16V motory - jsou naprd nebo ne?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: lambda sonda
Hope to je pěkně dábelský s tím přepínačem :-) Co máš za auto? Nevíš kolik parametrů ta sonda hlídá? Vlastně teoreticky by mělo jít při odpojení sondy manuálně plynule regulovat vlastnosti směsi a různý věci podle toho co všechno ta sonda hlídá ne? Co ty na to? -
« Re: to : andre & wolff
Proboha co to tu furt řešíte s tím tlakem? Tlak benzínu dělá pumpa, reguluje ho zpětnej ventil. Tlak vzduchu dělá turbo nebo kompresor, pokud tam jsou, jinak je tam jen podtlak. Určitej tlak benzínu (i když velmi malej) maj i karburátory, u stříkaček je to něco kolem 1 - 2 barů.
Stříkačka bez benzínu je jako karburátor bez benzínu - prostě tam nejde benzín. Katalyzátoru principielně chod bez benzínu nevadí, potíž nastává až v případě, že benzínu je tak málo, že ve válci nechytne a dostane se až na katalyzátor a shoří tam. Ale to je myslím velmi vyjímečná situace, protože buď shoří v potrubí před katalyzátorem a nebo je to studený, tak neshoří ani na katu. Jestli je tu někdo odborník, tak mě opravte, jestli v tomhle kecám.
16V bez benzínu je na tom stejně jako 8V bez benzínu. Pokud je směs při vysokém výkonu chudá, dochází k většímu zahřívání a případně k propálení pístu či ventilu apod. Ale to je poměrně extrémní případ u vysokovýkonných motorů. -
« Re: lambda sonda
Ne, nic by odejít nemělo. Já ji mám ve svym autě na vypínač :-) protože když je vlhko, tak to s ní zlobí (je to moc chudý). Tak ji vždycky vypnu, když prší. A když je hezky, tak ji mám zapnutou, aby to tolik nežralo. Je to holt kovářova kobyla, mám už sice jinou, ale zatím jsem byl línej ji vyměnit - je tam totiž kurevsky zarezlá ;-) -
« to : andre & wolff
Ten tlak tam musí bejt opravdu jen, když máš vstřikování a nezáleží na počtu ventilů. Je to hlavně kvůli tomu, aby nemuselo bejt u těch stříkaček silná pumpa (vychází z Pascalova zákona - musel bys na větší plochu víc tlačit, abys na menší dostal vyšší tlak). Ale jakým způsobem se to v tom potrubí natlakuje nevim. Asi se tam fouká dusík :o), nevim -
« Re: lambda sonda
Jo, to si slyšel dobře. Lambda sonda je namontovaná ve vejfukovým potrubí a hlásí vstřikovacímu počítači, jak dobře namíchal směs. Když je lambda špatná, tak to počítač většinou pozná a dává motoru paliva víc než je potřeba, protože nemá tu zpětnou vazbu. -
Saab 24.11.99 11:51
« Re: lambda sonda
Vliv na spotřebu to má dost velký. Já jsem koupil Corollu 1.3 s vadnou lambda sondou a spotřeba na dálnici při 130 km/h je necelých 12 litrů ! Při 90-100 km/h se pohybuje mezi 9,1 - 10 litrů. Podle údajů z lambda sondy se totiž určuje bohatost směsi a pokud je odpojena tak motor dostává velmi bohatou směs a pak to strašně žere. A pokud necháš vadnou lambda sondu zapojenou, tak ti to auto zase nepojede, já jsem musel tu moji Corollu přemlouvat, aby se alespoň přiblížila k hranici 130 km/h. Po několika minutách to dokázala. Bez lambda sondy není problém 150, víc jsem zatím nezkoušel, protože jsem měl obavy, že se nedostanu ani k nejbližší benzince. -
« Re: to Naąrot
nemyslel jsem zrovna dvojčinný Wattův praní stroj (sice se pěkně dlouho držel, asi 40 let, a tedy vešel nejvíc ve známost, protože Watt byl stará svineě :o) a udělal si patent dohromady na těch 40 let znějící tak všeobecně, že ho nikdo nemoh předělat ani vylepšit ani udělat nějakej novej). Ale hlavním příkladem parního dvojtaktu je parní lokomotiva (která je teda asi známější než klasickej "Waťák").
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!