Tunning podvozku
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
« Re: Staci jen pruziny???
Kámoš má na svém Ventu komplet stavitelný (výškově a tuhostně) podvozek od G&M, snížený je to dost, ale když to srovnám s kombinací Eibach Pro Kit a Koni Sport, co jsme nasadili na moje auto zrovna v sobotu, je to příliš tvrdé.
Když jedu s jeho Ventem pripadá mi to, že to vůbec nepruží, u svého auta mám alespoň dojem, že zdvih je sice kratší, než u sériových pér, ale do jisté míry je chování stejné jako sériovka. Při větším propružení, nebo náklonu auto ztvrdne a zatáčku projedu naprosto bezpečně (podotýkám, že při sériovém nastavení tlumičů - zkoušel jsem je o jednu otočku a efekt motokáry se dostavil záhy).
Dej pozor na fakt, co se tady probíral už několikrát - nasadíš sportovní nižší a tvrdší péra a ponecháš staré tlumiče (pokud budou náhodou kompatibilní) a auto se začne nepříjemně houpat. -
« Staci jen pruziny???
Premyslim uz dlouho o snizeni a pritvrzeni sveho Venta. AUTOKOMPLEX mi poradil kit (pera + tlumice) od Sachse (pokud se nemylim) za bratru 22 tisic. Docela mam strach vyklopit tolik mergli za neco, co nevim, jak funguje. Idealni by bylo, nekde zkusit jak to dopadne a pak se rozhodnout. Ale to je dost tezko proveditelne :-(
Zkousel jsem "konzultovat" vec na vice mistech a vyplynulo z toho toto: Daly by se poridit jen pera (H&R nebo Interalloy(?)) za 3-5 tisic. Tim bych dosahnul snizeni asi o 4cm, coz by mi uplne stacilo. Krome snizeni se pry i pritvrdi perovani. Rikali mi, ze kdyz dam i tlumice, tak to bude uz hodne tvrde. A to bych asi nechtel. Libilo by se mi to snizeni o 3-4 cm a mirne pritvrzeni tak, aby se s tim dalo i nadale normalne jezdit. Napriklad bych docela rad prezil jizdu pres Letnou v Praze bez nasledku na zdravi ;-)
Tazi se tedy, zda samotne pruziny mohou opravdu vyhovet memu prani - snizit a rozumne pritvrdit? Co me muze potkat za problemy??? -
« Re: To Cernoch
Ja jsem mel gumovou podlozku 15mm tlustou. Stabilita uchyceni se nezmenila. Horni konec tlumece je ukotven do desky ktera je trema sroubama chycena do karoserie. Prave mezi tu desku a karos. jsem dal tu pryz. desku. Bylo potreba akorat delsich sroubu tot vse (nevim ale jak je to ukotvene v tvem pripade). Myslim si ale ze deska 30-40mm je uz dost. Ja jsem sehnal na sachte kus pasu a z nej to vyrizl. Jestli chces zvednout auto o tolik tak si radsi kup novy sportovni pruziny s mensim snizenim das sice 3-4 tisice a mas klid. -
« To Cernoch
No prave ze mi stelovat nejde.Mam Hondu Accorda Aerodecka z roku 93.To snizeni podvozku asi predchozi majitel trochu prehnal.Videl sem to samy auto a dle odhadu bych rekl,ze to mam snizeny vo 5-6 cm.Jinak diky za reakci.Vo tech gumovejch vymezovacich podlozkach sem taky zacal premejslet,hlavne kvuli tomu prenosu razu do napravy.To prevareni misek se mi taky moc nezamlouva.Este, kdybych tak zjistil nejakou prodejnu v Praze nebo okoli,kde sehnat kus ty tvrdy gumy s sirkou aspon 3-4 cm.To by bylo super.Ale stejne bych to radsi dal mezi pruzinu a misku.Myslim,ze se mi to mezi karoserii a uchyceni nevleze.A taky se bojim,ze se tim trochu naboura stabilita toho uchyceni nahore v karoserii.Preci jenom to tam bude takovy volnejsi.Autokomplex mi psal,ze je rozdil mezi prevarenim misky a podlozkou v tom,ze jedno bude tvrdsi.Ja si ale mysli,ze ten efekt bude uplne stejnej,protoze se prece jenom timhle vzdalenost horniho uchytu od zeme,a to v obou pripadech.Pruzina pritom zustane stejna.Takze este jednou prosim o kontakt na prodejnu,kde tu gumu sehnat.Nebo mam hledat nekde v JZD?
