Velká ŠKODA...
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Automobilové novinky
-
« Re: Tak co víte o V8-Škodě
Asi ještě není dávat na co embargo. přeci jen je ještě moc brzo .A co bys chtěl vidět? Skicy neukazuje nikdo, prototypy většinou taky ne. A Kulhánkovi zase tak nevěř. Ne každá automobilka má strategii všchno ukázat na roky dopředu (VW s Beetlem, Ford s focusem, pumou, audi s TT). Mohou si to dovolit firmy, mající 6 - 10 modelových řad, a firmy, jež si jsou jisté svými klienty. Od škody se pokaždé čeká nějaké překvápko a tak vše tají .Nemyslím si, že by její existenci mohlo ohrozit to, že by konkurence model znala (rozhodně ne pokud je součástí takového koncernu a ani nevím, jak by je mohla ohrozit, fakt ne) Ale pokud budou vše tajit, veřejnost bude více natěšená a proto bude větší zájem . Taky marketingová strategie. A soudě podle sebe, docela účinná. A je tu ještě jedna věc: Všimni si, kolik zlých jazyků tady fabii odsuzovalo z první fotky. Víš, co špíny by naházeli , kdyby to byl jenom koncept a už někdy před 1/2 rokem? -
« Re: To RSD
To si mě docela nepotěšil. Kam by se dal ten kónickej filtr s airboxem ? Vždyť v airboxu je zabudovaná první vzduchová klapka ! Kónickej filtr bych si mohl sehnat použitej třeba z Motorsportu a airbox bych byl taky schopnej vyrobit sám. Mě by zajímala spíš ta vlastní vložka do původního airboxu. U mě to bude hodně znát, i když si tam dám novou, protože ta stará toho pustí asi jako křídová čtvrtka... Jak by to vypadalo se spotřebou ? -
« Re: To RSD
Ahoj Bestiasi, promiň na tu maou prodlevu. Kónický filtr bych ti taky doporučil raději avšak nevím jak 86-tka ale jukni se na konec příruby od krabičky čidla vzduchu. pokud mi jseš zchopný buď zafaxovat nebo mailnout průřez příruby ze sundaného čidla tak ti nejprve nechám vyrobit nerezovou přírubu a trubku, kam pak ten konusový filtr nasuneš. Vyjde tě to zhruba na 3.200 + něco za tu přírubu (cca 300,-) a pak ti to mohu zaslat třeba na dobírku. Jinak bezproblémový je i plochý filtr do stávajícího krytu sání který vyjde cca na 2.000,- a rozdíl je pouze ve zvuku.
mail: rsd@seznam.cz -
« Re: To RSD
a objektivně? U feldy zrychlení 0-100 o 1s lepší. Jinak pokud bych měl plácnout nějaké hausnumero, tak bavlněný filtr zlepší sání oproti papíráku cca o 40% a kónický bavlňák ještě tak + 20% oproti bavlňáku klasice. Tj. pokud půjdeš do kónického, jako já, zlepšíš sání tak o 50% oproti klasice z papíru. A největší výhoda: přežijes tebou tak 4 auta, má životnost 1 000 000km! Každých 15 000 se ale musí čistit nějakým čističem (to jsem ještě nekoupil) a prvních cca 50 000 prý stačí ho vyluxovat vysavačem (bez záruky) -
« Re: To RSD
velice stručně jsem t opopsal nedávno v Honda Clubu, tak se tam dívni. Ale pro tebe to i zopakuju: Maximální výkon +prd (filtr nemá jak zvyšovat výkon), krááásný zvuk (Lukas 99 po svezení s mou feldou prohlasil, že to krásně přede). A reálný efekt? Díky snížení odporu nasávaného vzduchu a větší nasávací ploše (pro případ, že si koupíš kónický filtr a ne jen bavlňák do stávající plastové krabičky) se ti max. výkon i točivý moment posunou do nižších otáček, což má za následek subjektivní pocit "síly" pod plynem. -
« To RSD
Hele, mohl bys mi trochu povyprávět o tom filtru ? To jako rozdíl mezi seriovým a sportovním, přínos k chodu motoru, jestli stačí výměna filtru nebo se musí měnit i airbox a hlavně cena a možnost dobírky. Jestli se ti nechce psát tak open, tak mi to pošli na "sgt.bestias@post.cz". Budu totiž filtr měnit (ten můj už mi houpe volnoběhem), tak proč si nepolepšit, že jo ? -
« Re: Koncept od Škody...
