Tunning podvozku
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
petous 24.10.03 08:32
« Re: Kayaba ?
Kayaba dělá i stavitelnou verzi tak jako koni, viz www.autobenex.cz :
"Tlumiče Kayaba AGX (plynové stavitelné tlumiče)
Tlumiče Kayaba AGX umožňují nastavit poměrnou hodnotu tlumení rychle 4(8)stupňovým kolečkem, bez zvedání vozidla nebo užití speciálních nástrojů.Nejlepší jízdní vlastnosti vozu se dají nastavit jak pro jízdu na běžné silnici,tak i pro sportovní jízdu na okruhu. "
-
"-- skrytý --" 13.11.01 09:11
« Re: P206HDi - Huf a luf
Dokonca by som povedal, ze su najlepsie z komercnych a ak mas Imprezu s tlmicmi od roku 1999, hupane ti nehrozi. Mozno v tom bude aj to, ze na tento voz ich uvadzal na trh osobne sef Eibachu a prve rocniky tlmicov trpeli na Hufom spominanu chorobu. Ale, ak by som si mal vybrat seriozne riesenie, bral by som zladeny kit od Hp, origos od Bilsteien stoji o poznanie viac :-) Sam som isiel cestou Eibachov a teraz si setrim na Koni /napriek nehupaniu, dochadza totiz k rychleksiemu opotrebeniu standardnych tlmicov/ a rovno kupim v monroe sroby na donastavenie odklonu. -
« Re: P206HDi
Teorie je asi taková. Standartní tlumič je dimenzovaný na standartní (dlouhou, měkkou, pomalou...) pružinu. Pokud pružinu vyměníš za sportovní (tvrdou, nízkou a rychlou), standartní tlumič nebude stíhat výkyvy nápravy utlumit a auto bude na jeden hrb (díru) odpovídat 2-3 zhoupnutími (i když se zmenšujícími). Krátká sportovní pružina jde rychle zpět, ale potřebuje hodně brzdit v rozletu (výpruži). Proto ty dorazy. Některé zhupy (propadlá mista na vozovce) jdou cítit až na karoserii.
Nikdy nedávej jen pružiny. Budeš litovat. -
« Re: P206HDi
Přesně tak. Kámoš na Cliu řeší tentýž problém.
K věci. Jen pružiny Ti sice zlepší vzhled, ale zhorší jízdní vlastnosti na ne zcela rovné vozovce (99,9% českých silnic). Sám jsem to na své Fabii TDI vyzkoušel. Koupil jsem pružiny, týden jsem s nima jezdil a šly pryč. Nedalo se to vydržet. Auto se pořád pohupovalo, šlo do dorazů a bylo hodně moc nestabilní a nepohodlné. Originální podvozek byl 2x lepší.
Pak jsem koupil sportovní tlumiče HP kompatibilní s Eibach a teď je to konečně to pravé ořechové. -
« Re: to audino
1. Na A4 s lehkou úpravou lemů bez přelakování jde maximálně 8,5x18 ET 32 s pneu 225/40.
2. Každopádně AUDI má 5/112 a BMW 5/120, čili pokud ta kola byla na BMW, těžko půjdou na AUDI, leda tak s podložkou na změnu rozteče a potom by bylo ET ve výsledku -2 a to je nesmysl.