Tunning podvozku
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
« Re: Staci jen pruziny???
to rolet: To nevypada zle ;-) At o tom premyslim jak chci, tak me to dost laka, ale zaroven se toho bojim :-( Koncem zari je v Kralupech tuningovy sraz, tak tak zajedu. Kdyz budu mist stesti, tak tam treba prijede nekdo z Ventem. V nejhorsim okouknu nejakeho Golfa a pokecam s majitelem. Prece jen to neni malo penez, takze bych to rad nejdrive videl... Kazdopadne diky za tipy. -
« Re: Staci jen pruziny???
Specialy neudělají na podvozku nic extra. Se Sporty bude podvozek tužší - co se týče dynamických změn, ale zdvih a resistence zůstane stejná. Třeba když máš na zadku vytahaná péra (jako jsem měl kdysi na Calibře), chování auta je lepší ale samotné Koni Sport nepomůžou. Tenkrát jsem tam dával dodatečně HR pružiny. -
« Re: Staci jen pruziny???
to ludva: V takovém případě bude, dle mého názoru, veškeré nerovnosti pobírat tlumič, což se odrazí na jeho životnosti. Jak už zde bylo řečeno, aby byl výsledek optimální, musí být pružina a tlumič v harmonii :)) Ale co se týká Eibach ProKit, měl jsem tyto pružiny v kombinaci se sériovými a žádné problémy s tím nebyly (a problémy by s nimi být neměly, protože jsou ve skutečnosti určené pro sériové tlumiče). Tlumiče jsme tam měl značky Sachs Super, auto Audi 80. Původně jsem tam měl pružiny z Audi, která byla již v sérii snížená a můžu říct, že ty pružiny byly tvrdší a auto asi o 1 cm nižší. -
« Re: Staci jen pruziny???
Je to urcite lepsi, s tim souhlasim. Ale nebude to prilis tvrde??? Jak jsem rekl, chtel bych bez nasledku prezit jizdu i po horsi silnici, o ktere neni u nas nouze. OK, nekdo mi ted rekne: "tak tam nech seriovku...". Ach jo! Kdybych si mohl odzkouset, jak to dopadne! To bylo jiny kafe! Takhle se toho docela bojim :-O Dvacet litru neni zadna sranda... -
« Re: Staci jen pruziny???
Jó Fittipaldi, moje zkušenost je, že při snížení pružin o 3,5 cm a tudíž i přitvrzení (G&M Sport) a za ponechání seriových (resp jejich obdob) tlumičů, je to na houby, hlavně předek je z toho vyjevenej, moc se houpe a nemá problém škrtat nárazníkem o silnici při přejíždění nerovností jak ojsou koleje, větší hupy atd....
Neříkám, že je to vyloženě tím, dost dlouho jsme to tu probírali, ale zřejmě ano. Kdybych já si mohl znovu vybrat, šel bych do celýho KITu, kterej je odladěnej. -
« Re: Staci jen pruziny???
Kámoš má na svém Ventu komplet stavitelný (výškově a tuhostně) podvozek od G&M, snížený je to dost, ale když to srovnám s kombinací Eibach Pro Kit a Koni Sport, co jsme nasadili na moje auto zrovna v sobotu, je to příliš tvrdé.
Když jedu s jeho Ventem pripadá mi to, že to vůbec nepruží, u svého auta mám alespoň dojem, že zdvih je sice kratší, než u sériových pér, ale do jisté míry je chování stejné jako sériovka. Při větším propružení, nebo náklonu auto ztvrdne a zatáčku projedu naprosto bezpečně (podotýkám, že při sériovém nastavení tlumičů - zkoušel jsem je o jednu otočku a efekt motokáry se dostavil záhy).
Dej pozor na fakt, co se tady probíral už několikrát - nasadíš sportovní nižší a tvrdší péra a ponecháš staré tlumiče (pokud budou náhodou kompatibilní) a auto se začne nepříjemně houpat. -
« Staci jen pruziny???