Pár konceptů se taky udělalo, ale byly příliš vzdálené od reality. Další věc - Vývoj Škoda má asi tak necelých 1200 zaměstnanců. Každé technologické zařízení potřebné pro konstrukci a zkoušky je využíváno takřka na maximum. Pro tvorbu koceptů by se musela navyšovat kapacita a to by se myslím zatím nezaplatilo. Myslím, že Škoda jde zlatou střední cestou. Spousta automobilek předvede koncepty, které jsou pak na hony vzdálené skutečným výrobkům. Škoda, jak je vidět na designu Fabie, potenciál na tvorbu konceptů zahrnuje do normálního vývoje. Jak už jsem tu jednou někde psal - pár konceptů od jistých automobilek mělo společné designové prvky s Fabii, třeba bokorys přední části, přední linii do oblouku apod., ale na skutečných autech nic z toho. U Fabie se podařilo tyto prvky použít i na seriovém autě. Co se týká autosalonů - srovnej kolik lidí z potenciálních zákazníků se tam podívá a kolik z nich se nechá ovlivnit nějakým konceptem... V poslední době mi spíš připadá, že futuristické koncepty dělají spíše výrobci, kterým klesá prodejnost, ale nemají ještě vyvinutý nový kvalitní vůz. Ukazují tím, že by uměli vyrobit dobré auto. Škoda ho radši vyrobí rovnou... -
« Koncept od Škody...
...pro bestiase: hele na 86-tku u nás nic nemáme (krom sportovního filtru a výfuku).... sorry. Ale skus mi vysvětlit, proč všichni z koncernu připravují pro autosalóny koncepční vozidla, která ukazují technickou vyspělost a směr, kterým se automobilka hodlá v nejbližších příštích letech jak technicky tak i designově ubírat a Škoda zatím předvedla krom docela trapných a neoriginálních úprav interiéru lautr hov**!? Vždyť soudě dle marketingu pro Fabii tam máte moc zchopné marketingové specialisty, tak proč opomíjíte tuto podle mně důležitou publicitu? -
« Re: k designu...
Skutekně ? Chtěl jsem se tě zeptat (už jsem se jednou někde ptal, ale ty jsi se pak vypařil) Nevíš náhodou o nějakém chiptuningu na toho mýho žraloka ? Je to 520i Kat., 1976 ccm, 6R - Bosch Motronic, r.v. 12/86. Myslíš, že by se dalo něco někde vyšťourat ? A za kolik tak přibližně ? Jestli nechceš házet cenu, napiš na "sgt.bestias@post.cz". Dyg -
« k designu...
... máš pravdu, že design není pouze kreslit návrhy a malůvky. Je to dřina hlavně bojovat s technologama, s marketingovýma expertama, s ekonomama a spoustou dalších vlezlejch(:o) chlápků, který ti říkaj, že tudy cesta soudruhu nevede... Nicméně na výpočty a programování deformačních zón, hmotností, krutu a pod. mám nějakou tu školičku...ale dyž nejsou kontakty tak musíš začít od pýýýýky a to třeba právě designem doplňků pro naše domácí miláčky. Na realizaci máme modelářskou firmu, která pak vyrábí v super-kvalitě laminátové doplňky, pááč je to technologicky nejjednodušší a při malých sériích nejekonomičtější. -
« Re: (taky pro bestiase)
S tou závistí to zase tak nepřeháněj. Taková ta zajímavá a kreativní zabírá tak deset procent mýho vytížení. Zbytek je taková ta nutná rutina, výpočty a spousta takový tý úředničiny okolo... Jak jsi říkal, že není do čeho píchnout - uvažoval si někdy o napojení na zahraniční firmy ? Mohl by si získat zakázky právě na tu méně populární práci okolo designu - výpočty, výpočty, výpočty. Případně jestli jste zároveň výrobci, bouchat spoilery pro někoho jiného. Je to sice nuda, ale do práce se přece v první řadě chodí pro peníze, ne ? -
« Re: (taky pro bestiase)
Omlouvám se ale minulých 14. dní jsem byl trochu víc vytíženej. Yaris vs BMW = :o))))).
Na tu Catiu mohu říci jen toto. Pokud bych se zabýval Designem úzce profesionálně, tak se to jeví jako vhodná investice, ale vše je odvislé od zakázek. Český designér Pavel Hušek, nebo renomované designérské studio CREATIVE SERVICES a ostatní zde nemají do čeho téměř píchnout. Závidím ti tvou práci, ale i já mám prozatím svou jako koníčka.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!