Tunning podvozku
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
« Re: Monroe Sensatrac
magic - tak sa hlasim prvy do klubu tych, co im Monroe Sensatrac vyhovuje. Vymenil som ich na zadku na mojom starom aute a nemozem na ne povedat krive slovo. Ja som ale nemal to auto na zavodenie a vobec mi nevadi makky podvozok. To nie su sportove tlmice a nikto to o nich netvrdi, na normalne jazdenie su dobre. BTW ja zase nepoznam nikoho, kto by sa na ne stazoval. -
« Re: Monroe Sensatrac
Ale určitě ne :-), ale rozhodně nepatří do tohohle tématu... prostě naprosto normální tlumiče, mínění na ně je trošku zmanipulované marketingem, ale každý automechanik, nebo odborník na auta ti řekne, že je to jen nafouknutá bublina. Já ale ten odborník nejsem. -
« Re: Monroe Sensatrac
Nechci ti je hanit, určitě lepší něco nežli nic. Záleží na tom, co si představuješ pod pojmem dobrý tlumič (jestli spíš sport, nebo pohodlí). Já bych ale místo Sensatracu šáhnul po červeným Koníkovi, Sachs nebo Boge.
Z cenově dostupných sportovních tlumičů vedou jasně žlutí Koníci.
No nic, ať žije Štanglův marketing... :-( -
"-- skrytý --" 20.06.01 09:01
« Re: Megane Coupe
Ja ich nepoznam, ale ked mi niekto rozprava o kompromisnych znizenych pruzinach, bol by som opatrny. Logicky, ked si nizsie k zemi, musis mat tvdrsi priebeh, inak by si isiel nizsie k zemi. Maximalne mozes za pomoci progresivnych pruzin menit nabeh na maksi, s dodatocnym vzvysenim tvrdosti. Alebo to pruzina bude pustat az po ochranne silentbloky na tlmici, co je riesenie za ... -
"-- skrytý --" 19.06.01 15:26
« Re: Megane Coupe
Ale ja som ti to pisal o pruzinach, tlmic ti to moze dat viac najavo, pretoze znizuje dobu kmitania, lenze na 323 boli obycajne seriaky a aj tak to trase. Poznam system, ktory je OK, ma ho najskaredsie auto na svete, nova Impreza. Jazdne vlastnosti ma, na 90% ako moja upravena, ale prakticky netrase, co sa o mojej neda moc tvrdit. Este jedna rada, skor, nez kupis, kukni sa, kto s Meg. zavodi a ake sytemy pouziva, zvycajne to byva prepracovanejsie, nez u inych vyrobcov. Btw. Sparco ich na 100% dava robit u niekoho ineho a len si "prilozi" k cene za nalepku. Skus sa kuknut aj na www.hpsporting.cz , mozno tam nieco budu mat. -
« Re: Megane Coupe
Jenze to tady tvrdi vsichni o vsech tlumicich. No rad bych videl sportovni tlumice se kteryma nepoznas, ze jedes po Prazskych kostkach :-) Ono to je neco za neco, ja jezdim vetsinu kilometru po dalnicich a peknych cestach, takze mi to teoreticky nevadi a tech par kilometru po Praze uz nejak preziju. -
« Re: Megane Coupe
No nevim,jak to ma Megane,ale u P 405 je vzadu torzni tyc a tam se to da nastavit pomoci drazek na tisicihranu.Ale nebude to tak snadny.Myslim,ze se ta torzni tyc musi sponovat,ale to snad jen,pokud by to chtel clovek vzadu zvednout.Opacne by to melo byt jednodussi. -
"-- skrytý --" 15.06.01 14:41
« Re: Kurna chlapi
Vetsina zavesu je tvorena trojuhelnikovym ramenem. Jeho strany se podlozkuji pro ustaveni spravne geometrie. Proste se mezi cep a rameno davaji podlozky. Podelne rameno byva chyceno vys a tak vice ovlivnuje odklon kola, nez to pricne. Potreba je ale uvedomit si, ze se takto merni i geometrie rejdoveho cepu. Nektera auta jsou jednodussi - maji dole primo excentr pro serizovani odklonu (ale malokdy u McPhersonu, tam byva jenom kloub). Prostym snizenim o nejakych 20 mm by ale nemelo u solidne konstruovane napravy dojit k velkym zmenam odklonu kola, nebot kolo by nemelo bocne opisovat kruznici (nebot by pri naklonu dochazelo ke zmenam rozchodu a velikosti plochy kola na zemi). Podle mne je problem v hornim ustaveni vzpery v lozisku. -
"-- skrytý --" 14.06.01 12:18
« Re: Kurna chlapi
Pokud nestaci pro serizeni odklonu klasicke metody prostrednictvim prenastaveni vzper, dela se podlozkovani ramen - do cepu se umistuji ruzne tluste podlozky (ruzny pocet) tak, aby se dosahlo pozadovaneho efektu. U starych aut jde ale vsechno blbe povolit, takze je nutno pocitat s delsi praci. Pri teto prilezitosti je dobre vymenit i cela ramena (je to pri jedny praci a neni to tak drahy).