Tunning podvozku

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning

  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.06.01  10:09

    « Re: Kurna chlapi

    Jo,musim rict,ze mi taky jeden manik navrhoval srovnani odklonu kola pomoci autogenu.To si ale myslim neni nejlepsi reseni.Po zasahu autogenem do ramen musi prece zakonite klesnout jejich pevnost,ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.06.01  08:52

    « Re: Kurna chlapi

    Moj nazor je, ze len minimalne, co ti vola srobov dovoli. Ale poznam jeden servis, kde navahaju pouzit autogen :)) Ked potom uplne voz zmrsili, isiel do Rak. a tam otvarali hubu, ze tie parametre su nedosiahnutelne...
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.06.01  17:31

    « Kurna chlapi

    Tak jak je to s tou geometrii.Mam pravdu nebo ne.Autokoplex mi taky este nevodpovedel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.06.01  09:57

    « Re: Geometrie

    Mam Imprezu, ktora dokazatekne nedostala ranu a odklon na prednej naprave sa da nastavit LS max -0,3 a PS -0,5. Robili to na dvoch miestach a nezavisle od seba sa zhodli. Na bbs.scoobynet.co.uk je to tiez zhruba tak. Kto chce viac, sekne to na obubnik :-) alebo si kupi ine uchytenie tlmica, kde mozes nastavit odklon tak, ze menis gumu kazdych 1000km.
    Radsej by som sa spytal, co si myslis o polyuretanovych silentblokoch vid www.powerflex.co.uk Cast uz mam /prednu napravu komlet + uchytenie stabilizatovo/a subjektivne je citit rozdiel, ale ci ma vyznam vymenit vsetky aj na zadnej naprave. Je to hnusna robota na cely den +geometria. Nejazdim zavodne, v poslednej dobe skor na spotrebu :-( a tak by som asi vyuzil viac tu zivotnost materialu.
    A este jedna otazka, co mi neda spat: Co je lepsie vo vysokych nadmorskych vyskach turbo, alebo velkoobjemak /napr 2,0turbo, alebo nieco s V6-8 3,5L/? Logicky by som povedal, ze turbo si natlaci tolko vzduchu, kolko mu dovoli actuator, bez ohladu, ci je redsi. Atmosferak tuto moznost nema.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.06.01  08:52

    « Re: Geometrie

    Samo, pokud auto dostalo ranu nebo doslo k vyrazne zmene na zaveseni, tak ten rozsah nastaveni (bezne kolem 1°) bude maly. Ale to si myslim, ze neni pripad 90% aut, pokud nedostaly pecku do napravy. A pak je stejne jenom jedno reseni - vymenit to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.06.01  09:47

    « Re: Geometrie

    Magicu, bez specialnych srobov sa na Impreze da nastavit odklon len v nepatrnom rozsahu, lepsi pripad 0,5 stupna, bezne tak do 0,2-0,3. Zadok je robota na hodinu a jednoduchsie je si z AU objednat spec. sroby, s ktorymi to ide za 5min.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.06.01  09:15

    « Geometrie

    Prtotoze maji dneska temer vsechny autaky vpredu McPhersony, lze regulovat zaklon rejdu i odklon kola celkem snadno (povolenim 2-3 sroubu a utahovanim/povolovanim vnitrni matice). To by mel zvladnout kazdy automechanik. Zaklon rejdu je dobry pro zatacky, auto je vsak nervozni. Odklon kola umoznuje snadne manevrovani a vraceni volantu, pri vetsim zdvihu tlumice maly vliv na cestovni komfort. Negativni odklony (priklony) maji vyhodu v tom, ze auto mnohem ochotneji zataci, v zatackach je stabilnejsi a lepe reaguje na pohyby volantem. V kombinaci s vyraznou sbihavosti se jedna o sportovni nastaveni, zatimco odklon + rozbihavost dava spise pohodli. Nevyhodou velkych negativu je prave sjizdeni vnitrku, coz se da eliminovat prave sbihavosti +zaklonem a vcasnou vymenou levych gum za prave (a opacne). Samozrejme se daji kola nastavit i na nulu a tim predejit negativnim vlastostem zminenych variant. Dulezita a casto podcenovana je ale take zadni geometrie, zvlaste u aut s hnanou zadni napravou. Konkretni nastaveni geometrie doporucuje vyrobce a pri pouziti podvozkovych dilu jinych vyrobcu byva nastaveni geometrie soucasti dokumentace k temto dilum. Neni-li, je lepsi se mailem s vyrobcem spojit (dnes je to fakticky snadny). Pokud se jedna o domaci tuning (urezavani casti pruzin, jejich mackani pod lisem, pridavani motoroveho nebo prevodoveho oleje do tlumicu, atd.) je lepe tyto upravy co nejdrive z auta sundat. Uprava geometrie doma stoji vetsinou za starou belu, protoze maloktera garaz je stavena s presnosti roviny podlahy 1cm / 10m.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.01  09:00

    « Re: Podvozek

    K té geometrii-ta byla ok. až na všechny odklony.Seřizovat pochopitelně nejdou,je to dáno konstrukcí ramen.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.06.01  08:18

