Mistrovstvi sveta - WRC
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally
-
"-- skrytý --" 01.09.00 11:45
« Re: to cmt
Co se toho petiventilu tyka, asi mas pravdu, nikdy jsem 1.8 turbo 20V nevidel ani rozhozeny, ani jsem se o nej nijak nezajimal, jen jsem s nim jel a je fakt, ze Lancia 8v turbo jde lip. Mozna by se to dalo vylepsit dvojici vstrikovacu, ale to myslim nesmi. Co se tyka tech ladicu - treba u Nocentiniho muzes byt jako zakaznik primo pritomen sesazovani motoru [od pistu a klikoveho mechanismu az po jeho kompletaci a montaz do auta]. Je sice pravda, ze vetsina tech mechanickych soucasti se tam nevyrabi - pochazeji vesmes od Abartha - ale i zde existuje urcity vlastni vyvoj, zamereny spis na kombinaci jednotlivych osazeni a jejich vychytavani s novou elektronikou. Astra udajne nejaky vlastni vyvoj ma, ale uz jej nevystavuje na odiv, jako Nocentini. Navic je nechutne draha [60.000 USD za Deltu Integrale sk. A je skoro 2x vic, nez u Nocentiniho - kdo to za to auto da?]. JM Engineering je naproti tomu "jen komercni servis". Radi by se sice nyni dostali dal, jenze dobrych lidi neni dost. -
« Re: to cmt
Jinak ostatní části Octavie WRC jsou na dost špičkové úrovni, tady jde jen o to, jak se to podaří naladit. Co se týče toho Jírovcova auta, tak to není auto na vyhrávání, ale na ty pětiventily je největší specialista ten Lehmann a myslím, že by z toho motoru nikdo nedostal víc než on. Navíc týmy které ty jsi jmenoval nejsou žádní ladiči motorů, ale pouze servisáci soutěžních aut - obdobou je u nás JM Engineering. Ti ví o motoru jen to, jak se montuje do káry a že když v něm rachotí, tak to můžou balit. -
« Re: to cmt
Já si to nemyslím, je to dokázané. U pětiventilu jsou (zatím) dost velké hydraulické a mechanické ztráty na to, jaké by to mělo přinést výhody. Navíc tu není tak dobrá objemová účinnost, protože se sací ventily navzájem okrádají o prostor pro proudění směsi, prostřední sací ventil je využitý asi jen ze 30 procent. Tento handicap se mírně sníží u motorů s turbem, ale pořád to není ono. Prostě není nad pořádný čtyřventil. -
« Re: Škodovka
Aby to mohla Škodovka rozčísnout, musela by mít hlavně čtyřventilovou hlavu. Bez ní to asi už víc nepojede. Taky by to asi chtělo změnit ladiče motorů. Ten MIS motortechnik jsou nějací bratranci od Schwartze a podle toho to vypadá. Myslím, že dobrý by byl ten Lehhmann, který dělá motor Jírovcovi do rallycrossu. -
« Re: Škodovka
Sohlasim, to rozcisnuti jsem myslel jen tak z legrace,ale je mozna sance ze z homologaci nove oktavky a najmutim lepsiho jezdce na pristi sezony by se Skudka mohla obcas blysnout. To by ale musel byt Armin dvojka a Thyry nebo Liatty jednicka. Nebo snad vite o nekom kdo by jeste pripadal z "nezamestnanych" v uvahu...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!