M O T O C Y K L Y
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: ocino
Matus: Jasně, že r850 nemá smysl kupovat. 1150 je ta samá motorka, navíc za skoro stejný peníze. A bude se i líp prodávat jako jetá. Guzzina je fakt srdcovka. I když Breva 750 je spíš pro ženský, je to takovej angličák motorky. Brala by mě Le Mans Rosso Corse. Nicméně je potřeba se připravit na častější návštěvy servisu, takže musíš bejt opravdický nadšenec, abys byl připravenej Guzzi ledacos odpustit. Už jsem to tu psal mockrát, když jde o spolehlivost, jedině japonec. Ani ten bavorák není žádnej zázrak techniky... -
matuS 23.10.03 23:56
« Re: Řízení
ak ta motorka/skuter nema ochranne zony, myslis ze pasy pomozu?
ked tak rozmyslam, ani neviem co je pri pade lepsie: ostat s motorkou, alebo od nej odletiet?
zda sa mi lepsie od motorky odletiet:1.motorke bude letiet dalej ako ty na zadku.
2.motorka ta nezrani ked nieje pri tebe.
ale inac vazne nemam ani sajnu, ako je to v praxi. -
« Re: Řízení
Našrot: No nevím, jestli by někdo chtěl jezdit s dálníkama ve dvojici vedle sebe. A v zatáčce zabere motorka na šířku skoro stejně místa jako auto. Pokud děláš něco praktickýho do města, možná by bylo docela výhodný vycházet z nějakýho velkýho skútru. Nemusel bys řešit uložení motoru, pohon zadního kola atp. Tam je všecho integrovaný do jednoho kusu, bez údržby, bez řetězu, s variátorem, ABS tam už snad taky dávají...
Místo airbagu by snad byly lepší čtyřbodový pásy. -
« Re: Řízení
Prof: Tříkolky jsem myslel spíš se dvěma koly vepředu a jedním vzadu, ne takové ty klasické "trajky" s motorem z brouka Tj. něco jako:
www.go-t-rex.com/tr/
www.indycycleonline.com
Na Indycycle se mi líbí ta jednoduchost. Použili sakumprásk celou motorku a tak je cena relativně přijatelná (7000$+moto). A když tě závodění s formulí omrzí, můžeš to zpět předělat na motorku. T-rex už je příliš drahej, stojí skoro 40tisíc USD. Za to už je skoro ta Vette...
Morgan se mi samozřejmě taky moc líbí. Pěkná truhlařina (pokud to nezbaští červotoč). Ovšem, že nebereš Cobru vůbec nechápu. Vždyť to má snad úplně všechno - super vzhled, americkej V8 + automat (pro "sportovce" samozřejmě manuál). -
"-- skrytý --" 23.10.03 22:19
« Re: Řízení
KON: já bych ten dálník ani nedělal, kdybych nemusel (mám jeho kus na diplomku), ale když už jsem se do toho pustil, tak jsem si říkal, že by byla škoda to nějak nerozvinout. Tak jak to dělá dneska Peraves je to fakt úplně naprd vozítko. Tak, jak to měl původně v plánu kdosi, kdo si vymyslel to zadání diplomky, tak to bylo trochu lepší, ale opět nedotažené - cílem je vytvořit úsporné vozidlo, protože ten tvar je k tomu ideální. Jenže pořád je tam ta délka a blbá manévrovatelnost - což je dáno posazením lidí uvnitř. Jenže mě už se ho v novém návrhu podařilo poměrně hodně zkrátit, i když je teď poněkud vyšší, ale čert to vem, čelní plocha je jen o malinko větší (díky jinému tvaru) a jestli Cx bude místo 0,12 0,2, tak se z toho taky nikdo nepo... Pořád to bude podstatně lehčí než ten nebezpečný Peraves (má celkovou hmotnost 685kg, na což není dělaná skoro žádná motocyklová pneumatika). A pokud jde o rozdíl mezi "karosérovanou" motorkou a dálníkem, co se týče ovladatelnosti, tak je v obou případech největší problém s bočním větrem, protože stačí trochu větší "vánek" a jsou na zemi oba. Takže se to musí řešit nějakým typem stabilizačního systému, většinou na