M O T O C Y K L Y
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« enduro
Kon: XT je především motorka za dobrou cenu, takže nelze čekat zázraky. Výška sedla je OK, máš výbornej přehled při kličkování mezi autama (vlastně by to mohlo být ještě o fous vyšší). Takže klady: jednoduchej skoro nezničitelnej stroj, žádný plasty takže při pádu se nemá co rozlámat, vypadá jako opravdický enduro, slušná ovladatelnost na silnici i v terénu, opravdu dobrá cena, levný ND. Zápory: motor je škrcenej kvůli emisím a hluku (dá se to vyřešit, ale stojí to cca 8000 kč), měkká přední vidlice (hustší olej to spraví), nad 140km/h se stává na silnici trochu nestabilní (stejně to o moc rychleji nejede). Shrnuto a podtrženo: na krátký projížďky po malých silničkách a polních cestách, ježdění po městě je super (dokonce i na výlet v lednu na sněhu do Německa:-)), na delší cestování nic moc. K ostatním typům: Pegaso je sráč, opravdu. KLR650 nevím, pro DR650 platí podobné jako pro XT, už je to taky veterán. Transalp je moc milá motorka, pokud se budeš držet víc na silnici. Do terénu i na ty polňačky je trochu těžká a má moc plastů který se vždycky rozlámou. O to je ale pohodlnější na silnici. Doporučuju podívat se na BMW F650, nikdy se mi to nelíbilo, asi tak měsíc zpátky jsem to měl na víkend, a dost mě to překvapilo svými vlastnostmi. Jen řazení je dlouhý jak na Jawě:-) a sedlo trochu nízko. Špatnej není ani Dominator a příští rok bude nová Yamaha 660. -
« Re: yoshimura
Maxima: Jak se ti osvedcilo XTcko na silnici? Co vyska sedla nad zemi, bez problemu? Casem chci urcite nejaky polo-enduro, ciste silnicni motorka mi uplne nevyhovuje, na polnich cestach je to dost neprijemny.
Pokud mate nekdo zkusenosti s Aprilii Pegaso, Kawasaki KLR650, Suzuki DR650, Honda Transalp atd., zajimaly by me vase postrehy.
PS: Proc nedela Suzuki V-Strom ve verzi 650... -
« Re: yoshimura
Matus: Jde o to, ze motorka zataci tim, ze ji naklonis. A naklonit ji muzes ruznymi zpusoby - riditkama, prenosem teziste, silove kolenama apod.
At pouzujes jakykoli zpusob, vedome ci nevedome, vzdy je v pocatecni fazi zatacky predni kolo natoceny v opacnym smeru, tj. ven ze zatacky (konecne chapu jak funguje plocha draha:-)).
Ovsem nejefektivnejsi a nejlepsi je jednoznacne iniciovat naklon pres riditka (u tezkejch motorek to ani jinak nejde). Pokud chces zatocit doprava, zatlac na pravou rukojet (doleva na levou samozrejme),
cim vic a rychleji chces motorku sklopit, tim vetsi silou. Az je motorka ve spravnem naklonu, tak samozrejme trochu povolis. Pokud v prubehu zatacky zjistis, ze se "utahuje" a potrebujes motorku jeste vic sklopit, opet zatlac na vnitrni rukojet.
Vetsina zkusenejch motorkaru tohle ma nejspis zazity a moc nad tim neuvazuje, ale zdaleka ne vsichni!
Ten "protipohyb" jak jsi popsal, trosku doprava a pak doleva, je malicko neco jinyho. Zatocis tak taky, ale zbytecne ztratis skoro vterinu, nez motorka lehne. Nejlepsi to je cvicit na rovine, jed tak zhruba 50-60 km/h a lehce zatlac na pravou (nebo levou) rukojet a sleduj, co motorka dela (pravej opak toho co by clovek teoreticky ocekaval).
Divat se ven ze zatacky je samozrejme taky dulezity, protoze "motorka jede tam, kam se divas".
Doporucit muzu knihu David L. Hough - Proficient Motorcycling : The Ultimate Guide to Riding Well (protoze jsi jak chapu v Australii, nebude pro tebe problem ji sehnat). Jsou i jiny knizky, ale tahle je zamerena hlavne bezpecny jezdeni v beznym provozu. Jeji precteni ti muze zachranit zivot...
