M O T O C Y K L Y
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
matuS 20.10.03 13:00
« Re: aky olej?
maxima> Doporučený interval podle Chilton manuálu je 3000 miles:-)
jo, tie intervaly poznam. 3000mil som na tom aute nepresiel co ho mam :-) (cca od 1999)
takze rocne vymeny.
uz som aj nasiel stranky, kde sa daju lacno zohnat vsetky tieto diely. na chrobaka nove sitko a vsetky sajrajty pod 10usd. [odkaz] postovne stoji viacej :-)
len musim presne zistit ktory mam rok vyroby, lebo papiere mam ine. zatial to vyzera tak ze je ti 1959-1962, lenze prave rocnik 60 je odlisny od 59, takze teraz musim najst papiere od auta a podla cisla karoserie alebo motora zistit, ktory rocnik to je. (mam stranku kde su zoznamy) len dufam ze tie cisla nemam prerazene...
inac nevies kde by som mohol v europe objednat tieto veci? mam aj jednu anglicku stranku [odkaz] lenze tam na rocnik 60 nemaju. si pamatam ked som to chcel objednat v predajni vw v blave, a chceli odomna okolo 2000sk a cakacia lehota vyse mesiaca.
teraz to sitko len precistim a znova ho pouzijem, ale na jar chcem dat nove sitko. -
"-- skrytý --" 20.10.03 12:25
« Re: Řízení
prof: Carver má max. náklon 45°, dálník 50°, takže takový rozdíl to není. Navíc ty dálníky, co dělá Peraves (www.peraves.ch nebo www.bohemiamobil.cz) a co máš na mysli, jsou dost na pytel, protože se v tom sedí ještě hůř než v hadráku, má to šílenej bordel na řídítkách kvůli řazení a podvozku atp., a má to rozvor 2880mm, takže manévrovací schopnosti téměř nulové. A nakonec je to neskutečný bastl. A ještě za to chtějí od 1,5mil. výš. Takže by to chtělo kompletně předělat a pak by to mohlo být použitelné - možná když budou nějaké finance do začátku, tak se do toho s pár kolegy pustím, ale to je spíš zatím jen taková vize. -
"-- skrytý --" 20.10.03 12:15
« Re: lietanie
prof: tím starým jsem myslel "už hodně ježděným" - a proč, to jste mi připoměli: protože právě ta syntetika rozpouští sajrajt, zatímco minerální váže na sebe a protože starší auta již mají v sobě toho bordelu hodně, tak by to stálo za to vyčistit, takže proto. Ale pokud to není auto na denní ježdění, tak bych tam ten minerální nechal - aspoň bude líp těsnit ;o) -
« Re: Řízení
Našrot: A proč tam chceš vlastně dávat volant? Mě se v dálnících zdají přirozenejší řidítka. I když popravdě se mi dálníky moc nelíbí, přijde mi to, že kombinují spíš nevýhody aut i motorek, než jejich výhody. A vypadají spíš jako kabina od větroně než stíhačka.
Jako docela zajímavej nápad v geometrii motorek mi přijde Gurney Alligator. Má to posez podobnej dálníku, ale nízko těžiště, je to jednoduchý, lehký a prej strašně zábavný. Dodáš tomu plexi z Blaníka a máš dálník jak vyšitej:-)
www.motorcyclecruiser.com/roadtests/Gurn… />
www.allamericanracers.com/alligator/alli… />
Matus: A což takhle paraglide nebo rogalo? K tomu nepotřebuješ žadnej smradlavej a hlučnej motor. -
« Re: lietanie
prof: Já bych taky jezdil na minerál, ale jezdím i v mínus dvaceti a je mi nemazanýho motoru v těch ránech líto, a tak jsem nasadil 10W40 polosyntetiku od Mobil1. A co si budeme povídat, navíc mě stojí litr 120,- Kč.
Co se týče lítání, doporučuju taky UL, je to opravdu takový lítání čistě pro radost, navíc letadla v tomhle segmentu už jsou dneska v lecčems srovnatelná s vyššími třídami. -
« Re: aky olej?
