M O T O C Y K L Y
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: taliani
Meda: Ale jo, kejva jako veterán je v pohodě. Mít doma pro potěchu oka a občas se kousek svézt je ale něco jinýho než jezdit:-) Právě ta 477 byla moje první, takže na ní vzpomínám s jistou dávkou nostalgie, tenkrát to pro mě byl taky nejlepší stroj na světě. Na Jawě se možná naučíš, že nemůžeš jet všude na plny plyn, ale taky to, že dvoutakt tě pořád postrkuje dopředu i když zaklapneš plyn (hlavně jednoválec 250), že můžeš brzdit absolutně necitlivě, protože brzdy jsou prostě otřesný (vyjímkou není ani kotoučovka typu 639), že se motorka v zatáčkách vlní jak had (to není správný i když některý japonci to dělají taky), že se to dá do zatáčky naklopit jen trochu, protože origo pneu byly naprosto neuvěřitelný, že když chceš zařadit, musíš málem sundat nohu ze stupačky, že spojka při prvním raním rozjezdu škubne tak, že tě málem shodí (638, 639), dokonce i na hlavní stojan se staví jinak, než normální motorky (nemá tu páku, na kterou se postavíš) a tak…:-) -
« Re: taliani
maxima > myslim, ze na Jawe se zadne jine zlozvyky nez na jine motorce nenaucis. A jako prechod mezi 11kW a "velkou motorkou" je to podle me idealni. Naucis se na ni to, ze nemuzes vsude jet na plny plyn, ze kdyz to v zatacce naklopis, da se projet mnohem rychleji a plynuleji, naucis se "cist stopu" atd. Dost zalezi na stavu, v jakem je. Ja mel 350/632 a nebylo to spatne svezeni. Po CZ125B, J50/20,21, CZ175/477, J350/363 to proste byl postupny vyvoj. Nejlepsi z te plejady ceskych dvoutaktu (bylo jich mnohem vic - ten vypis jsou jenom "papirove" stroje) byla ale CZ175/477. Pak prisly, stejne jako u Tebe, japoncici ;-). Ale stejne mam doma jeste dve jawky "v ulozenkach" a jednu kejvu v provozu. Sem-tam me to drapne a misto na Introsi vyrazim na 350 kyvacce :-). -
« Re: taliani
Prof: 30tis km na fichtlu?!? No to je absolutní bomba, máš můj obdiv. Jak dlouho se najíždí taková štreka? Jinak když se na motorce jezdí, občas se z ní spadne, tak to prostě chodí. A vzhledem k tomu, že dnešní 125 jezdí 170km/h, nevidím podstatnej rozdíl mezi pádem z CBR a třeba NSR. Zkrátka trvám na tom, že záleží na řidiči, ne na motorce. Aspoň jsme se shodli na těch Jawách, kejvačku a 638 jsem taky chvíli jezdil, ale pak přišla revoluce a s ní i nový (starý) stroje z dálnýho východu. Four byl o 10 let starší než 638, ale normálně fungoval:-))) -
« Re: taliani
maxima: Já jsem teda začínal na Jawě 21 a ujel jsem na ni určitě přes 30 tis. km (pak se mi překroutil náhon k tacháku) Pak to pokračovalo dál, výhradně ale sbastlenýma, ale 4dobýma strojema, neboť 2 takt jsem nepovažoval nikdy za vhodnou pohonnou jednotku do motorky. Zhruba 3 roky jsem pak pojížděl na služemní panelce a později na J 638. Nikdy jsem nepochopil, jak se na těchto 2 strojích má vlastně sedět. V každým případě bych pro začátek doporučil každýmu bez rozdílu, aby začínal na něčem, co opravdu