Tunning podvozku
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
« Bez nadpisu
No Magicu, četl jsem jen začátek tvého příspěvku, ale to je pitomost. Když bys porovnal tlumiče např u Imprezy 1.6 a GT tak daleko větší rozdíl na grafu (např. na zkoušečce v Motexu) bude právě u tzv. sacáku - pístnice zajíždí, než naopak. Nevím, proč si myslíš, že by měl jít tlumič snadno stlačit. Tam právě můžeš něco naladit. Když ztvrdíš i opačný chod a nepřizpůsobíš péro (kdysi jsem to zažil) tak docílíš toho, že se kolo nestihne třeba na vlnovce před křižovatkou vracet na silnici a to je docela nepříjemné. -
"-- skrytý --" 27.06.01 13:43
« Re: Monroe Sensatrac
U tlumicu jde o to, ze maji mit nejakou krivku prubehu zdvihu v zavislosti na case. Pokud to hodne zjednodusim, tlumic ba mel jit snadno stlacit a velmi tezko natahnout (z toho vyplyva, ze zkouset tlumice tak, ze se opru o auta a zhoupnu se smerem dolu je hovadina). Je vzdy otazka miry co je to snadno a co je to velmi tezko. Sportovni tlumice byvaji temer nenatahnutelne, prestoze jejich cinna draha muze byt i dost dlouha (zavisi na konstrukci naprav). Jakmile ale dojde k tomu, ze se zad auta houpe za jizdy rovne, je podvozek spatne naladen, protoze adheze v okamziku zhoupnuti klesa. Vuz je tzv. v podelnem smeru nestabilni. Co v tom okamziku zhoupnuti zpusobi otoceni volantem je casto katastrofa. A tlumice Senza Track jsou prikladem houpacek, ktere jsou ale naopak zbytecne tvrde na hrbech. Je to spatny pokus o progresivni charakteristiku u jednocinneho tlumice. Na Favorita ale staci, proc zbytecne investovat ? Na druhe strane je pravda, ze komfortni nastaveni podvozku vzdy bude na ukor trakcnich schopnosti napravy. Ja mam nejvetsi zkusenosti se Spagetackyma autama, a na ne celkem plati Koni. Za malo penez dost muziky. Ale zase Subaristi je v lasce nemaji. Neexistuje asi univerzalni recept a je nutno zeptat se toho, kdo s tim konkretnim autem ma nejvic zkusenosti. -
« Re: Monroe Sensatrac
Nemam pocit, ze by niekto Sensatracy staval do tej istej pozicie ako Koni. A ak aj niekto ano, tak to asi nema celkom zrovnane. Koni a podobne su super, ak chces auto pritvrdit. Ak chces ale tlmice, co su takmer totozne s originalnymi, vidim Sensatrac ako idealnu volbu - dost musiky za malo penazi. -
« Re: Monroe Sensatrac
magic - tak sa hlasim prvy do klubu tych, co im Monroe Sensatrac vyhovuje. Vymenil som ich na zadku na mojom starom aute a nemozem na ne povedat krive slovo. Ja som ale nemal to auto na zavodenie a vobec mi nevadi makky podvozok. To nie su sportove tlmice a nikto to o nich netvrdi, na normalne jazdenie su dobre. BTW ja zase nepoznam nikoho, kto by sa na ne stazoval. -
« Re: Monroe Sensatrac
Ale určitě ne :-), ale rozhodně nepatří do tohohle tématu... prostě naprosto normální tlumiče, mínění na ně je trošku zmanipulované marketingem, ale každý automechanik, nebo odborník na auta ti řekne, že je to jen nafouknutá bublina. Já ale ten odborník nejsem. -
« Re: Monroe Sensatrac
Nechci ti je hanit, určitě lepší něco nežli nic. Záleží na tom, co si představuješ pod pojmem dobrý tlumič (jestli spíš sport, nebo pohodlí). Já bych ale místo Sensatracu šáhnul po červeným Koníkovi, Sachs nebo Boge.
Z cenově dostupných sportovních tlumičů vedou jasně žlutí Koníci.
No nic, ať žije Štanglův marketing... :-( -
"-- skrytý --" 20.06.01 09:01
« Re: Megane Coupe
Ja ich nepoznam, ale ked mi niekto rozprava o kompromisnych znizenych pruzinach, bol by som opatrny. Logicky, ked si nizsie k zemi, musis mat tvdrsi priebeh, inak by si isiel nizsie k zemi. Maximalne mozes za pomoci progresivnych pruzin menit nabeh na maksi, s dodatocnym vzvysenim tvrdosti. Alebo to pruzina bude pustat az po ochranne silentbloky na tlmici, co je riesenie za ... -
"-- skrytý --" 19.06.01 15:26
« Re: Megane Coupe
Ale ja som ti to pisal o pruzinach, tlmic ti to moze dat viac najavo, pretoze znizuje dobu kmitania, lenze na 323 boli obycajne seriaky a aj tak to trase. Poznam system, ktory je OK, ma ho najskaredsie auto na svete, nova Impreza. Jazdne vlastnosti ma, na 90% ako moja upravena, ale prakticky netrase, co sa o mojej neda moc tvrdit. Este jedna rada, skor, nez kupis, kukni sa, kto s Meg. zavodi a ake sytemy pouziva, zvycajne to byva prepracovanejsie, nez u inych vyrobcov. Btw. Sparco ich na 100% dava robit u niekoho ineho a len si "prilozi" k cene za nalepku. Skus sa kuknut aj na www.hpsporting.cz , mozno tam nieco budu mat.