16V motory - jsou naprd nebo ne?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 09.11.99  15:32

    « Re: Andre

    Odkud jsi ? Znam jednoho z Mostu, co ma Renaulta Megane Kombi s 1.6 16V ? Ale ten urcite jezdi opatrne, jestli to nejsi ty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.99  14:38

    « Re: novacik

    Joooo a az te potkam - tak te stejne "natru" rodinym kombikem :o))))))))))))))))
    a uvidis ten rozdil mezi R. a T. :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.99  14:34

    « Re: novacik

    Netvrdim ze je 16v novinka, i kdyz na nasem trhu zrovna moc aut pred 5ti lety 16v nemelo...
    Chtel jsem jen napsat ze se mi ten motor opravdu libi.
    A pokud chvalis Toyotu musim uznat ze je to slusny auto ale zrovna Corolla se mi moc nelibi. Libi se mi jedine Avensis ale to je o jiny cene.
    A ve spotrebe bychom mohli klidne soutezit, protoze pri dodrzeni nasi vyhlasky se v pohode vejdu s Meganem kombi do 6ti l/100km. (mozna i o kousek min)... :o)
    Ale fakt je ze pokud chci mit "po ruce" tech 110 koni musim to tocit hodne pres 4000. A kamos co presel z Vectry 1.8 na Xedose 1.6 16v - kde ten Xedos ma cca o 20 koni vic - nadava... Rika ze by uz 1.6 nikdy nechtel protoze to nejde.
    Tak nevim jak to doopravdy s tema 16v je...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.99  19:39

    « Re: novacik

    čtyřventilová technika je totiž dobrá v tom, že máš větší "sací plochu" - prostě že se do motoru dostane víc vzduchu a tak je tam i větší tlak a líp se to spaluje - a pak taky se to dostane rychlejc ven a nemusí se to tlačit 1 dírou. Jinak u Reanaulta to zavedli poněkud pozdě, tak nevim, jakou tim chtěli udělat díru do světa (čtyřventilová technika se používá už 20 let (v japonsku). Jinak zkus se někdy projet třeba v 1,6 Corolle. To teprve uvidíš rozdíl mezi Renaulťáckou a Toyoťáckou zkušeností s čtyřventilovýma technologiema. :-)) Jinak průměr mám u Corolly asi 6,3 l pořád (teda mimo město, nebo když to nekalim furt 190)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.99  09:05

    « Re: novacik

    Chtel bych se pridat - mam Megana kombi 1.6 16V a nejen ze je rychly a motor ma silu ale je i usporny jezdi bezne kolem 7.5 litru po meste a mimo mesto se dostavam pod 7l bezne. Minuly tyden jsem se "projel" po nemeckych dalnicich a bezne jsem "vyhanel" z rychleho pruhu i silnejsi auta (Opel Vectra 1.8 16V, Citroen Xantia 1.8) a to nemluvim o "konkurenci" ve tride (Ford, Opel, Citroen).
    Ale celkove myslim ze motory 1.6 16V jsou vyborny "kompromis" mezi uspornosti a velkym vykonem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.10.99  21:20

    « Re: Nulovy vstrek

    S tím přesycením jsem to špatně popsal. Jde o to, že se změní poměr paliva a vzduch nasávaného do motoru a doba, kdy se to všechno do motoru nasaje - tedy to např. ve válci bouchne s větším předstihem a tím pádem to zpomalí píst -> tedy píst brzdí přes převody nápravu. Nevím odkud pochází informace, že do motoru při brždění motorem "nic neteče"; zdá se mi to velmi nepravděpodobné. BTW: ten plyn zmáčkneš rychle při tom brždění motorem nebo na neutrál? Já třeba když bych tohle udělal uv autě kterým jezdím, tak žádná prodleva ani pokles otáček není ani v jednom případě - při zařazeným kvaltu trhaně (kvůli tomu rychlému a několikanásobnému zmáčknutí plynu) akceleruješ a na neutrál se to točí do vyšších otáček ("bez odporu"). Otáčky by ale nijak výrazně klesnout neměly - to bys měl špatně nastavený předstih.
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 30.10.99  00:00

