M O T O C Y K L Y
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
matuS 19.10.03 21:49
« Re: lietanie
prof, viem ze v 60tych rokoch nemali take oleje ako dnes, len ma tak napadlo, ci by ten polosynteticky nebol lepsi (rychlejsie mazanie po starte atd).
ale kupim ten klasicky, lebo mas pravdu a dalsia vec je ze ten chrobak sa nepouziva v narocnych podmienkach, je to vyslovene vikendove vozitko. teraz v zime s nim jazdit nebudem.
este podotazka: predstavme si ze mame polosynteticky a mineralny olej, a oba su 15w-40. je pre motor medzi nimi nejaky rozdiel? napr moze byt jeden z nich viac riedky?
ad lietanie: UL je tiez zaujimave, podobne ako vetron. konkretne o vetroni mi chalan hovoril ze je to parada. ale ako hovorim, este neviem co bude v buducnosti. najprv musim kupit motorku, uvidim ako sa z toho spamatam (financne a aj celkovo) a potom uvidim co bude dalej. je to zatial len taky sen... -
« Re: Řízení
našrot: Carver mě teda bere mnohem míň, než klasickej dálník. Má docela omezenej náklon a tudíž nikdy nemůže dálníku konkurovat v jízdních vlastnostech. Ani auto, ani motorka. Je to takovej dálník pro ty, co neumějí jezdit na kole. Právě proto je mi dálník mnohem sympatičtější. Kdesi jsem o něm četl pojednání s K100kovým motorem a takovýho něco bych teda fakt mohl. -
« Re: lietanie
matuS: nevím, kde to našrot vzal, že se do starých aut leje jen plná syntetika, ale kup si obyčejnej Madit 15W-40 a ten Brouk bude jezdit jak má. Ten motor je na takovej olej dělanej a považ jen, že v roce 60 ještě neměli o plný syntetice ani páru. Když tě tak láká lítání, tak si udělej papíry na UL. Od toho bych v každým případě začal. Připadá mi mnohem svobodnější a volnější smět přistávat a vzlétat i mimo oficiální plochy k tomu určený, navíz zkušenosti, který přitom získáš by se ti mohly moc hodit, pokud bys mířil výš. [odkaz] -
"-- skrytý --" 19.10.03 20:45
« Re: aky olej?
Do starých aut se většinou dává plná syntetika (proč, to moc nevim, jelikož nejsem motorář ;o) ). To číslo 10w, značí viskozitu v zimě a 50 (bez písmene) v létě. Platí, že čím nižší číslo u W a čím vyšší to druhé, tím lepší olej. Běžně v našich podmínkách stačí 15W-40 (ten je ale plně minerální). -
"-- skrytý --" 19.10.03 20:41
« Řízení
Mám takový dotaz na všechny motorkáře: představte si, že sedíte v dálníku (tedy v nějakém takovém "kokpitu stíhačky" na dvou kolech), ale před sebou máte místo řídítek volant, jehož osa ¨směřuje podobně jako v osobním autě. A ještě aby to nebylo málo, tak převod na přední kolo není 1, ale třeba 1,5 nebo 2,5 či tak nějak. Vadilo by vám v tom někomu jet jen kvůli této nezvyklosti? Při jízdě se to prostě naklání jako motorka, akorát se v tom jako na motorce nesedí, spíš jako v hodně nízkém sporťáku. Kdyžtak pro přiblížení koukněte na video na www.carver.nl (není to sice dálník, ale naklání se jako motorka taky a volant tam mají, ovšem nevím, s jakým převodem. -
matuS 19.10.03 17:57
« aky olej?
viem ze to sem nepatri, ale v tejto konferencii su sami vzdelani ludia, tak sa chcem spytat: potrebujem vymenit olej do vw chrobaka (neviem co tam je naliate teraz), r.v. cca 1960. pozeral som internet a tam doporucovali 10w-50. taky olej ale neviem najst, nasiel som 10w-40. je to rozdiel? co vlastne tie cisla znamenaju?
dalsia vec je, ze ci tam mozem dat polosynteticky olej. a ma to vyznam? o peniaze nejde, jedna sa o 3l oleja. som pozeral slovnaftacke oleje, napr madit super 2000, pol.syn a 10w-40, schvaleny pre VW.
