Tunning podvozku
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
« Brzdové destičky
Potřeboval bych radu:před časem jsem koupil špatné zadní destičky(raedhaus tak nějak),oproti originálům velký rozdíl.Mám koupit zase originál,nebo koupit Ferodo racing? Bude mezi nimi nějaký větší rozdíl? Nejsem žádný střelec,ale tedˇ to moc dobré není.Díky za každou radu. -
"-- skrytý --" 17.05.01 18:25
« Bez nadpisu
to alfa33: volil bych Koni. Nemam primo zkusenosti s 33, ale na ostatnich AR funguji kupodivu docela dobre. Jsou o neco drazsi (cca 1.000,-kc/ks), ale urcite se vyplati. OMP je na zadnou 33 nedela, takze smula. To Villneveue: matematika - tedy funkce jsou ti asi znamy a vliv charakteristiky pruzin na jizdni vlastnosti je citelny treba v porovnani kvalitni asfalt / deravy asfalt / lehka sotolina / rozbijecka. Stavi se tam vetsinou D / L / L / P, ale muze byt predek a ztadek jinak a navic se pouzivaji ( myslim v rally) dneska uz snad vyhradne dvoupruzinove systemy, takze kazda z techto pruzin muze mit odlisnou charakteristiku. Pokud k tomu pricteme nastaveni RJ, nastaveni brzd (velikost a sila kotoucu, trecich ploch, pomeru predni/zadni, vyvazeni na vahadlech...) a stabilizatoru (predni/zadni + plynule nastaveni na ohyb nabo na krut), vubec nechapu, jak ti magove dokazi ta auta nastavit na nejake podminky. Pokud bys chtel vedet, jak to delaji, tak to ja taky. Na Deltu mam jen dve nastaveni a pouzivam je vetsinou leto/zima. (zimni mekke - progresivni, letni tvrde - linearni). Jedna se ale jen o obycejny, laciny jednopruzinovy vzpery. Navic jeste ani nemam stavitelny stabilak (snad behem mesice, kdo vi?). -
« Oktávka RS
Právě jsem si zařádil pořádně s RSkou. Okamžité dojmy: skvělé brzdy a interiér, výkon nicmoc, ale odpovídá. Totálně mě dostaly jízdní vlastnosti, myslím jako v nehgativní slova smyslu, příčné nerovnosti a vlny jsou největší slabina.
Můj návrh: vyhodit péra i pružiny, nasadit kompletní podvozek Koni a 17" kola s 225tkama gumama, jinak je to fakt na zabití... -
"-- skrytý --" 16.05.01 09:06
« Re: to 555
Fiesta je uz minulost. Po dokonceni bola o 25kmh rychlejsi na top, v meste nechytitelna a zrala 16L vdaka zavodnemu ECU. Len 8,5cm svetlej vysky obcas sposobovalo iskrenie na nerovnostiach :-) Bohuzial nenasiel som kupcu na cely voz, tak som to sekol seriovo a zvysok postupne rozpredal. ECU skoncilo na jar v zavodnej, z ktorej som ho bral. Bude to H-cko. Sparco sedadla + 4 body jazdi v jednom Daewoo! Uzili sme si, kym sme ich tam napasovali. Eibach ma pravdepodobne zaujimavu filozofiu. Na Imprezy tiez robi len jednu sadu a ma to fungovat od 1,6-2,0GT. Na GT je to naozaj funkcne, no neviem si predstavit, ako to upruzia tlmice z 1,6? Podla vsetkeho to bude dost skakave a to este ten voz nema zadny priecny stabilizator. Mas pravdu, ze je lepsie sa spytat, nez kupovat podla mena. -
"-- skrytý --" 15.05.01 16:49
« Re: to 555
Eibach opravdu uvadi, ze jejich pruziny funguji s original tlumicema, ale moje zkusenost je opacna. Zase ale budu unavovat s tou Lancii, protoze s jinym autem jsem nikdy nemel moznost tolik experimentovat. Do Delty Integrale (8V) Eibachy rozhodne nedoporucuju, protoze pravy predni prorazis na sebemensi nerovnosti. Do Integrale 16V nebo Kat je dat lze, ale neni to vubec dobre reseni - auto je tvrde, ale zaroven citelneji odskakuje. U Eibachu si totiz pravdepodobne nevsimli, ze Integrale a Integrale 16V jsou uplne jiny auta s uplne jinou delkou tlumicu a pruzin. Eibach+Koni funguje na Int 16V docela dopre (teda alespon za ty prachy), ale to uz je dvojcinny tlumic odlisne konstrukce, nez ten puvodni Sachs. Funguje to hlavne proto, ze je stavitelny. Proto je fakt lepsi obratit se na toho, kdo s tim konkretnim autem ma bohate osobni zkusenosti, protoze firemni udaje nemusi byt kompletni a muze v nich chybet zminka o danem modelu, ktery nanestesti prave vlastnis. V CR je to pro Fiesty asi Charouz, ale nevim, jaka je realita. V jeho Motorsportu Praha ale deklaruji zamereni na Fordy, takze snad i neco umi. -
"-- skrytý --" 14.05.01 14:16
« Re: to Magic
Cim to je, ze ked firma deklaruje ako Eibach deklaruje pouzitelnost stand. tlmicov, v skutocnosti to plati mozno na Imprezu, ktoru ma dokonale zmaknutu vdaka rally? Moje vlnenie a skakanie konci v okamihu, ked je vacsia nerovnost, tam stvrne a nepusti voz odskocit nedopruzenim, ci prepruzenim. Skusil som to aj na hladkych povrchoch, aj na rozbitych a voz stale drzi lepsie, nez standard. Podobne by sa mal chovat kazdy, pokial nema znicene tlmice, no podla toho, co pisu to je uplne inak. Ozaj na starej Fieste XR2i som mal Wolf Racing s standard. tlmicami a tiez to bolo dobre /do zakrut jazdila, ako motokara/. Mam ststie na vozy s tlmicmi, ktore su dostatocne predimenzovane? -
"-- skrytý --" 14.05.01 12:25
« Re: to Hufnágl 2
A co mam spravit ja, kde Prodrive ma celosvetve pravo na predaj Bilstein na moj voz? 2000,-GBP za ne dal ne clovek, co ich zarobi za 2-3 mesiace. Standardny kit je kombinaciu beznych Eibachov /aj ked Prodrive tvrdi ine/ a Bilstein tlmicov. Samostatne ich nie je mozne kupit.








1. SACHS kompl. sada pružiny+tlumiče, -35mm, 23.415,- s DPH
2. FK kompl. sada pružiny+tlumiče, variabilní snížemí -35 až -70mm, seřizování tvrdosti, 34.629,- s DPH