    « Nulovy vstrek

    Ta nulova spotreba je realitou. A to takzvane "nastartovanie" motora po pridani plynu je hlupost. Motor sa predsa toci a to ovela vyssimi otackami, ako na volnobehu, takze ziadne opozdenie neexistuje. Bola tu aj rec o presyteni. Pri riadeni motora elektronikou sa pri ubrati plynu a navrate motora z otaciek na volnobeh zmes na kratky moment ochudobni, takze k presyteniu nemoze dojst. Da sa to overit aj v praxi kratkym velmi rychlym niekolkonasobnym slapnutim na pedal plynu. Otacky motora celkom slusne klesnu pod volnobezne otacky (ale moze to byt u kazdeho auta idividualne).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.10.99  19:40

    « Re: To: Pavel_KR5

    NO jo, ale potom ten motor vykon nedava, ale zere. A cetl jsem, ze nektery motory maj opravdu nulovej vstrik a pri zapnutym zapalovani to zpozdeni pri seslapnuti plynu nemuze bejt nijak hrozny, spis minimalni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.99  22:54

    « Re: Re: To: Pavel_KR5

    Nulový vstřik neznamená nulový výkon - je potřeba síla na stlačení vzduchu ve válci, který se tam nasaje tak jako tak -> výkon samozřejmě je. A ten vstřik nemůže být nulový, protože by pak bylo zřetelné zpoždění při sešlápnutí plynu, než by se motor znovu "nastartoval", ale může být opravdu minimální. Ovšem někde můžeš docílit větší účinnosti brždění motorem tak, že ho přesytíš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.99  19:37

    « Re: To: Pavel_KR5

    U nekterejch motoru je pri zarazenym kvaltu v rychlosti a pustenym plynu opravdu nulovej vstrik a tudiz nulovej vykon v chodu. Ze to brzdi to je ten odpor pri otaceni. Rukou s tim motorem taky neotocis. Takze ten brzdici vykon je na kolech.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.10.99  14:53

    « To: Pavel_KR5

    Člověče, kdyby měl motor přibrždění motorem nulový výkon, tak bys asi nebrzdil a pořád bys zrychloval, jako kdybys tam hodil z kopce neutrál. Ten výkon motoru klade odpor "kolům", když pustíš plyn.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.99  23:39

    « Re: BMW 316i = 1.8 8V - ze by dalsi 8V *?

    BMW 0-100 km/h za 11,9. To jsou mi věci ... No jeątě ľe stojí jen 838 tisíc. Pro zajímavost: BMW 320 (24V) stojí o 240 tisíc víc. Takľe jeden ventil u BMW stojí 15 tisíc. No nekupte to ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.99  23:29

    « Re: Krivky motorov (částečné versus plné zatíľení motoru)

    Zpoľdění od lambda sondy neexistuje, protoľe údaje z lambdy se poľívají pouze při cca 5%-80% otevření ąkrtící klapky. Pod touhle hranicí se to větąinou povaľuje za brľdění motorem (taky je to závislé na otáčkách) a to je jiný reľim a nad touhle hranicí za poľadavek na max axeleraci a benzín tam jde podle tabulek, větąinou tak 5%-10% nad stechiometrický poměr.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.99  18:40

    « Re: BMW 316i = 1.8 8V - ze by dalsi 8V *?

    Je to devatenáctka s dobrým průběhem točivého momentu a s klidným chodem, podobným šestiválci. Ve vnitřku to není naprosto slyšet (vlastní zkušenost). Ten samý motor má i 318i, jenom větší výkon.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.99  13:08

    « BMW 316i = 1.8 8V - ze by dalsi 8V *?