    « Re: Podvozek

    Na dvoch vozoch som menil pruziny, ani jedno nemalo nastavitelny odklon a po nastaveni zbiehavosti som na prvom najazdil 40kkm a na druhom zatial nejakych 10kkm. /teda Impreza ma minim. moznost na prednej naprava, ale nic sa s tym nerobilo/ Na pneu nie je vidno nic, co by potvrdzovalo tvoju teoriu. Skor by som povedal, ze to ma suvislost s extremnym znizenim, nad urcity ramec. Napr. pre Imprezu je to do 30mm, spominal to aj Prodrive, ked do neho sili, preco ich prvky znizuju vysku len o 25mmm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.06.01  18:11

    « Re: Podvozek

    Este jednu vec.Geometrie jde jednoduse udelat u auta,ktery to dovoluje svoji konstrukci zaveseni.Ale pokud je v zaveseni kola spoustu veci,ktery jsou na pevno,tak muzu maximalne ovlivnit sbihavost,ci rozbihavost,ale ne odklon kola.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.06.01  18:09

    « Re: Podvozek

    Jakto ze to nema se snizenim nic spolecnyho.Vzdyt prece,pokud snizim pruziny,tak se mi ramena trochu rozjedou do A a tim padem musi stejne dopadnout i kolo.Opravte me,jestli se mejlim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.06.01  15:13

    « Re: Podvozek

    Znizenie s tym nema nic, staci si po vymene sat spravit geometriu, zbiehavost/rozbiehavost. Ak to nespracvis, si sialenec a nemas nic z jazdnych vlastnosti, ktore ti znizenie ponuka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.06.01  15:10

    « Re: Podvozek

    Já mám orig. podvozek,ale utahaný pružiny.Když to porovnám s jiným stejným(tátovým),tak to má o něco výš(ne o moc).Jinak je to paráda jiskry za sebou,4 lidi uvnitř a dva 50l sudy s pivem v kufru...Ty pneu mi to na vnitřní straně sjíždí taky(myslím si,že to po snížení podvozku bude dělat každé auto-kola do A).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.06.01  08:48

    « Re: Podvozek

    Ono mozna nebude od veci zajit na geometrii predni napravy ohledne toho V, mam tez upraveny podvozek ale zvedly misto snizeny, prvni rok to blo v pohode ale po zime se mi zacali sjizdet pneu vnitrni stranou , no za mesic bylo po nich tak jsem jel na geometrii a davalo to 1,5 cm
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.06.01  08:00

    « Re: Podvozek

    Sirka pneu nie je vseliek. Od urcitej sirky sa mozes dosstat do problemo, kedze tlak kolesa na cestu bude uz prilis nizky, nehovoriac o dazdi. Ked mas super vlastnosti a vyhovuje ti aj tvrdost, naco to riesit sirkou? Kup si sportovejsiu gumu so spevnenym bokom, alebo zvacsi disk a znizis bocnu vysku. Napr. OZ Superlega a S02PP, ci nove S03.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.06.01  22:21

    « Re: Podvozek

    vidím do toho skoro vůbec ale těma podložkama bych to asi meřešil .... kup si sadu normalnich pružin a je to :o) ... počítam tak 4000-5000 kč
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.06.01  16:19

    « Podvozek

    Jsem v tyhle diskusi poprve,tak se ptam.Koupil sem auto se snizovanym podvozkem,asi.Videl sem to samy a melo podstatne vic mista mezi lemem blatniku a obrysem kola.Rozdil dela asi tak 4-5 cm.Letos chci ale pouzit pneu,ktery jsou sirsi a bojim se,ze mi budou pri propruzeni drit o lem blatniku.To auto super drzi na silnici a je ten podvozek taky daleho tvrdsi.Krome toho mala mista na pneu me taky znepokojuje to,ze mam predni kola pri celnim pohledu mirne do obracenyho V a tudiz se mi sjizdej gumy hlavne po vnitrni hrane.Letos chci zkusit dat mezi pruzinu tlumice a misku podlozky,abych to auto trosku zdvihnul.Myslite si,ze je to dobrej napad?A jaky material pouzit?Muzu ty podlozky udelat z hlinikovuho platu?Udrzi to a nepromackaji se? A este jedna otazka.Srovnaji se mi tim ty predni kola,ktery sou ted mirne do obracenyho V ? Diky za info vsem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.05.01  09:51

    « Re: Co na Vectru B 2.5 V

    Jasně, u mě. Když je teď objednáš, zaplatíš zálohu, do 14 dní jsou v Brně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.05.01  04:55

    « Re: Co na Vectru B 2.5 V

    to AUTOKOMPLEX:ty Sachs mohu dostat u tebe ? ta cena je ve srovnani z fa RALL z OV docela dobra :o) ... jaky je termin dodani ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.05.01  15:49

    « Toyota Supra 3.0i Turbo r.v.89 (MA70)

    Chystám se udělat něco s podvozkem na tomhle postarším sporťáku. Prolezl jsem dost katalogů a objevil jsem jenom pružiny Rieger z Prahy (35mm), pružiny Japsport.de (35mm) a komplet kit tamtéž (37-70mm). Existuje ještě něco co mi uteklo, případně kdo je schopen to z Německa přivézt?
    Původně jsem chtěl jenom pružiny, ale jak to tak sleduju tak to asi není to pravé. Na druhou stranu je to auto tvrdé už takhle z výroby a nechci z toho dělat větší motokáru. Předem dík.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…