M O T O C Y K L Y

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.03  17:48

    « Re: KTM 640 LC4-E

    Flare: Zdá se mi na začátek příliš radikální, vysoká a ostrá...zkusil bych něco neutrálněšího a spolehlivějšího....
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 22.08.03  08:28

    « Re: Jake Enduro??

    Melo by to byt tak 600 - 750 a cena 80 - 100 tis. samozrejme, ze pokud nesezenu v teto cenove relaci nic slusnyho, tak i neco navic. Premyslel jsem o Honde Africe 650/750, Transalpu, Yamaze Super Terene 660/750, Suzuki DR BIG, XF Free Wind...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.03  00:00

    « Re: Jake Enduro??

    Tak jsem nakonec najel za tyden dovolene 4500km. A zjistil, ze bych potreboval nejspis neco jako BMW R1150GS (nebavi me mazat retez:-))) Jeste by tomu meli dat hydraulicky serizovany ventily, aby se v tom nemusel nikdy nikdo hrabat... (A snizit cenu na polovinu, aby to nebyl jen sen)


    Lucky: Presne takovou motorku bych chtel taky.
    Jednovalec je jednoduchej a lehkej, ale zase vic vibruje a schazi mu vykon nahore (velikost pistu limituje maximalni otacky).



    Flare: Ja myslim, ze "idealni" motorka s velkym I neni totez, co nejvhodnejsi bike na prvni rok. A jestli ti KTMko 100% vyhovuje nepoznas po 10 minutach zkusebni jizdy, ale spis za nekolik mesicu ci let jezdeni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.03  19:53

    « Re: KTM 640 LC4-E

    maxima: proc bys tu KTMku nedoporucil ? Rozhodne jsem otevren vsem nazorum, sbiral jsem zatim reference na ni a na novou ma kazdy hodne dobre zkusenosti - "bezudrzbovou" jsem myslel dolit olej, benzin, zkontrolovat zakladni veci a jezdit; ne si sam stelovat motor, karburatory atd. :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.03  18:41

    « Re: Jake Enduro??

    Tady platí - co člověk, to názor. V jaké kubatuře a v jakých cenových relacích se hodláš pohybovat? Je jasný, že Canyon 500 (jednoválec půllitr) je něco úplně jiného než třeba Varadero (dvouválec litr), ale oboje může vyhovovat, přitom kvalitativně i cenově jsou ty motorky úplně jinde. Zkus to nějak rozvést...
  • 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 20.08.03  14:49

    « Jake Enduro??

    Chtel bych koupit nejake cestovni enduro, ale nemuzu se rozhodnout jestli by to mel byt jednovalec, nebo dvouvalec. Mohli by jste mi vy zasveceni vysvetlit hlavni rozdily, výhody a nevýhody jednotlivých motoru?? Nechci jezdit v zadnych velikych terenech, spis bych chtel motorku na pohodlne cestovani, ktera by bez problemu zvladla i horsi cesty. Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.03  10:01

    « Re: Zase skůtry

    Derbi Predator resp. GP1....o dalších nevím. gilera je fajn, ale trochu moc drahá....Atlantis má těch koní skoro stejně, ale stojí daleko méně....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.03  09:45

    « Re: KTM 640 LC4-E

    Flare: Tuhle KTM bych Ti do začátku nedoporučoval, zvlášť když chceš „bezúdržbovou“ motorku (jak jsem pochopil)…ale stejně si každej koupí, co se mu líbí, takže hodně štěstí:-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.08.03  20:42

    « Re: Zase skůtry

    A ještě tak mimochodem: máte někdo zkušenosti s Hondou X8R-S? Jak to jezdí atp. Po roce zavržení skůtra po nějakém zase pošilhávám (i když jizvu na koleni ještě mám ;o) ), ale teď jsem se namlsal Gilerou Runner50 (7koní), tak sháním něco výkonově srovnatelného (myslím i dobrým designem), ale líp vybaveného...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.08.03  23:48

    « Zase skůtry

    Nemáte někdo náhodou přehled v tom, které 50tkové skůtry mají pod říditkami nějaký "odkládací prostor"? Na netu jsem toho moc nenašel...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.03  03:48

    « Re: KTM 640 LC4-E

    Flare: Kdepak k mori, naopak jedu pryc od more:-)