Premyslim uz dlouho o snizeni a pritvrzeni sveho Venta. AUTOKOMPLEX mi poradil kit (pera + tlumice) od Sachse (pokud se nemylim) za bratru 22 tisic. Docela mam strach vyklopit tolik mergli za neco, co nevim, jak funguje. Idealni by bylo, nekde zkusit jak to dopadne a pak se rozhodnout. Ale to je dost tezko proveditelne :-(
Zkousel jsem "konzultovat" vec na vice mistech a vyplynulo z toho toto: Daly by se poridit jen pera (H&R nebo Interalloy(?)) za 3-5 tisic. Tim bych dosahnul snizeni asi o 4cm, coz by mi uplne stacilo. Krome snizeni se pry i pritvrdi perovani. Rikali mi, ze kdyz dam i tlumice, tak to bude uz hodne tvrde. A to bych asi nechtel. Libilo by se mi to snizeni o 3-4 cm a mirne pritvrzeni tak, aby se s tim dalo i nadale normalne jezdit. Napriklad bych docela rad prezil jizdu pres Letnou v Praze bez nasledku na zdravi ;-)
Tazi se tedy, zda samotne pruziny mohou opravdu vyhovet memu prani - snizit a rozumne pritvrdit? Co me muze potkat za problemy??? -
« Re: To Cernoch
Ja jsem mel gumovou podlozku 15mm tlustou. Stabilita uchyceni se nezmenila. Horni konec tlumece je ukotven do desky ktera je trema sroubama chycena do karoserie. Prave mezi tu desku a karos. jsem dal tu pryz. desku. Bylo potreba akorat delsich sroubu tot vse (nevim ale jak je to ukotvene v tvem pripade). Myslim si ale ze deska 30-40mm je uz dost. Ja jsem sehnal na sachte kus pasu a z nej to vyrizl. Jestli chces zvednout auto o tolik tak si radsi kup novy sportovni pruziny s mensim snizenim das sice 3-4 tisice a mas klid. -
« To Cernoch
No prave ze mi stelovat nejde.Mam Hondu Accorda Aerodecka z roku 93.To snizeni podvozku asi predchozi majitel trochu prehnal.Videl sem to samy auto a dle odhadu bych rekl,ze to mam snizeny vo 5-6 cm.Jinak diky za reakci.Vo tech gumovejch vymezovacich podlozkach sem taky zacal premejslet,hlavne kvuli tomu prenosu razu do napravy.To prevareni misek se mi taky moc nezamlouva.Este, kdybych tak zjistil nejakou prodejnu v Praze nebo okoli,kde sehnat kus ty tvrdy gumy s sirkou aspon 3-4 cm.To by bylo super.Ale stejne bych to radsi dal mezi pruzinu a misku.Myslim,ze se mi to mezi karoserii a uchyceni nevleze.A taky se bojim,ze se tim trochu naboura stabilita toho uchyceni nahore v karoserii.Preci jenom to tam bude takovy volnejsi.Autokomplex mi psal,ze je rozdil mezi prevarenim misky a podlozkou v tom,ze jedno bude tvrdsi.Ja si ale mysli,ze ten efekt bude uplne stejnej,protoze se prece jenom timhle vzdalenost horniho uchytu od zeme,a to v obou pripadech.Pruzina pritom zustane stejna.Takze este jednou prosim o kontakt na prodejnu,kde tu gumu sehnat.Nebo mam hledat nekde v JZD?
Trona -
« Re: To Autokomplex
Omlouvam se, ale ted s plnym zaludkem koukam ze jsem tam udelal chybu v rozmeru profil. cisla u pneumatik. Rid se bud podle odkazu nebo si ho spocitej podle vzorce nove_profilove_cislo = 195*65/nova_sirka_pneu. Tedy 61,8 pro 205 (volil bych 60) a 58,9 pro 215 (volil bych taky 60).
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!