Do brouka nalej klidně minerál, jezdil jsem s ním léta na Super Mogul a normálně to fungovalo. Syntetika skutečně může rozpustit bordel v mototru usazenej a způsobit problémy, navíc vytváří tenčí mazací film, takže motor by byl hlučnější. Je ale důležitá pravidelná výměna, brouk totiž nemá filtr, jen sítko. Doporučený interval podle Chilton manuálu je 3000 miles:-) -
matuS 19.10.03 21:49
« Re: lietanie
prof, viem ze v 60tych rokoch nemali take oleje ako dnes, len ma tak napadlo, ci by ten polosynteticky nebol lepsi (rychlejsie mazanie po starte atd).
ale kupim ten klasicky, lebo mas pravdu a dalsia vec je ze ten chrobak sa nepouziva v narocnych podmienkach, je to vyslovene vikendove vozitko. teraz v zime s nim jazdit nebudem.
este podotazka: predstavme si ze mame polosynteticky a mineralny olej, a oba su 15w-40. je pre motor medzi nimi nejaky rozdiel? napr moze byt jeden z nich viac riedky?
ad lietanie: UL je tiez zaujimave, podobne ako vetron. konkretne o vetroni mi chalan hovoril ze je to parada. ale ako hovorim, este neviem co bude v buducnosti. najprv musim kupit motorku, uvidim ako sa z toho spamatam (financne a aj celkovo) a potom uvidim co bude dalej. je to zatial len taky sen... -
« Re: Řízení
našrot: Carver mě teda bere mnohem míň, než klasickej dálník. Má docela omezenej náklon a tudíž nikdy nemůže dálníku konkurovat v jízdních vlastnostech. Ani auto, ani motorka. Je to takovej dálník pro ty, co neumějí jezdit na kole. Právě proto je mi dálník mnohem sympatičtější. Kdesi jsem o něm četl pojednání s K100kovým motorem a takovýho něco bych teda fakt mohl. -
« Re: lietanie
matuS: nevím, kde to našrot vzal, že se do starých aut leje jen plná syntetika, ale kup si obyčejnej Madit 15W-40 a ten Brouk bude jezdit jak má. Ten motor je na takovej olej dělanej a považ jen, že v roce 60 ještě neměli o plný syntetice ani páru. Když tě tak láká lítání, tak si udělej papíry na UL. Od toho bych v každým případě začal. Připadá mi mnohem svobodnější a volnější smět přistávat a vzlétat i mimo oficiální plochy k tomu určený, navíz zkušenosti, který přitom získáš by se ti mohly moc hodit, pokud bys mířil výš. [odkaz] -
"-- skrytý --" 19.10.03 20:45
« Re: aky olej?
Do starých aut se většinou dává plná syntetika (proč, to moc nevim, jelikož nejsem motorář ;o) ). To číslo 10w, značí viskozitu v zimě a 50 (bez písmene) v létě. Platí, že čím nižší číslo u W a čím vyšší to druhé, tím lepší olej. Běžně v našich podmínkách stačí 15W-40 (ten je ale plně minerální). -
"-- skrytý --" 19.10.03 20:41
« Řízení
Mám takový dotaz na všechny motorkáře: představte si, že sedíte v dálníku (tedy v nějakém takovém "kokpitu stíhačky" na dvou kolech), ale před sebou máte místo řídítek volant, jehož osa ¨směřuje podobně jako v osobním autě. A ještě aby to nebylo málo, tak převod na přední kolo není 1, ale třeba 1,5 nebo 2,5 či tak nějak. Vadilo by vám v tom někomu jet jen kvůli této nezvyklosti? Při jízdě se to prostě naklání jako motorka, akorát se v tom jako na motorce nesedí, spíš jako v hodně nízkém sporťáku. Kdyžtak pro přiblížení koukněte na video na www.carver.nl (není to sice dálník, ale naklání se jako motorka taky a volant tam mají, ovšem nevím, s jakým převodem. -
matuS 19.10.03 17:57
« aky olej?
viem ze to sem nepatri, ale v tejto konferencii su sami vzdelani ludia, tak sa chcem spytat: potrebujem vymenit olej do vw chrobaka (neviem co tam je naliate teraz), r.v. cca 1960. pozeral som internet a tam doporucovali 10w-50. taky olej ale neviem najst, nasiel som 10w-40. je to rozdiel? co vlastne tie cisla znamenaju?
dalsia vec je, ze ci tam mozem dat polosynteticky olej. a ma to vyznam? o peniaze nejde, jedna sa o 3l oleja. som pozeral slovnaftacke oleje, napr madit super 2000, pol.syn a 10w-40, schvaleny pre VW.
alebo mate nejake ine doporucenie? dik
to je nebezpecnejsie ako lietanie :-) (tak mi to pripada, neopieram sa o ziadnu statistiku, len o pocit)
a mne motory nevadia :-)