16V motory - jsou naprd nebo ne?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.02  22:33

    « Re: Točivy´ moment kontra vy´kon motoru...,magic

    Mena> je to konstanta, a pokial viem je to 1/9549
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.02  21:16

    « Re: Točivy´ moment kontra vy´kon motoru...,magic

    Tak teď tu koukam na graf krouťáku a výkonu Primery 1.8 a je to asi tak jak říkáš. výkon = otáčky * krouťák * eště něco (ale to vypada, že to neni úplně konstanta). Teď si eště rozmyslim, co to znamena pro to auto ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.02  20:49

    « Re: Točivy´ moment kontra vy´kon motoru...,magic

    Klucí, nechte toho veličinování zavčasu. Podobné téma krouťák jsme jednou rozpitvali v nějakém tématu kroutící moment nebo tak nějak. Přispěli jsme k tomu asi milión příspěvků a nikdo z toho nakonec nebyl moudřejší než předtím :o)))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.02  18:11

    « Re: Točivy´ moment kontra vy´kon motoru...,magic

    No to s tym “derivacia podla” je to samozrejme blbost pretoze to je matematicky vzate funkcia smernikov danej krivky. “Derivacia” ale znamena tiez “odvodeninu” a ta je jasna vykon = otacky * moment * volaco. . . . To pretinanie grafov v nejakom bode je tiez o nicom lebo su to grafy dvoch roznych nesuvisejucich velicin (na y ose), a je len umelym setrenim miesta vynasat ich do toho isteho grafu – nie len meritko ale aj vynesena velicina moze byt rozna kW, W, HP. V skutocnosti pravda je taka, ze maximalny vykon je pri otackach kde moment klesa rychlostou ked to uz zvysujuce otacky nedotiahnu – tu to teda zavisi na tom “volaco” ktore vlastne aj udava v akych jednotkach to je.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.02  17:35

    « Re: Točivy´ moment kontra vy´kon motoru...,magic

    No tak teď nevim, jestli je krouťák derivace výkonu podle otáček (pak by moh bejt krouťák teoreticky zápornej, ale v praxi to je asi nesmysl), nebo je to jenom jednoduše výkon vydělenej otáčkama (pak by byl furt kladnej). Nemáte někdo ňákej graf krouťáku a výkonu jednoho motoru (teda spíš link)? Já bych se na to rád kouknul. Dík
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.02  17:11

    « Re: Točivy´ moment kontra vy´kon motoru...,magic

    Promiň, ale myslím si že nemáš částečně pravdu. Křivka výkonu a křivka momentu se přeci v grafu protne pokaždé v jiném místě na základě měřítka vynášených veličin v grafu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.02  16:52

    « Re: Točivy´ moment kontra vy´kon motoru...,magic

    Asi jo, protoze vykon se odvozuje podle matematickeho vzorce z tociveho momentu. Proto se taky krivka vykonu a tociveho momentu protina ve grafu vzdy ve stejnem miste.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.02  15:39

