M O T O C Y K L Y
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« enduro
Kon: XT je především motorka za dobrou cenu, takže nelze čekat zázraky. Výška sedla je OK, máš výbornej přehled při kličkování mezi autama (vlastně by to mohlo být ještě o fous vyšší). Takže klady: jednoduchej skoro nezničitelnej stroj, žádný plasty takže při pádu se nemá co rozlámat, vypadá jako opravdický enduro, slušná ovladatelnost na silnici i v terénu, opravdu dobrá cena, levný ND. Zápory: motor je škrcenej kvůli emisím a hluku (dá se to vyřešit, ale stojí to cca 8000 kč), měkká přední vidlice (hustší olej to spraví), nad 140km/h se stává na silnici trochu nestabilní (stejně to o moc rychleji nejede). Shrnuto a podtrženo: na krátký projížďky po malých silničkách a polních cestách, ježdění po městě je super (dokonce i na výlet v lednu na sněhu do Německa:-)), na delší cestování nic moc. K ostatním typům: Pegaso je sráč, opravdu. KLR650 nevím, pro DR650 platí podobné jako pro XT, už je to taky veterán. Transalp je moc milá motorka, pokud se budeš držet víc na silnici. Do terénu i na ty polňačky je trochu těžká a má moc plastů který se vždycky rozlámou. O to je ale pohodlnější na silnici. Doporučuju podívat se na BMW F650, nikdy se mi to nelíbilo, asi tak měsíc zpátky jsem to měl na víkend, a dost mě to překvapilo svými vlastnostmi. Jen řazení je dlouhý jak na Jawě:-) a sedlo trochu nízko. Špatnej není ani Dominator a příští rok bude nová Yamaha 660. -
« Re: yoshimura
Maxima: Jak se ti osvedcilo XTcko na silnici? Co vyska sedla nad zemi, bez problemu? Casem chci urcite nejaky polo-enduro, ciste silnicni motorka mi uplne nevyhovuje, na polnich cestach je to dost neprijemny.
Pokud mate nekdo zkusenosti s Aprilii Pegaso, Kawasaki KLR650, Suzuki DR650, Honda Transalp atd., zajimaly by me vase postrehy.
PS: Proc nedela Suzuki V-Strom ve verzi 650... -
« Re: yoshimura
Matus: Jde o to, ze motorka zataci tim, ze ji naklonis. A naklonit ji muzes ruznymi zpusoby - riditkama, prenosem teziste, silove kolenama apod.
At pouzujes jakykoli zpusob, vedome ci nevedome, vzdy je v pocatecni fazi zatacky predni kolo natoceny v opacnym smeru, tj. ven ze zatacky (konecne chapu jak funguje plocha draha:-)).
Ovsem nejefektivnejsi a nejlepsi je jednoznacne iniciovat naklon pres riditka (u tezkejch motorek to ani jinak nejde). Pokud chces zatocit doprava, zatlac na pravou rukojet (doleva na levou samozrejme),
cim vic a rychleji chces motorku sklopit, tim vetsi silou. Az je motorka ve spravnem naklonu, tak samozrejme trochu povolis. Pokud v prubehu zatacky zjistis, ze se "utahuje" a potrebujes motorku jeste vic sklopit, opet zatlac na vnitrni rukojet.
Vetsina zkusenejch motorkaru tohle ma nejspis zazity a moc nad tim neuvazuje, ale zdaleka ne vsichni!
Ten "protipohyb" jak jsi popsal, trosku doprava a pak doleva, je malicko neco jinyho. Zatocis tak taky, ale zbytecne ztratis skoro vterinu, nez motorka lehne. Nejlepsi to je cvicit na rovine, jed tak zhruba 50-60 km/h a lehce zatlac na pravou (nebo levou) rukojet a sleduj, co motorka dela (pravej opak toho co by clovek teoreticky ocekaval).
Divat se ven ze zatacky je samozrejme taky dulezity, protoze "motorka jede tam, kam se divas".
Doporucit muzu knihu David L. Hough - Proficient Motorcycling : The Ultimate Guide to Riding Well (protoze jsi jak chapu v Australii, nebude pro tebe problem ji sehnat). Jsou i jiny knizky, ale tahle je zamerena hlavne bezpecny jezdeni v beznym provozu. Jeji precteni ti muze zachranit zivot...