    Kdyz uz jses v tech cenovejch relacich kolem 250 tisic, mozna bys mohl zkusit i BMW 650GS. Nejakej teren to taky zvladne a navic je to na rozdil od KTM pohodlna cestovni masina. Mels koupit nejakou starsi kraksnu uz letos a pristi rok by ti bylo trochu jasnejsi, ktera nova masina je pro Tebe nejlepsi. Kazdopadne hodne stesti s vyberem.
    A nezapomen, ze koupi masiny vydaje teprve zacinaji, zvlast prvni sezona se prodrazi. Kdyz to tak odhadem spocitam, tak me za prvni pulrok prislo pojisteni, udrzba, obleceni a dalsi vybava na stejny penize jako motorka ('96 GS500).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.03  00:00

    « Re: KTM 640 LC4-E

    Tak at ti ta dovolena dobre dopadne, kam vyrazis vubec ? Nekam k mori podle ty trasy co ?:)


    Jinak mas pravdu urcite s tim, ze je tezky napoprve vybrat si, uricte si pred nakupem tu masinu pojedu projet, ted jsem i nasel clovicka, co tu LC4 ma a zajedu si za nim si ji vyzkouset, vypadal moc sympaticky. Zvazoval jsem vsechno pro a proti a vzhledem k tomu, ze mame chalupu na horach a silnice me moc nebavi to uricte bude vic enduro nez silnicni masina (i ten Duke uz je silnice hodne), nerad bych to nekde nechal na korenu a pneumatiky asi taky nic moc do lesa :-) Jsem silenec do MTB a vicemene hledam i trochu nahradu za MTB pro liny - proto to enduro. Mas asi i pravdu v tom, ze by to chtelo neco starsiho tak na rok, jak jsem ale psal, nemam ani cas ani misto, kde bych se mohl o masinu starat, proto je starsi pro me vic problematicka. Koukal jsem u KTM na ceny ojetin, po trech letech se LC4 prodava za 170.000 Kc, coz je "jen" 70.000 Kc dolu. No je to balik (kor kdyz si vezmu leasing) ale snad se trefim hned napoprve, letos se budu snazit si vyzkouset a popujcovat si co pujde, abych se dostal do obrazu.


    Zatim jsem diky motorkam poznal par super lidi a moc si toho vazim, ze na ty co okolo masin narazim jsou prevazne moc fajn.


    Diky !

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.03  20:34

    « Re: KTM 640 LC4-E

    Flare: No KTM jsou super, ovsem tomu taky odpovida cena.
    I kdyz lepsi volba nez enduro se mi zda Duke, prece jen vetsinu casu se jezdi na asfaltu. Bohuzel zadnej z techhle jednovalcu neni asi moc vhodnej na delsi cestovani (mala nadrz, nepohodlny sedlo). Perfektni je nova 950ka, ale stoji v podstate totez co R1150GS od BMW.

    Jak je to se servisem netusim, ale nejspis to bude komplikovanejsi a drazsi nez na Japonce.
    Jinak ja osobne uz asi do jednovalce nepujdu, bude to prece jen chtit neco vykonnejsiho a se silnicnima gumama (neco ve stylu V-Strom nebo TDM, v nouzi i ciste silnicni stroj).
    Flare nechci ti radit, ale pokud kupujes prvni motorku, mozna by bylo lepsi koupit na jednu sezonu nejakou ojetinu, nez vyplaznout 260 tisic za novy KTM a za par mesicu zjistit, ze to chce prece jen neco jinaciho. Malokdo si asi vybere svoji idealni motorku napoprve...

    Pristi tyden mam dovolenou, samozrejme na motorce, predpokladam tak 3500km:-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.08.03  13:34

    « KTM 640 LC4-E

    Tak jelikoz to tu zase tak moc nezije, vnesu trochu ducha :-) ... Jak jsem jiz psal nize, porad hledam tu pravou (a paralelne s tim setrim) no a zastavil jsem se nad touhle kocickou - ze vsech 600ek mi prijde tozhodne nejlepsi, nejhezci, nejvykonnejsi. SPis se chci ale zeptat co si myslite o KTM motorkach, jak je to s jejich servisem (jde mi o to, jestli uz to neni moc profi znacka na to, aby nepredpokladali, ze si vsechno skoro budu delat sam).