    « Re: Točivy´ moment kontra vy´kon motoru...,magic

    To nie je celkom tak. Vykon pri nejakych otackach je moment krat tie otacky krat volaco. Ta hodnota je max. dostupny vykon ktory dostanes pri uplne zmacknutom plyne. Momentova a teda aj vykonova krivka pri ciastocnom plyne vyzera uplne inak (ako by od urcitych otacok zacala klesat). Od "zlateho" veku tepelnych motorov, teda od asi 1910 sa k motorom dodava dvojica udajov - max. vykon pri urcitych otackach a max. tocak pri nejakych otackach. To umoznuje vypocitat aj tocak pri otackach max. vykonu a vykon pri max. tocaku. To umoznuje velmi priblizne zrekonstruovat priebeh tocaku a priebeh vykonu. To zase dovoluje priblizne stanovit nieco co sa vola pruznost motora a je to v zasade velkost toho hrbu vykonovej krivky. V zasade plati cim hrbatejsia krivka, tym lepsie (pri konstantnom vykone). Znamena to ako vela vykonu mas v strednych otackach v porovnani s max. vykonom. Ono totiz to co sa pise po vselijakych tych testoch motorov, ze motor ma "vyrovnanu krivku tociveho momentu" a teda ze je motor akoze dobry, neznamena nic ine ako ze motor nie je pruzny. Preto turbodizle vychadzaju subjektivne silnejsie ako benzinaky. Ak porovnas 80kW benzinak s rovnou ciarou tociveho momentu a teda rovnou sikmou ciarou vykonu (teda tocivy motor) s 80kW dizlom ktoremu silne opadava tocivy moment pri vo vysokych otackach tak zistis ze dizel ti da v nizkych otackach to co ti benzinak neda, teda za svoje prachy u dizla dostanes nieco navyse - to je ta pruznost. To vsetko preto ze ako pises samozrejme je zaujimavy vykon a nie tocak - ten sa premeni na vykom pomocou toho tocenia a teda prevodovky ktora je dimenzovana prave podla toho max. vykonu pri urcitych otackach. Vykon je pri prechode cez prevodovku invariantny. Ale urcite nemas pravdu s tym zapornym krutakom - skutocnost je taka, ze ked prekrocis max. otacky, tak krutak uz klesa rychlejsie ako rastu tie otacky * to volaco, cize cim ides vyssie tym mensi vykon dostavas - ale urcite nie zaporny ... teda pokial ti nevypne obmedzovac a nenatlces si not o predne sklo :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.08.02  15:26

    « Re: Točivy´ moment kontra vy´kon motoru...,magic

    Jak to, zápornej? Mk je podíl výkonu a úhlové rychlosti, a ani jedno z toho není záporné.
    A když už tu takhle cvičíte s veličinami, uvědomte si prosím ještě jednu věc. V grafech udávaný výkon při určitých otáčkách je výkon maximální - v praxi jej ale vůbec nemusíte vždy využívat. Má-li např. motor při 3000ot/min výkon v grafu 40kW, vůbec to neznamená, že takový výkon má pořád. Pokud pojedu po rovině a budu držet lehkou nohou těch 3000ot/min, bude v tu chvíli mít třeba jen 10kW - a těch 40kW vysype, jen když šlápnu plný plyn.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.02  15:00

    « Re: Točivy´ moment kontra vy´kon motoru...,magic

    No ale v tom pripade je plocha pod momentovou krivkou vod nuly do urcitych otacek rovna vykonu v techto otackach. Tim padem je smerodatnejsi vykon nez kroutak. A za druhy, kdyz ma motor nejvetsi vykon rekneme pri 6000 ot/min, tak od techle otacek vejs uz je pak kroutak zapornej, to je taky zajimavy, co to ale znamena v praxi?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.02  13:51

    « Re: Točivy´ moment kontra vy´kon motoru...,magic

    je, vykon=otacky*moment*volaco - cize ked poznas jedno, poznas druhe
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.02  13:06

    « Re: Točivy´ moment kontra vy´kon motoru...,magic

    Neni kroutici moment derivace vykonu podle otacek?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.08.02  20:11

    « Re: 1,6 16v ZETEC

    steati asi jo ale neco podobnyho sem ted mel na kamosovo Eclipse.houpali otacky chcipalo to nevedeli sme si uz rady a posledni co nas napadlo -rozvody.Jedna vacka o zub druha o dve.Ale u dvouvacky se to nescita takze pocitej zes to mel o zub.Ale stejne klika.Modlim se aby to mojeho Eclipse nepotkalo taky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.06.00  14:13

    « Re: 1,6 16v ZETEC

    Mel si jsi stesti, ze se motoru nic nestalo. Stacil 1 pist v horni uvrati a je to v *.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.06.00  13:40

    « Re: 1,6 16v ZETEC

    Tak, uz motor bezi jak hodinky. Jedna vacka byla o 1zub a druha o 2zuby. U tohoto motoru je hloupe, ze tam nejsou zadne oznaceni poloh. Ale asi je to umyslne, aby se v tom kazdej trouba nehrabal.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.06.00  20:37