Trona -
« Re: To Autokomplex
Omlouvam se, ale ted s plnym zaludkem koukam ze jsem tam udelal chybu v rozmeru profil. cisla u pneumatik. Rid se bud podle odkazu nebo si ho spocitej podle vzorce nove_profilove_cislo = 195*65/nova_sirka_pneu. Tedy 61,8 pro 205 (volil bych 60) a 58,9 pro 215 (volil bych taky 60). -
« Re: To Autokomplex
Pokud ti nejde odklon stelovat (male procento aut) tak ja jsem to resil (ja jsem naopak chtel odklon zvetsit) udelanim drazky z diry v uchyceni tlumice k naprave, ale chce to zajet na geometrii a domluvit se s technikem kde to ma nastelovat. To jsem ale nevedel ze existuji excentry (viz šámot) i kdyz si nedokazu predstavit jak by to bylo na mym aute udelany. Pokud chces davat podlozky tak bych ji nedaval mezi tlumic a pruzinu, ale mezi horni uchyceni tlumice a karoserii (pokud to u tebe pujde, nevim co mas za aut a jak je kotvenej tlumic). Dobrou zkusenost mam s podl. vyriznutymi z tvrdsi gumy (konkretne z dopravniho pasu na uhli tl. 15mm :o)), ktera navic utlumi prenaseni razu do karoserie. Rozhodne bych neprevaroval misku na tlumici. Kdyz to trochu vic ohrejes tak se muzou zevnitr udelat okuje, ktere ti v lepsim pripade ucpou dirky ventilku tlumeni a v horsim vydrou tesneni nebo ho dokonce propalis a tlumic je v *. Co se tyka sirky pneu: pokud nemas pres 180 koni tak vic jak 195 na nase silnice nedoporucuju. Jizda v kolejich se sirsimy pneu je utrpeni a lepsi stabilita neni zas tak vyrazna (navic na mokru je to o hubu). Pokud tam ale chces dat skutecne sirsi, mas ted 195/65/15 a chces mit stejny (nebo aspon priblizny) prumer kola tak tam musis dat 205/60/15 nebo 215/55/15 a ne 205-215/65/15 jak si psal. Prepocet je napr. na [odkaz] Vyse uvedene vypliva z mych zkusenosti a nazoru, tak me prosim nekamenujte jestli s tim nekdo nesouhlasi. Zatim a hodne stesti. -
« Re: Golf III VR6
Myslel jsem tim ze zadni napravu mas v poradku.
Dorazy by mely byt tak dlouhe aby ti auto neslo niz nez chces (nemlatilo naraznikem o zem, neskrtaly kola o podbehy, ...). Jsou to pryzove valce s drazkami po obvodu (kvuli mekcimu pruzeni)nasazene na pistnici tlumice, vetšinou jsou v jednom kuse s kryci prachovkou. Jinak plne doporucuji KONI Sport (KONI Special nebrat, jsou o neco lepsi nez seriaky, ale hlavne ten zblblej system nastavovani). Myslim si ze zadni tlumice pro nase typy aut (tezkej predek lehkej zadek) staci seriove pokud nejezdis casto s plnym kufrem a trema lidma vzadu (staci aspon pro nas kteri mame hloubeji do kapsy, jestli mas bohatyho sponzora tak kup Sporty i dozadu). Jinak ty ALKO budou asi klumpy, moje puvodni vymlety standart tlumice BOGE byly jenom o neco horsi nez nove KONI Special. -
"-- skrytý --" 07.09.01 09:02
« Re: Golf III VR6
To je blbe, ak tam mas ochranu, aby sa ti do neho nedostavali hrube necistoty /taka hadica/, uvidis to tazko. Zvycajne byvaju na spodku, tak to skus nadvihnut a mozno uvidis. Logicky vzate, keby si tukal predkom, alebo lyzinou, muselo by to byt riadne domlatene. Tak si myslim, ze ak tam nenajdes stopy, dorazy tammas a sada to na ne. -
« Re: Golf III VR6
Zeptám se úplně dementně. Kde přesně uvidím zda tam dorazy jsou nebo ne? Jinak tlumiče zatím drží, takže z nich nic jako neteče.. zatím.... Ťuknutí snad slyšet není, dřív než se k tomu dostane, tak slyším spíš bouchnutí nárazníku o zem. Ha, moment? Vlastně mám někdy pocit, že slyším docela tvrdý tupý bouchnutí. Musím to pořádně odposlouchnout.
Kluci mi zjistí snad v Německu kolik by stál Billsteinní kit.
BTW co mám napsáno na brzdách nevím, přečíst tam jde akorát to, že ten červenej nátěr co tam je teprve 5 tejdnů je už dávno černej :) -
« To Autokomplex
Jdu primo k fundovanemu cloveku.Mam dotazek ohledne podvozku resp.pruzin.Koupil jsem auto se snizovanym podvozkem a co se tyce vlastnosti podvozku si nemuzu stezovat.Sice je trochu tvrdsi,ale to me neva.Spis me trapi jina vec.Mam predni kola mirne do A a to znamena,ze se mi sjizdeji nadmerne vnitrni hrany pneu.Jde to sice resit jejich prehozenim,kdyz uz jsou trochu sjety,ale pak nevyuziju celou kapacitu vzorku,nehlede na to,ze je po prohozeni ta sjeta hrana pneu na venkovni strane a ja cekam,kdy me potkaji poldove a vemou technicak.Otazka zni,jde zachovat tvrdost podvozku a soucasne ho zvysit tim,ze a) bud mezi pruzinu a misku tlumice vrazim podlozku nebo b) na tlumici nechat prevarit spodni misku o neco vys? Jak se bude chovat podvozek ? Jo,chci to udelat taky kvuli tomu,ze bych chtel dat na auto sirsi pneu(205-215/65/15),ale uz ted tam mam tak malo mista mezi lemem blatniku a pneu(195/65/15),ze se bojim,ze mi to s tema sirsima bude drit o lemy.Radu cekam samozrejme i od druhych,ne jenom od Autokomplexu.
Diky Trona
Neříkám, že je to vyloženě tím, dost dlouho jsme to tu probírali, ale zřejmě ano. Kdybych já si mohl znovu vybrat, šel bych do celýho KITu, kterej je odladěnej.