M O T O C Y K L Y
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Řízení
našrot: Ještě ktomu hodně ježděnýmu motoru a plný syntetice: Nalitím syntetiky toho nemusíš zkazit buď vůbec nic, nebo ten motor můžeš taky "udělat" na tvrdo. Rozpouštění karbonových usazenin je sice žádoucí, ale občas se taky stalo, že se uvolnil docela dost velkej kousek docela silný vrstvy takovýho sajrajtu a co čert nechtěl, díky obtokovýmu čističi oleje si to namířil dál do mazacích kanálů. No a potom je pravděpodobnost dost velká, že se sice někam dostane ale dál už ne. No a když se něco někam nevejde, stane se z toho obyčejnej špunt. Když takovým špuntem, nebo stačí jen vzpříčenou karbonovou šupinkou, zneprůchodníš odbočku z hlavního mazacího kanálu k hlavním ložiskům klikovky, tak potom je to docela rychlá smrt (a to se kontrolka mazání rozsvítí, až když už je po všem). Takže bych s tou plnou syntetikou raději šetřil, pokud si nejsem 100% jistej, že ten motor na ni před tím celou dobu nejezdil. -
« Re: aky olej?
MatuS: Ty manuály mám ještě doma, je tam i seznam výrobních čísel, takže když mi napíšeš na mail (xjr1@seznam.cz) číslo kastle/motoru, můžu se ti mrknout jakej rok máš. Jinak já jsem věci na Brouka vždycky kupoval tady v Praze, je tu pár nadšenců, kteří uměli sehnat všechno a i lacino. A to sítko se měnit nemusí, stačí vyčistit, jen bacha na ty šroubky, co ho držej. Jsou dost malý, myslím M6, snadno se strhne závit na vaně. Jednou je moc utáhneš a při příští výměně můžeš počítat s problémy. Vím, o čem mluvím:-) -
« Re: lietanie
rb: Von zas ten motor při mínus dvaceti tak strašně "nemazanej" není. To jen kvůli těm, co by si po přečtení mysleli, že při -20 se tam dřou dva kusy železa o sebe úplně na sucho. Pro Brouka z roku 60 je minerál 15W40 dokonalej balzám a zcela dostačující. -
matuS 20.10.03 13:00
« Re: aky olej?
maxima> Doporučený interval podle Chilton manuálu je 3000 miles:-)
jo, tie intervaly poznam. 3000mil som na tom aute nepresiel co ho mam :-) (cca od 1999)
takze rocne vymeny.
uz som aj nasiel stranky, kde sa daju lacno zohnat vsetky tieto diely. na chrobaka nove sitko a vsetky sajrajty pod 10usd. [odkaz] postovne stoji viacej :-)
len musim presne zistit ktory mam rok vyroby, lebo papiere mam ine. zatial to vyzera tak ze je ti 1959-1962, lenze prave rocnik 60 je odlisny od 59, takze teraz musim najst papiere od auta a podla cisla karoserie alebo motora zistit, ktory rocnik to je. (mam stranku kde su zoznamy) len dufam ze tie cisla nemam prerazene...
inac nevies kde by som mohol v europe objednat tieto veci? mam aj jednu anglicku stranku [odkaz] lenze tam na rocnik 60 nemaju. si pamatam ked som to chcel objednat v predajni vw v blave, a chceli odomna okolo 2000sk a cakacia lehota vyse mesiaca.
teraz to sitko len precistim a znova ho pouzijem, ale na jar chcem dat nove sitko. -
"-- skrytý --" 20.10.03 12:25
« Re: Řízení
prof: Carver má max. náklon 45°, dálník 50°, takže takový rozdíl to není. Navíc ty dálníky, co dělá Peraves (www.peraves.ch nebo www.bohemiamobil.cz) a co máš na mysli, jsou dost na pytel, protože se v tom sedí ještě hůř než v hadráku, má to šílenej bordel na řídítkách kvůli řazení a podvozku atp., a má to rozvor 2880mm, takže manévrovací schopnosti téměř nulové. A nakonec je to neskutečný bastl. A ještě za to chtějí od 1,5mil. výš. Takže by to chtělo kompletně předělat a pak by to mohlo být použitelné - možná když budou nějaké finance do začátku, tak se do toho s pár kolegy pustím, ale to je spíš zatím jen taková vize. -
"-- skrytý --" 20.10.03 12:15
« Re: lietanie
prof: tím starým jsem myslel "už hodně ježděným" - a proč, to jste mi připoměli: protože právě ta syntetika rozpouští sajrajt, zatímco minerální váže na sebe a protože starší auta již mají v sobě toho bordelu hodně, tak by to stálo za to vyčistit, takže proto. Ale pokud to není auto na denní ježdění, tak bych tam ten minerální nechal - aspoň bude líp těsnit ;o) -
« Re: Řízení
Našrot: A proč tam chceš vlastně dávat volant? Mě se v dálnících zdají přirozenejší řidítka. I když popravdě se mi dálníky moc nelíbí, přijde mi to, že kombinují spíš nevýhody aut i motorek, než jejich výhody. A vypadají spíš jako kabina od větroně než stíhačka.
Jako docela zajímavej nápad v geometrii motorek mi přijde Gurney Alligator. Má to posez podobnej dálníku, ale nízko těžiště, je to jednoduchý, lehký a prej strašně zábavný. Dodáš tomu plexi z Blaníka a máš dálník jak vyšitej:-)
www.motorcyclecruiser.com/roadtests/Gurn… />
www.allamericanracers.com/alligator/alli… />
Matus: A což takhle paraglide nebo rogalo? K tomu nepotřebuješ žadnej smradlavej a hlučnej motor. -
« Re: lietanie
prof: Já bych taky jezdil na minerál, ale jezdím i v mínus dvaceti a je mi nemazanýho motoru v těch ránech líto, a tak jsem nasadil 10W40 polosyntetiku od Mobil1. A co si budeme povídat, navíc mě stojí litr 120,- Kč.
Co se týče lítání, doporučuju taky UL, je to opravdu takový lítání čistě pro radost, navíc letadla v tomhle segmentu už jsou dneska v lecčems srovnatelná s vyššími třídami. -
« Re: aky olej?
Do brouka nalej klidně minerál, jezdil jsem s ním léta na Super Mogul a normálně to fungovalo. Syntetika skutečně může rozpustit bordel v mototru usazenej a způsobit problémy, navíc vytváří tenčí mazací film, takže motor by byl hlučnější. Je ale důležitá pravidelná výměna, brouk totiž nemá filtr, jen sítko. Doporučený interval podle Chilton manuálu je 3000 miles:-)
na internete som to okontroloval na 2 strankach a obe mi vyhodili rocnik 1959.
lenze je v tom bordel, pretoze na oboch strankach pisu, ze od rocnika 1960 sa napr pouzivaju stlacacie otvarace dveri namiesto tahacich...no a ja mam stlacacie!
samozrejme, to moje auto moze byt dodatocne upgradnute - na to specialne upozornuju, pretoze vsetky rocniky maju lahko zamenitelne suciastky... no zatial mi je to jedno, ja zmeram ake ma sitko rozmery a podla toho sa budem vediet zariadit.
inac neviem ci som pisal, ja mam verziu ragtop - velikansku textilnu otvaraciu strechu.
dik za radu ohladom vymeny...idem to robit zajtra naobed :)