Tunning podvozku
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
« Re: To Autokomplex
Pokud ti nejde odklon stelovat (male procento aut) tak ja jsem to resil (ja jsem naopak chtel odklon zvetsit) udelanim drazky z diry v uchyceni tlumice k naprave, ale chce to zajet na geometrii a domluvit se s technikem kde to ma nastelovat. To jsem ale nevedel ze existuji excentry (viz šámot) i kdyz si nedokazu predstavit jak by to bylo na mym aute udelany. Pokud chces davat podlozky tak bych ji nedaval mezi tlumic a pruzinu, ale mezi horni uchyceni tlumice a karoserii (pokud to u tebe pujde, nevim co mas za aut a jak je kotvenej tlumic). Dobrou zkusenost mam s podl. vyriznutymi z tvrdsi gumy (konkretne z dopravniho pasu na uhli tl. 15mm :o)), ktera navic utlumi prenaseni razu do karoserie. Rozhodne bych neprevaroval misku na tlumici. Kdyz to trochu vic ohrejes tak se muzou zevnitr udelat okuje, ktere ti v lepsim pripade ucpou dirky ventilku tlumeni a v horsim vydrou tesneni nebo ho dokonce propalis a tlumic je v *. Co se tyka sirky pneu: pokud nemas pres 180 koni tak vic jak 195 na nase silnice nedoporucuju. Jizda v kolejich se sirsimy pneu je utrpeni a lepsi stabilita neni zas tak vyrazna (navic na mokru je to o hubu). Pokud tam ale chces dat skutecne sirsi, mas ted 195/65/15 a chces mit stejny (nebo aspon priblizny) prumer kola tak tam musis dat 205/60/15 nebo 215/55/15 a ne 205-215/65/15 jak si psal. Prepocet je napr. na [odkaz] Vyse uvedene vypliva z mych zkusenosti a nazoru, tak me prosim nekamenujte jestli s tim nekdo nesouhlasi. Zatim a hodne stesti. -
« Re: Golf III VR6
Myslel jsem tim ze zadni napravu mas v poradku.
Dorazy by mely byt tak dlouhe aby ti auto neslo niz nez chces (nemlatilo naraznikem o zem, neskrtaly kola o podbehy, ...). Jsou to pryzove valce s drazkami po obvodu (kvuli mekcimu pruzeni)nasazene na pistnici tlumice, vetšinou jsou v jednom kuse s kryci prachovkou. Jinak plne doporucuji KONI Sport (KONI Special nebrat, jsou o neco lepsi nez seriaky, ale hlavne ten zblblej system nastavovani). Myslim si ze zadni tlumice pro nase typy aut (tezkej predek lehkej zadek) staci seriove pokud nejezdis casto s plnym kufrem a trema lidma vzadu (staci aspon pro nas kteri mame hloubeji do kapsy, jestli mas bohatyho sponzora tak kup Sporty i dozadu). Jinak ty ALKO budou asi klumpy, moje puvodni vymlety standart tlumice BOGE byly jenom o neco horsi nez nove KONI Special. -
"-- skrytý --" 07.09.01 09:02
« Re: Golf III VR6
To je blbe, ak tam mas ochranu, aby sa ti do neho nedostavali hrube necistoty /taka hadica/, uvidis to tazko. Zvycajne byvaju na spodku, tak to skus nadvihnut a mozno uvidis. Logicky vzate, keby si tukal predkom, alebo lyzinou, muselo by to byt riadne domlatene. Tak si myslim, ze ak tam nenajdes stopy, dorazy tammas a sada to na ne. -
« Re: Golf III VR6
Zeptám se úplně dementně. Kde přesně uvidím zda tam dorazy jsou nebo ne? Jinak tlumiče zatím drží, takže z nich nic jako neteče.. zatím.... Ťuknutí snad slyšet není, dřív než se k tomu dostane, tak slyším spíš bouchnutí nárazníku o zem. Ha, moment? Vlastně mám někdy pocit, že slyším docela tvrdý tupý bouchnutí. Musím to pořádně odposlouchnout.
Kluci mi zjistí snad v Německu kolik by stál Billsteinní kit.
BTW co mám napsáno na brzdách nevím, přečíst tam jde akorát to, že ten červenej nátěr co tam je teprve 5 tejdnů je už dávno černej :) -
« To Autokomplex
Jdu primo k fundovanemu cloveku.Mam dotazek ohledne podvozku resp.pruzin.Koupil jsem auto se snizovanym podvozkem a co se tyce vlastnosti podvozku si nemuzu stezovat.Sice je trochu tvrdsi,ale to me neva.Spis me trapi jina vec.Mam predni kola mirne do A a to znamena,ze se mi sjizdeji nadmerne vnitrni hrany pneu.Jde to sice resit jejich prehozenim,kdyz uz jsou trochu sjety,ale pak nevyuziju celou kapacitu vzorku,nehlede na to,ze je po prohozeni ta sjeta hrana pneu na venkovni strane a ja cekam,kdy me potkaji poldove a vemou technicak.Otazka zni,jde zachovat tvrdost podvozku a soucasne ho zvysit tim,ze a) bud mezi pruzinu a misku tlumice vrazim podlozku nebo b) na tlumici nechat prevarit spodni misku o neco vys? Jak se bude chovat podvozek ? Jo,chci to udelat taky kvuli tomu,ze bych chtel dat na auto sirsi pneu(205-215/65/15),ale uz ted tam mam tak malo mista mezi lemem blatniku a pneu(195/65/15),ze se bojim,ze mi to s tema sirsima bude drit o lemy.Radu cekam samozrejme i od druhych,ne jenom od Autokomplexu.