    Dalsi veci ktera me dostala je katalog znackovyho KTM obleceni a vybaveni, naprosto uzasny veci, ktery dotvari cely zazitek, od bund po batohy, boty .. Mrknete na www.ktm.cz a poteste okolo. Budu se tesit na reakce (a mam pocit, ze mam vybrano, s timhle asi XT nebo DR soutezit moc nebude) :-) Mejte se fajn !

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.03  10:11

    « Re: ABS

    No, chápu třeba někoho z předních stunt riders když prohlásí že se mu propojený brzdy nelíbí, ale na normální ježdění je to super. Brzdná síla se líp rozdělí a brždění je takový hladší řekl bych. Zkrátka i když to moc neumíš, zastavíš jako profík. Jinak při většině případů je potřeba brzdit předkem i zadkem dohromady, protože když např. šlápneš na zadní brzdu, přední brzdí taky ale jen omezeně (poměr neznám, ale rozhodně se nestane, že bys zablokoval přední kolo šlápnutím na zadní brzdu). Ti kdo tvrdí že to je pitomost jsou buďto extrémně dobří řidiči a nebo to nikdy nezkusili a neví o čem mluví. To je třeba jako s automatem v autě, většina lidí ti tady u nás řekne, že to nechtějí a že je to na houby a přitom to nikdy nezkusili. A protiprokluz na motorce? No nevím, necháme se překvapit. Rozhodně by to muselo bejt vypínatelný, stejně jako je to ABS.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.07.03  19:40

    « Re: ABS

    Maxima: Predpokladam, ze mas u bavoraka propojenou zadni a predni brzdu (linked brakes).
    Vim, ze to hodne zkusenejch motorkaru nesnasi, jak ty?
    Jakej je zhruba pomer brzdny sily mezi predkem a zadkem, kdyz brzdis rucni brzou v porovnani s nozni? Ma u takovyho systemu smysl brzdit z velky rychlosti zaroven rucni a nozni brzdou, nebo je lepsi pouzivat jen rucni?

    Myslis, ze BMW casem prijde s protiprokluzem:)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.07.03  09:21

    « Re: ABS

    Jo jo, brzdit se musí umět, je to těžší než přidat plyn. Mám na motorkách najeto docela dost (odhaduju něco kolem 70000) a stejně to pořádně neumím. Chce to trénink, samo to nepřijde. Třeba jako s tím zadním kolem. Když je zablokovaný, jde do smyku. A když mu povolíš v momentě kdy jedeš skoro bokem, chytne se a nakopne tě tak že vyletíš ze sedla. Tolik teorie, v praxi to obvykle končí tím nakopnutím a v lepším případě naraženejma koulema jak spadneš zpátky:-) Prostě pud sebezáchovy v krizovejch situacích obvykle velí špatně. Ten kdo ho nemá tak vyvynutej, může bejt třeba dobrej závodník. Takový věci jako ABS, ESP atd jsou od toho, aby aspoň trochu eliminovaly chyby ńás řidičů:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.07.03  02:55

    « Re: ABS

    To je pravda, zablokovany zadni kolo neni takova tragedie. Ovsem pokud je motorka zrovna v naklonu, je to trochu horsi (zrovna jsem cetl jednu takovou smutnou historku o tom, jak takovy panicky brzdeni v zatacce muze skoncit, detaily radsi vynecham).

    Dalsi problem je, ze pokud uz je zadni kolo zablokovany, mas ho zablokovany nechat. Coz se snadno rika, ale prirozenej instinkt veli pravej opak. A pokud clovek nema najezdeno desetitisice kilometru, nema tyhle veci rozhodne zautomatizovany.

    Podle statistik dopravnich nehod se vetsina motorkaru v krizovejch situacich chova naprosto opacne, nez by meli... Bud uplne "ztuhnou" a nedelaji naprosto nic. Pokud brzdi, tak malo nebo naopak moc, nebo naopak brzdi, kdyz by spis meli pridat plyn, zataci na opacnou stranu atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.07.03  00:00

    « Re: ABS

    Kon: Na tomhle jsem to zatím nezkoušel, jinak když chci někde efektně přistát smykem a nebo když přeženu prudký brzdění. Když blokneš zadek, nic se v podstatě neděje, ale se zablokovanym předkem jdeš na hubu skoro hned, že jo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.07.03  20:24

    « Re: ABS

    Maxima: A co zadni kolo, to blokujes?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…