nějakém aerodynamickém principu. A když odmyslíme tenhle problém manévrovatelnosti, tak opět ten dálník bych bez nějakých podpůrných systémů (hlavně EBD a nějaké upravené ESP) taky nerad pouštěl na silnici. A pokud jde o to řízení volantem a řídítky - dálník by měl v podstatě jen brzdu a plyn, případně ještě řazení na volantu, ale rozhodně automatickou převodovku a automatická stabilizační kolečka - nynější stav, co dělá ten Peraves, je trochu nepřehledný - je plyn na řídítkách, spojka na podlaze, brzdy jako u motorky (akorát nožní brzdí obě kola, ale nikdy se nedá přebrzdit předek, vždycky je víc síly na zadek, což je docela vada, zvlášť u takhle dlouhého vehiklu) a pak jsou na řídítkách kromě tradičního zbylého ovládání jako u motorky ještě na levé ruce čudlíky pro řazení a na pravé čudlík pro vysunutí podvozku... Takže je v tom fakt nepořádek, proto jsem to chtěl trochu zpřehlednit. A ten airbag je docela zajímavý nápad, protože jsou v tom jen 3bodové pásy a řidič má před sebou docela slušný deformační prostor (až na ty nohy :o) ), takže by mohl pomoct, ale jestli je nutný či ne, to neřeším, protože to do té diplomky musím dodělat jen do stavu, kdy "je možnost airbag použít". No, ale na závěr - já bych si to taky asi nikdy nekoupil. Ale na druhou stranu když se to udělá rozumně a bude to "user-friendly" a za dobrou cenu, tak proč by si to třeba někdo nekoupil?... -
matuS 23.10.03 21:50
« Re: ocino
jaj, toho polozenia sa teda rozhodne bojim aj v mojom pripade. skor som to myslel "stareho psa nove triky lahko nenaucis" a ocino naozaj s motorkami ziadne skusenosti nema. nema ani vodicak na velku, aj to ho asi este caka :-)
ad bmw r850r - vidim ze mame rovnaky vkus :-) aj mne sa tato masina velmi paci. ale dneska som bol v bmw (akurat robia stanok pre motorky, takze som ziadnu nazivo nevidel) ale po prestudovani cennika to vyzera tak ze 1150r stoji o 20tisic viac ako 850r, ma o 5kg viac a o 20koni viac, tak imho 850 ani nema zmysel kupovat.
ta cena je tam naozaj oproti motoguzzi o dost ina (+150.000), ale co sa mi na bmw paci je moznost montaze ABS. a to je podla mna dost zaujimavy prvok. -
« Re: Řízení
KON: Mě ti, člověče, ty tříkolky nic neříkaj. Zkoušel jsem o tom přemýšlet, proč, ale nic mě nenapadlo. Prostě mě to nepřipadá jako něco zajímavýho. Spíš to nejede, než jede (ono se s tím taky moc jet nedá), poskakuje to jak koza, obvykle to má motor, jehož počátky sahají do roku 1949, proč u motoru s cca + - 50 koňma čouhají výfuky nahoru, to nechápu. Z aut, co jsi jmenoval by mě bral určitě vedle Lotusu i Morgan, Gordon, Marcos samozřejmě Corvette, Viper i Prowler. Cobra mě taky nic neříká. Je hezká, ale ničím mě nepřitahuje. Řekl bych, že je populární hlavně díky jménu, něco jako Mustang. To si hned každej zapamatuje :-). -
« Re: ocino
Matus: Začínat po padesátce je snad úplně běžný, ne? A je taky větší pravděpodobnost, že v tomhle věku už člověk nepotřebuje zbytečně frajeřit. Abys to náhodou první nepoložil Ty:-)
Breva je krásnej kousek, líbí se mi koncepce motoru, válce netrčí tak do strany jako u bavoráka, obrovská výhoda pro lenochy je kardan.
Ovšem je otázka jestli je Guzzi podobně spolehlivá jako japonci. Motor je sice starej a vyzkoušenej, ale zatím není Breva prověrená časem. Teď byl v Motocyklu test Guzzi V11 a srala se tam nějaká elektronika... BMW R850R je snad dobrá alternativa, bohužel o dost dražší.