M O T O C Y K L Y
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re:
Ten zvuk od spojky je klasika, když to má víc najeto ozývá se, ale bez rozebrání se stupeň opotřebení nedá určit. V nejhoršim případě je to na výměnu celýho koše, lamel i ložiska. Jestli to funguje a nemlátí to moc, nešťoural bych do toho. Řetěz by měl mít na tenerce průhyb 3-4cm. Nastav vůli, pootoč kolem a znovu zkontroluj. Jestli se vůle v jiném postavení kol výrazně změní, je řetěz vytahanej a bude potřeba vyměnit, ideálně i s kolečkem a rozetou. Na mazání používej mazací spray na řetěz, je lepkavej a na řetězu drží, jakejkoliv tekutej olej odstředivou silou během pár km z řetězu zmizí. Pocit podklouzávání zadního kola může způsobit: malej tlak v pneu, ojetá pneu, špatně nastavenej nebo vyšeptalej zadní tlumič. Hodně pohodovejch km na týhle fajn motorce:-)... -
« Bez nadpisu
Spravnej pruhyb retezu pro Tenerko Ti urcite poradi Maxima. Kazdopadne je to hodne dulezita vec. Pokud bude pruhyb moc velkej, hrozi sklouznuti retezu, pokud moc malej, nejspis odrovnas loziska v prevodovce, pripadne i neco horsiho.
Retez se maze specialnimi oleji na retez, koupis je v kazdym motoshopu. Taky se da pouzit motorovej olej, ale ten vic spini (ale zase bych rekl, ze lip maze a dyl vydrzi nez nektery specialni pripravky). Suma sumarum, udrzba retezu rozhodne neni moje hoby. Chtelo by to kardan nebo remen... -
Kolík80 06.04.04 13:33
« Re: Re:
To Kon: Ksilt sundat jde, ale pak ta helma vypada uplne strasne :o))) Navic jsem vcera zjistil, ze to tmave plexy, co na ni mam, je pro jizdu v noci opravdu moc... Budu muset vymyslet co s ni udelam, zase se mi nechce jen tak vyhodit 5tis..
Stitek bohuzel asi nastavitelny neni, ale vsiml jsem si, ze ma nehore 3 sroubky, ktere asi slouzi k pripevneni nejakeho nastavce... -
Kolík80 06.04.04 13:22
« Re: Re:
To Maxima: Motorka je deset let stara a tudiz ma neco zasebou. myslim, ze u me castecne zvitezila euforie nad racionalnim uvazovanim, protze je moooc krasna. Navic je to moje prvni velika motorka. Byla urcite minimalne polozena, videl jsem opravovane plasty, dokonce bych rekl, ze byl rovnanej ram. Nicmene do zatacek na obe strany jde bez problemu a na rovnych sinicich se nevlni ani pri rychlostech okolo 140km/h. Vic jsem si zatim netroufl, protoze jsem se bal ze z toho uletim. Je nacata spojka, nebo spojkovy lozisko protoze na volnobeh je slyset klepani, ktere po vymacknuti spojky skoro zmizi(nevim jestli ten zvuk co je i potom slyset tam ma byt, nebo ne, zadnou jinou S. Tenerku jsem nemel moznost poslouchat), ale rychlosti i neutral jdou radit bez problemu a motor jde az do cerveneho pole plynule, samozrejme s viditelnym narustem nad cca 5000ot/min . Akorad se mi zda, jako by mi sem tam pri vetsim naklonu do leva podjizdelo zadni kolo, ale mozna je to jenom sujektivni pocit, jeste ji zdaleka nevladnu.
Ted me napadlo, nevite nekdo jestli jde upravit poloha radící paky?? Sem tam se mi nedari zaradit petku, protoze nedotahnu radicku dost vysoko. Mam rad(ze Simsona... :o))), kdyz pri razeni vubec nemusim sundavat nohu ze stupacky. -
« Bez nadpisu
Lucky: Gratuluju k novy masine!
Co se hluku tyce, taky muzes zkusit spunty do usi. Ty neprijemnej hluk utlumi. Ja osobne je ale pouzivam jen na delsi cesty po dalnici, protoze mi vadi, ze tlumi i zvuky ktery bych rad slysel (motor, auto prijizdejici zezadu...).