nakonec zvládne, v dnešní době tedy kubaturou 125. Každej to totiž minimálně jednou neodhadne a udělá si výlet mimo. Má štěstí, když to není do protisměru. Já jsem skončil v příkopě. Kdybych byl tehdy nesvištěl na pincku, tak bych ten příkop přelít. Dál byl už ale les. Znám ovšem frajery, který to měli taky v hlavě srovnaný a samozřejmě to taky neodhadli. Smůla byla, že začínali na CBR. Dneska pajdají s berlema. Na začátku jde ale i třeba o to, jak dát motorku na stojan. To bych taky zkusil ze všeho nejdřív a jsem si jistej, že motorku svých snů bych na něj dostal až po určitým čase. -
« Re: taliani
Kon: Moje úplně první motorka byla ČZ175, r.v. 1969 a první velká byla Honda CB750 four,r.v. 1978. A kdybych si měl vybrat, mnohem radši bych začínal na GS:-)). Ne, vážně je lepší začít na něčem menším. Pořadí kritérií bych viděl: 1. Výška sedla a jezdecká pozice (pro chlapa střední postavy někde kolem 80cm), 2. Váha (čím míń tím líp), 3. Průběh výkonu a krouťáku (ne maximální hodnoty, ty skoro nic neříkají). Výška sedla je jasná, o váze jsem psal v minulym příspěvku. No a motor je pro začátečníka středních let někdy lepší trochu větší s pohodovou charakteristikou než třeba nabušený šestikilo. Se mi zdá, že nebude velkej rozdíl v ovladatelnosti CB Sevenfifty a R1150 (850)R, takže proč se do něčeho nutit. A správně říkáš, že „svůj“ ideální motocykl si musí každej najít sám a není to otázka listování katalogem. A jestli se někdo chce opravdu naučit jezdit, nechť si koupí nabroušenou dvoutaktní 125. Na tom se teprve naučíš zatáčet, brzdit, zbytečně neubírat. Prostě jet plynule. Ale to není pro strarší pány, kteří se chtějí tři hezký neděle v roce jen tak svézt. Úplně největší kravina, bohužel často publikovaná v našich motočasopisech je: kupte si Jawu 350 na naučení. Na týhle motorce se dá naučit jen celá řádka zlozvyků. A když se zamyslím, na který mašině (z těch co jsem měl) bych chtěl začínat já, byla by to CB Sevenfifty. Z novějších strojů pak Yamaha Fazer 600. Ale stejně trvám na tom, že jestli má někdo v hlavě jasno, nemusí se bát větších obsahů. -
« Re: taliani
Maxima: Jenže, o co je lepší se trápit na stroji "svých snů"... Máš určitě pravdu v tom, že má člověk začínat na něčem co se mu líbí, ale nevím proč by měl začínat na něčem velkém jenom kvůli tomu, že mu není 15. Zvládnout základní techniku na menším stroji je prostě mnohem snažší, na tom se shodují všichni odborníci. (A komu je vlastně půllitr, sedmpade na začátek malej?).
Pokud jde někomu jen o předvádění a ne o ježdění, tak prosím. Jenže tyhle lidi se často vysypou v první zatáčce, nebo se na motorky vykašlou, když zjistí, že to není taková sranda, jak to vypadá.
Jasně, je to čistě individuální, někdo se učí líp, někdo hůř. Ale statisticky vzato není pro většinu lidí dobrej nápad začínat na stroji svých snů. A ani moc nevěřím, že se někomu podaří si vybrat ideální stroj hned napoprvé, bez jakékoli zkušenosti.