PS: Chces presednout ze skutru na velkyho Fazera? -
« Re: yoshimura
MatuS: Nechce se mi věřit, že by youshimura neměla v nabídce výfuk na Fazera. Zkusím něco bližšího zjistit i o Arrow. Jinak taky nemám rád výrobky samo domo, ale s Viperem máme dobrý zkušenosti, má hezký zvuk a je kvalitně udělanej. Jinak bych ho nedoporučoval. BTW pamatuju když začínali (96 tuším) a to kopírovali zrovna Yoshimuru. -
« Re: Troska teorie
Kon: Kontra řidítky je dobrý nacvičit a uplatní se to hlavně při rychlym vyhejbání (čím rychleji jedeš rovně, tím hůř se motorka nechá vychýlit z kolmé polohy k silnici pouhým náklonem), nebo v rychlém sledu zatáček kde je potřeba rychle překlápět motorku z jedný strany na druhou. Jinak ale prostě přifrčím k zatáčce, podívám se do výjezdu (důležité), a pak to tam prdnu a možná to dobře dopadne:-)) -
matuS 05.06.03 05:23
« Re: Troska teorie
KON, pokial mozem hovorit za skutristov :-) tak ja nad tym nejako nerozmyslam, ale v zasade sa drzim toho, ze pozeram daleko dopredu pred seba a teda vidim ako tou zatackou chcem prejst, urobim si taku virtualnu stopu, vidim kde je vrchol zatacky a ono to potom nejako samo uz utahuje k tomu vrcholu a potom zasa uvolnuje za vrcholom.
ale tiez som cital o tom, ze je lepsie robit protipohyb, skusal som to a funguje to, skuter omnoho lahsie lahne to zatacky. robim to tak ze ak chcem ist dolava, tak zatocim troska doprava a potom dolava to uz ide krasne.
inac, musim este povedat, ked skusam ist na koleno (nesmejte sa :-) ) cize trosku sa zosuchnem zo sedla na stehno, tak sa mi obcas stalo, ze mi motorka zatocila skorej ako som chcel a presiel som zatacku viacej vnutrom. musim si to lepsie nacvicit. inak na tom mojom skutri zatial nemam sancu sa dotknut kolenom zeme. neviem ci sa to vobec da, lebo sedadlo je vysoko a ked sa skusam naklanat viacej, tak mam obavu ze chytim stojanom o zem (preload mam na maxime, ked som si minule musel zobrat iny skuter, ktory ma preload maly, tak som stojanom pravidelne suchal o zem v tiahlych zatackach. ak to robi iskry, tak vodici musia mat zabavu :-) )
inak gumy mam zjazdene asi 0.5cm od kraja, cize na naklon tam este stale troska miesta je.
skus ale viacej napisat o tej technike, nech to vyskusam poriadne. -
matuS 05.06.03 05:12
« Re: motorky
sorry, ze to bolo 2x.
maxima, teraz pozeram tie tabulky, tak uz tomu zacinam chapat. na fazera maju v ponuke len jeden druh kocovky a jeden druh celeho systemu (to nechcem)
pri 5000ot ma original 88dB a s arrow to ma 99dB - to je sakra rozdiel! :-)
a ked si pozriem krivky, tak to vyzera ze len s koncovkou arrow ma vykon krajsi priebeh v dolnom spektre otacok ako s originalom!
btw s tou hmotnostou mas pravdu: orig vazi 5.1kg a arrow 1.9kg...
len sa mi nepaci ze ma trojuholnikovy tvar.
[odkaz]
-
matuS 05.06.03 05:03
« Re: motorky
maxima> s tym plexi - uvidime, ja som maly clovek(170cm), takze mozno bude stacit :-)
co sa tyka toho ladaku: uprimne, nemam moc doveru kupit slovensky ladak. neviem preco, nehovorim, ze to co robia slovaci/cesi je zle, ale proste skor budem mat doveru k yoshimure, ktora robi aj GP vyfuky ako niekomu kto to robi doma "na kolene". alebo su tie ich koncovky nejako medzinarodne otestovane?
akrapovic moc nechcem, lebo som cital, ze zvuk maju velmi dietny (ale inak su to zevraj asi najlepsie vyfuky)
ale ten arrov ma zaujal s tou vyberatelnou vlozkou - vies o tom nieco viacej? kukam ich stranku, je tam nejaky vyber ale moc sa v tom neviem vyznat :) -
« Troska teorie
Prave studuju trochu teorie o tom, jak motorka zataci a musim rict, ze je to docela zajimavy - prirozeny reakce jsou skoro v protikladu tomu, co by mel clovek spravne delat. Hlavne teorie "kontra-rizeni"
mi dost pomohla ziskat vic jistoty v zatackach a vyhybacich manevrech, tj. chces zatocit doprava, natoc riditka DOLEVA. Do ted jsem zatacel tak nejak intuitivne, trosku kolenama, trosku riditkama a nebylo to ono.
