M O T O C Y K L Y

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 10.06.03  04:15

    « Re: yoshimura

    KON> cez vikend som nad tym rozmyslal a skusal som presne to co si mi teraz napisal, t.j. ze som za jazdy rovno len potlacil trosku riaditka a naozaj ma prekvapilo, ako motorka lahko zatocila, ale na tu druhu stranu! :-)

    chce to cvik, pretoze ked som to skusal na jamach, tak zatlacil som pravou rukou a teda telo sa pripravilo ze jamu obidem zlava, ale ono ju to chcelo obehnut sprava...ale motorka naozaj zatacala omnoho sviznejsie, len si to musim natrenovat. dikes za tip.

    co sa tyka obrazku toho skutru - ja hento moc neviem spravit, pretoze moja masina ma velke kolesa a podla mna ma aj vyssie sedadlo od stupaciek. ak si sadnem ako henten manik - zahyb kolena takmer na sedacke - tak nedociahnem na "stupacku" a noha mi len tak vysi a necitim sa vobec bezpecne, tak to nerobim.

    ano chcem prejst zo skutra na fazera. po 40.000km na skutri sa na to celkom citim :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.06.03  18:47

    « to MatuS

  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.06.03  18:29

    « Re: enduro

    Maxima: Jo GS500 (ne BMW:-)). Jako prvni motorka je to tak akorat, zatim mi vykonove bohate staci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.06.03  10:09

    « Re: enduro

    Jo jo, problémy se nevyhnou nikomu… I když o tomhle jsem nevěděl. Ta 660 se montuje jen do ATV. Je to výbornej motor, bohužel v případě Tenere dalece předběhl to ostatní. Tak snad to Yamaha napraví teď tou novinkou a postaví kolem výbornýho motoru odpovídající podvozek. Uvidíme:-)... GS znamená GS500E?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.03  00:00

    « Re: enduro

    maxima: Tak to jo. Radsi zustanu u spolehlivejch japoncu a BMW. Mimochodem, druha generace F650tek mela zezacatku priserny problemy se vstrikovanim paliva, takze ani peclivejm Nemcum se problemy nevyhybaji...

    Tak jako tak, tenhle rok dojezdim na GS a neco jinyho budu asi shanet az pristi jaro.

    Do ceho vlastne Yamaha tu 660ku dneska montuje? Vim, ze to prodavaji MZte a montujou do ATV (ctyrkolek), ale nechapu proc to nedavaji do nejakyho vlastniho modelu. Proc vlastne prestali delat Tenere?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.03  23:41

    « Re: enduro

    Když Pegaso vylezlo na trh, všichni byli nadšení. Skutečně na tehdejší dobu velmi pružný motor (na enduro), dobrá ovladatelnost na silnici...ale jen do chvíle, než to ujelo pár kilometrů. Je až neuvěřitelný, co všechno se může na takový motorce vysypat... Soused si jí tenkrát koupil novou, tuším v roce 97, najel za sezonu asi 7000 a reklamovalo se tuším CDI, startér 2x, alternátor a nakonec tekoucí vidle. Bramborák tyhle potíže myslím neměl, Pegaso není levný jen tak pro nic za nic. Yamaha bude 660, vodník, jednoválec, pětiventil (takový motor už mají), a bude ve dvou provedeních - enduro a supermoto, v září by to mělo být k vidění na výstavě v Miláně. Jak tě tak poslouchám, být tebou , přemýšlel bych o tom Transalpu. BTW vím o jednom docela pěkným F650 za cca 120t...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.03  19:36

    « Re: enduro

    Maxima: Diky za nazory. O BMW jsem taky uvazoval, ale prvni generace byla skoro totozna s Pegasem, takze jsem uvazoval spis o ty Aprilii (kvuli cene samozrejme). Novy F650 je pro me bohuzel prilis drahy a moc se mi nelibi ten "strakatej" hip design. Co ti konkretne vadilo na Pegasu, jinde ho lidi az na par drobnosti celkem chvali.

    Co presne bude ta Yamaha 660 (jednovalec, vodnik?)? Nepotrebuju vylozene terenni motorku, spis motorku, ktera je dobra na silnici, ale vydrzi bez problemu par kilometru po lesnich cestach a rozbitym asfaltu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.03  17:17

    « Re: noha dolu

    Harleyáři tu maj nějakej mezinárodní podnik...a tou nohou ti děkovali. Když totiž někoho na motorce předjíždíš a chtěl bys poděkovat rukou, musel bys pustit plyn, což není při předjíždění dobrej nápad:-)))
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.06.03  15:53

    « noha dolu

    Nazdar motorkari, dneska jsem pri ceste Pha-JHradec a zpet potkal neuveritelny mraky motorkaru, vetsina na chopperech, co se deje? A jeste by me zajimalo, kdyz jsem jim uhybal aby se vesli, tak potom nekteri oklepavali nohu, to se jako dekuje, nebo meli jenom neco v nohavici :-)? Ja abych vedel, az konecne taky budu mit vlastni a jezdit vic po Cechach, zatim jsem jezdil jen na dovoleny u more a od ty doby chci motorku! :-) Jak to tady ale ted ctu, musim se hodne ucit, hodne ucit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.03  10:03

