M O T O C Y K L Y
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
matuS 09.10.03 13:52
« Re: vstřikování x karburátory
KON> na www.motorkari.cz v nejakom fore je teraz od prispievatela "m+m" ponuka ojazdenych a havarovanych motoriek. dovazaju to zevraj z nemecka. ja som v tychto veciach dost podozrivy, ale od maja sme v EU tak mozno by to stalo za to sa na nich nakontakovat a zistit, co sa da doviest. od maja uz nebude ziadne clo ani DPH pri dovoze. mohlo by to byt zaujimave, nechat si doviezt takto masinu. akurat by som sa bal, ci nieje ukradnuta, ale na druhej strane, ak cislo nebolo prerazene, nemal by to byt problem zistit.
ale ak chces motorku na dlhsiu dobu a vies co chces, ja by som siel do novej. -
« Re: vstřikování x karburátory
No já taky nemám nic proti karbošům, je to jednouduchý a spolehlivý. Mě je celkem jedno, co v těch krámech je za technologie, hlavně aby se v tom nemusel nikdo moc hrabat!
Prostě mě zajímá, jakou váhu mám dát různým věcem při výběru motorky, jestli radši připlatit za novinky nebo třeba koupit ojetinu... A stejně nakonec rozhodne cit a hlavně peníze, jestli to má ABS a vstřik bude druhotný :-) -
matuS 09.10.03 11:53
« Re: vstřikování x karburátory
karburatory sa takmer na vsetkych masinach pouzivali asi do roku 2000 (+-) a ked sa dobre nastavia a vycistia (jednu sezonu zevraj v pohode vydrzia) tak s nimi niesu ziadne problemy.
vstrekovanie je urcite super vec a posun vpred, ale nevidim dovod zatracovat kvoli tomu karbose.
ja idem kupit fazera a maxima mi povedal, ze ma tiez iba karbose. no jasne, chcel by som keby to malo vstrekovanie, ale aj ked to nema, tak to v mojom rozhodovani nehra rolu. kazdy kto tuto masinu ma, ju chvali do neba....(btw spotrebu ma nizku a vykon vysoky)
takze to je moj pohlad na vec. -
« Re: vstřikování x karburátory
matus: Proc myslis, ze by nemel koukat na to jestli vstriky nebo karburatory ? Kdyz jsem se tim probiral tak cim dal tim vic masin na vstrikovani prechazi (vyhody viz nize) a docela me mrzi, ze nekteri vyrobci na karburatorech docela striktne trvaji - typicky naprosta vetsina endur je karburatorova porad. Snad jediny rozumny duvod bych chapal, ze je to mozne "nejak" na ceste vycistit nebo opravit v pripade problemu ..nebo jsi mel na mysli neco jineho ?? -
« Re: vstřikování x karburátory
Já bydlím taky blízko-Na Francouzský na Vinohradech.Když jsem se před 3 roky rozhodoval
co koupit za motorku tak jsem se rozhodl pro Hondu,protože si myslím že má nejlepší zpracování,
je nejpřátelštější k uživateli a v neposledňí řadě
má podstatně rychlejší dodávky ďílů. Co se týče
kvality zpracováňí tak např. u výstavňí Hayabusy
se loupal lak a neměla najeto aňi metr.U hondy
jsem nic takového neviděl ani na podstatně levnějších modelech. -
« Re: vstřikování x karburátory
Díky všem za názory!
Jiri99: Právě ty Hondy CBF500/600 mě inspirovaly k úvaze o ABS, kde bude za příplatek 600EU. Akorát furt nemají vstřikování.
Jandaxx: Tenhle rok jsem na motorce začínal. Měl jsem GS500, ale už sem jí prodal. Na Hondu MCH se ptám proto, že to mám hned "u huby". A pokud nezůstanu u Suzuki, tak asi půjdu do Hondy. -
« Re: vstřikování x karburátory
Na servis si nemůžu stěžovat,vždycky se o motorku
postarali dobře,ale p. Chalupňík je občas dost
nepružný.Co tam choďím tak je přesvědčuji aby
zavedli platbu kartou,dnes je to běžný způsob,jim
se asi nechce platit poplatky Vise,což na jednu
stranu chápu ale dnes je to běžná služba zákazňíkovi.Teď co motorku prodávám tak jsem se
ptal na možnost proťiůčtu když koupím novou a
na to se taky moc netvářil i když např. v
Řevnicích to ďelají běžně.Přístup k zákazňíkovi
na prodejně je taky celkem ok,jenom se občas musí
déle čekat když je tam víc liďí a jenom jeden
prodavač.Co ty máš za mašinu? -
"-- skrytý --" 08.10.03 20:11
« Re: ABS ano, ne?