Jak zatacite Vy? -
« Re: motorky
MatuS: Jsem pražák, ale s motorkou není problém dofrčet kamkoliv, dokonce je to zábava:-). Slevu Ti dá každej dealer různou, ale obvykle to nebude víc než 5%. Ale samozřejmě se dá pak ještě mluvit o slevách na příslušenství, oblečení, servis atd… Výfuk: pokud nechceš laďák kvůli výkonu (je ho tam stejně víc než jeden potřebuje), pak ho klidně namontuj hned na novou motorku, jediný co je opravdu potřeba nastavit je bohatost směsi na karburátorech (práce asi na 15min). Nevím jak u stříkačky, snad by si s tím měla poradit sama. V Rakousku, Německu a Švýcarsku skutečně někdy prudí kvůli otevřeným výfukům, hlavně na hranicích. Nemusíš být vpuštěn do země, opravdu už se to několikrát stalo. Elegantní řešení nabízí ARROW, otevřená koncovka má ještě tlumící vložku, která se dá snadno vyndat a v případě potřeby zas namontovat zpět. Jo a moc bych nepočítal s tím, že ti nějaký dealer vezme orig koncovku zpět (nebo ti za ní nabídne hodně málo), jako náhradní díl je to prakticky neprodejná věc. Když už někdo zboří výfuk, řeší to obvykle laďákem – stojí zhruba 30-50% originálu, bývá lehčí a má mnohem hezčí zvuk… -
« Kymco 125
Tak jsem se včera svezl na tom Kymcu 125, na to že je to jen 125 je to docela žihadlo, oproti tý Jawě 350 ukrutněj rozdíl. No je to holt 4-takt, to se hned pozná, taky to o hodně líp brzdí a vůbec je to dost živý. A pěkneě se na tom jede. Musím říci, že se to tajwancům povedlo. -
matuS 03.06.03 11:59
« Re: motorky
campagnolo> ale ako som pisal, ja koncovku vobec nechcem kvoli vykonu a preto sa nechcem pozerat po nejakej extra vykonovej variante. jedine co od koncovky chcem je agresivnejsi zvuk, to jedine ma zaujima. ja bohuzial nemam skusenosti s tymto ale co citam motorkarov.cz, tak tam sa tusim spominalo ze na vacsinu koncoviek retuning motora nepotrebujes, treba to najme ak menis aj zvody. ale ako hovorim, neviem. ale este jedna vec - v pripade ladaku na vykon sa hovori, ze ak to nezladis s motorm, tak motor strati tah v nizsich otackach.(v extremnom pripade odpalis vyfukove ventily ale to snad len vtedy ak koncovku nemas vobec) no lenze prave fazer ma vo vyfukovej sustave klapku, ktora v nizsich otackach vytvara protitlak - exup, tak snad tam netreba zmenu inych casti vobec.
co sa tyka nakupu, ja nemozem kupovat v zime, lebo vtedy este nebudu prachy a do dalsej zimy cakat nemienim :-) -
« Re: motorky
Sleva: Zalezi na tom zda motocykl ma dyler jiz zakoupen a ma v nem ulozene penize. Pak je zde moznost handlovani o sleve. Jeste lepsi je to, je-li to motocykl lonske vyroby. Pak zalezi na tom jak drahy motocykl chces koupit. U biku za cenu kolem 500 000,- muze byt sleva v pohode 50-60 tis. a je-li dyler hodne zoufaly da to i o litr min. To ovsem plati pro zimni obdobi. Ted je nakup motorky z ekonomickeho hlediska nejmene vhodny. Nejlepsi je pozdni podzim a zima.
Zalezi taky je-li to dyler z Prahy co ma velke prodeje a nebo nejaky zoufalec z Horni Dolni co za kazdy prodany bike dekuje panu bohu a ma z ceho zaplatit najem nebo zamestnance.
Ladak:Hodne se mluvi a ladacich a malo jiz o uprave sani, vymene trysek. O uprave hlavy a celeho vyfuku mluvit nebudu, to je extrem.