    Tak jsem zjistil, ze i slavne BMW uz vyrabi nove auto s novym 8V benzinakem. Je to BMW 316i, coz je motor 1.8 8V. Parametry 77kW/5300, 165Nm/2500, Vmax 190km/hod, 0-100 za 11,9 spotreba mix 7,6 l/100km. Tak co, uz se zblaznili i u BMW, kdyz na VW 8V tu skoro kazdy nadava? Nebo ti chlapci jen pochopili co je to elegantni kompromis cena x dynamika?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.99  05:02

    « Re: Krivky motorov

    Mna zase najviac zaujima cena , výkon a spolahlivost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.99  16:27

    « Re: Krivky motorov (částečné versus plné zatížení motoru)

    Složitost problému srovnávání motorů je ještě hlubší než jen to, že často máme k dispozici jen maximální výkon nebo kroutící moment a ne celé křivky. Ony křivky se dají sehnat ale je nutno si uvědomit, že se jedná o křivku spojující body maximálního výkonu (krouťáku) při jednotlivých otáčká. Abych to znázornil - např. u motoru 1.9TDI/81kW odpovídá dle výkonové křivky otáčkám 2500 ot/min výkon 60 kW. Jenže to platí pouze v režimu kdy má řidič plně sešlápnutý plyn a turbodmychadlo se otáčí na příslušných otáčkách). Pokud např na rovině jede člověk s tímto motorem na půl plynu při otáčkách 2500 ot/min, tak výkon motoru nebude určitě 60 kW, ale možná jen 30 kW. Při jízdě z kopce bez plynu bude výkon motoru na otáčkách 2500 ot/min dokonce nulový (řídící elektronika způsobí nulový vstřik)nebo spíš záporný, protože dochází k brzdění motorem. Takže aby nedocházelo k omylu, že motor má jen jednu křivku popisující závislost výkonu na otáčkách - jde o křivku maximálních výkonů pro jednotlivé otáčky. Proto by bylo u každého motoru dobré znát, jak rychle se z "podkřivkové" oblasi částečného zatížení dostane po plném sešlápnutí plynu na tuto maximální výkonovou křivku (např. u TD motorů se projevuje turboefekt, u benzínových se může projevit zpoždění od lambda sondy apod.)
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.09.99  22:12

    « Bez nadpisu

    Základní vzorec praví, že výkon motoru je násobkem točivého momentu a úhlové rychlosti klikového hřídele. Čágo, klabani.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.09.99  14:44

    « novacik

    Zdravim diskutujucich. Nie som takym tech. odbornikom, takze len laicky postreh z praxe. Mal som Opel Kadett 1.6i/55kW v sucasnosti Toyotu Corollu 1.4 16V/55kW (predosly model). Takze obe auta maju zhodny vykon. Vyhody Kadetta - nizsia hlucnost pri vyssich rychostiach (120km/h - pohoda). Vyhody Corolly - zivsie, uspornejšie (cca 1liter/100km). Problem je s hlučnostou. Pri 120 uz motor dost pocut a pri dlhsej jazde to uz aj vadilo. Zvlastne je ze potom az do cca 140 hluk rapidne nestupa. Asi je to tym ze max kr.moment je od 4100 do 4500 ot/min. Inak som spokojny so 16V a asi by som sa opat rozhodol pre 16ventil. Aj ked je urcite rozdiel v motoroch u kazdeho vyrobcu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.09.99  07:50

    « Teorie a praxe

    Samozrejme ze existuji teoreticke vypocty ktere uspesne modeluji chovani motoru v praxi. Tyhle vypocty ale byvaji tak slozite, ze existuji pouze ve slozitych pocitacovych simulacich. Hledat o nich neco ve VS skriptech statitiky, dynamiky nebo pruznosti mi prijde dost posetile (to byl obsah meho prispevku). Navic ten model byva soucasti firemniho tajemstvi, ktere si vetsina firem chrani...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…