Tunning podvozku
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
"-- skrytý --" 29.08.01 17:06
« Re: Golf III VR6
To jsem rad, ze nejsem jediny clovek v teto zemi, kteremu jde pri zhoupnuti auta mraz po zadech....Jinak naprosty souhlas, tlumice+pruziny musi byt sehrane a skutecne ladeni jde presne opacnou cestou - nedriv je nejaka charakteristika + draha tlumice a k nemu se dodelavaji (nebo alespon donastavuji, kdyz to jinak nejde) pruziny/a. Neni to ani tak drahy, jedna hlavni stoji vetsinou kolem 3.500,-, pomocna kolem 2.000,- a progresivni pomocna kolam 2500,-. Pro naprostou vetsinu aut ale staci jednopruzinova vzpera. Ted jsem delal pokusy se zavodnima HP a zjistil jsem, ze jsou naprosto presnou kopii tlumicu Bilstein pro sk. A8. Jsem s nima naprosto spokojen. -
« Re: Golf III VR6
Jasně Hufíno, ale taky se tady tvrdilo, že při snížení o "jen" 3cm stačí nechat seriové tlumíky. Ovšem vysvětlení plně chápu.
A teď k tomu co mi tvrdili jinde (o: . Prej tlumičema to VUBEC není, protože ty maj vliv jen směrem nahoru, při odpružení (o: hééhééé. Tak jsem jen koukal... protože jsem taky žil v přesvědčení a jak vidím tak správném, že sportovní tlumič nepustí auto tak dolu.
Naklánění v zatáčkách je tedy taky tlumičema?
Mějaký štelování někde na zadku kvůli tlumičům a pružinám ajá nevím čemu je taky nesmysl?
Doporučuješ tedy HP tlumíky? Houpnání mi skutečně lezy krkem a nutí mne to jezdit pomaleji, páč se dost bojím.
Díkes za tu odpověď, ač jak říkáš v repríze. -
« Re: Golf III VR6
kazan> Už jsem o tom mluvil xkrát. Nižší (tvrdší) pružiny potřebují tvrdší tlumiče (více tlumící). NIKDY není dobré pouze auto snížit a nedopřát mu i tlumení. Kratší a tvrdší pružina reaguje na nerovnost rychleji a originál tlumič nestačí tuto rychlou reakci utlumit napoprvé a proto se auto tak pohupuje. Zažil jsem to na Fabii a hned jsem to taky řešil. Navíc sportovní tlumič nenechá jít pružinu tak daleko jako normální. Mě to taky chodilo (jen s pružinama) na dorazy. Po montáži HP jsem se nestačil divit, jaký je to rozdíl. Navíc auto je pohodlnější. To houpnání leze na nervy a člověk se cítí v nebezpečí. -
« Golf III VR6
Ahoja, jak jsem již psal, mám na předku Alko )o: na zadku KYB a na obojím snížený pružiny tuším HR o 3 nebo 3,5 cm přímo prodávaný pro VR6ku.
Co mne trápí je houpavost předku a jeho možnost jít hodně dolu, tudíž na můj vkus často mrknu čumákem o silnici a taky při prudším zatáčení se auto moc vykloní, tudíž opět dřu rohy předních nárazníků, resp lízátka, který vyskakuje z držáku (uf, lepší než kdybych urval celej nárazník).
Ptám se čím to může být? Každej mi tvrdí něco jinýho. Seřizuje se někde na zadku něco po namontování snižených pružin? Nějakej přenos brzdění a já nevím čeho ještě? To mi totiž taky jeden chytrolín tvrdil... Poraďte, díky. Případně jakou sadu tlumičů, ovšem žádný drahý extrém dát k těm mejm pružinám? -
« Re: Štefty
bitovod>diky za info,ale asi si to pozhanam niekde tu.Minule som si objednal asi za 4500Sk tovar z nemecka a ti smradi chceli po mne DPH a clo 1400Sk naviac.A ku Prahe je to daleko.Ale ako pozeram na ich ceny, trebars vyfuky mate aspon o 2tisicky lacnejsie ako u nas robene. -
« Re: Štefty
Mám lepší - byl jsem se pozeptat u Hondy (taková možnost mě původně vůbec nenapadla, ale myšlení je matak omylu...) a oni že by i měli, ale za nádhernou a úžasnou cenu cca 240 Kč/ks. Ať koukám, jak koukám, tak mi to vychází na cca 3800Kč a to ještě bez práce za výměnu (tvrdili něco o třech hodinách - na 10 let starém autě bych tomu byl ochotný věřit). Docela síla za cca 1kg oceli, ne? :))) -
« Re: Štefty
Mam podobny problem-tiez elektrony,tiez male styfty na corolle. Mam to uchytene tak asi na 5-6 zavitov. V toyota servise chcel za styfty z Cariny 180Sk/kus, za jazdene 80Sk/kus, ale tiez ma odhovaral,ze aj tak tie povodne su predimenzovane,ze to musi udrzat to koleso. Inac zhanal som ich po firmach co to dalo, ale nikde ich vobec nemaju -iba integrovane na podlozke, co je naprd. Takze poradim zajst do servisu, zistit z ktoreho auta to pasuje a bud to kupit u nich alebo na vrakovisku(co mna este caka:-).Caf. -
« Štefty
Zdar,
nemáte někdo tušení, kam jít na štefty do kol? Všude mi je vnucujou jen s podložkama, a to se mi zrovna dvakrát nelíbí, drobátko se to prodražuje :))) Koupil jsem auto a původní majitel tam osadil krásná litá kola, ale bohužel už pro ně jsou štefty krátké a matice drží kola tak na třech-čtyřech závitech - samozřejmě se poškozují závity v těch maticích, má se to snahu vytrhávat... Nevíte, kam na to? Neznám nikoho, kdo by mi je udělal (a už vůbec ne tak, aby netekly), takže jsem odkázanej na to, co se dá kde koupit. Jsou to M12, stoupání 1.5, ale délku si teď z hlavy nevybavím...
Pokud někdo něco víte, ozvěte se. Dík. Bitovod, pkutina@seznam.cz -
« Re: to alfa33
magic: Dík. Pružiny si nechám udělat ma zakázku, jen na předek, jsou unavený ,do taroxu nepůjdu, asi máš pravdu doneslo se mi z více zdrojů ,že kvalita není nic moc.Ty desky mají 971C na moje auto na předek OT/6546 zadek OT/6596 mají tření až 0,48 a teploty 100-800 C, Ty kotouče jsou i drážkama, nebo standart (drážky doděláme), sada myšleno 2 kusy ?, stačí bez papíru, co to je za kola ? mají nějakej název? cena je kus či sada ?vycházím z čísel co mají na internetu, Tak sorry jestli nesedí, Čau alfa33