V zasade pouha vymena koncovky je ve sve podstate tak trochu nedodelana uprava. Kazdopadne by melo dojit ke sladeni motoru s koncovkou. To ale nikdo nedela. V urcitych otackach to lepe jde za plynem a to staci. U litrovych stroju diru ve vykonu dozene kroutak u slabsich to muze poznat i laik, ze odspodu netahne tak jak driv. Ale rve to a o to tu jde. Odkoupeni originalni koncovky zalezi jen a jen na dylerovi. Pravne ani jinak k tomu zavazan neni. Ja osobne mam Bandita 1200 z roku 1996 (jeden z prvnich v republice) a mam kevlarovou koncovku Micron, karburatorovy kit, hlavu GSX-R a filtr kit. Na brzde vykon 114kW.
Jezdeni s neschvalenou koncovkou na zapade je v pohode az do doby, nez nejakej policajt vyleze s auta a strci ti kus dratu do koncovky. -
matuS 03.06.03 05:17
« Re: motorky
maxima> neva, aj 600vka je urcite fasa.
ty si odkial vlastne? ked sa na tom naucim jazdit :-) aby sme dali spicha niekde.
inac ked sme pri kupovani novej motorky, tak mi poradte:
1. aku zlavu mam pri kupovani ziadat?
2. ja by som chcel dat na novu masinu hned ladak (kvoli zvuku, nie vykonu), na cene mi az tak nezalezi - kedze ide len o koncovku, tak by som sa mal vojst do 20.000kc uz za znackovy ladak, cize radsej dam 20.000 za yoshimuru ako 10.000-15.000 za nieco robene na "kolene"
takze k tomuto bodu mam 2 podotazky: od ktoreho ladica koncovku? ako mozem zistit, ktora koncovka ma aky zvuk? na jednej strane chcem aby to bolo viacej agresivne ako je orig.koncovka, pretoze ta je velmi ticha (chcem to kvoli bezpecnosti najme), ale zasa ak pojdem do rakuska, nechcem aby ma hned na colnici otocili ze je to nelegalne.
druha podotazka: myslite ze mozem predajcu ukecat, nech mi motorku doda bez orig.tlmica? t.j. ze ho napr odomna odkupi za cenu nahradneho dielu s tym ze mi tam on namontuje ten ladak (cize bude mat orig.tlmic ako nahradny diel, ktory niekde urcite preda, a zarobi aj na predaji ladaka+praca) -
matuS 03.06.03 05:06
« Re: motorky
maxima> tych 30kg som nahodil schvalne, lebo sice v suchej hmotnosti to je len 19kg, ale 1000 bude mat vacsi objem oleja aj chladiacej kvapaliny, mozno aj vacsiu baterku, takze to moze vzrast na tych 25-30kg
asi pred mesiacom som cital, co to vlastne sucha hmotnost je. to su
vsetky kvapaliny vysate, od baterky, cez nadrz, olej, chladiacu zmes az po hydrauliku z brzd a spojky, proste vsetko. ani kvapka tam nieje... -
« Re: motorky
Díky všem, oceňuji váš přístup, skoro to u motorkářů vypadá, že když se člověk zeptá, tak mile odpoví -))). Nemám co dodat, koupím ojetý 600 a dám vědět. Ńa značku se nebudu upínat, spíš se nechám ovlivnit konkrétním kusem a přístupem servisu, já si na motorce toho moc sám neudělám a pochybuju, že můj dvorní mechanik by se do toho rád pouštěl. Ale nejsem si jistý, zda to stihnu letos, mám rozkuchanou Felicii a nedostal jsem ještě účet za lak a čalounění, takže možná si budu dělat radost až za rok. Ale třeba to vyjde. -
« Re: motorky
imaxim: Neboj se koupit nejakej ojetej pullitr, sestistovku pro zacatek. Vyhoda ojetejch motorek je v tom, ze skoro neztraceji na cene, takze za rok ji prodas s minimalni ztratou. A az si budes porizovat druhou motorku, bude ti mnohem jasnejsi, co vlastne chces.
Jinak vetsi neznamena automaticky lepsi, zvlast ne pro zacatecnika. Zrovna jsem cetl srovnavaci test SV650 vs. SV1000 a 650ka jasne vyhrala (a to nepocitam, ze je o tretinu levnejsi). A to prosim hlasovali novinari, pro ktery skoro vzdy plati rychlejsi=lepsi. Hlavni duvod je, ze litrova motorka nad tebou bude mit vzdycky navrch. Nedelej si iluze, ze budes za rok, dva novej Eddie Lawson...