M O T O C Y K L Y
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« zpet k motorkam
Co rikate na helmu s integrovanym zpetnym zrcatkem
od firmy Reevu (www.reevu.com)? Na fotkach to neni moc patrny, ma to nahore na tememi zabudovanej takovej "periskop", co ukazuje situaci za vama, podobne jako v aute vnitrni zrcatko. Zajimava myslenka. -
« Re: Řízení
Nasrot: Pokud myslis, ze je ten dalnik k nicemu, tak proc se s tim chces patlat? Shrn v diplomce duvody proc tudy cesta nevede a zkus navrhnout neco originalniho, co podle Tebe smysl ma. Treba Velorex pro 21.stoleti nebo co ja vim...
Pokud to neudelas, tak podle toho cos popsal (deformacni zony, airbag, ESP, ABS...) ti vyjde nejakej nefunkcni samohyb, co vazi 800kg a stoji 800 tisic. Jeste stesti, ze to nikdo nepostavi a nebude v tom muset jet:-)) Promin ten sarkasmus, ale myslim to konstruktivne (kdysi jsem o studiu stejneho oboru jako Ty na strojarne uvazoval). -
"-- skrytý --" 25.10.03 17:37
« Re: Řízení
KON: ani tak nejde o jízdu vedle sebe, jako spíš o parkování - pořád to zabere poloviční místo co normální auto. Jinak pro to město to samozřejmě chce trochu jiné uspořádání než co dělá ten Peraves (ty prostě uvádím jako příklad, protože dneska jsou snad jediní, kdo typický dálník dělají). Ale dálník se sedlem jako na motorce už není dálník. Nakonec, osobně si stejně myslím, že je to vozítko k ničemu (pokud jako plus neberu malé odpory a tedy malou spotřebu a to, že může být užší a menší než auto pro 2), ale nesmím to říkat před konzultantem nahlas :o) - hlavně taky proto, protože to má motocyklové pneumatiky a nikdo nevyrábí zimní silniční motopneu ;o) Takže bych chtěl vidět nějakého borce, jak v tom jede s lyžema na střeše třeba jen do Pece lyžovat ;o) I když ono by stačilo samotné typické zaspání silničářů při náhlém nikým zcela neočekávaném prosincovém sněžení v Praze :o) Takže pokud bych to přeci jen možná někdy v budoucnu vyráběl (když už se tomu věnuji), tak asi opět jako nějaké takové módní vozítko. -
"-- skrytý --" 25.10.03 17:26
« Re: Řízení
matuS: všechny "otevřené" motorky se navrhují tak, aby jezdec v případě nehody motorku co nejdříve a nejlepším směrem opustil. Pokud se však jedná o dálník nebo nějak kapotovaný motocykl (třeba ta BMW C1), tak tam to samozřejmě nejde (leda nějaký katapult jako ve stíhačkách ;o) ), takže tam jsou třeba pásy a airbagy a deformační zóny. -
matuS 24.10.03 21:32
« Re: Mohli uzákonit jedinou větu:
prof> ved ale takto to aj funguje, nie?
problem je v tom, ze ludia sa podla toho jednoducho nespravaju. vacsina ludi potrebuje mat nad sebou tvrdu ruku, inac niesu schopni sa spravat bezpecne voci svojmu okoliu.
zo slovenska je jeden priklad so zimnymi gumami - tento zakon bohuzial presiel v zmenenej forme a zimne gumy povinne nebudu. povinne svietenie ale preslo a aj u vas, a musim povedat, ze je to rozhodne lepsie ako predtym (ked porovnam 2 roky dozadu). dokonca vela aut svietilo cez den aj ked to nebolo povinne (motorkari na to troska nadavaju)
v australii ludia nesvietili az dokial nebola uplna tma, a v ulickach s hustym stromoradim sa mi neraz stalo, ze som auto na hlavnej zbadal neskorej ako by som si zelal... takze tak.