Tunning podvozku
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
« VW Vento
Cago lidi. Kde bych ziskal dostatek informaci pro vyber podvozku na Vento? Chtel bych to snizit tak 20-30mm a krapet pritvrdit. Zadna brutalita, proste tak, aby se s tim dalo furt normalne jezdit, ale aby se to tolik nehoupalo a bylo to hezci i na pohled (blize k silnici). -
"-- skrytý --" 14.05.01 09:05
« Re: to Hufnágl 2
Jo a jeste k Huskovi a jeho tlumicum HP: treba na Lancie jsou dost dobre, ale cenove jsou srovnatelne s original Bilsteinama, na kterych jezdily fabricky auta ve WRC. A tam je nabidka celkem peti tlumicu pro 25 nastaveni! Vezmu-li v uvahu i dosatupnost presne odstupnovanych sad pruzin k tem Bilsteinum (od progresivnich pres linearni az po degresivni v jedno- i dvoupruzinovem usporadani) a ani jedne konkretni sady k HP, at se na mne pan Husek nezlobi, ale ja davam prednost Bilsteinu. Cena za tlumic u HP 10.000,- Kc bez DPH, Bilstein 537 DM. Ja uz si vybral. Ale jak rikam, plati to pro Lancie Delty Integrale, ne pro Fabii. Tam muze byt situace odlisna, ale radeji bych byl opatrnejsi. -
"-- skrytý --" 14.05.01 08:55
« Re: to Hufnágl
Bohuzel ti neporadim nic. Ne, ze bych nechtel, ale s Fabii jsem ujel jen par km a ani jsem ji jeste poradne nevidel zespoda. Myslim si ale, ze pokud se obratis na nekoho, kdo dela Skodovky treba pro Rally, tak by ti mohl poradit. Ja osobne bych ale jeste chvilku pockal, protoze treba Fabia vubec nefiguruje v nabidce nekterych lepsich upravcu proste proto, ze je moc nova a nejsou s ni patricne zkusenosti. Musime zase pochopit, ze treba OMP da prednost novemu Puntu pred Fabii uz z hlediska svych vlastnich teritorialnich priorit a tak na Fabii dojde az pozdeji. Navic, Fabia - pokud vim - nema ani homologaci pro sport (a to snad ani pro sk. N) a to ji dost znevyhodnuje prave z marketingoveho hlediska techto firem. -
« Pro Hufa
zkus www.motor-excel.cz Ing. Cepek dela svuj podvozek pro Fabii, kamos s tim jezdil a rikal ze je to bomba :o) Cena: 23.800,- vč. DPH, kdyztak jim zkus zavolat. A nebo zkus www.hpsporting.cz Husek tam ma taky podvozek na Fabii "přední tlumiče s moností regulace výšky vozidla pomocí závitu na jímce, k sadě možnost dodání zadních pružin se snížením vozidla o 20 mm
tlumiče možno montovat se sériovými pružinami
alternativně lze použít pružiny - EIBACH, H&R,GX
....... cena 12000 bez dane...
-
"-- skrytý --" 14.05.01 08:17
« Re: tema
Prave som docital ATX. No chova sa to podobne, az na to, ze moja torzna tuhost je dost vysoka uz seriovo a mam tam aj rozp. tyce. Navyse su spevnene uchyty na stabilizatoroch. Mozno toto je ten rozdiel. Eib. robi pevnejsi stabil. aj na Fabiu. A ake tlmice chces kupit? Pozri si nem. stranku Bilstein, maju tam pdf katalog tlmicov... -
"-- skrytý --" 14.05.01 08:02
« Re: tema
Houpe? Na Impreze su OE odpruzenie a tlmice od KYB /Kayaba/. Splnaju predstavy Jap o sportovom podvozku, no mne to pripominalo jazdu na rebrinaku /dreveny voz na seno tahany konmi/. Kedze Eibach robi pruziny pre SWRT, nechal som sa nahovorit na ne. Islo to dole len o 1-1,5cm, co mi len a len vyhovuje, jazda je jemnejsia a voz je v zakrutach stabilnejsi. Tiez som najskor nemohol uverit, ze ked to zacalo viac hupat a zmizlo 50% tvrdych narazov od nerovnosti, bude to lepsie. No tam kde sa predtym voz odlepil a isiel do smyku, teraz v pohode drzi. Skusal si prejst par zakrut s povodnymi a potom s Eibachmi? -
« Re: tema
Tak magicu, to mi bylo přímo ukradeno z úst. Tak to totiž vidím. Co poradíš na Fabii TDI za tlumiče. Já tam dal naivně pružiny Eibach a ejhle, ono to nestačí. Kolečka by taky byly (205/45R16...P-ZERO), ale chce to lepčí tlumení. Jaksi to houpe. Každá rada dobrá. Mám spíš ale strach, že na Fabii toho zatím moc není. KONI v nabídce Fabii nemají. -
"-- skrytý --" 11.05.01 15:00
« tema
Mam takovou obavu, ze duvod upadavani teto rubriky je v tom, ze podvozek neni videt a na dalnici neni tak dulezity. Navic stoji nejvic penez a kdo to oceni? Ony upravy motoru se stejne vetsinou omezuji na elektroniku, vyfuk a sani, jen ojedinele i treba na vacku, malokdy se dela uprava mechanickych casti, takze ty skutecne parametra motoru nejsou az tak divoke. Jinak osobne si myslim, ze nastaveni podvozku - a zvlaste u aut s pohonem vsech kol - je na dlouhodobe experimentovani. A protoze kazdy auto snasi uplne jiny veci, hodi se to spise do rubrik jednotlivych znacek, pripadne modelu. Ja jsem na svem aute vyzkousel uz ledacos, protoze jsem chudy clovek. Kdyz ale sectu cenu tech mizernych "levnych" soucasti dohromady, mohl jsem mit za ty preachy napoprve ty "drahe" a auto by fungovalo o.k. Proto stejne varovani jako u cipu a brzd: za malo penez se neda poridit nic dobryho, protoze dobry veci znamenaji velke investice do vyvoje. Kdo nema penize, at se radeji do zadnych uprav nepousti. Ruzne kombinace vzajemne nesourodych dilu byvaji horsi, nez puvodni fabricky. A tvrdy tlumice jeste nejsou automaticky lepsi, nez mekke. -
"-- skrytý --" 11.05.01 13:36
« Re: Oziveni dobreho tematu
Pruziny - Eibach, su kvalitne a staci aj ser. tlmic.
