M O T O C Y K L Y
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: motorky
MatuS: Jsem pražák, ale s motorkou není problém dofrčet kamkoliv, dokonce je to zábava:-). Slevu Ti dá každej dealer různou, ale obvykle to nebude víc než 5%. Ale samozřejmě se dá pak ještě mluvit o slevách na příslušenství, oblečení, servis atd… Výfuk: pokud nechceš laďák kvůli výkonu (je ho tam stejně víc než jeden potřebuje), pak ho klidně namontuj hned na novou motorku, jediný co je opravdu potřeba nastavit je bohatost směsi na karburátorech (práce asi na 15min). Nevím jak u stříkačky, snad by si s tím měla poradit sama. V Rakousku, Německu a Švýcarsku skutečně někdy prudí kvůli otevřeným výfukům, hlavně na hranicích. Nemusíš být vpuštěn do země, opravdu už se to několikrát stalo. Elegantní řešení nabízí ARROW, otevřená koncovka má ještě tlumící vložku, která se dá snadno vyndat a v případě potřeby zas namontovat zpět. Jo a moc bych nepočítal s tím, že ti nějaký dealer vezme orig koncovku zpět (nebo ti za ní nabídne hodně málo), jako náhradní díl je to prakticky neprodejná věc. Když už někdo zboří výfuk, řeší to obvykle laďákem – stojí zhruba 30-50% originálu, bývá lehčí a má mnohem hezčí zvuk… -
« Kymco 125
Tak jsem se včera svezl na tom Kymcu 125, na to že je to jen 125 je to docela žihadlo, oproti tý Jawě 350 ukrutněj rozdíl. No je to holt 4-takt, to se hned pozná, taky to o hodně líp brzdí a vůbec je to dost živý. A pěkneě se na tom jede. Musím říci, že se to tajwancům povedlo. -
matuS 03.06.03 11:59
« Re: motorky
campagnolo> ale ako som pisal, ja koncovku vobec nechcem kvoli vykonu a preto sa nechcem pozerat po nejakej extra vykonovej variante. jedine co od koncovky chcem je agresivnejsi zvuk, to jedine ma zaujima. ja bohuzial nemam skusenosti s tymto ale co citam motorkarov.cz, tak tam sa tusim spominalo ze na vacsinu koncoviek retuning motora nepotrebujes, treba to najme ak menis aj zvody. ale ako hovorim, neviem. ale este jedna vec - v pripade ladaku na vykon sa hovori, ze ak to nezladis s motorm, tak motor strati tah v nizsich otackach.(v extremnom pripade odpalis vyfukove ventily ale to snad len vtedy ak koncovku nemas vobec) no lenze prave fazer ma vo vyfukovej sustave klapku, ktora v nizsich otackach vytvara protitlak - exup, tak snad tam netreba zmenu inych casti vobec.
co sa tyka nakupu, ja nemozem kupovat v zime, lebo vtedy este nebudu prachy a do dalsej zimy cakat nemienim :-) -
« Re: motorky
Sleva: Zalezi na tom zda motocykl ma dyler jiz zakoupen a ma v nem ulozene penize. Pak je zde moznost handlovani o sleve. Jeste lepsi je to, je-li to motocykl lonske vyroby. Pak zalezi na tom jak drahy motocykl chces koupit. U biku za cenu kolem 500 000,- muze byt sleva v pohode 50-60 tis. a je-li dyler hodne zoufaly da to i o litr min. To ovsem plati pro zimni obdobi. Ted je nakup motorky z ekonomickeho hlediska nejmene vhodny. Nejlepsi je pozdni podzim a zima.
Zalezi taky je-li to dyler z Prahy co ma velke prodeje a nebo nejaky zoufalec z Horni Dolni co za kazdy prodany bike dekuje panu bohu a ma z ceho zaplatit najem nebo zamestnance.
Ladak:Hodne se mluvi a ladacich a malo jiz o uprave sani, vymene trysek. O uprave hlavy a celeho vyfuku mluvit nebudu, to je extrem.