PS: Chces presednout ze skutru na velkyho Fazera? -
« Re: yoshimura
MatuS: Nechce se mi věřit, že by youshimura neměla v nabídce výfuk na Fazera. Zkusím něco bližšího zjistit i o Arrow. Jinak taky nemám rád výrobky samo domo, ale s Viperem máme dobrý zkušenosti, má hezký zvuk a je kvalitně udělanej. Jinak bych ho nedoporučoval. BTW pamatuju když začínali (96 tuším) a to kopírovali zrovna Yoshimuru. -
« Re: Troska teorie
Kon: Kontra řidítky je dobrý nacvičit a uplatní se to hlavně při rychlym vyhejbání (čím rychleji jedeš rovně, tím hůř se motorka nechá vychýlit z kolmé polohy k silnici pouhým náklonem), nebo v rychlém sledu zatáček kde je potřeba rychle překlápět motorku z jedný strany na druhou. Jinak ale prostě přifrčím k zatáčce, podívám se do výjezdu (důležité), a pak to tam prdnu a možná to dobře dopadne:-)) -
matuS 05.06.03 05:23
« Re: Troska teorie
KON, pokial mozem hovorit za skutristov :-) tak ja nad tym nejako nerozmyslam, ale v zasade sa drzim toho, ze pozeram daleko dopredu pred seba a teda vidim ako tou zatackou chcem prejst, urobim si taku virtualnu stopu, vidim kde je vrchol zatacky a ono to potom nejako samo uz utahuje k tomu vrcholu a potom zasa uvolnuje za vrcholom.
ale tiez som cital o tom, ze je lepsie robit protipohyb, skusal som to a funguje to, skuter omnoho lahsie lahne to zatacky. robim to tak ze ak chcem ist dolava, tak zatocim troska doprava a potom dolava to uz ide krasne.
inac, musim este povedat, ked skusam ist na koleno (nesmejte sa :-) ) cize trosku sa zosuchnem zo sedla na stehno, tak sa mi obcas stalo, ze mi motorka zatocila skorej ako som chcel a presiel som zatacku viacej vnutrom. musim si to lepsie nacvicit. inak na tom mojom skutri zatial nemam sancu sa dotknut kolenom zeme. neviem ci sa to vobec da, lebo sedadlo je vysoko a ked sa skusam naklanat viacej, tak mam obavu ze chytim stojanom o zem (preload mam na maxime, ked som si minule musel zobrat iny skuter, ktory ma preload maly, tak som stojanom pravidelne suchal o zem v tiahlych zatackach. ak to robi iskry, tak vodici musia mat zabavu :-) )
inak gumy mam zjazdene asi 0.5cm od kraja, cize na naklon tam este stale troska miesta je.
skus ale viacej napisat o tej technike, nech to vyskusam poriadne. -
matuS 05.06.03 05:12
« Re: motorky
sorry, ze to bolo 2x.
maxima, teraz pozeram tie tabulky, tak uz tomu zacinam chapat. na fazera maju v ponuke len jeden druh kocovky a jeden druh celeho systemu (to nechcem)
pri 5000ot ma original 88dB a s arrow to ma 99dB - to je sakra rozdiel! :-)
a ked si pozriem krivky, tak to vyzera ze len s koncovkou arrow ma vykon krajsi priebeh v dolnom spektre otacok ako s originalom!
btw s tou hmotnostou mas pravdu: orig vazi 5.1kg a arrow 1.9kg...
len sa mi nepaci ze ma trojuholnikovy tvar.
[odkaz]
-
matuS 05.06.03 05:03
« Re: motorky
maxima> s tym plexi - uvidime, ja som maly clovek(170cm), takze mozno bude stacit :-)
co sa tyka toho ladaku: uprimne, nemam moc doveru kupit slovensky ladak. neviem preco, nehovorim, ze to co robia slovaci/cesi je zle, ale proste skor budem mat doveru k yoshimure, ktora robi aj GP vyfuky ako niekomu kto to robi doma "na kolene". alebo su tie ich koncovky nejako medzinarodne otestovane?
akrapovic moc nechcem, lebo som cital, ze zvuk maju velmi dietny (ale inak su to zevraj asi najlepsie vyfuky)
ale ten arrov ma zaujal s tou vyberatelnou vlozkou - vies o tom nieco viacej? kukam ich stranku, je tam nejaky vyber ale moc sa v tom neviem vyznat :)
Ale do Norska v lete beru svyho Diverzna...