M O T O C Y K L Y
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
matuS 02.06.03 05:26
« Re: motorky
imaxim, s leasingom je to v pohode. teda pokial sa pytas na novu masinu. to som zistoval, a je to velmi prijatelne.
co je neprijatelne (aspon tuto na slovensku) je to poistenie. mne poistenie i ked v leasingu zatial stale vychadza na 50tisic (pisal som asi to 4 leasingoviek, motorka v hodnote 400.000sk) a to je strasne moc. neoplati sa to. nastastie leasingovky ta uz do toho nenutia, t.j. mozes zobrat leasing bez poistky.
co sa tyka kupy masiny, ak rozmyslas medzi fazerom 600 a 1000, banditom 600 a 1200 alebo hornetom 600 a 900, tak ber to vacsie.
porovnaj si napriklad fazera 600 a 1000 a v hmotnosti bude rozdiel mozno 30kg. 30kg je rozdiel ktory pocitis ako zaciatocnik ked ides v meste medzi autami, ale ak chces jazdit vikendovo, t.j. len von z mesta do prirody, tak tych 30kg nezbadas. navyse, 1000 je omnoho kludnejsia ako 600vka, kvoli priebehu a vyske krutiacemu momentu. preto ja idem rovno na velkeho fazera, nevidim zmysel (okrem financii) ist do 600vky.
na druhu stranu, ak si naozaj uplny zaciatocnik, mal by si zvolit nieco mensie, kludnejsie a slabsie, tak ako ti radia chalani. (dvojvalcove 500vky su dobre zaciatocnicke motorky, alebo napr honda vtr250 - to je pekny nahac)
staci ti to kupit na jeden rok, aby si dostal zakladne navyky, aby si zistil, ze premavku treba sledovat troska inac ako v aute atd, rozoznavat nebezpecnestva, a vobec ci ta motorkarenie chyti (na 90% ano :-) ) a potom nemusis mat obavu sadnut na velku masinu. -
« Re: motorky
Kon, Imaxim: Ta výbava je fakt důležitá a je dobře že jsi to tu zmínil. Taky nechápu lidi, co si koupí motorku za statisíce a k tomu nejshitovější helmu za 2000,- se slovy: na to moje ježdění to stačí... Na oblečení se fakt šetřit nevyplatí, z motorky jsem padal ještě v dobách kdy tady nic takovýho ke koupi nebylo a je to vážně rozdíl:-). Na okruzích v Brně i v Mostě je volný ježdění pravidelně, ale nevím že by se pořádala "okruhová škola", v Německu je to ale běžná věc. A ještě k výběru stroje: je zbytečný kupovat něco úplně salbýho, a koupit XJR by nebyla taková chyba jako koupit choppera. Zejtra jedůůůůůůůůů jezdit do Brd:-))))) -
« Re: motorky
Imaxim: Myslim tim hlavne slusny obleceni, rukavice, helmu, boty, coz taky stoji nejaky penize. Neni to asi tvuj pripad, ale je dost lidi, co si poridi motorku za statisice a pak jezdi v tricku, teniskach a s helmou za 500Kc. Mozna to nekomu pripada "cool", ale spis je to poradna pitomost. Nedavno jsem dokonce videl jednoho "drsnyho" harleyare naboso! Nerikam, ze musis mit to nejdrazsi, ani ze musis bejt obrnenej jak pravekej rytir, ale zvlast kdyz zacinas je asi dobre bezpecnost nepodcenovat.
Nechci nijak strasit, ale podle statistik je riziko zabiti na motorce vic jak 20x vetsi nez v aute.
Konkretni informace o skole jizdy na motorce nemam, ale urcite neco takovyho bude existovat (Brno, Most?), zkuseni motorkari me jiste doplni. Sam urcite nejakej kurs jizdy na motorce vedenej profesionaly chci absolvovat, ani ne tak kvuli tomu, ze bych chtel jezdit rychlejc, ale hlavne bezpecne. Zatim se ucim sam a to rozhodne neni idealni, stejne tak jako poslouchat rady nekterejch "zkusenejch" motorkaru, co radi zacinat minimalne na Hayabuse.
Motorka nedela motorkare, jsou tuny lidi co maji motorky se 150 konma a uroven zkusenosti tak mozna na Jawu 50.
Hodne stesti a jdi do toho! Motorka je zabava i kdyz jedes pomalu:-) -
« Re: motorky
Díky za názory. Naprosto se shodují s mými známými motorkáři, já jenom doufal, že někdo bude mít pochopení-)). Přeci jenom, ale případně půjdu do čtyřválce 600 ccm, takže Fazer či Hornet. Koukal jsem i po bazarových nabídkách, docela často to v komisi prodává i nějaká společnost, takže i DPH je v pohodě. Navíc jak píše KON nemusí mě mrzet, když mi spadne (u kapotáže by to asi průser byl). Taková praktická otázka ještě: Je leasing u ojetých motorek také tak drahý a nevýhodný jak u aut? -
« Re: motorky
imaxim: Tak to jsme na tom skoro stejne:-)) Prave jezdim na motorce dva mesice a pred tim jsem na tom v zivote nesedel. Taky uz mi bylo osmnact...
Souhlasim s Medou a Maximou, je lepsi zacinat na necem mensim.
Precetl jsem stohy nazoru od odborniku na to, jaka motorka je pro zacatecnika nejlepsi (dokonce celou jednu knizku). A suma sumarum to nehorsi, co muzes udelat je koupit neco jako XJR 1300:
A) bud se zabijes nebo zmrzacis v prvnich par tydnech,
B) tak te to vystrasi, ze motorku brzo prodas a na motorky zanevres,
C) pokud nahodou nebude platit A nebo B, tak u motorek sice zustanes, ale dost pravdepodobne se NIKDY nenaucis poradne jezdit a budes k smichu i jezdcum na Jawach 350:-((
Vseobecne se doporucuje zacinat na necem mensim a lehcim, zhruba tak 250-600 (u cruiseru to muze byt i vice). Ovsem v zadnym pripade sportovni "sestikila" typu GSX-R apod. Zda se ze te tahnou klasicky motorky (pro zacatecnika idealni), takze dobra volba je neco jako Honda CB500, Kawasaki GPZ500, BMW650. Pokud chces neco na dyl a umis se ovladat, tak asi ten Fazer 600, SV 650 jsou
super stroje, a klidne na nich muzes jezdit celej zivot bez potreby "upgradu". Spis investuj do poradny vybavy a nejaky okruhovy skoly. Ojetina je asi pro zacatek vyhodnejsi, nebude te tak mrzet, kdyz s tim obcas prastis. A pokud se rozhodnes, ze te to nebavi, nebo ze bys radsi jinej typ motorky (treba cruisery, endura), tak na tom netratis ani financne.
Pokud ti nevadi anglictina, dobrej web pro zacatecniky je www.beginnerbikes.com (tam najdes odpovedi na vsechny otazky).
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Jinak vetsi neznamena automaticky lepsi, zvlast ne pro zacatecnika. Zrovna jsem cetl srovnavaci test SV650 vs. SV1000 a 650ka jasne vyhrala (a to nepocitam, ze je o tretinu levnejsi). A to prosim hlasovali novinari, pro ktery skoro vzdy plati rychlejsi=lepsi. Hlavni duvod je, ze litrova motorka nad tebou bude mit vzdycky navrch. Nedelej si iluze, ze budes za rok, dva novej Eddie Lawson...