V zasade pouha vymena koncovky je ve sve podstate tak trochu nedodelana uprava. Kazdopadne by melo dojit ke sladeni motoru s koncovkou. To ale nikdo nedela. V urcitych otackach to lepe jde za plynem a to staci. U litrovych stroju diru ve vykonu dozene kroutak u slabsich to muze poznat i laik, ze odspodu netahne tak jak driv. Ale rve to a o to tu jde. Odkoupeni originalni koncovky zalezi jen a jen na dylerovi. Pravne ani jinak k tomu zavazan neni. Ja osobne mam Bandita 1200 z roku 1996 (jeden z prvnich v republice) a mam kevlarovou koncovku Micron, karburatorovy kit, hlavu GSX-R a filtr kit. Na brzde vykon 114kW.
Jezdeni s neschvalenou koncovkou na zapade je v pohode az do doby, nez nejakej policajt vyleze s auta a strci ti kus dratu do koncovky. -
matuS 03.06.03 05:17
« Re: motorky
maxima> neva, aj 600vka je urcite fasa.
ty si odkial vlastne? ked sa na tom naucim jazdit :-) aby sme dali spicha niekde.
inac ked sme pri kupovani novej motorky, tak mi poradte:
1. aku zlavu mam pri kupovani ziadat?
2. ja by som chcel dat na novu masinu hned ladak (kvoli zvuku, nie vykonu), na cene mi az tak nezalezi - kedze ide len o koncovku, tak by som sa mal vojst do 20.000kc uz za znackovy ladak, cize radsej dam 20.000 za yoshimuru ako 10.000-15.000 za nieco robene na "kolene"
takze k tomuto bodu mam 2 podotazky: od ktoreho ladica koncovku? ako mozem zistit, ktora koncovka ma aky zvuk? na jednej strane chcem aby to bolo viacej agresivne ako je orig.koncovka, pretoze ta je velmi ticha (chcem to kvoli bezpecnosti najme), ale zasa ak pojdem do rakuska, nechcem aby ma hned na colnici otocili ze je to nelegalne.
druha podotazka: myslite ze mozem predajcu ukecat, nech mi motorku doda bez orig.tlmica? t.j. ze ho napr odomna odkupi za cenu nahradneho dielu s tym ze mi tam on namontuje ten ladak (cize bude mat orig.tlmic ako nahradny diel, ktory niekde urcite preda, a zarobi aj na predaji ladaka+praca) -
matuS 03.06.03 05:06
« Re: motorky
maxima> tych 30kg som nahodil schvalne, lebo sice v suchej hmotnosti to je len 19kg, ale 1000 bude mat vacsi objem oleja aj chladiacej kvapaliny, mozno aj vacsiu baterku, takze to moze vzrast na tych 25-30kg
asi pred mesiacom som cital, co to vlastne sucha hmotnost je. to su
vsetky kvapaliny vysate, od baterky, cez nadrz, olej, chladiacu zmes az po hydrauliku z brzd a spojky, proste vsetko. ani kvapka tam nieje... -
« Re: motorky
Díky všem, oceňuji váš přístup, skoro to u motorkářů vypadá, že když se člověk zeptá, tak mile odpoví -))). Nemám co dodat, koupím ojetý 600 a dám vědět. Ńa značku se nebudu upínat, spíš se nechám ovlivnit konkrétním kusem a přístupem servisu, já si na motorce toho moc sám neudělám a pochybuju, že můj dvorní mechanik by se do toho rád pouštěl. Ale nejsem si jistý, zda to stihnu letos, mám rozkuchanou Felicii a nedostal jsem ještě účet za lak a čalounění, takže možná si budu dělat radost až za rok. Ale třeba to vyjde. -
« Re: motorky
imaxim: Neboj se koupit nejakej ojetej pullitr, sestistovku pro zacatek. Vyhoda ojetejch motorek je v tom, ze skoro neztraceji na cene, takze za rok ji prodas s minimalni ztratou. A az si budes porizovat druhou motorku, bude ti mnohem jasnejsi, co vlastne chces.
