M O T O C Y K L Y
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: KTM 640 LC4-E
Flare: Kdepak k mori, naopak jedu pryc od more:-)
Kdyz uz jses v tech cenovejch relacich kolem 250 tisic, mozna bys mohl zkusit i BMW 650GS. Nejakej teren to taky zvladne a navic je to na rozdil od KTM pohodlna cestovni masina. Mels koupit nejakou starsi kraksnu uz letos a pristi rok by ti bylo trochu jasnejsi, ktera nova masina je pro Tebe nejlepsi. Kazdopadne hodne stesti s vyberem.
A nezapomen, ze koupi masiny vydaje teprve zacinaji, zvlast prvni sezona se prodrazi. Kdyz to tak odhadem spocitam, tak me za prvni pulrok prislo pojisteni, udrzba, obleceni a dalsi vybava na stejny penize jako motorka ('96 GS500). -
« Re: KTM 640 LC4-E
Tak at ti ta dovolena dobre dopadne, kam vyrazis vubec ? Nekam k mori podle ty trasy co ?:)
Jinak mas pravdu urcite s tim, ze je tezky napoprve vybrat si, uricte si pred nakupem tu masinu pojedu projet, ted jsem i nasel clovicka, co tu LC4 ma a zajedu si za nim si ji vyzkouset, vypadal moc sympaticky. Zvazoval jsem vsechno pro a proti a vzhledem k tomu, ze mame chalupu na horach a silnice me moc nebavi to uricte bude vic enduro nez silnicni masina (i ten Duke uz je silnice hodne), nerad bych to nekde nechal na korenu a pneumatiky asi taky nic moc do lesa :-) Jsem silenec do MTB a vicemene hledam i trochu nahradu za MTB pro liny - proto to enduro. Mas asi i pravdu v tom, ze by to chtelo neco starsiho tak na rok, jak jsem ale psal, nemam ani cas ani misto, kde bych se mohl o masinu starat, proto je starsi pro me vic problematicka. Koukal jsem u KTM na ceny ojetin, po trech letech se LC4 prodava za 170.000 Kc, coz je "jen" 70.000 Kc dolu. No je to balik (kor kdyz si vezmu leasing) ale snad se trefim hned napoprve, letos se budu snazit si vyzkouset a popujcovat si co pujde, abych se dostal do obrazu.
Zatim jsem diky motorkam poznal par super lidi a moc si toho vazim, ze na ty co okolo masin narazim jsou prevazne moc fajn.
Diky ! -
« Re: KTM 640 LC4-E
Flare: No KTM jsou super, ovsem tomu taky odpovida cena.
I kdyz lepsi volba nez enduro se mi zda Duke, prece jen vetsinu casu se jezdi na asfaltu. Bohuzel zadnej z techhle jednovalcu neni asi moc vhodnej na delsi cestovani (mala nadrz, nepohodlny sedlo). Perfektni je nova 950ka, ale stoji v podstate totez co R1150GS od BMW.
Jak je to se servisem netusim, ale nejspis to bude komplikovanejsi a drazsi nez na Japonce.
Jinak ja osobne uz asi do jednovalce nepujdu, bude to prece jen chtit neco vykonnejsiho a se silnicnima gumama (neco ve stylu V-Strom nebo TDM, v nouzi i ciste silnicni stroj).
Flare nechci ti radit, ale pokud kupujes prvni motorku, mozna by bylo lepsi koupit na jednu sezonu nejakou ojetinu, nez vyplaznout 260 tisic za novy KTM a za par mesicu zjistit, ze to chce prece jen neco jinaciho. Malokdo si asi vybere svoji idealni motorku napoprve...
Pristi tyden mam dovolenou, samozrejme na motorce, predpokladam tak 3500km:-)) -
« KTM 640 LC4-E
Tak jelikoz to tu zase tak moc nezije, vnesu trochu ducha :-) ... Jak jsem jiz psal nize, porad hledam tu pravou (a paralelne s tim setrim) no a zastavil jsem se nad touhle kocickou - ze vsech 600ek mi prijde tozhodne nejlepsi, nejhezci, nejvykonnejsi. SPis se chci ale zeptat co si myslite o KTM motorkach, jak je to s jejich servisem (jde mi o to, jestli uz to neni moc profi znacka na to, aby nepredpokladali, ze si vsechno skoro budu delat sam).
