Tunning podvozku
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
"-- skrytý --" 20.09.01 17:17
« Re:
Krátké resumé: geometrie přední nápravy je určena těmito prvky: sbíhavost kol, odklon kola, příklon rejdového čepu, záklon rejdového čepu. Sbíhavost (či rozbíhavost) je snad jasná, nemusím popisovat. Odklon kola by měl být taky jasný, pokud jsou kola do "V", jedná se o kladný (positivní) odklon kol, pokud jsou do "A", jedná se o negativní odklon kol. Dále je to příklon a záklon rejdového čepu. U nápravy typu McPherson klasický rejdový čep není, představuje jej osa Phersonu (procházející spodním čepem na rameni). Všimněte si, že Pherson není kolmo k zemi. Je skloněn trochu dozadu - to je záklon rejdového čepu, a skloněn trochu dovnitř auta - to je příklon rejdového čepu. Co se týká možnosti nastavení úplné geometrie nápravy, většinou bývají nastavitelné dva prvky z těchto čtyř, jeden z toho je vždy sbíhavost. Druhé dva jsou dané z výroby a nelze je nastavit, pokud nesouhlasí s údaji výrobce, je auto zřejmě po bouračce a špatně opravené. Doufám, že jsem to napsal srozumitelně a správně. Pokud ne, klidně mi vynadejte, ale přečtu si to asi až po dovolené :))) -
« to oddie
OK. Pouzil jsem ty dve slova k popisu situace ;-) Mel jsem tak na mysli to, ze nekdy jsou kola postavena jakoby do "A" (=priklonena) a nekdy spise do "V" (=odklonena - to je asi ale jen u nakladaku ;-))). Neuvedomil jsem si, ze jsou tato 2 slova uz "rezervovana" pro nejaky odborny termin. Jestli jsem tim nekoho zmatl, tak sorry. Jsem odbornik na pocitace, v autech se tak dokonale nevyznam, ikdyz bych rad :-) Hmmm, takze vlastne diky za lekci :-) -
« RE: to Fittipaldi
1) Sorry za vykani. Nejak mi to "ujelo" ;-)))))))2) Diky za rozsahlou odpoved. Zda se, ze koncim vyzkum, co s podvozkem. Tak nejak jsem tusil, jak to dopadne, ale tajne jsem doufal, ze prece jen existuje cesta, jak ten podvozek "oblbnout" :-) No nic... Ted tedy zacnu jiny vyzkum: kde na to vzit ;-) Vzhledem k ostatnim planum (kourova svetla, folie, sedacky, hi-fi...) budu asi muset odlozit podvozek na jaro. Treba do te doby budou nejake premie :-) -
« to Fittipaldi
1. Nemusíš vykat, tady se to nenosí:)
2. Jasně, poznámka o horších jízdních vlastnostech patřila jenom k samotným pružinám. Jde o to, že ty jízdní vlastnosti jsou pouze s pružinami takové "zvláštní" a řekl bych nebezpečné. Auto se chová tak, že do určité míry sedí lépe a potom z ničeho nic odskočí. Katastrofa jsou různé pohupy a vlny na silnici. Problém je v tom, že síla ke stlačení kola do kareserie je větší, ale tlumič ji potom nezvládá utlumit při pohybu kola ven z karoserie. Je to pouze levný způsob jak "posadit" auto dolu a v 95% případů to takto špatně funguje. To už je mnohem lepší varianta sériové pružiny+sportovní tlumiče.
3. K podvozku: Ten Sachs znám na 100% a vím, že funguje. Není to TOP varianta, která stojí cca 40tkč, ale za svou cenu dobrá volba. Určitě existuje i jiný funkční podvozek, ale těch nice-price záležitostí okolo 12-15tkč se bojím. Jednou nebo 2x jsme to objednali na výslovné přání zákazníka a pokaždé to šlo ihned pryč, protože to bylo horší než sériový podvozek. Čili pokud bych to shrnul, každá sranda něco stojí, pokud se ti nechce nacpat cca 20tkč do podvozku, nech to tak jak to je nebo budeš plakat nad vyhozenými 15tkč do vzduchu.
4. Pokud nemáš extra kola, která drhnou už na sériovém podvozku, nebudou drhnout ani na sportovním a to ani v rejdu či co. Sportovní podvozek, konkrétně ten SACHS je cca -40mm. To není nějaká extra hodnota snížení, nýbrž standard. Pokud budeš chtít jiná kola, obrať se na mne, poradím s rozměry, ET, podložky, atd. Tak stejně umíme vytáhnout lemy blatníků za tepla.
