M O T O C Y K L Y
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« zpet k motorkam
Co rikate na helmu s integrovanym zpetnym zrcatkem
od firmy Reevu (www.reevu.com)? Na fotkach to neni moc patrny, ma to nahore na tememi zabudovanej takovej "periskop", co ukazuje situaci za vama, podobne jako v aute vnitrni zrcatko. Zajimava myslenka. -
« Re: Řízení
Nasrot: Pokud myslis, ze je ten dalnik k nicemu, tak proc se s tim chces patlat? Shrn v diplomce duvody proc tudy cesta nevede a zkus navrhnout neco originalniho, co podle Tebe smysl ma. Treba Velorex pro 21.stoleti nebo co ja vim...
Pokud to neudelas, tak podle toho cos popsal (deformacni zony, airbag, ESP, ABS...) ti vyjde nejakej nefunkcni samohyb, co vazi 800kg a stoji 800 tisic. Jeste stesti, ze to nikdo nepostavi a nebude v tom muset jet:-)) Promin ten sarkasmus, ale myslim to konstruktivne (kdysi jsem o studiu stejneho oboru jako Ty na strojarne uvazoval). -
"-- skrytý --" 25.10.03 17:37
« Re: Řízení
KON: ani tak nejde o jízdu vedle sebe, jako spíš o parkování - pořád to zabere poloviční místo co normální auto. Jinak pro to město to samozřejmě chce trochu jiné uspořádání než co dělá ten Peraves (ty prostě uvádím jako příklad, protože dneska jsou snad jediní, kdo typický dálník dělají). Ale dálník se sedlem jako na motorce už není dálník. Nakonec, osobně si stejně myslím, že je to vozítko k ničemu (pokud jako plus neberu malé odpory a tedy malou spotřebu a to, že může být užší a menší než auto pro 2), ale nesmím to říkat před konzultantem nahlas :o) - hlavně taky proto, protože to má motocyklové pneumatiky a nikdo nevyrábí zimní silniční motopneu ;o) Takže bych chtěl vidět nějakého borce, jak v tom jede s lyžema na střeše třeba jen do Pece lyžovat ;o) I když ono by stačilo samotné typické zaspání silničářů při náhlém nikým zcela neočekávaném prosincovém sněžení v Praze :o) Takže pokud bych to přeci jen možná někdy v budoucnu vyráběl (když už se tomu věnuji), tak asi opět jako nějaké takové módní vozítko. -
"-- skrytý --" 25.10.03 17:26
« Re: Řízení
matuS: všechny "otevřené" motorky se navrhují tak, aby jezdec v případě nehody motorku co nejdříve a nejlepším směrem opustil. Pokud se však jedná o dálník nebo nějak kapotovaný motocykl (třeba ta BMW C1), tak tam to samozřejmě nejde (leda nějaký katapult jako ve stíhačkách ;o) ), takže tam jsou třeba pásy a airbagy a deformační zóny. -
matuS 24.10.03 21:32
« Re: Mohli uzákonit jedinou větu:
prof> ved ale takto to aj funguje, nie?
problem je v tom, ze ludia sa podla toho jednoducho nespravaju. vacsina ludi potrebuje mat nad sebou tvrdu ruku, inac niesu schopni sa spravat bezpecne voci svojmu okoliu.
zo slovenska je jeden priklad so zimnymi gumami - tento zakon bohuzial presiel v zmenenej forme a zimne gumy povinne nebudu. povinne svietenie ale preslo a aj u vas, a musim povedat, ze je to rozhodne lepsie ako predtym (ked porovnam 2 roky dozadu). dokonca vela aut svietilo cez den aj ked to nebolo povinne (motorkari na to troska nadavaju)
v australii ludia nesvietili az dokial nebola uplna tma, a v ulickach s hustym stromoradim sa mi neraz stalo, ze som auto na hlavnej zbadal neskorej ako by som si zelal... takze tak. -
« ridicaky
No myslim, ze hodne "odbornej" je uz ten nazev "Podminky pro rizeni TEZKYCH motocyklu":-) Takze GSXR 1000, Hayabusa apod. by mely bejt v pohode, ne? Zas tak tezky nejsou. Zato vlastnici Uralu a Dnepru dostanou papiry nejspis az v duchodu.
Je dost pravdepodovny, ze nikdo z tech, co ty zakony bastli nikdy na motorce nejel.
A treba si chteli splhnout u EU a tak opsali nejvetsi pitomosti ze zakonu vsech clenskejch zemi. Obavam se, ze buzerace neni zdaleka konec a spis se bude jeste zhorsovat. Kdyz si volime takovy voly a nejsme je schopni uhlidat ani v Praze, co asi budou delat v Bruselu?
Proc si konecne nevezmeme priklad ze zemi, kde veci fungujou, s ridicakama se zadny strachy nedelaji a pritom se tam jezdi mnohem lip a bezpecnejc nez tady? V Evrope to nejspis nebude... (ciste muj osobni nazor, hodne lidi to vidi opacne).
