Opel Vectra Club (problémy, servis, rady,apod.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: Stoji to za to? - Chiptuning na 1,6 16V
To je celkom dobra cena, ked budem mat cas tak si zistim dalsie info a mozno to prepoistim. K tej klime. To som nevedel ze ma vnutorny chladic z Astry, mne hovoril ze to je komplet z Vectry, tak neviem. Preto ho treba (ak by si to chcel kupit) riadne preverit, pripadne sa dohodnut ze mu das prachy az ked to namontujes a bude to fungovat. V Opli tiez radi velmi prehanaju, tam fakt kupis len vsetko nove a co je raz pouzite tak ti povedia ze to je zle. Zas tak tragicky by som to nevidel. Ak tu klimu za tie prachy chces tak ju skus namontovat a uvidis. Myslim ze to zvladnes aj sam + niekto kto ti napusti medium, ale davaj fakt pozor aby si nekupil nejaky srot. -
« Domontovanie klimy
titel, s tou klimou je to takto: u opla by stalo domontovanie 95000 :-(((, asi sa zblaznili. Za tie suciastky z toho havarovaneho vozu by borci od Opla ruky do ohna nedali, vraj byva problem s cerpadlom (nove 45000) a vnutorny radiator z Astry sa pouzit neda. Vychadza mi z toho, ze leto bude teple. Mas nejaky napad, alebo poznas niekoho kdo sa vyzna? -
« Re: Stoji to za to? - Chiptuning na 1,6 16V
Uz to mam poistene- komunalna poistovna (12426 Sk, z ceny 710200 Sk), nie je to az take zle :-), ta ich politika - bonus dopredu sa mi zda dost dobra. Mozno neskor, ked si budem moct uplatnit bonus z tejto poistovne inde, tak to zmenim.
K tej klime, chlapik ma vsetko, ale vnutorny radiator je z Astry, nevies nahodou ci sa to bude dat pouzit? Chce za to 10000, este si overim co bude stat montaz, uvidim. -
« Re: Stoji to za to? - Chiptuning na 1,6 16V
To je celkom pozitivna informacia 12000 aj tych 17000 je uplne v pohode. Ked budes mat nejaku skusenost tak daj o nich info. Cislo na tu klimu je 0905 853 521. Povedz mu ale ze potrebujes uplne vsetko, t.z. cerpadlo druhy chladic, vedenie. Radsej si to potom prever aj niekde v servise ci je to vsetko, ale asi najdolezitejsie je to cerpadlo. Myslim ze by si ho mal stlacit pod 10000 urcite, ak bude vymyslat tak ser nan. Ja by som za to dal max. 7000 Sk. Vela stastia. Inak pozeraj na nete avizo, odtial mam aj to cislo. -
« Re: Stoji to za to? - Chiptuning na 1,6 16V
Titel, hned z rana, taka dobra sprava :-), sem s tym cislom :-), alebo adresa marians@centrum.sk.
S klimou som uz ani nepocital, lebo 50000 by som za to nedal. Este raz dik. K tej poistke, asi pojdem doi komunalnej (12500), aj ked ta ma tu zaludnost, ze z poistnej udalosti odcitavaju poistnu sumu. Ale u Otciny (teraz sa uz volaju - Uniqua, alebo tak nejak) som mal dobru ponuku (17500), tam su klasicke podmienky + europa. -
« Re: Stoji to za to? - Chiptuning na 1,6 16V
U allianzu za 24 000 Sk rocne. V inych poistovnach som nemal stastie, slovenska aj ceska chceli zavratne sumy a ja som bol ochotny tak okolo tych 20 000. Uz 25 000 je dost. Ale kazdopadne som rad, lepsie spavam. :-)))
Nad opierkou lakta rozmyslam aj ja. Je to pohodlne. Inak mam kontakt na chlapa co predava z Vectry komplet klimu, tak mu mozes zavolat a mozno sa dohodnete na nejakej rozumnej cene. Urcite to bude lepsia investicia ako ten chip :-)). -
« Re: Stoji to za to? - Chiptuning na 1,6 16V
Zda sa, ze je to presne ten isty motor (100K). Asi ten chiptuning necham na pokoji, pokial na tom nemienim jazdit este 10 rokov tak to nema vyznam. K tej vybave, podla katalogu z r.97 sa dovazala este nizsia vybava Basic (aspon myslim, ze to bolo tak). Chyba mi tam klima, ta nestasna bederna a laktova opierka. Ked uz si nacal poistku, porad, kde mas a zakolko?