Tvoje názory zkušeného motorkáře naprosto chápu, ale ani Ty jsi jistě nezačínal na R1150GS. A kdybys mohl vrátit čas, chtěl bys? -
« Re: taliani
Kon: Tvoje teorie je samozřejmě správná. Platí hlavně pro mladý kluky, co chtějí opravdu jezdit a naučit se jezdit. Starší pánové, co kupujou motorky, jednak už mají rozum a taky se nepředpokládá, že by nějak cílevědomě pilovali jezdeckou techniku, když najedou 2-3000km za rok a hlavně se chtějí s motorkou ukázat (proto jsou mezi nima tak populární cruisery a choppery). Takže nevím, proč by se měli sezónu trápit na něčem, co se jim nelíbí. Pokud se vyvarujou extrémů, který vyžadujou od jezdce jistý umění (supersporty, ostrý endura...), měli by poslechnout hlas svýho srdce:-) a nebát se velkejch strojů, který jsou stavěný vyloženě na pohodlný ovládání a maj motory naladěný na "klidnou sílu". Třeba zrovna GSX1400 je totálně pohodovej stroj, rozhodně nevyvede nic, co by se nedalo očekávat. A hmotnost uvedená v papírech by taky měla bejt braná jen orientačně. Moje báwo má 250kg a řídí se relativně snadno, manipulace na místě vyžaduje trochu grifu. Ne kvůli váze, ale kvůli vejšce sedla. Naproti tomu třeba Yamaha GTS má asi 230kg, ale chová se, jako kdyby měla 300kg, a to nejen na místě, ale i za jízdy. Takže znovu, rada pro všechny: kupte si to, co se vám líbí, jinak nebudete spokojeni. A hlavně jezděte:-), jestli bude zítra počasí jako dnes, z motorky neslezu... -
« Re: taliani
Jasně, zapomněl jsem, že to bude "firemní" vozidlo. Ok, já bych se ani tak nebál, že je bavorák na začátečníka moc silnej, ale spíš tý váhy. Přece jen se učí líp na něčem lehčím, jak radí profíci. A mají pravdu, dost začátečníků co neposlechnou a začínají hned na nějakém těžkém a/nebo výkonném stroji se buď hned vyseká a nebo mají z motorky takovej respekt, že buď se dvěma koly brzo skončí nebo u ježdění sice zůstanou, ale nikdy se pořádně jezdit nenaučí. Dost příkladů ze života je např. na www.beginnerbikes.com .
Co se týče ojetin, já koupil ojetou GS500 ve výborném stavu, najel na ní za sezónu bez sebemenšího problému 14000km a pak ji prodal za skoro totéž, za co jsem koupil. A upřímně řečeno, klidně by mi ten půllitřík ještě sezónu, dvě bohatě stačil. -
« Re: taliani
Matus: Když se tvůj tatík chce naučit jezdit a nemá motorku hlavně na frajeření, tak si klidně na sezónu, dvě může pořídit třeba nějaký lehce ojetý pětikilo, ne? Třeba CB500, max. CB750. Na naučení je to ideální a po sezóně, dvou to prodá s minimální ztrátou a koupí motorku svých snů. Je to sice individuální, ale začínat třeba na GSX1400 asi není dobrej nápad. -
« Re: taliani
Meda: Podle mejch informací jsou Californie opravdu lepší než Nevady. Loni na Elefanttreffen jsem potkal týpka z Francie, mohlo mu bejt tak 50-60let, říkal si Capitan Guzzman, na Californii přijel až z Francie (v -10 stupních) a byl spokojenej s motorkou, o kterou bych ani nezavadil pohledem. Dokonce ráno (v noci bylo -20) i nastartoval. No, a já jsem si taky koupil BMW i když nemám žádný falešný iluze o technický úrovni a kvalitě, jen se mi prostě líbil a byl za peníze, který jsem mohl postrádat. A Breva 1000? To by mohlo bejt zajímavý, i když z guzzin mý srdce patří V11 Le Mans Rosso Corse. To je nádhera... -
« Re: taliani
MatuS: Motorka se musí tátovi především líbit, je to přece hračka ne? A kdo by si kupoval ošklivý hračky? U auta je to jiný, to je dopravní prostředek... Takže jestli se líbí BMW, tak ať si ho koupí. Vysypat v první zatáčce se může i na Jawě, to není v motorce, ale v hlavě a v rukách řidiče. A předpokládám, že když je někomu kolem 50, má už dostatek rozumu, aby zvládnul průměrně silnou motorku. BMW není žádná raketa... -
« Re: taliani
Prof: Stoprocentní souhlas, právě proto jsem zmiňoval stroje pohodový podle mýho názoru i hezký a jezditelný. Už taky nejsem úplně nejmladší:-). A jezdit 120 na R6 je nesmysl, to ta motorka ani neumí, zato vyhlídková jízda na XJR1300 rychlosí kolem těch 120 je prostě paráda. No a když ti bouchnou saze, stačí otočit plynem, ani podřazovat se moc nemusí. Ideální tatíkovskej stroj...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!