový výkon - je potřeba síla na stlačení vzduchu ve válci, který se tam nasaje tak jako tak -> výkon samozřejmě je. A ten vstřik nemůže být nulový, protože by pak bylo zřetelné zpoždění při sešlápnutí plynu, než by se motor znovu "nastartoval", ale může být opravdu minimální. Ovšem někde můžeš docílit větší účinnosti brždění motorem tak, že ho přesytíš. -
« Re: Krivky motorov (částečné versus plné zatíľení motoru)
Zpoľdění od lambda sondy neexistuje, protoľe údaje z lambdy se poľívají pouze při cca 5%-80% otevření ąkrtící klapky. Pod touhle hranicí se to větąinou povaľuje za brľdění motorem (taky je to závislé na otáčkách) a to je jiný reľim a nad touhle hranicí za poľadavek na max axeleraci a benzín tam jde podle tabulek, větąinou tak 5%-10% nad stechiometrický poměr. -
« BMW 316i = 1.8 8V - ze by dalsi 8V *?
Tak jsem zjistil, ze i slavne BMW uz vyrabi nove auto s novym 8V benzinakem. Je to BMW 316i, coz je motor 1.8 8V. Parametry 77kW/5300, 165Nm/2500, Vmax 190km/hod, 0-100 za 11,9 spotreba mix 7,6 l/100km. Tak co, uz se zblaznili i u BMW, kdyz na VW 8V tu skoro kazdy nadava? Nebo ti chlapci jen pochopili co je to elegantni kompromis cena x dynamika? -
« Re: Krivky motorov (částečné versus plné zatížení motoru)
Složitost problému srovnávání motorů je ještě hlubší než jen to, že často máme k dispozici jen maximální výkon nebo kroutící moment a ne celé křivky. Ony křivky se dají sehnat ale je nutno si uvědomit, že se jedná o křivku spojující body maximálního výkonu (krouťáku) při jednotlivých otáčká. Abych to znázornil - např. u motoru 1.9TDI/81kW odpovídá dle výkonové křivky otáčkám 2500 ot/min výkon 60 kW. Jenže to platí pouze v režimu kdy má řidič plně sešlápnutý plyn a turbodmychadlo se otáčí na příslušných otáčkách). Pokud např na rovině jede člověk s tímto motorem na půl plynu při otáčkách 2500 ot/min, tak výkon motoru nebude určitě 60 kW, ale možná jen 30 kW. Při jízdě z kopce bez plynu bude výkon motoru na otáčkách 2500 ot/min dokonce nulový (řídící elektronika způsobí nulový vstřik)nebo spíš záporný, protože dochází k brzdění motorem. Takže aby nedocházelo k omylu, že motor má jen jednu křivku popisující závislost výkonu na otáčkách - jde o křivku maximálních výkonů pro jednotlivé otáčky. Proto by bylo u každého motoru dobré znát, jak rychle se z "podkřivkové" oblasi částečného zatížení dostane po plném sešlápnutí plynu na tuto maximální výkonovou křivku (např. u TD motorů se projevuje turboefekt, u benzínových se může projevit zpoždění od lambda sondy apod.)
-
« novacik
Zdravim diskutujucich. Nie som takym tech. odbornikom, takze len laicky postreh z praxe. Mal som Opel Kadett 1.6i/55kW v sucasnosti Toyotu Corollu 1.4 16V/55kW (predosly model). Takze obe auta maju zhodny vykon. Vyhody Kadetta - nizsia hlucnost pri vyssich rychostiach (120km/h - pohoda). Vyhody Corolly - zivsie, uspornejšie (cca 1liter/100km). Problem je s hlučnostou. Pri 120 uz motor dost pocut a pri dlhsej jazde to uz aj vadilo. Zvlastne je ze potom az do cca 140 hluk rapidne nestupa. Asi je to tym ze max kr.moment je od 4100 do 4500 ot/min. Inak som spokojny so 16V a asi by som sa opat rozhodol pre 16ventil. Aj ked je urcite rozdiel v motoroch u kazdeho vyrobcu. -
« Teorie a praxe
Samozrejme ze existuji teoreticke vypocty ktere uspesne modeluji chovani motoru v praxi. Tyhle vypocty ale byvaji tak slozite, ze existuji pouze ve slozitych pocitacovych simulacich. Hledat o nich neco ve VS skriptech statitiky, dynamiky nebo pruznosti mi prijde dost posetile (to byl obsah meho prispevku). Navic ten model byva soucasti firemniho tajemstvi, ktere si vetsina firem chrani...