5. Ano, po montáži podvozku je potřeba kontroly geometrie a malinko se jinak nastaví sbíhavost.
6. U Venta se při propružení, díky konstrukci náprav, nemění příklon kol ani u přední ani u zadní nápravy. Netřeba seřizovat, ani to nejde, jen kontrolovat. -
« Re: to Fittipaldi
to AUTOKOMPLEX:
Souhlasim s tim, ze cely komplet je jiste lepsi. To je jasne. Jen zkousim posbirat informace, jestli nahodou nenarazim na prijatelne reseni za mene penez. To je vsechno, co se za mym "vyzkumem" skryva ;-)
Ve vasi odpovedi pisete, ze co do jizdnich vlastnosti je to horsi nez serie. Nejsem si jisty kontextem. Mluvite o samostatnych pruzinach "pro tunera" ;-) nebo o tom Sachs kitu? Kdyz bych tam mel davat jiny podvozek, tak bych spise ocekaval zlepseni proti serii. To znamena mensi naklony a lepsi stopa v zatackach. A samozrejme opticke "ukrasleni" tim, ze to bude nizsi :-) Predpokladam tedy, ze ta poznamka o horsich vlastnostech byla k tem pruzinam...
Jeste obecne ke snizeni podvozku:
Neni pak problem se skrtanim pneumatik o blatniky? A co kdyz jsou predni kola v plnem rejdu? Pokud tam nedam nejake "valce" nebo podlozky, tak ocekavam, ze by problem byt nemel. Je to tak?
A co geometrie? Kdyz auto propruzi, meni se priklon (odklon) kol? Pokud ano, tak to znamena, ze pri nizsim podvozku by melo dojit k prenastaveni priklonu tak, aby v klidove poloze byl ten spravny priklon a nesjizdely se vnitrky pneumatik. Je to tak? Nebo placam nesmysly...? -
« to Fittipaldi
Těch sad od Sachsu jsem na Vento prodal asi 15 a vím co to přesně dělá a co ne. Nenabízel jsem "něco" z katalogu, ale ověřenou věc. Jednou větou, za dobrou cenu odpovýdající výsledek, ideální kompromis. Není to jako kámen, jezdit se s tím dá všude, auto se tak nenaklání a nekolíbá a životnost je dobrá. Samotné pružiny jsou řešením pro "tunera", který chce mít auto před disco o něco nižší než kamarád. Co do jízdních vlastností, řekl bych horší než serié, ale to snížení tam je... -
« Re: Staci jen pruziny???
to rolet: To nevypada zle ;-) At o tom premyslim jak chci, tak me to dost laka, ale zaroven se toho bojim :-( Koncem zari je v Kralupech tuningovy sraz, tak tak zajedu. Kdyz budu mist stesti, tak tam treba prijede nekdo z Ventem. V nejhorsim okouknu nejakeho Golfa a pokecam s majitelem. Prece jen to neni malo penez, takze bych to rad nejdrive videl... Kazdopadne diky za tipy. -
« Re: Staci jen pruziny???
Specialy neudělají na podvozku nic extra. Se Sporty bude podvozek tužší - co se týče dynamických změn, ale zdvih a resistence zůstane stejná. Třeba když máš na zadku vytahaná péra (jako jsem měl kdysi na Calibře), chování auta je lepší ale samotné Koni Sport nepomůžou. Tenkrát jsem tam dával dodatečně HR pružiny. -
« Re: Staci jen pruziny???
to ludva: V takovém případě bude, dle mého názoru, veškeré nerovnosti pobírat tlumič, což se odrazí na jeho životnosti. Jak už zde bylo řečeno, aby byl výsledek optimální, musí být pružina a tlumič v harmonii :)) Ale co se týká Eibach ProKit, měl jsem tyto pružiny v kombinaci se sériovými a žádné problémy s tím nebyly (a problémy by s nimi být neměly, protože jsou ve skutečnosti určené pro sériové tlumiče). Tlumiče jsme tam měl značky Sachs Super, auto Audi 80. Původně jsem tam měl pružiny z Audi, která byla již v sérii snížená a můžu říct, že ty pružiny byly tvrdší a auto asi o 1 cm nižší. -
« Re: Staci jen pruziny???
Je to urcite lepsi, s tim souhlasim. Ale nebude to prilis tvrde??? Jak jsem rekl, chtel bych bez nasledku prezit jizdu i po horsi silnici, o ktere neni u nas nouze. OK, nekdo mi ted rekne: "tak tam nech seriovku...". Ach jo! Kdybych si mohl odzkouset, jak to dopadne! To bylo jiny kafe! Takhle se toho docela bojim :-O Dvacet litru neni zadna sranda...