Mimochodem ridicak na motorku jeste nemam. Jak dlouho jeho ziskani vlastne trva? Dva tejdny nebo vic? A je to vubec k necemu, nebo je to akorat ztrata casu a penez jako u aut. -
« Re: Řízení
No to je kravina s těma řidičákama. Jestli by neměli taky odstupňovat řidičáky na auta. Osobně bych navrhoval: od 18 do 21 let řízení pouze za dohledu rodičů, od 21 do 30 oprávnění řídit auto pouze do 1.5l, od 30 do 45 do 2.0l, od 45 do 60 bez omezení, od 60 výš zase jen do 1.5l, starší lidé mají totiž pomalejší reflexy. To by mohlo projít v našem zas... parlamentu projít, co říkáte? Jo a samozřejmě jsem zapomněl na zavedení luxusní daně na motorky s objemem motoru nad 350ccm a na auta nad 1l... Sorry, že jsem se tak rozkecal, ale v týhle zemi fakt už není nic normálního.... -
matuS 24.10.03 14:33
« Re: ocino
mne sa ta breva paci preto, lebo ma suchu hmotnost 180kg. vykon akurat, tocak tiez OK a krasny zvuk dvojvalca. je to imho ideal pre zaciatocnika. a navyse fakt stylova motorka!
s tou 1150tkou som si taky isty neni, najme ta hmotnost tam zohra velku rolu - a cena samozrejme tiez.
z japoncov sa ocinovi paci intros...co ty na to? je to vhodne na zaciatok? -
« Re: Řízení
KON. S tím souhlasím. Jinak se podívej, co mi přišlo mailem: MINISTERSTVO ZPŘÍSNÍ PODMÍNKY PRO ŘÍZENÍ TĚŽKÝCH MOTOCYKLŮ
Podmínky pro řízení těžkých motocyklů se po vstupu České republiky do Evropské unie zpřísní. Teď lze získat řidičský průkaz na motocykl s výkonem nad 25 kilowatt nebo s výkonem nad 0,16 kilowatt na kilogram hmotnosti v 21 letech. V budoucnosti ale bude jednadvacetiletý uchazeč o řidičský průkaz na silný motocykl potřebovat aspoň tříletou praxi v řízení lehčích motorek. Jinak bude moci na těžký stroj usednout až ve 24 letech. Opatření by mělo zvýšit bezpečnost na silnicích a snížit počet obětí nehod právě silných motocyklů. /www.ihned.cz/ Další dementní nápad soudruhů, co vedou tuto zemi do záhuby dávám do jiný rubrky o naštvanejch řidičích. Já se z těch dementů poseru! (sorry - neomlouvám se těm dementům, ale účastníkům této jinak kultivované diskuze za použití silného výrazu !!!) Voni jsou asi díky chlastu a tomu pocitu nadřazenosti zcela mimo reál. Maj totálně vyvinutou schopnost hledat příčiny nežádoucích jevů tam, kde nejsou a podle toho taky vypadají jejich návrhy jejich řešení.
-
« Re: Řízení
Prof: No jo, já beru Cobru jako Američana. Sice to mělo původně něco společnýho s Anglií, ale to je historie, taktéž nepočítám evorpský bastly s motorem z BMW apod.
Když jsi narazil na Mustanga. Není populární jenom kvůli povedenému jménu. Prostě to bylo to správný auto ve správnej čas (přišlo v době, kdy dorůstali "babyboomers" silný poválečný ročníky). Taky mi dlouho vrtala jejich popularita hlavou, kromě fastbacku ala Bullit se mi moc nelíbily. A každá další generace byla jen horší a horší. I ve všech srovnávacích testech byl Mustang snad vždy poražen lepším a hezčím Camarem. Přesto se Mustangů v posledních letech prodávalo myslím 4x víc než Camar a Firebirdů. Mustang je prostě fenomén těžící hlavně z nostalgie. Jeho další nezanedbatelná výhoda v USA je jeho praktičnost na denní ježdění - vzpřímená poloha za volantem, líp se do toho leze a líp se v tom žere a pije kafe než v Camaru:-)
Sorry, že kecám mimo téma rubriky. -
« Re: Řízení
KON: To jsou pěkný kousky, ale jestli jsi měl někdy tu čest s Velorexovou keckou, tak na tříkolku, která navíc jezdí pozadu, s klidem a rád zapomeneš. Jako recese, dobrý, ale na to byl spíš opravdu lepší Velorex. Cobra má především podivnej původ. Je to vlastně angličan, svařenej z trubek s ami motorem V8. Takovej malinko prasopejsek :-) Vždycky mě napadá otázka "No a co má bejt?" Takovej podobnejch vehiklů, bylo splácanejch kupa, akorát Cobra se zalíbila a vyhrávala závody. -
« Re: ocino
Matus: Jasně, že r850 nemá smysl kupovat. 1150 je ta samá motorka, navíc za skoro stejný peníze. A bude se i líp prodávat jako jetá. Guzzina je fakt srdcovka. I když Breva 750 je spíš pro ženský, je to takovej angličák motorky. Brala by mě Le Mans Rosso Corse. Nicméně je potřeba se připravit na častější návštěvy servisu, takže musíš bejt opravdický nadšenec, abys byl připravenej Guzzi ledacos odpustit. Už jsem to tu psal mockrát, když jde o spolehlivost, jedině japonec. Ani ten bavorák není žádnej zázrak techniky...