Jinak vetsi neznamena automaticky lepsi, zvlast ne pro zacatecnika. Zrovna jsem cetl srovnavaci test SV650 vs. SV1000 a 650ka jasne vyhrala (a to nepocitam, ze je o tretinu levnejsi). A to prosim hlasovali novinari, pro ktery skoro vzdy plati rychlejsi=lepsi. Hlavni duvod je, ze litrova motorka nad tebou bude mit vzdycky navrch. Nedelej si iluze, ze budes za rok, dva novej Eddie Lawson... -
matuS 02.06.03 05:26
« Re: motorky
imaxim, s leasingom je to v pohode. teda pokial sa pytas na novu masinu. to som zistoval, a je to velmi prijatelne.
co je neprijatelne (aspon tuto na slovensku) je to poistenie. mne poistenie i ked v leasingu zatial stale vychadza na 50tisic (pisal som asi to 4 leasingoviek, motorka v hodnote 400.000sk) a to je strasne moc. neoplati sa to. nastastie leasingovky ta uz do toho nenutia, t.j. mozes zobrat leasing bez poistky.
co sa tyka kupy masiny, ak rozmyslas medzi fazerom 600 a 1000, banditom 600 a 1200 alebo hornetom 600 a 900, tak ber to vacsie.
porovnaj si napriklad fazera 600 a 1000 a v hmotnosti bude rozdiel mozno 30kg. 30kg je rozdiel ktory pocitis ako zaciatocnik ked ides v meste medzi autami, ale ak chces jazdit vikendovo, t.j. len von z mesta do prirody, tak tych 30kg nezbadas. navyse, 1000 je omnoho kludnejsia ako 600vka, kvoli priebehu a vyske krutiacemu momentu. preto ja idem rovno na velkeho fazera, nevidim zmysel (okrem financii) ist do 600vky.
na druhu stranu, ak si naozaj uplny zaciatocnik, mal by si zvolit nieco mensie, kludnejsie a slabsie, tak ako ti radia chalani. (dvojvalcove 500vky su dobre zaciatocnicke motorky, alebo napr honda vtr250 - to je pekny nahac)
staci ti to kupit na jeden rok, aby si dostal zakladne navyky, aby si zistil, ze premavku treba sledovat troska inac ako v aute atd, rozoznavat nebezpecnestva, a vobec ci ta motorkarenie chyti (na 90% ano :-) ) a potom nemusis mat obavu sadnut na velku masinu. -
« Re: motorky
Kon, Imaxim: Ta výbava je fakt důležitá a je dobře že jsi to tu zmínil. Taky nechápu lidi, co si koupí motorku za statisíce a k tomu nejshitovější helmu za 2000,- se slovy: na to moje ježdění to stačí... Na oblečení se fakt šetřit nevyplatí, z motorky jsem padal ještě v dobách kdy tady nic takovýho ke koupi nebylo a je to vážně rozdíl:-). Na okruzích v Brně i v Mostě je volný ježdění pravidelně, ale nevím že by se pořádala "okruhová škola", v Německu je to ale běžná věc. A ještě k výběru stroje: je zbytečný kupovat něco úplně salbýho, a koupit XJR by nebyla taková chyba jako koupit choppera. Zejtra jedůůůůůůůůů jezdit do Brd:-))))) -
« Re: motorky
Imaxim: Myslim tim hlavne slusny obleceni, rukavice, helmu, boty, coz taky stoji nejaky penize. Neni to asi tvuj pripad, ale je dost lidi, co si poridi motorku za statisice a pak jezdi v tricku, teniskach a s helmou za 500Kc. Mozna to nekomu pripada "cool", ale spis je to poradna pitomost. Nedavno jsem dokonce videl jednoho "drsnyho" harleyare naboso! Nerikam, ze musis mit to nejdrazsi, ani ze musis bejt obrnenej jak pravekej rytir, ale zvlast kdyz zacinas je asi dobre bezpecnost nepodcenovat.
Nechci nijak strasit, ale podle statistik je riziko zabiti na motorce vic jak 20x vetsi nez v aute.