    « Re: enduro

    Ted jsem se vratil ze Slovinska na svym Xt600e a muzu rict, ze jezdit na tom vic jak 400km denne je velice narocne na pr*el. Jinak to jezdi pekne, ale pro me tak do 110. Do mesta a okolo to nema chybu. Na ty dalce zase ale spotreba 4.5-4.9.
    Ale do Norska v lete beru svyho Diverzna...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.03  09:58

    « enduro

    Kon: XT je především motorka za dobrou cenu, takže nelze čekat zázraky. Výška sedla je OK, máš výbornej přehled při kličkování mezi autama (vlastně by to mohlo být ještě o fous vyšší). Takže klady: jednoduchej skoro nezničitelnej stroj, žádný plasty takže při pádu se nemá co rozlámat, vypadá jako opravdický enduro, slušná ovladatelnost na silnici i v terénu, opravdu dobrá cena, levný ND. Zápory: motor je škrcenej kvůli emisím a hluku (dá se to vyřešit, ale stojí to cca 8000 kč), měkká přední vidlice (hustší olej to spraví), nad 140km/h se stává na silnici trochu nestabilní (stejně to o moc rychleji nejede). Shrnuto a podtrženo: na krátký projížďky po malých silničkách a polních cestách, ježdění po městě je super (dokonce i na výlet v lednu na sněhu do Německa:-)), na delší cestování nic moc. K ostatním typům: Pegaso je sráč, opravdu. KLR650 nevím, pro DR650 platí podobné jako pro XT, už je to taky veterán. Transalp je moc milá motorka, pokud se budeš držet víc na silnici. Do terénu i na ty polňačky je trochu těžká a má moc plastů který se vždycky rozlámou. O to je ale pohodlnější na silnici. Doporučuju podívat se na BMW F650, nikdy se mi to nelíbilo, asi tak měsíc zpátky jsem to měl na víkend, a dost mě to překvapilo svými vlastnostmi. Jen řazení je dlouhý jak na Jawě:-) a sedlo trochu nízko. Špatnej není ani Dominator a příští rok bude nová Yamaha 660.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.03  01:21

    « Re: yoshimura

    Maxima: Jak se ti osvedcilo XTcko na silnici? Co vyska sedla nad zemi, bez problemu? Casem chci urcite nejaky polo-enduro, ciste silnicni motorka mi uplne nevyhovuje, na polnich cestach je to dost neprijemny.

    Pokud mate nekdo zkusenosti s Aprilii Pegaso, Kawasaki KLR650, Suzuki DR650, Honda Transalp atd., zajimaly by me vase postrehy.

    PS: Proc nedela Suzuki V-Strom ve verzi 650...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.03  20:02

    « Re: yoshimura

    Matus: Jde o to, ze motorka zataci tim, ze ji naklonis. A naklonit ji muzes ruznymi zpusoby - riditkama, prenosem teziste, silove kolenama apod.
    At pouzujes jakykoli zpusob, vedome ci nevedome, vzdy je v pocatecni fazi zatacky predni kolo natoceny v opacnym smeru, tj. ven ze zatacky (konecne chapu jak funguje plocha draha:-)).
    Ovsem nejefektivnejsi a nejlepsi je jednoznacne iniciovat naklon pres riditka (u tezkejch motorek to ani jinak nejde). Pokud chces zatocit doprava, zatlac na pravou rukojet (doleva na levou samozrejme),
    cim vic a rychleji chces motorku sklopit, tim vetsi silou. Az je motorka ve spravnem naklonu, tak samozrejme trochu povolis. Pokud v prubehu zatacky zjistis, ze se "utahuje" a potrebujes motorku jeste vic sklopit, opet zatlac na vnitrni rukojet.
    Vetsina zkusenejch motorkaru tohle ma nejspis zazity a moc nad tim neuvazuje, ale zdaleka ne vsichni!
    Ten "protipohyb" jak jsi popsal, trosku doprava a pak doleva, je malicko neco jinyho. Zatocis tak taky, ale zbytecne ztratis skoro vterinu, nez motorka lehne. Nejlepsi to je cvicit na rovine, jed tak zhruba 50-60 km/h a lehce zatlac na pravou (nebo levou) rukojet a sleduj, co motorka dela (pravej opak toho co by clovek teoreticky ocekaval).
    Divat se ven ze zatacky je samozrejme taky dulezity, protoze "motorka jede tam, kam se divas".

    Doporucit muzu knihu David L. Hough - Proficient Motorcycling : The Ultimate Guide to Riding Well (protoze jsi jak chapu v Australii, nebude pro tebe problem ji sehnat). Jsou i jiny knizky, ale tahle je zamerena hlavne bezpecny jezdeni v beznym provozu. Jeji precteni ti muze zachranit zivot...