Tlmice - KONI, pripadne Bilstein, no je drahsi
Stabilizator - na Skodu robi tusim aj Eibach.
V principe by som vymenil Eibachy a dojazdil na povodnych tlmicoch. Potom asi Koni, v kazdom pripade sa na Eibachy hodia kazde kvalitnejsie sportove tlmice a nebudu sa "bit". -
« Oziveni dobreho tematu
Vazeni pratele, je nasi kolektivni hambou, ze tak dulezita vec jako je podvozek a jeho upravy, byla pohrbena do archivu. Vzdyt jak se rika v jednom reklamnim sloganu vykon bez kontroly je k nicemu. Piste prosim vase zkusenosti se snizenym podvozkem, tvrdsim podvozkem, mekcim podvozkem, jinyma stabilizatorama, ruznyma znackama a ja nevim co jeste. Coz vsichni z vas si sakra nechavaji vyladit vykon do nebeskych vysek a jezdi pritom na seriovem podvozku? Prece nejsme narod sbevrahu. Priznam se, ze jsem sobecky motivovan, nebot premyslim, do jakych uprav meho podvozku (Octavia, paket pro spatne cesty, ktery jsem si nevybral) jit. Diky a mejte se. -
« SACHS
Dostaly se mi do ruk zadní tlumiče (Audi 80)s označením F&S (pravděpodobně Fichtel-Sachs), ale nevím co je to za výrobní řadu. Jsou výškově nastavitelné pomocí závitu na plášti tlumičů a dvou matic jištěných "kontra". Od sériového se liší větším průměrem pístnice a pláště a také menším zdvihem. Nevíte jestli se jedná o výrobní řadu Sachs Sporting? -
« podvozek na E30
Ahoj, nemate nekdo kontakt na fyrmu co by dokazala zajistit H R podvozek? mam E30 318 iS 1990, stacily by mi jen pruziny, ale pokud by to vyslo zajimave, poridil bych to i s tlumici. Rad bych snizeni max o 40mm, jinak bych si v praze pripadal jak se zebrinakem. diky za rady. -
« Re: fiat127
A nedavali tam nahodou na zavody jinou zadni napravu? K tomu hamrovani - ja mam zkusenosti jen se zvedanim, ale tam to ten kovar pry delal "od oka". Nejdulezitejsi je samozrejme aby to bylo na obou stranach stejne. Snizovani se - alespon na offroadech - dela zmenou ulozeni jednoho konce listaku. Nevim jak to jde u f127, ale chce to jeden zaves ukotvit vys. -
« Re: fiat127
bestias, Uz mam 127-ku u zvaraca a dal som mu zalohu.Akurat mi robi upravu karoserie(za 25tis.Sk)Takze uz budem robit s tym co mam. Sam tie vypocty co mi odporucas asi nespravim. Su na to nejaky odbornici ktorych poznas?
(Inac na 127kach pretekali dost dlho takze neviem o tom ze by to s tym taziskom bolo az take zle) -
« Re: fiat127
Tak by tě stálo spoustu času a peněz. Musel by si spočítat parametry nových listových per a nechat si ty staré překovat někde na hamru. To vlastní kování by asi neměl být problém, to ti vybouchá zručný a vybavený zámečník podle dodanejch šablonek, ale horší bude spočítat ty rozměry a tuhost jednotlivých listů. Jestli takhle ladíš Fiat 127, tak je to zbytečná práce, protože to auto má dost vysoký těžiště. Jestli chceš něco podobného, ale o pár tříd víš, tak si pořiď Mini...