-
« Re: Stoji to za to? - Chiptuning na 1,6 16V
Ak mas ten motor co ja, teda 1.6 16V X16XEL tak ano, je tam znizeny vykon z 108 (?) na 100 koni. Nepodarilo sa mi zistit akym stylom to robia, ale najpravdepodobnejsie to bude len chipom v RJ. BTW za 10 000 neurobis ziadnu prevratnu upravu. Podla mna su to len vyhodene peniaze. Ked uprava tak musi stat za to. :-)))) P.S. GL to je myslim nejaka zakladna vybava nie ? Ja ju mam v technicaku tiez, ale z fabriky isla doplnena o nejaku vybavu, ale poistovakom staci to GL (mensia poistka :-))) ) -
« Re: Stoji to za to? - Chiptuning na 1,6 16V
Dik za radu, ale predavat to teraz urcite nebudem, mam ho len mesiac a zatial maximalna spokojnost. K tej vybave, je to Caravan-GL. Vadi mi, ze nema bedernu opierku, za ten mesiac som uz najazdil 3500 a po takych 200 km to v chrbte citit. Spotreba je priazniva, aj v tomto obdobi 6,5l.
Ten chiptuning ma napadol po precitani takmer vsetkych prispevkov v tejto diskuske, nasledne som pozrel www.idt.sk a par dalsich stranok. Ak mozem predpokladat, ze pre benzin moze narast vykon o 10%, tak by to snad stalo za to (???), ale nerad by som zvysoval spotrebu. Investicie (nad 10000 Sk) nie som ochotny dat, ani som nechcel robit vaznejsie zasahy v motore. V starsich prispevkoch som nasiel nieco o Oplom znizovanych vykonoch, ide aj o tento model? -
« Re: Stoji to za to? - Chiptuning na 1,6 16V
Tak ked ta tu mam tak pod rukou, tak skus napisat v akej vybave mas to B-cko. K tvojim otazkam: Asi to ma vyznam, neviem ja som si tento motor nedal cipovat a nejaku zmenu budes po tom citit, ALE !!!
Pod takouto upravou rozumiem vymenit filter, vacku, sanie, uprava chipu, vyfuk a nie len vymena cipu. Toto cele ta moze vyst tak na 40 000 a nie na 8000, to bude asi len chip a to nieje dobra volba. Takto nejako mi to tlmocil Autokomplex, lebo mal som v umysle to urobit, ale za tie prachy mi to nestoji, hlavne ked si na to za dva mesiace zvyknes :-))))) Ak ti ide o poriadnu trakciu tak to predaj a kup 2.5 V6 a mas upravu 100x lepsiu za menej prachov. -
« Re: Andy
Totalky pozeram, ale zatial nic nove. Na nas trh sa dodava uz od prvych B-ciek. Viem ze to ma svoje uskalia, ale ma to svoj vyznam. Schemy mam od Etzolda, ale teraz neviem ci tam je aj tempomat. Kazdopadne ten tempomat a pal. pocitac by som tam chcel dorobit, aj za cenu ze sa dohodnem s nejakym technikom z MaHcka, ktory by mi v tom pomohol za urcitu odmenu. Ak by tam bolo treba nieco na specialny servis tak sa nebranim, a tieto roboty by urobili oni. -
« Stoji to za to? - Chiptuning na 1,6 16V
Zdravim vsetkych oplakov. Pred nedavnom som kupil B-Vectru 1,6 16V (r.v.97)a rad by som sa spytal znalcov, ci ma zmysel robit chiptuning na tento voz. Chcel by som vediet, ako to prida na dynamike, ako to bude so spotrebou, ... Nieco som si uz nastudoval na internete, dokonca uz som sa informoval aj firmy ktora by to urobila (cca 8000 Sk bez DPH) Ak mate nejake skusenosti, budem vdacny za kazdu radu. -
