16V motory - jsou naprd nebo ne?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.99  08:48

    « Re: lambda sonda

    Hope to je pěkně dábelský s tím přepínačem :-) Co máš za auto? Nevíš kolik parametrů ta sonda hlídá? Vlastně teoreticky by mělo jít při odpojení sondy manuálně plynule regulovat vlastnosti směsi a různý věci podle toho co všechno ta sonda hlídá ne? Co ty na to?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.11.99  21:13

    « Re: to : andre & wolff

    Proboha co to tu furt řešíte s tím tlakem? Tlak benzínu dělá pumpa, reguluje ho zpětnej ventil. Tlak vzduchu dělá turbo nebo kompresor, pokud tam jsou, jinak je tam jen podtlak. Určitej tlak benzínu (i když velmi malej) maj i karburátory, u stříkaček je to něco kolem 1 - 2 barů.


    Stříkačka bez benzínu je jako karburátor bez benzínu - prostě tam nejde benzín. Katalyzátoru principielně chod bez benzínu nevadí, potíž nastává až v případě, že benzínu je tak málo, že ve válci nechytne a dostane se až na katalyzátor a shoří tam. Ale to je myslím velmi vyjímečná situace, protože buď shoří v potrubí před katalyzátorem a nebo je to studený, tak neshoří ani na katu. Jestli je tu někdo odborník, tak mě opravte, jestli v tomhle kecám.


    16V bez benzínu je na tom stejně jako 8V bez benzínu. Pokud je směs při vysokém výkonu chudá, dochází k většímu zahřívání a případně k propálení pístu či ventilu apod. Ale to je poměrně extrémní případ u vysokovýkonných motorů.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.11.99  20:53

    « Re: lambda sonda

    Ne, nic by odejít nemělo. Já ji mám ve svym autě na vypínač :-) protože když je vlhko, tak to s ní zlobí (je to moc chudý). Tak ji vždycky vypnu, když prší. A když je hezky, tak ji mám zapnutou, aby to tolik nežralo. Je to holt kovářova kobyla, mám už sice jinou, ale zatím jsem byl línej ji vyměnit - je tam totiž kurevsky zarezlá ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.11.99  18:55

    « to : andre & wolff

    Ten tlak tam musí bejt opravdu jen, když máš vstřikování a nezáleží na počtu ventilů. Je to hlavně kvůli tomu, aby nemuselo bejt u těch stříkaček silná pumpa (vychází z Pascalova zákona - musel bys na větší plochu víc tlačit, abys na menší dostal vyšší tlak). Ale jakým způsobem se to v tom potrubí natlakuje nevim. Asi se tam fouká dusík :o), nevim
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.11.99  12:05

    « Re: lambda sonda

    Saabe a Hope díky za info, to s tou 130-kou je úplně přesný. Ale tolik to zase nežere , tak 8-9l, ale i při hodně pohodový jízdě. Když tu sondu na zkoušku odpojim , nemůže něco odejít?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.11.99  11:54

    « Re: lambda sonda

    Jo, to si slyšel dobře. Lambda sonda je namontovaná ve vejfukovým potrubí a hlásí vstřikovacímu počítači, jak dobře namíchal směs. Když je lambda špatná, tak to počítač většinou pozná a dává motoru paliva víc než je potřeba, protože nemá tu zpětnou vazbu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 24.11.99  11:51

    « Re: lambda sonda

    Vliv na spotřebu to má dost velký. Já jsem koupil Corollu 1.3 s vadnou lambda sondou a spotřeba na dálnici při 130 km/h je necelých 12 litrů ! Při 90-100 km/h se pohybuje mezi 9,1 - 10 litrů. Podle údajů z lambda sondy se totiž určuje bohatost směsi a pokud je odpojena tak motor dostává velmi bohatou směs a pak to strašně žere. A pokud necháš vadnou lambda sondu zapojenou, tak ti to auto zase nepojede, já jsem musel tu moji Corollu přemlouvat, aby se alespoň přiblížila k hranici 130 km/h. Po několika minutách to dokázala. Bez lambda sondy není problém 150, víc jsem zatím nezkoušel, protože jsem měl obavy, že se nedostanu ani k nejbližší benzince.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.11.99  11:26

    « lambda sonda

    Cau lidi, nevite nekdo jakou presne funkci ma lambda sonda? Nekde jsem slysel ze poskozeni ma velkej vliv na spotrebu? Dik.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 23.11.99  13:12

    « Bez nadpisu

    No možná pro vstřikování, tam tlak musí být, ale s 16v to nemá nic společnýho. To by byl problém i pro 8V.Pokusím se to zjistit
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.11.99  12:39

    « Re:

    Rikal neco ve smyslu ze v palivovym potrubi musi byt tlak, ze nestaci jen dolit benzin ale musi se to natlakovat. Ze se nici katalyzator to vim.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 23.11.99  10:36

    « Bez nadpisu

    To jsem slyšel taky, ale spíš z hlediska kaťáku. Jinak nevím jaký vliv by na motor mohl mít nedostatek benzinu(snad nečistoty).
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.11.99  08:04

    « Doslo palivo

    Jeden znamy me varoval, ze mi NESMI v 16v-motoru dojit palivo. Vysvetloval to podtlakem/pretlakem v palivovem potrubi. Nemuzete mi to nekdo vysvetlit? Konkretne slo o motor z Xedosu6 1.6 16v. Ja myslel ze tenhle problem je jen u Dieselu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.99  19:49

    « Re: to Naąrot

    víš jakej by to byl dobrej fór, kdybys přijel autem k pumpě a místo benzínu bys do něj nasypal kýbl uhlí a nalil něco vody a vodfrčel by sis :o))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.99  12:56

    « Re: to Naąrot

    no teda, tady se to rozjelo, od 16V k páře...myslel jsem, že se parní stroje už v automobilech neoužívají...:O)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.99  17:55

    « Re: to Naąrot

    nemyslel jsem zrovna dvojčinný Wattův praní stroj (sice se pěkně dlouho držel, asi 40 let, a tedy vešel nejvíc ve známost, protože Watt byl stará svineě :o) a udělal si patent dohromady na těch 40 let znějící tak všeobecně, že ho nikdo nemoh předělat ani vylepšit ani udělat nějakej novej). Ale hlavním příkladem parního dvojtaktu je parní lokomotiva (která je teda asi známější než klasickej "Waťák").
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.99  10:13

    « to Naąrot

    Měl si pravdu, ľe dvoutakt a čtyřtakt sou zhruba stejně starý - to sem nějak poplet. Ale ľe by dvoučinej (Wattův) parní stroj pracoval na principu aspoň vzdáleně připomínajícím dvoutaktní motor nevim nevim...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.99  18:17

    « Re: to: maxipes

    protože pracujou na podobným principu. A zas tak originální to nejni, poněvadž v technické literatuře se to běžně používá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.99  12:06

    « Re: to: maxipes

    to naąrot - Nazvat parní sroj dvoutaktem je dost originální. Proč motáą parní stroje a spalovací motory dohromady sem opravdu nepochopil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.11.99  19:08

    « to: maxipes

    ...ještě, ten dvoutakt je konstrukčně jednodušší než čtyřtakt, tak taky proto.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.11.99  19:07

    « to: maxipes

    dvoutakty jsou tak stejně staré jako čtyřtakty, možná starší, protože dost parních strojů (nejvíce ale parní lokomotivy) byly dvoutakty.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…