Konkretni informace o skole jizdy na motorce nemam, ale urcite neco takovyho bude existovat (Brno, Most?), zkuseni motorkari me jiste doplni. Sam urcite nejakej kurs jizdy na motorce vedenej profesionaly chci absolvovat, ani ne tak kvuli tomu, ze bych chtel jezdit rychlejc, ale hlavne bezpecne. Zatim se ucim sam a to rozhodne neni idealni, stejne tak jako poslouchat rady nekterejch "zkusenejch" motorkaru, co radi zacinat minimalne na Hayabuse.
Motorka nedela motorkare, jsou tuny lidi co maji motorky se 150 konma a uroven zkusenosti tak mozna na Jawu 50.
Hodne stesti a jdi do toho! Motorka je zabava i kdyz jedes pomalu:-) -
« Re: motorky
Díky za názory. Naprosto se shodují s mými známými motorkáři, já jenom doufal, že někdo bude mít pochopení-)). Přeci jenom, ale případně půjdu do čtyřválce 600 ccm, takže Fazer či Hornet. Koukal jsem i po bazarových nabídkách, docela často to v komisi prodává i nějaká společnost, takže i DPH je v pohodě. Navíc jak píše KON nemusí mě mrzet, když mi spadne (u kapotáže by to asi průser byl). Taková praktická otázka ještě: Je leasing u ojetých motorek také tak drahý a nevýhodný jak u aut? -
« Re: motorky
imaxim: Tak to jsme na tom skoro stejne:-)) Prave jezdim na motorce dva mesice a pred tim jsem na tom v zivote nesedel. Taky uz mi bylo osmnact...
Souhlasim s Medou a Maximou, je lepsi zacinat na necem mensim.
Precetl jsem stohy nazoru od odborniku na to, jaka motorka je pro zacatecnika nejlepsi (dokonce celou jednu knizku). A suma sumarum to nehorsi, co muzes udelat je koupit neco jako XJR 1300:
A) bud se zabijes nebo zmrzacis v prvnich par tydnech,
B) tak te to vystrasi, ze motorku brzo prodas a na motorky zanevres,
C) pokud nahodou nebude platit A nebo B, tak u motorek sice zustanes, ale dost pravdepodobne se NIKDY nenaucis poradne jezdit a budes k smichu i jezdcum na Jawach 350:-((
Vseobecne se doporucuje zacinat na necem mensim a lehcim, zhruba tak 250-600 (u cruiseru to muze byt i vice). Ovsem v zadnym pripade sportovni "sestikila" typu GSX-R apod. Zda se ze te tahnou klasicky motorky (pro zacatecnika idealni), takze dobra volba je neco jako Honda CB500, Kawasaki GPZ500, BMW650. Pokud chces neco na dyl a umis se ovladat, tak asi ten Fazer 600, SV 650 jsou
super stroje, a klidne na nich muzes jezdit celej zivot bez potreby "upgradu". Spis investuj do poradny vybavy a nejaky okruhovy skoly. Ojetina je asi pro zacatek vyhodnejsi, nebude te tak mrzet, kdyz s tim obcas prastis. A pokud se rozhodnes, ze te to nebavi, nebo ze bys radsi jinej typ motorky (treba cruisery, endura), tak na tom netratis ani financne.
Pokud ti nevadi anglictina, dobrej web pro zacatecniky je www.beginnerbikes.com (tam najdes odpovedi na vsechny otazky). -
« Re: motorky
To je jasny - jedine Intruder 1400, co jinyho? ;-). Pokud jsi nikdy nejezdil, mel bys asi udelat presne to, co nechces - koupit nejake peti, sestikilo a jednu nebo dve sezony se ucit. Volil bych treba ojetyho Bandita 600, a zkraje bych byl hooodne opatrnej. S tim MB je to na povazenou. Ja jsem na MB par let jezdil amaterske zavody - a dodnes hodne jezdim - a motorka je neco uplne jineho. Obvykle z motorky byvam vyrazne vic utahanej (zvlast co mam toho Introse - skladat 350 kilo do zatacky a pak to zase rvat ven fakt nejni zadna *).