Tunning podvozku
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
"-- skrytý --" 06.06.01 09:57
« Re: Geometrie
Mam Imprezu, ktora dokazatekne nedostala ranu a odklon na prednej naprave sa da nastavit LS max -0,3 a PS -0,5. Robili to na dvoch miestach a nezavisle od seba sa zhodli. Na bbs.scoobynet.co.uk je to tiez zhruba tak. Kto chce viac, sekne to na obubnik :-) alebo si kupi ine uchytenie tlmica, kde mozes nastavit odklon tak, ze menis gumu kazdych 1000km.
Radsej by som sa spytal, co si myslis o polyuretanovych silentblokoch vid www.powerflex.co.uk Cast uz mam /prednu napravu komlet + uchytenie stabilizatovo/a subjektivne je citit rozdiel, ale ci ma vyznam vymenit vsetky aj na zadnej naprave. Je to hnusna robota na cely den +geometria. Nejazdim zavodne, v poslednej dobe skor na spotrebu :-( a tak by som asi vyuzil viac tu zivotnost materialu.
A este jedna otazka, co mi neda spat: Co je lepsie vo vysokych nadmorskych vyskach turbo, alebo velkoobjemak /napr 2,0turbo, alebo nieco s V6-8 3,5L/? Logicky by som povedal, ze turbo si natlaci tolko vzduchu, kolko mu dovoli actuator, bez ohladu, ci je redsi. Atmosferak tuto moznost nema. -
"-- skrytý --" 06.06.01 08:52
« Re: Geometrie
Samo, pokud auto dostalo ranu nebo doslo k vyrazne zmene na zaveseni, tak ten rozsah nastaveni (bezne kolem 1°) bude maly. Ale to si myslim, ze neni pripad 90% aut, pokud nedostaly pecku do napravy. A pak je stejne jenom jedno reseni - vymenit to. -
"-- skrytý --" 05.06.01 09:15
« Geometrie
Prtotoze maji dneska temer vsechny autaky vpredu McPhersony, lze regulovat zaklon rejdu i odklon kola celkem snadno (povolenim 2-3 sroubu a utahovanim/povolovanim vnitrni matice). To by mel zvladnout kazdy automechanik. Zaklon rejdu je dobry pro zatacky, auto je vsak nervozni. Odklon kola umoznuje snadne manevrovani a vraceni volantu, pri vetsim zdvihu tlumice maly vliv na cestovni komfort. Negativni odklony (priklony) maji vyhodu v tom, ze auto mnohem ochotneji zataci, v zatackach je stabilnejsi a lepe reaguje na pohyby volantem. V kombinaci s vyraznou sbihavosti se jedna o sportovni nastaveni, zatimco odklon + rozbihavost dava spise pohodli. Nevyhodou velkych negativu je prave sjizdeni vnitrku, coz se da eliminovat prave sbihavosti +zaklonem a vcasnou vymenou levych gum za prave (a opacne). Samozrejme se daji kola nastavit i na nulu a tim predejit negativnim vlastostem zminenych variant. Dulezita a casto podcenovana je ale take zadni geometrie, zvlaste u aut s hnanou zadni napravou. Konkretni nastaveni geometrie doporucuje vyrobce a pri pouziti podvozkovych dilu jinych vyrobcu byva nastaveni geometrie soucasti dokumentace k temto dilum. Neni-li, je lepsi se mailem s vyrobcem spojit (dnes je to fakticky snadny). Pokud se jedna o domaci tuning (urezavani casti pruzin, jejich mackani pod lisem, pridavani motoroveho nebo prevodoveho oleje do tlumicu, atd.) je lepe tyto upravy co nejdrive z auta sundat. Uprava geometrie doma stoji vetsinou za starou belu, protoze maloktera garaz je stavena s presnosti roviny podlahy 1cm / 10m. -
"-- skrytý --" 05.06.01 08:18
« Re: Podvozek
Na dvoch vozoch som menil pruziny, ani jedno nemalo nastavitelny odklon a po nastaveni zbiehavosti som na prvom najazdil 40kkm a na druhom zatial nejakych 10kkm. /teda Impreza ma minim. moznost na prednej naprava, ale nic sa s tym nerobilo/ Na pneu nie je vidno nic, co by potvrdzovalo tvoju teoriu. Skor by som povedal, ze to ma suvislost s extremnym znizenim, nad urcity ramec. Napr. pre Imprezu je to do 30mm, spominal to aj Prodrive, ked do neho sili, preco ich prvky znizuju vysku len o 25mmm. -
« Re: Podvozek
Já mám orig. podvozek,ale utahaný pružiny.Když to porovnám s jiným stejným(tátovým),tak to má o něco výš(ne o moc).Jinak je to paráda jiskry za sebou,4 lidi uvnitř a dva 50l sudy s pivem v kufru...Ty pneu mi to na vnitřní straně sjíždí taky(myslím si,že to po snížení podvozku bude dělat každé auto-kola do A).
-
« Re: Podvozek
Ono mozna nebude od veci zajit na geometrii predni napravy ohledne toho V, mam tez upraveny podvozek ale zvedly misto snizeny, prvni rok to blo v pohode ale po zime se mi zacali sjizdet pneu vnitrni stranou , no za mesic bylo po nich tak jsem jel na geometrii a davalo to 1,5 cm -
"-- skrytý --" 04.06.01 08:00
« Re: Podvozek
Sirka pneu nie je vseliek. Od urcitej sirky sa mozes dosstat do problemo, kedze tlak kolesa na cestu bude uz prilis nizky, nehovoriac o dazdi. Ked mas super vlastnosti a vyhovuje ti aj tvrdost, naco to riesit sirkou? Kup si sportovejsiu gumu so spevnenym bokom, alebo zvacsi disk a znizis bocnu vysku. Napr. OZ Superlega a S02PP, ci nove S03. -
« Podvozek
Jsem v tyhle diskusi poprve,tak se ptam.Koupil sem auto se snizovanym podvozkem,asi.Videl sem to samy a melo podstatne vic mista mezi lemem blatniku a obrysem kola.Rozdil dela asi tak 4-5 cm.Letos chci ale pouzit pneu,ktery jsou sirsi a bojim se,ze mi budou pri propruzeni drit o lem blatniku.To auto super drzi na silnici a je ten podvozek taky daleho tvrdsi.Krome toho mala mista na pneu me taky znepokojuje to,ze mam predni kola pri celnim pohledu mirne do obracenyho V a tudiz se mi sjizdej gumy hlavne po vnitrni hrane.Letos chci zkusit dat mezi pruzinu tlumice a misku podlozky,abych to auto trosku zdvihnul.Myslite si,ze je to dobrej napad?A jaky material pouzit?Muzu ty podlozky udelat z hlinikovuho platu?Udrzi to a nepromackaji se? A este jedna otazka.Srovnaji se mi tim ty predni kola,ktery sou ted mirne do obracenyho V ? Diky za info vsem. -
« Toyota Supra 3.0i Turbo r.v.89 (MA70)
Chystám se udělat něco s podvozkem na tomhle postarším sporťáku. Prolezl jsem dost katalogů a objevil jsem jenom pružiny Rieger z Prahy (35mm), pružiny Japsport.de (35mm) a komplet kit tamtéž (37-70mm). Existuje ještě něco co mi uteklo, případně kdo je schopen to z Německa přivézt?
Původně jsem chtěl jenom pružiny, ale jak to tak sleduju tak to asi není to pravé. Na druhou stranu je to auto tvrdé už takhle z výroby a nechci z toho dělat větší motokáru. Předem dík.