Vzhledem k tomu, že podobný problém teď teoreticky řeším při konstrukci dálníku (kde je to ještě extrémější v tom, že má bohužel rozvor přes 2800 mm...) a už se konečně chýlím ke konci, tak z hlediska schopnosti něco bez zkušeností ustát na motorce jedině: nejdřív spojené obě brzdy s rozdělovačem brzdného účinku (něco jako EBD) + ABS - tedy v podstatě to, co dělá bavorák na páčkovou brzdu, akorát že oni to EBD nahrazují jiným nastavením ABS. Jenže klasické EBD nedělá snad ještě nikdo. -
« Re: ABS ano, ne?
Taky jezdim na masine a ABS bych rozhodne uvital (nastesti ho honda zaradila do vyroby pro rok 2004 u CB500 a CB600 plus asi jeste nejake dalsi masiny ). Jde totiz o to, ze pisek v zatacce ci jizda za mokra by mohla byt prijemnejsi. Uz jsem zajel do skarpy diky pisku asi ve 20km/h, ale verim, ze kdyby tam ABS bylo, tak bych to nejspis ustal. Zdar........ -
« Re: ABS ano, ne?
Flare: Ok, možná trošku upřesním svoji otázku. Na motorce je mnohem snažší zablokovat kola než u auta a taky to může mít mnohem tragičtější následky. 99% jezdím na silnici, žádný smyky, ježdění po zadním kole nebo stojky na předním apod. dělat nechci (ježdění na mašině mi přijde dost o hubu i bez toho). Takže si myslím, že ABS u motorek rozhodně smysl má, alespoň u ne příliš zkušenejch jezdců (což je naprostá většina). Jde mi teda spíš o to, jestli je současná implementace ABS u motorek dostatečně funkční a bezproblémová, nebo jestli těch cca 20 tisíc korun třeba radši investovat do pořádnýho oblečení nebo kursu ježdění.
Na motorkách mě sice hlavně láká maximální jednoduchost a účelnost, ale taky TO CHCI VE ZDRAVÍ PŘEŽÍT:-)) -
« Re: ABS ano, ne?
KON: ja bych to docela otocil - v aute kde jsou 4 kola je ABS docela dulezity, protoze pravdeposobnost, ze jedno z nich se dostane na povrch s nizsi adhezi je vetsi nez u motorky. Nedokazal bych si jezdeni v aute bez ABS predstavit uz - zvykl jsem si brzdit naplno s tim, ze to ABS utlumi.
Naopak nemam zadnou zkusenost s ABS na motorce, ale myslim, ze preci jen je u motorky mnohem vetsi sziti se se strojem a vic se jezdi pocitove a tudiz je i lepsi sance ovladat ji pri brzdeni atd. Na silnicnich masinach bych ABS asi ocenil ale u terennich stoju je podle me nekdy smyk i soucasti jizdy/zatoceni, tam by me ABS asi omezovalo a mozna i delalo problem. Stejne tak jako sprazene brzdy ... -
« ABS ano, ne?
O ABS taky nemám úplně jasno, názory na jeho užitečnost v tisku nejsou zcela jednoznačný. Třeba v autě by mi zas tak moc nechybělo. Ovšem na motorce jsem zelenáč a pokud by to s abéeskem bylo výrazně bezpečnější, tak se tomu rozhodně nebráním. Maxima si ABS i "linked" brzdy docela pochvaluje. -
« Re: vstřikování x karburátory
Janda: Ojetou s najetýma 6ti tisícema, servis nepotřebuju, jelikož moc nejezdím, olej a filtry si měním sám, desky jsou OK (jezdím, nebrzdím), řetěz taky (pravidelně ho čistím a mažu). Po jízdě mi to trvá přes hodinu, abych zas motorku čistou a suchou přikryl prostěradlem a mohl na ni kdykoliv skočit a mazat pryč (helmu a štítek čistím taky:-)).
Co chci, to celkem vím, Transalp co vypadá jako Sportster, ale nic takovýho se nedělá:-(
V podstatě bych řekl, že motorky, který se mi líbí, jsou pro mě nepraktický, nebo si je nemůžu dovolit. A naopak motorky, který mají ideální vlastnosti, se mi moc nelíbí.
Z novejch předběžně uvažuju o V-Strom 650, SV650, Honda CBF500/600. Z ojetin o SV650, Transalp, F650GS, W650, CB750.
Pokud budu kupovat ojetinu v cizině, tak ale jedině nebouranou a radši si ji vyberu a přivezu sám.