« Re: Andy
Fakt titel ty si blizsie pri Ba tak len sleduj nejaku totalku po vrakacoch,ale pred takouto dodatocnou montazou doma si zisti pokial mas teoreticke vedomosti z elektroniky co to obnasa podla schem,ja si myslim ze to nie je az take jednoduche a ten tempomat ma vela roznych komponentou a dalsia otazka zisti vobec ci sa na nasom trhu v B vectrach vobec ponuka! -
« Re: DELI SE VRATILA aneb VRACIM SE K VECTRE !!! POTREBUJI R
Diky vsem, Titel presne si pamatujes. Uz tehda jsem zjistil ze Ackova Vectra byla lepsi nez Octavia. A proto jsem ji prodal. Vracim se k Vectram. Tvoje informace jsou pro mne cenne. Asi se rozhodnu pro tu 1.8. Diky moc -
« Re: DELI SE VRATILA aneb VRACIM SE K VECTRE !!! POTREBUJI R
Konečne grep že si na to prišiel.Mal som firemnú TDI 4x4 a kamoš má 1.8T všetko je to *,malé nepohldné a podvozok mi nesedí.Jednonačne si kúp 1.8 16V je to ohromne živý vydarený motor.A k tej korozii na 100% bola búraná a nejaký lepič to odflákol a už to začína rašiť.Opel pri nových modeloch má taku istú technológiu a záruku ako VW .Konkurencia prinútila opla skvalitniť výrobu. -
« Re: DELI SE VRATILA aneb VRACIM SE K VECTRE !!! POTREBUJI R
Ja mam Vectru B 1.6 16V r.v. 96. Vyber motoru je len a len na tebe, myslim ze ani jeden z motorov nieje zly, mozno akurat 2.0 DI ten ze zere olej ako naftu. S tou 1.6 fakt nejde nejako zavodit ale zase velmi prijemne prekvapi spotrebou, ktora mi je vzacnejsia ako ten vykon, ale zas tych 100 konikov nieje zas tak lenivych. Aby som priblizil tak pri lahkej nohe sa viem dostat do 6l/100km. Samozrejme ze trochu sportovejsia jazda ako napr. sprint do vrchu na pezinskej babe (ak to niekto poznate) nieje problem 10-15l/100km. Takze ja sa blizim uz k pätrocnice a koroziu zatial chvalabohu nikde nevidim. Uvidim v lete, chcem to cele vypulirovat, nastriekat dutiny, spodok .... potom dam vediet ci sa nieco objavilo. Za 280t Kc uz kupis aj B ckovu vectru. U nas je 1.6 a 1.8 v tej istej kategorii na zakonnu poistku (PR), tak mozno ta 1.8 bude asi lepsia. Vela zdaru pri vybere. Grepe neviem ci si dobre pamatam, ale ty si predal svoje A cko a kupoval si vtedy novu Octavku nie ? Myslim ze uz vtedy si porovnaval Octavku ako * oproti Acku. Co ta primelo vratit sa k Vectre ? Mozno si ta s niekym mylim. -
« DELI SE VRATILA aneb VRACIM SE K VECTRE !!! POTREBUJI RADU
Jsem jiz vyleceny z Octavie. Nekteri z Vas me znaji. A tak se vracim k Vectre. Ale potreboval bych poradit a to ktery model si mam koupit. Mam limit 280 tis. kč..
V nabidce mam 1.6 a 1.8 16 V ktery motor z nich je lepsi ? kdy se zacala vectra pozinkovavat karoserie ? Videl jsem totiz 1.6 r.v.96 a videl jsem na ni korozi. Nebo se mam poohlednout po dvoulitru ?
