M O T O C Y K L Y
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: motorky
imaxim: Obecně se spíš doporučuje na začátek něco menšího. Neříkám slabšího, o výkon motoru nejde, jde o váhu a ovladatelnost. Takže pokud dvouválec, třeba zrovna Suz SV650, ale doporučil bych spíš čtyřválec (motor má hladší běh) 600cm3. Ideálně Fazer nebo Hornet. Výkonu to má dost (cca 100k), takže tě to po měsící neomrzí, a při tom jsou tyhle motorky docela lehký a mimořádně ovladatelný. Tolik můj názor, ale protože motorka se kupuje pro radost, musí se ti především líbit. Takže pokud se ti líbí XJR, kup XJR. A když máš možnost vzít to s odpočtem DPH, kup novou. A když už ojetou, tak prokazatelně nebouranou. Jakmile někdo bude něco tvrdit o malý bouračce a dobře srovnanym rámu nebo vidlích, pryč od toho. -
« Re: motorky
Když už jste u té obecné debaty o typech motorek, ktrou rád sleduju, dlouhodobě uvažuju, že bych si něco pořídil. Nemám s motorkama žádnou jezdeckou relevantní zkušenost, ale není mi osmnáct, vyblbnul jsem se už na mountbiku, takže si nemyslím, že bych dělal na silném stroji kraviny a někde se zmrzačil. Nechce se mi začínat na půllitru a za dva - tři roky si kupovat něco silnějšího. Tíhnu k naháčům, ačkoliv chápu výhody kapotáže, měl bych ten stroj spíš dlouhá léta na takovou letní víkendovou radost, jako zážitek z jízdy oproti standardnímu rodinnému autocestování či pracovním jízdám v obleku. Tak díky za rady, zatím je můj teoretický tip Yamaha XJR 1300. Jo a cenová hladina - cca 300 tkč. Ještě, má u tohoto mého záměru smysl uvažovat o ojetině, podotýkám, že DPH dostanu zpět. Anebo má smyl koupit na rok, aby si člověk vyzkoušel, zda ho ho to vůbec baví, něco ve třídě Bandita (třeba jetého) a potom se rozhodnout definitivně? -
« Re: motorky
KON > pojisteni u motorek obecne ma smysl, pokud ji mas na leasing. Jinak to vyjde jako tezka pecka (www.motorkari.cz - kluci se tam o tom bavili a hazeli sumy jako 60 - 70 litru rocne :-( ). Motorku bez dozoru nenechavam - obedvam tam, kde na ni vidim a stejne zamykam rizeni, davam do zadniho kotouce Abus lock a specialnim retezem se zamkem Tokoz Pluto privazuju za ram nebo alespon za kyvku k necemu hooodne spatne odmontovatelnymu (festovni zabradli, lampa apod.). -
« Re: motorky
Me se SV650 taky libi (i 1000 samozrejme, ale 650 je asi lepsi kup).
Nekde jsem cetl, ze to je nejprodavanejsi motorka v Evrope.
Zajimalo by me par praktickejch informaci. Co treba kradeze motorek? Je vubec mozny nekde nechat na par hodin motorku bez dozoru? Ma smysl pojisteni proti kradezi u starsich motorek? Diky. -
« Re: motorky
Meda: Zas takova propast to není, podle mých výpočtů 8 let:-). Kejvu mám taky, v absolutně původním stavu vč. výfuků, zadního světla, funkčního ampérmetru atd... Taky se občs z nostalgie svezu, ale je mi vždycky trochu trapně když za sebou vídím ten namodralý oblak:-)). Vůbec mám moc rád veterány, jen mi chybí čas a hlavně trpělivost se do nějakýho pustit. Takže se na ně chodím jen dívat:-). -
« Re: motorky
maxima > no vidis, ja smrdim s Jawou obcas na silnici dodnes. Semtam si vyjedu protahnou kostru na kejve a je to super. Az budu "velkej" ;-) tak je zacnu davat dokupy. Zatim kupuju vraky Jaw a CZ a u toho prehrabovani se v nich si vzdycky bajecne odpocinu. Jinak koukam, ze mezi nami asi bude neprekonatelna propast veku ;-). V roce 1991 ja uz mel nekolikate bzukadlo japonske provenience a pomalu me to prestavalo bavit. Na Jawach jsem zacinal tak kolem roku 1977 - kdyz mi bylo 12 ;-) a koncil nekdy v 87-88 na vysoky, kdyz jsem si kupoval prvniho zaponce - Hondu CX500. -
« Re: motorky
Kon, Meda: No jo, tak já už přestanu do těch cruiserů a chopperů rejpat:-)) Každýmu holt vyhovuje něco jinýho, nezbejvá než konstatovat, že já bych si něco takovýho v životě nekoupil. A to jsem v dobách, kdy jsem smrděl po silnících s Jawou (do 1991), po chopperu toužil (konkrétně po Intruderu 1400). Naštěstí pak bylo všechno jinak:-)))) Jo, a taky se mi líbí, když je vidět motor, takovejch mašin je spousta. -
« Re: motorky
KON > vic jak 120 (spis bych rekl vic jak 80) jezdi ti, co maji osklive motorky (aby je nebylo moc videt) ;-). Kdo ma chopprika tak si bubla 80 a je spokojeny. I kdyz v sobotu jsem ponekud spechal z projizdky na Jested, tak jsem to vzal po dalnici a jel jsem 140 v kuse - taky to slo. Bez plexi a v otevrene prilbe. Trochu to hucelo ale zadny extra problem to nebyl. -
matuS 28.05.03 05:44
« Re: motorky
KON, ale co sa tyka kapoty, tak s maximom na to mame rovnaky nazor - nahac je super, ale musia tam byt aspon male bikinky vpredu, lebo na naozajstnom nahaci mas pri 120km/h za hodinu-dve o 5cm dlhsie ruky. preto fazer, lebo motor je nahym, ale vpredu je to pekne vyriesene aby to odsmerovalo vzduch od hrude.
napr na horneta tiez zozenies dopredu maly stitok, ale vyzera to otrasne, a co som pocul, tak to robi turbulencie rovno pri hlave... -
« Re: motorky
Maxima: Co se tyce cruiseru mas samozrejme ve vsem pravdu. Presto na techhle motorkach spokojene jezdi miliony lidi. A nerikej, ze by sis obcas taky rad nenatahl nohy:-))
Verim, ze kapotovany motorky jsou super. Ovsem pro me je asi pase cokoli, co ma zakrytovanej motor - uzitny vlastnosti musi jit stranou.
Prof: Ja zatim vic jak 120 nejezdim. A treba ani nikdy nebudu.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!