M O T O C Y K L Y
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
matuS 19.10.03 21:49
« Re: lietanie
prof, viem ze v 60tych rokoch nemali take oleje ako dnes, len ma tak napadlo, ci by ten polosynteticky nebol lepsi (rychlejsie mazanie po starte atd).
ale kupim ten klasicky, lebo mas pravdu a dalsia vec je ze ten chrobak sa nepouziva v narocnych podmienkach, je to vyslovene vikendove vozitko. teraz v zime s nim jazdit nebudem.
este podotazka: predstavme si ze mame polosynteticky a mineralny olej, a oba su 15w-40. je pre motor medzi nimi nejaky rozdiel? napr moze byt jeden z nich viac riedky?
ad lietanie: UL je tiez zaujimave, podobne ako vetron. konkretne o vetroni mi chalan hovoril ze je to parada. ale ako hovorim, este neviem co bude v buducnosti. najprv musim kupit motorku, uvidim ako sa z toho spamatam (financne a aj celkovo) a potom uvidim co bude dalej. je to zatial len taky sen... -
« Re: Řízení
našrot: Carver mě teda bere mnohem míň, než klasickej dálník. Má docela omezenej náklon a tudíž nikdy nemůže dálníku konkurovat v jízdních vlastnostech. Ani auto, ani motorka. Je to takovej dálník pro ty, co neumějí jezdit na kole. Právě proto je mi dálník mnohem sympatičtější. Kdesi jsem o něm četl pojednání s K100kovým motorem a takovýho něco bych teda fakt mohl. -
« Re: lietanie
matuS: nevím, kde to našrot vzal, že se do starých aut leje jen plná syntetika, ale kup si obyčejnej Madit 15W-40 a ten Brouk bude jezdit jak má. Ten motor je na takovej olej dělanej a považ jen, že v roce 60 ještě neměli o plný syntetice ani páru. Když tě tak láká lítání, tak si udělej papíry na UL. Od toho bych v každým případě začal. Připadá mi mnohem svobodnější a volnější smět přistávat a vzlétat i mimo oficiální plochy k tomu určený, navíz zkušenosti, který přitom získáš by se ti mohly moc hodit, pokud bys mířil výš. [odkaz] -
"-- skrytý --" 19.10.03 20:45
« Re: aky olej?
Do starých aut se většinou dává plná syntetika (proč, to moc nevim, jelikož nejsem motorář ;o) ). To číslo 10w, značí viskozitu v zimě a 50 (bez písmene) v létě. Platí, že čím nižší číslo u W a čím vyšší to druhé, tím lepší olej. Běžně v našich podmínkách stačí 15W-40 (ten je ale plně minerální). -
"-- skrytý --" 19.10.03 20:41
« Řízení
Mám takový dotaz na všechny motorkáře: představte si, že sedíte v dálníku (tedy v nějakém takovém "kokpitu stíhačky" na dvou kolech), ale před sebou máte místo řídítek volant, jehož osa ¨směřuje podobně jako v osobním autě. A ještě aby to nebylo málo, tak převod na přední kolo není 1, ale třeba 1,5 nebo 2,5 či tak nějak. Vadilo by vám v tom někomu jet jen kvůli této nezvyklosti? Při jízdě se to prostě naklání jako motorka, akorát se v tom jako na motorce nesedí, spíš jako v hodně nízkém sporťáku. Kdyžtak pro přiblížení koukněte na video na www.carver.nl (není to sice dálník, ale naklání se jako motorka taky a volant tam mají, ovšem nevím, s jakým převodem. -
matuS 19.10.03 17:57
« aky olej?
viem ze to sem nepatri, ale v tejto konferencii su sami vzdelani ludia, tak sa chcem spytat: potrebujem vymenit olej do vw chrobaka (neviem co tam je naliate teraz), r.v. cca 1960. pozeral som internet a tam doporucovali 10w-50. taky olej ale neviem najst, nasiel som 10w-40. je to rozdiel? co vlastne tie cisla znamenaju?
dalsia vec je, ze ci tam mozem dat polosynteticky olej. a ma to vyznam? o peniaze nejde, jedna sa o 3l oleja. som pozeral slovnaftacke oleje, napr madit super 2000, pol.syn a 10w-40, schvaleny pre VW.
alebo mate nejake ine doporucenie? dik