    « to pokec

    Pro Andyho - Srba mi doporucil jakykoliv znackovy servis Opel - nema smysl se ho na cokoliv dal ptat. Tak sorry. Mailik mi uz zadny neprisel. Jinak s temi odpory - i ty tam samozrejme patri, jsou vsak vzhledem k hmotnosti temer zanedbatelne (teda za normalnich podminek, ne se zarezlym pistkem brzd). Pro Mateje - souhlasim, ale je tu jeste drobny zadrhel. Nektere motory jsou 8V a presto maji dvojici vacek a sedlovity spalovaci prostor a plati pro ne priblizne totez, co pro 16V. Proto bych spise nez 16V pouzival oznaceni DOHC. To Trubka - pokud preskoci remen i zub, tak motor nekdy nenaskoci vubec, nekdy jde spatne a hrozne sebou mlati (ocelove rany, klepe se). Je potom nutne jej rozebrat, vetsinou bude ohnuty min. jeden ventil, otluceny pist a ventilove sedlo. Da se to vetsinou opravit, ale uz nikdy to nebude ono. Radeji s tim pryc. V tomhle jsou lepsi retezove rozvody, ale maji i sve nevyhody.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.06.00  17:11

    « Re: Točivy´ moment kontra vy´kon motoru...,magic

    Zdravim ta magic.Konecne nejaka plodna diskusia.Celkom prijatelne tu podavas problematiku teorie spalovacich motorov.Len taky maly detailik,by som upresnil:"Co se tyka zrychleni celeho finalniho automobilu - to je vlastne jakysi prebytek onoho vykonu nad hmotnosti".Namiesto hmotnosti by bolo vhodnejsie jazdne odpory (aerodynamicky,valivy),
    straty v mechanickych sucastiach,nie?Ale to len tak naokraj,urcite ti to je jasnejsie ako mne.Inak diky za rady,posielal som ti mailik,ale v pohode,este som to aj tak nezmeral.Sevas.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.06.00  16:54

    « Re: 1,6 16v ZETEC

    Ano niekedy vobec motor nechyti,alebo v lepsom pripade to zvykne na volnobehu cukat,ako keby isel na "tri valce",resp. mal nepravidelne zazihy a motor ma zle prechody,co v konecnom pripade sposobi znizeny vykon motora...V kazdom pripade 16V motory su velmi haklive na stav rozvodaku(to bola u mna prva vec na aute ktoru som menil,ked som kupil ojazdene auto),pretoze hlavne vtedy ked je pohanana vyfukova a sacia vacka jednym remenom,nie je tak opasana remenica nim ako u OHC 8Ventilu.Je to velmi exponovana sucast rozvodu,na ktorej sa neoplati setrit!!.Velmi dolezite aj stav napinacej kladky rozvodaku,a jej spravne nastavenie.(prespanovany novy rozvodak je v * aj po 1000 km jazdy).Mas stastie ze pri tom preskoceni rozvodaka sa ti nestretli ventily s piestami(potom by bola riadna mastna generalka hlavy).Hned utekaj vymenit remen a riadne si ho daj nastavit.Neodporucam ti ist za niejakym tiezmechanikom doma v garazi.Velakrat je potrebne mat specialne pripravky na nastavenie remena,kladiek,ktore nema hocikto a nehladiac na skusenosi mechanika.Este jedna rada na zaver nesetri na remenoch a neutesuj sa tym ze v manuali sa doporucuje vymena rozvodaka po napr.8 prehliadke(120000km),material remena aj casom starne!!!Vela stastia.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.06.00  14:37

    « 1,6 16v ZETEC

    Mam otazku, je mozne, ze kdyz preskoci u tohoto motoru rozvodak o jeden zub, ze to nechce chytnout?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.06.00  10:36

    « To magic

    Díky.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…