Na hluk v helme ma taky dost vliv nastaveni predniho stitku motorky. Pokud neni dobre nastavenej na tvoji vysku, tak se kolem hlavy muzou tvorit turbulence, co delaj kraval. Pokud ho teda mas stavitelnej, tak zkus trochu experimentovat (taky se daji dokoupit dodatecny deflektory). -
« Re:
Lucky: K motorce: typ vybral jsi dobře, jestli je v hezkym stavu, bude ti dělat jen radost. 4000ot/min při 100km/h je v pořádku, lze to upravit velikostí rozety či kolečka, ale nevidím důvod. Ten motor není žádnej trhač asfaltu a zpřevodováním do rychla se připravíš o akceleraci ve vyšších rychlostech. Je taky normální, že tě vyjetý koleje rozhodí, na suchu to není problem, jen blbej pocit. Na mokru je třeba dát bacha, může tě to i shodit.
K helmě: nepotěším tě, Airoh je jeden z největších * na trhu. Levnej, ale za to úplně k ničemu:-)). Už jsem to tu někde psal, pokud to s helmou myslíš vážně, existujou jen 2 značky: Arai a Shoei, z nichž lepší je Arai. Druhá věc je hlučnost, která závisí na spoustě věcí (typ moto, výška jezdce, výška plexi, oblíbený posaz…) a musí se to prostě vyzkoušet. Co sedne jednomu, nesedne jinýmu. Nemůžeš ale čekat, že bude v helmě při 180km/h ticho jako v autě, hladina hluku v přilbě při 130km/h se bude pohybovat mezi 95 a 100dB, což je docela kravál. Při 90km/h to bude asi 91-96dB. Jo a jestli ti někdo vykládal že se dá s helmou s kšiltem v pohodě jezdit 140, je to idiot a rád bych věděl kde dělá:-) -
Kolík80 06.04.04 10:03
« Bez nadpisu
Nedavno jsme se (konecne) stal motorkarem, protoze jsem chtel cestak, tak to nakonec vyhrala Yamaha Super Tenere... Po prvnich par kilometrech bych mel nekolik dotazu...
Prijde mi ze masina beha v relativne vysokych otackach. Na petku toci ve stovce 4000ot/min. A to je dokonce na primarnim kolecku o zub vic, nez je standart. Jakou mate zkusenost treba z Afric?? Dalsi vec je, ze na silnicich s vyjetyma kolejema mi v rychlosti nad 100 Km/h pride dost neklidna. Je to normalni?? Posledni vec ktera me rmouti je helma... Koupil jsem Airoh Tiger (enduro helma s plexy). Kdyz jsem se ptal jestli nebude problem se stitkem v rychlostech okolo 140km/h byl jsem ujisten, ze ne. Skutecnost je vsak takova, za jekykoliv pohyb hlavou do strany uz pri rychlostech nad 100km, znamena dacela zaprah pro krcni pater, aby se ji podarilo dostat hlavu do primeho smeru. Navic v helme je slyset uz od 80 km/h vitr a okolo 120 se tento hluk uz zacina stavat velice!! neprijemnym.
Proto velice zacinam uvazovat o vymene helmy, otazka je, jak v kramu poznat, jestli bude helma hlucna nebo ne... Udavaji vyrobci treba hluk v helme pri ruznych rychlostech?? -
« Bez nadpisu
Je to drsny, ale za chyby se holt plati:( Zvlast na motorce... Nechci bejt skodolibej, ale pokud se 'borci', co takhle machrujou ve meste mezi lidma, eliminujou sami a nikoho netrefi, tak to vlastne dobre dopadlo. (Ne pro toho chudaka, ale pro nas ostatni). -
matuS 21.03.04 21:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Nic moc začátek sezony,
uz som to pisal nizsie, hodil to na zadne a isiel velmi rychlo (zevraj cca 180km/h)
stalo sa to tusim v sobotu, vela ludi prave vtedy vyslo prvy krat po zime na masinu, mozno zabalansoval, troska fuklo, nieco bolo na ceste...mohlo sa stat hocico a on to nezvladol. -
« Re: Re: Nic moc začátek sezony,
Hmm, tak ne kandelábr... V každým případě bych to považoval za varování. Z dálky jsem viděl, jak si tenhle řízek dojížděl do křižovatky po "streeťácku" po předním... Možná to byla poslední křižovatka když ne v životě, tak určitě na dost dlouho. Nevíte, jestli to přežil ? -
« Nic moc začátek sezony,
minulou sobotu na Evropský v Dejvicích jsem viděl tak rychle rozebranou motorku o kandelábr, že jsem na to ještě 2 dny myslel. Jenom se zakouřilo, trochu hlíny z trávníku a pak už jen v okruhu 50 metrů burza nepoužitelnejch věcí včetně hadrovýho panáka, co měl na hlavě helmu. Fakt, nic moc...