Jake mate zkusenosti mezi Vectra A a Vectra B ?
zaslechl jsem nazor, ze Acko bylo lepsi !!!
Prosim o radu !!
DIKES
-
« Řídící jednotka
Měl bych dotaz, přestalo mi jet auto, vlastnim Opel Ascona, je to predchudze Vectry, mam motor 1,6i jednobodová střikačka, je nefunkční řídící jednotka, zajímalo by mne, zda se dá opravit, nebo kde sehnat stejnou starší nebo novou, kde zjistím nějaké podrobnosti o této jednotce. Díky -
« Re: Mnozstvi oleje v prevodovce
Razeni u Opelu nikdy za moc nestalo, snad jedine Omega a Frontera (prevodovka Isuzu) je v pohode. Jinak predelat Vectru na lanovody: Jestli mas B-ckovou Vectru tak ta ma u normalniho razeni(tyckama) zpatecku
doleva a dopredu a lanovody maj zpatecku doprava a dozadu. Nevim jestli to pujde. Jinak ja mam V6
a razeni lanovodama, mel jsem razeni lanovodama i u 2.0 16V a moc vodvazanej s toho nejsem.
Moje znamka pro razeni je:4-. -
« Re: Mnozstvi oleje v prevodovce
Este k tej prevodovke, uz som rozmyslal aj nad prerobenim na lanovody, ale neviem kolko by to vyslo, prip. by to mohlo byt az z buranej vectry.
Najskor v lete urobim asi ten olej, a postupne aj to nebude lepsie tak budem zhanat informacie cim dostat "hladke" radenie. Na to musime nejako prist, lebo je to dost neprijemne (hlavne ma to sere). -
« Re: Mnozstvi oleje v prevodovce
Kouknul jsme do Etzolda (Corsa, Tigra) a ten pise ,ze do roku vyroby 8/97 se ma kontrolovat hladina oleje v prevodovce. Jen tam nepise, jakej olej pouzit. Je tam jen specifikace Opel. A pokud se nepletu tak DEXTRONII je pro automaticky prevodovky. -
« Re: Mnozstvi oleje v prevodovce
Titel,preco si dal prestreknut kapotu teraz to je blbost.Staci jedna jazda a budes mat to iste.Mal si pockat do jari.Inak ja som tiez za tu V6 a riane vytunenu na nejakych 220PS v DTM-looku,ale to je hudba buducnosti.Teraz mam ine priority.
Inak k tomu radeniu.Mam a mal som a nemam inu skusenost z radenim za studena.Je to choroba oplov.Riesenie nevidim len v oleji.Zle je vyriesena synchronizacia a vobec ratajte s tym ze synch. spojky uz nie su najnovsie.Dalej ma na tom podiel vymykaný,volný tzv. kutáč na riadiacej pake,na tu spojku treba riadne zatlacit,nastavit ju a hlavne ak bol pritlacny tanier prehriaty a ma hadzavost a aj pri vytlacenej spojke stale unasa hridel v prevodovke.Treba tomu pomoct medzplynom(ako na V3S).Radenie maju ople nafigu,perfektne lahko ide u VW a Audi.Ozaj a ako to mate na B vectrach od modelov 99 s lanovodmi!?!.Je nemozne podradit naraz jednotku pri nejakej 20km pred kopcekom.Co sa tyka hladiny oleja,z boku skrine prevodovky je kontrolny sroub,zaroven aj plniaci.Hladina musi byt az po vytecenie.Ked chcete vymenit olej v prevodovke,nevypustite ho,len mate moznost dat dole viko prevodovky samozrejme ze poserete tesnenie za 450sk a zadeklujete a naplnite cez horeuvedeny otvor.Mal by to byt special syntetika DEXTRON II. -
« Re: Mnozstvi oleje v prevodovce
chlapi ten problem mam aj ja, a ako vidim tak bude trochu rozsiahlejsi. Mam vectru a uz som sa na to pytal v servise, ale povedali mi ze je tam jednorazova napln a olej sa tym padom nevymiena. