16V motory - jsou naprd nebo ne?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to: andre
jak bordel? ja jsem napsal, že jezdim Corollou 1,6 a nikdy jsem to neměnil (občas teda pravda jezdim CarinouE 1,6, ale ničim jiným). Jinak mě kdyžtak poznáš podle červenejch zadních blinkrů (americká výroba), až se budu před tebe zpátky zařazovat do pruhu :o))) -
« Re: Andre
V Moste maji Megana kombi jen dva lidi ja a jeden slusnej pan - ja mam tmavecervenou metal. a on svetlonce zelenou. A opatrne jezdime oba ale ja rychlejs ;o) - a jestli me znas tak jsi mne nastval protoze ja te urcite neznam a to mne stve.
Okamzite mi rekni kdo jsi a odkud me znas!!! :o))) -
« Re: novacik
Netvrdim ze je 16v novinka, i kdyz na nasem trhu zrovna moc aut pred 5ti lety 16v nemelo...
Chtel jsem jen napsat ze se mi ten motor opravdu libi.
A pokud chvalis Toyotu musim uznat ze je to slusny auto ale zrovna Corolla se mi moc nelibi. Libi se mi jedine Avensis ale to je o jiny cene.
A ve spotrebe bychom mohli klidne soutezit, protoze pri dodrzeni nasi vyhlasky se v pohode vejdu s Meganem kombi do 6ti l/100km. (mozna i o kousek min)... :o)
Ale fakt je ze pokud chci mit "po ruce" tech 110 koni musim to tocit hodne pres 4000. A kamos co presel z Vectry 1.8 na Xedose 1.6 16v - kde ten Xedos ma cca o 20 koni vic - nadava... Rika ze by uz 1.6 nikdy nechtel protoze to nejde.
Tak nevim jak to doopravdy s tema 16v je... -
« Re: novacik
čtyřventilová technika je totiž dobrá v tom, že máš větší "sací plochu" - prostě že se do motoru dostane víc vzduchu a tak je tam i větší tlak a líp se to spaluje - a pak taky se to dostane rychlejc ven a nemusí se to tlačit 1 dírou. Jinak u Reanaulta to zavedli poněkud pozdě, tak nevim, jakou tim chtěli udělat díru do světa (čtyřventilová technika se používá už 20 let (v japonsku). Jinak zkus se někdy projet třeba v 1,6 Corolle. To teprve uvidíš rozdíl mezi Renaulťáckou a Toyoťáckou zkušeností s čtyřventilovýma technologiema. :-)) Jinak průměr mám u Corolly asi 6,3 l pořád (teda mimo město, nebo když to nekalim furt 190) -
« Re: novacik
Chtel bych se pridat - mam Megana kombi 1.6 16V a nejen ze je rychly a motor ma silu ale je i usporny jezdi bezne kolem 7.5 litru po meste a mimo mesto se dostavam pod 7l bezne. Minuly tyden jsem se "projel" po nemeckych dalnicich a bezne jsem "vyhanel" z rychleho pruhu i silnejsi auta (Opel Vectra 1.8 16V, Citroen Xantia 1.8) a to nemluvim o "konkurenci" ve tride (Ford, Opel, Citroen).
Ale celkove myslim ze motory 1.6 16V jsou vyborny "kompromis" mezi uspornosti a velkym vykonem. -
« Re: Nulovy vstrek
S tím přesycením jsem to špatně popsal. Jde o to, že se změní poměr paliva a vzduch nasávaného do motoru a doba, kdy se to všechno do motoru nasaje - tedy to např. ve válci bouchne s větším předstihem a tím pádem to zpomalí píst -> tedy píst brzdí přes převody nápravu. Nevím odkud pochází informace, že do motoru při brždění motorem "nic neteče"; zdá se mi to velmi nepravděpodobné. BTW: ten plyn zmáčkneš rychle při tom brždění motorem nebo na neutrál? Já třeba když bych tohle udělal uv autě kterým jezdím, tak žádná prodleva ani pokles otáček není ani v jednom případě - při zařazeným kvaltu trhaně (kvůli tomu rychlému a několikanásobnému zmáčknutí plynu) akceleruješ a na neutrál se to točí do vyšších otáček ("bez odporu"). Otáčky by ale nijak výrazně klesnout neměly - to bys měl špatně nastavený předstih. -
Diamant 30.10.99 00:00
« Nulovy vstrek
Ta nulova spotreba je realitou. A to takzvane "nastartovanie" motora po pridani plynu je hlupost. Motor sa predsa toci a to ovela vyssimi otackami, ako na volnobehu, takze ziadne opozdenie neexistuje. Bola tu aj rec o presyteni. Pri riadeni motora elektronikou sa pri ubrati plynu a navrate motora z otaciek na volnobeh zmes na kratky moment ochudobni, takze k presyteniu nemoze dojst. Da sa to overit aj v praxi kratkym velmi rychlym niekolkonasobnym slapnutim na pedal plynu. Otacky motora celkom slusne klesnu pod volnobezne otacky (ale moze to byt u kazdeho auta idividualne). -
« Re: Re: To: Pavel_KR5
Nulový vstřik neznamená nulový výkon - je potřeba síla na stlačení vzduchu ve válci, který se tam nasaje tak jako tak -> výkon samozřejmě je. A ten vstřik nemůže být nulový, protože by pak bylo zřetelné zpoždění při sešlápnutí plynu, než by se motor znovu "nastartoval", ale může být opravdu minimální. Ovšem někde můžeš docílit větší účinnosti brždění motorem tak, že ho přesytíš.