Diky Trona -
"-- skrytý --" 06.09.01 09:31
« Re: Golf III VR6
To, co tvrdi Huf moze byt pravda. Pokial ti nejaky deb** nevybral, musis tam mat dorazy a ak je to tlmicmi, je pocut to tuknutie a aj zmenu v pruzeni. Ak ich mas vybrate, uz musis pustat olej/plyn... Hp je cenove bezkonkurencne, len by mali prehodnotit cenovu politiku pri Imprezach :-( Bilstein je vseobecne uznavany, ale aj za to musis zaplatit... Aklo - keby tak bolo napisane na brzdach Alcon, nuz to by bolo o inom... -
« Re: Golf III VR6
Co je to Alko už tady kdosi vysvětloval.. (o: něco jako, že vyráběj bubny míchaček atd.. a že jsou to prostě nic moc a jediné štěstí které může s nima potkat je, že jsou baleny v SRN a ne Vietnam Poland atd.. (o:
Jinak zastávám taky názor, že Sachs=spolehlivá kvalita a Koníci=kvalita totožná se Sachsem za míň peněz. Aspoň co se názorů co mé ucho zastihly. HR mi nikdo nekomentoval. Slyšel jsem i o Bilsteinech (snad to nekomolím), ale ty nevím jak cenově. -
« Re: Golf III VR6
kazan> Abych se přiznal, tak o ALKO jsem nikdy neslyšel. Znám třeba i MovieStar (top top top class), ale ALKO??? BTW, KYB, to je zase co? Vím, že Gabriel je ksindl, Monroe je sice menší, ale taky jo. Vím, že Sachs nezklame, ale není to bohviečo, že KONI GELB jsou velmi zdařilé, že HP jsou taktéž za ty prachy zlaté, ale ALKO??? -
« Re: Golf III VR6
Tak se hlavně neperte (o:
Jedno je stoprocentní, Alko je *, kterej v kombinaci se sportovníma pružinama nenmá co dělat. Ty by letěly jako první, ale protože to nechci zase látat po kouskách, abych na konec zjistil, že to mám sice z good prvků, ale celkově na houby, tak musí jít všechny tlumiče najednou, tedy i ty KYBy, ikdyž na ty si nestěžuju.
Přesto prověřím, jakej je to přesně typ pružin a jestli jsou doopravdy na VR6 nebo jestli si ze mne dělali podobnou * jako s těma SUPERHYPERSPORT ALKO. -
« Re: Golf III VR6
Nejsem znalec, ale tobe by pomohly tvrdsi pruziny (ty co mas jsou treba na Golfy s lehcim motorem ?), silnejsi stabilizator (seriovy by ale mel stacit spis budou mekky pruziny, kdyz ti kleka celej predek pri brzdeni) a podivej se jestli mas vubec vpredu pryzove dorazy. Tlumice na to maji nepatrny vliv (predpokladam ze jsou plynokapalinove). Zkus odhadnou o kolik se ti auto prohoupne. Rucnim prohoupnutim by to nemelo byt vic ne 2-3cm u snizeneho podvozku (podle vahy dotycneho ktery to bude zkouset). Rozperna tyc jak uz psal mister 555 "pouze" zlepsi vedeni vozu. Geometrie zadni napravy je podle cisel O.K. (nebo K.O. ? :o)). Zkus do mezer v pruzine privazat gumove spaliky a uvidis jestli se to zlepsi, jestli jo tak hura do novych pruzin. -
"-- skrytý --" 04.09.01 08:48
« Re: Golf III VR6
Rozperna tyc hore ti urcite pomoze, lenze len zvysit pevnost a jazdne vlastnosti. Tym, ze zabranis pohybu /pruzeniu/, donutis pracovat pruziny a tlmice efektivnejsie. Stabilizator zase funguje len pri naklonoch kasne, takze zase ti to nepomoze riesit problem. Kedze je to nemec, skus sa kuknut po celych kitoch napr. H&R, alebo si mailni do www.hpsporting.cz , ci tam nieco nerobia pre teba... -
« Re: Vymena pruzin
ja ten zadek delal asi 3 hodky oba a stalo mne to jen dobouhane prsty pri povolovani matic dole na ramenech , dnes uz bych jel taky do servisu tech slov co pritom padlo :-)) davaji se tam samojistici matky s plastem utahnout ji brnkacka ale povolit nejlepsi odsekat . nevim jak je to ale na ostatnich mluvim o fordech a oplech ktere sem delal -
« Re: Vymena pruzin
Není lepší zajet za nějakým dobrým servisákem s vybavením? Mě to dělali kámoši v Barumu (pneuservis s výbavou na opravy aut) a za 2 hodiny to bylo i s tlumičema, geometrií a světly. Stálo mě to asi 1.500Kč kompletně, u celé akce jsem byl a jsou šikovní. Já bych se s tím nesral. Dnes jsem si sám měnil pylový filtr (vzal jsem toho Bosche s aktivním uhlím) a to stačí. Ostatní nechám lidem, kterým věřím. Ne "značkovým servisům"...