    PS: Chces presednout ze skutru na velkyho Fazera?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.03  09:10

    « Re: yoshimura

    MatuS: Nechce se mi věřit, že by youshimura neměla v nabídce výfuk na Fazera. Zkusím něco bližšího zjistit i o Arrow. Jinak taky nemám rád výrobky samo domo, ale s Viperem máme dobrý zkušenosti, má hezký zvuk a je kvalitně udělanej. Jinak bych ho nedoporučoval. BTW pamatuju když začínali (96 tuším) a to kopírovali zrovna Yoshimuru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.03  09:00

    « Re: Troska teorie

    Kon: Kontra řidítky je dobrý nacvičit a uplatní se to hlavně při rychlym vyhejbání (čím rychleji jedeš rovně, tím hůř se motorka nechá vychýlit z kolmé polohy k silnici pouhým náklonem), nebo v rychlém sledu zatáček kde je potřeba rychle překlápět motorku z jedný strany na druhou. Jinak ale prostě přifrčím k zatáčce, podívám se do výjezdu (důležité), a pak to tam prdnu a možná to dobře dopadne:-))
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 05.06.03  05:38

    « yoshimura

    maxima, tak yoshimura asi nebude, lebo fazera nerobia...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 05.06.03  05:23

    « Re: Troska teorie

    KON, pokial mozem hovorit za skutristov :-) tak ja nad tym nejako nerozmyslam, ale v zasade sa drzim toho, ze pozeram daleko dopredu pred seba a teda vidim ako tou zatackou chcem prejst, urobim si taku virtualnu stopu, vidim kde je vrchol zatacky a ono to potom nejako samo uz utahuje k tomu vrcholu a potom zasa uvolnuje za vrcholom.
    ale tiez som cital o tom, ze je lepsie robit protipohyb, skusal som to a funguje to, skuter omnoho lahsie lahne to zatacky. robim to tak ze ak chcem ist dolava, tak zatocim troska doprava a potom dolava to uz ide krasne.

    inac, musim este povedat, ked skusam ist na koleno (nesmejte sa :-) ) cize trosku sa zosuchnem zo sedla na stehno, tak sa mi obcas stalo, ze mi motorka zatocila skorej ako som chcel a presiel som zatacku viacej vnutrom. musim si to lepsie nacvicit. inak na tom mojom skutri zatial nemam sancu sa dotknut kolenom zeme. neviem ci sa to vobec da, lebo sedadlo je vysoko a ked sa skusam naklanat viacej, tak mam obavu ze chytim stojanom o zem (preload mam na maxime, ked som si minule musel zobrat iny skuter, ktory ma preload maly, tak som stojanom pravidelne suchal o zem v tiahlych zatackach. ak to robi iskry, tak vodici musia mat zabavu :-) )

    inak gumy mam zjazdene asi 0.5cm od kraja, cize na naklon tam este stale troska miesta je.


    skus ale viacej napisat o tej technike, nech to vyskusam poriadne.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 05.06.03  05:12

    « Re: motorky

    sorry, ze to bolo 2x.

    maxima, teraz pozeram tie tabulky, tak uz tomu zacinam chapat. na fazera maju v ponuke len jeden druh kocovky a jeden druh celeho systemu (to nechcem)

    pri 5000ot ma original 88dB a s arrow to ma 99dB - to je sakra rozdiel! :-)

    a ked si pozriem krivky, tak to vyzera ze len s koncovkou arrow ma vykon krajsi priebeh v dolnom spektre otacok ako s originalom!

    btw s tou hmotnostou mas pravdu: orig vazi 5.1kg a arrow 1.9kg...

    len sa mi nepaci ze ma trojuholnikovy tvar.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 05.06.03  05:03

    « Re: motorky

    maxima> s tym plexi - uvidime, ja som maly clovek(170cm), takze mozno bude stacit :-)

    co sa tyka toho ladaku: uprimne, nemam moc doveru kupit slovensky ladak. neviem preco, nehovorim, ze to co robia slovaci/cesi je zle, ale proste skor budem mat doveru k yoshimure, ktora robi aj GP vyfuky ako niekomu kto to robi doma "na kolene". alebo su tie ich koncovky nejako medzinarodne otestovane?
    akrapovic moc nechcem, lebo som cital, ze zvuk maju velmi dietny (ale inak su to zevraj asi najlepsie vyfuky)

    ale ten arrov ma zaujal s tou vyberatelnou vlozkou - vies o tom nieco viacej? kukam ich stranku, je tam nejaky vyber ale moc sa v tom neviem vyznat :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.06.03  22:07

    « Troska teorie

    Prave studuju trochu teorie o tom, jak motorka zataci a musim rict, ze je to docela zajimavy - prirozeny reakce jsou skoro v protikladu tomu, co by mel clovek spravne delat. Hlavne teorie "kontra-rizeni"
    mi dost pomohla ziskat vic jistoty v zatackach a vyhybacich manevrech, tj. chces zatocit doprava, natoc riditka DOLEVA. Do ted jsem zatacel tak nejak intuitivne, trosku kolenama, trosku riditkama a nebylo to ono.

    Jak zatacite Vy?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…