Dalsi veci ktera me dostala je katalog znackovyho KTM obleceni a vybaveni, naprosto uzasny veci, ktery dotvari cely zazitek, od bund po batohy, boty .. Mrknete na www.ktm.cz a poteste okolo. Budu se tesit na reakce (a mam pocit, ze mam vybrano, s timhle asi XT nebo DR soutezit moc nebude) :-) Mejte se fajn ! -
« Re: ABS
No, chápu třeba někoho z předních stunt riders když prohlásí že se mu propojený brzdy nelíbí, ale na normální ježdění je to super. Brzdná síla se líp rozdělí a brždění je takový hladší řekl bych. Zkrátka i když to moc neumíš, zastavíš jako profík. Jinak při většině případů je potřeba brzdit předkem i zadkem dohromady, protože když např. šlápneš na zadní brzdu, přední brzdí taky ale jen omezeně (poměr neznám, ale rozhodně se nestane, že bys zablokoval přední kolo šlápnutím na zadní brzdu). Ti kdo tvrdí že to je pitomost jsou buďto extrémně dobří řidiči a nebo to nikdy nezkusili a neví o čem mluví. To je třeba jako s automatem v autě, většina lidí ti tady u nás řekne, že to nechtějí a že je to na houby a přitom to nikdy nezkusili. A protiprokluz na motorce? No nevím, necháme se překvapit. Rozhodně by to muselo bejt vypínatelný, stejně jako je to ABS. -
« Re: ABS
Maxima: Predpokladam, ze mas u bavoraka propojenou zadni a predni brzdu (linked brakes).
Vim, ze to hodne zkusenejch motorkaru nesnasi, jak ty?
Jakej je zhruba pomer brzdny sily mezi predkem a zadkem, kdyz brzdis rucni brzou v porovnani s nozni? Ma u takovyho systemu smysl brzdit z velky rychlosti zaroven rucni a nozni brzdou, nebo je lepsi pouzivat jen rucni?
Myslis, ze BMW casem prijde s protiprokluzem:) -
« Re: ABS
Jo jo, brzdit se musí umět, je to těžší než přidat plyn. Mám na motorkách najeto docela dost (odhaduju něco kolem 70000) a stejně to pořádně neumím. Chce to trénink, samo to nepřijde. Třeba jako s tím zadním kolem. Když je zablokovaný, jde do smyku. A když mu povolíš v momentě kdy jedeš skoro bokem, chytne se a nakopne tě tak že vyletíš ze sedla. Tolik teorie, v praxi to obvykle končí tím nakopnutím a v lepším případě naraženejma koulema jak spadneš zpátky:-) Prostě pud sebezáchovy v krizovejch situacích obvykle velí špatně. Ten kdo ho nemá tak vyvynutej, může bejt třeba dobrej závodník. Takový věci jako ABS, ESP atd jsou od toho, aby aspoň trochu eliminovaly chyby ńás řidičů:-) -
« Re: ABS
To je pravda, zablokovany zadni kolo neni takova tragedie. Ovsem pokud je motorka zrovna v naklonu, je to trochu horsi (zrovna jsem cetl jednu takovou smutnou historku o tom, jak takovy panicky brzdeni v zatacce muze skoncit, detaily radsi vynecham).
Dalsi problem je, ze pokud uz je zadni kolo zablokovany, mas ho zablokovany nechat. Coz se snadno rika, ale prirozenej instinkt veli pravej opak. A pokud clovek nema najezdeno desetitisice kilometru, nema tyhle veci rozhodne zautomatizovany.
Podle statistik dopravnich nehod se vetsina motorkaru v krizovejch situacich chova naprosto opacne, nez by meli... Bud uplne "ztuhnou" a nedelaji naprosto nic. Pokud brzdi, tak malo nebo naopak moc, nebo naopak brzdi, kdyz by spis meli pridat plyn, zataci na opacnou stranu atd. -
« Re: ABS
ABS tam mám, ale ještě bez toho posilovače (mám model 2001) a zatím jsem nenašel odvahu to vyzkoušet, ale chystám se na to. Problém je v tom, že jsem se celý roky snažil brzdit tak, aby přední kolo neblokovalo (pochopitelně). Vyzkouším to možná už zítra, když bude hezky, pojedu se svézt. Jinak ten servomotor u brzd EVOII je elektrickej, takže by měl fungovat se zapnutým klíčkem i když motor neběží. -
« Re: Ad klasicky boxery
Dvouventily mi připadají strašný, protože jsem zvyklej hlavně na japonce, kde motor reaguje okamžitě na plyn v širokym rozsahu otáček. Což ty starý boxery neumí, ale na cestu kolem světa to asi nevadí. A nebo ten kousek na kterým jsem jel byl nějakej rozhašenej, slyšel jsem o potížích se synchronizací karburátorů, ale detaily neznám.