alebo mate nejake ine doporucenie? dik -
matuS 19.10.03 12:51
« lietanie
V piatok som bol na jednej chate, a zoznamili ma s chalaniskom, 23rokov ma, od 14tich lieta na vetronoch, postupne si robil letecke kurzy no a teraz si dokoncuje letecky kurz na nejake turbomotorove lietadlo a bude robit pilota pre SkyEurope (taka letecka spol. na slovensku)
kua, tomu sa hovori robit vysnenu pracu...
ja som velky zanietenec do lietania, celkom teoreticky ovladam navigaciu atd, takze sme si pokecali, a on mi povedal, ze vidi ze som zanieteny a ze preco si neurobim kurz. stoji to 150.000sk, mohol by som lietat nekomercne lety s jednomotorovym vrtulovym strojom...sakrys.
prenajom stroja stoji 4.000sk/hod v bratislave, to je 4 miestne lietadielko, ale napr v poprade maju 2 miestne za 2.500 na hod. pozeral som si aj orientacne ceny, tak stare cessny zacinaju na 65.000euro bez cla a dph...
najlepsia bola mama, ked som jej toto povedal, tak sa normalne zlakla :), paradoxne sa zlakla este viac ako ked som jej povedal ze idem kupit motorku.
tak to len aby ste vedeli ake mam sny po kupe motorky :) -
« Re: vstřikování x karburátory
Maxima: To ona by se zablokovala, kdybys o to stál. Používat s Dualem při brždění páčkou ještě nožní brzdu je docela dost zákeřná záležitost, když na to člověk není zvyklej. Jinak proti tomu nic nemám, nohou brzdím jen velmi vyjímečně, protože, jak už jsem psal, to moc velkej efekt nevidím. -
« vyjížďka
Pro všechny, kteří to tu nejen čtou, ale taky jezdí a nemají to do Prahy daleko: Zítra je ukončovací vyjížďka sezony pořádaná Jawa klubem (mimochodem na Jawách už Jawa klub nejezdí, smradu M2T se tedy není třeba obávat). Sraz mezi 9 a 10 na náměstí Barikád, podrobnosti na www.jawaklub.cz Počasí má bejt super!!!!! -
« Re: vstřikování x karburátory
Prof: No ona zadní brzda u motorky slouží spíš k přibržďování, když nechceš při jízdě po městě, aby tě spolujezdec kloval do hemy:-). „Takový lehký něco“ znamená, že máš problém zadní kolo zablokovat i když chceš? To by byla chyba. Bez dualu se brzdí oběma současně, dual to udělá za tebe. Měl jsem možnost se svézt na Blackbirdu, může se zdát, že když brzdíš přední brzdou a pak ještě šlápneš na zadní, nepozoruješ moc velkej rozdíl, protože zadní vlastně přibržďovala už před tím. Můj dojem z dualu byl velmi pozitivní, amatér (já) zastaví jako profesionál:-). -
« Re: vstřikování x karburátory
maxima: Dík, už jsem to tu říkal, že jsem spokojenej. Jen bych se chtěl informovat od někoho, kdo má taky ten Hondí brzdovej systěm Dual, jak mu brzdí zadní brzda. Mě se zdá, že jen symbolicky. Zvykl jsem si brzdit jen páčku a funguje to skvěle. Ale zadní brzda, to je jen takový lehký něco, co nelze nazvat bržděním.
-
« Re: vstřikování x karburátory
Prof: A jaký jsou ty tvoje další 4 stroje?
Jó, když bych mohl mít aspoň 3 kousky, tak mám skoro po starostech. Ale to by bylo moc snadný, výzva je vybrat jen tu jednu holku pro všechno. Nakonec je to spíš psychologickej problém než technickej, před 70 lety byl víceméně jeden druh motorky a jeden druh auta a bylo po problémech:-) Dneska místo motorek a aut kupujeme "fundura a cruisery a crossovery a ...". A ještě tomu říkáme pokrok:-)) -
« Re: vstřikování x karburátory
VFR je fakt dobrá, i když ten V-Tec není doopravdy V-Tec jako u aut. (Budu se muset mírnit, už jsem tu v poslední době pochválil 2 hondy, což je vzhledem k mý osobní averzi ke křídlu na nádrži divný:-)). Naproti tomu Savage je ozajstny hnoj i mezi choppery. Jawa 350 má pomalu lepší jízdní vlastnosti a podobnej výkon:-)