-
matuS 30.07.03 06:38
« ABS
s ABSkom na masine som este nesiel, ale som o tom cital, no a manici to napisali asi takto (skusalo sa to len na motorkach BMW): na cestnych verziach je to paradna vec, ale kedze je tam servo motor (posilovac) este stale nevyriesili jemny prechod medzi nebrzdenim a lahkym brzdenim, takze redaktor sa stazoval, ze niekedy potreboval iba pribrzdit a zastavil na mieste :-) ale pochvalovali to najme ked potrebujes naozaj rychlo zastavit, pretoze ono si to rozdeluje brzdne sily medzi predok a zadok, takze to brzdi na max a zadok ta nepredbieha.
potom to skusali na nejakej terennejsej verzii a tam to zvozili, pretoze ak ti v terene nahodou zhasne motor, tak si v rici, pretoze servomotory prestanu fungovat a ty jednoducho nezabrzdis (ide to brzdit ale STRASNE tazko.) takze tolko z casaku :) -
« Ad klasicky boxery
Maxima: Klasicky dvouventily a "hrozny"? Jak pro koho:-) Takovi ti silenci, co na GSkach cestujou kolem sveta na ty starsi modely nedaji dopustit. V pohode to vydrzi statisice kilometru a kdyz se to posere nekde v pousti, tak se to da celkem bez problemu na kolene spravit.
Novej model je sice mnohem lepsi, ale zase podstatne slozitejsi a drazsi. Mimochodem, jak se ti zamlouva ABS? -
« Re: Garaze v Praze a bezpecnost obecne
Já mám vlastní garáž, takže tenhle problém neřeším. Ale variant je víc: v hlídaných garážích skutečně bývají místa pro motorky. Pokud tam nejsou zabetonovaný oka, dá se koupit oko ABUS (1000kč) k přišroubování do podlahy. Je to hodně bytelný, když se to jednou přišroubuje, musí se to pak z podlahy vysekat. Oko je sklopný, má plastovej kryt takže se dá přejíždět (třeba autem). Dobrý řetězy jsou dost drahý (ABUS cca 4000,-) ale aspoň trvá trochu dýl než je zloděj přeřízne. Nevýhoda je jejich váha a neskladnost, blbě se vozí. Některý motorky mají pod sedlem místo na tzv. U-zámek, to je docela praktický a odolný. Zámky na kotouč jsou sice skladný, ale ne moc pevný a navíc se vsadím že ho aspoň jednou za rok sám přehlídneš, rozjedeš se a zničíš ho (někdy i kotouč). Teď jsem taky někde zahlíd MOTOBOX, stojí to asi 30tis, je to plechový, hezky provedený, dá se to převézt na vozejku za autem a můžeš to postavit kdekoliv na parkoviště a přišroubovat k zemi (po dohodě s majitelem parkoviště samozřejmě). Elektronický alarmy jsou na prd, jsou s nima jen problémy (vybitá baterka apod). Závěrem nutno říct, že statisticky se motorky proti autům skoro vůbec nekradou, ale když ti jí někdo moc bude chtít šlohnout, povede se to přes všechno zajištění. -
« Re: a co ducati?
Kon: Taky se mi BMW vždycky líbily, hlavně boxery i když ty klasický dvouventily jsou dost hrozný. Kdysi jsem uvažoval o R80GS a absolvoval na něm krátkou zkušební jízdu. Hned jsem si to rozmyslel, protože tam byl sice mohutnej nástup krouťáku, ale ve 3000ot to skončilo a dál už nic. Čtyřventily jsou mnohem lepší, charakter boxera zustává. Nevím co budu říkat příští rok, ale teď mám pocit, že mi Géesko vydrží trochu dýl než předchozí motorky (max 2 roky). -
« Re: Garaze v Praze a bezpecnost obecne
No, to je problem. Pokud vim, tak existuji v Praze garaze, kde mas motorku v kleci a jeste je tam zabetonovany oko na zamek. Mam pocit, ze tuhle vybavu maji na Hajich, ale radeji hod dotaz (nebo projdi starsi dotazy) na www.motorkari.cz. Ja parkuju u rodicu v garazi. Mam to autem 15min a na kole 25min. U panelaku jsem parkoval pres noc jednou a pri me vrozene paranoie jsem mel motorku strcenou v krovi pod oknem do loznice a tenkym spagatkem privazanou k ruce ;-). Kdyz jezdim do prace, mam ji na firemnim parkovisti privazanou solidnim retezem k solidnimu zabradli, v prednim kotouci zamek a zamcene rizeni.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!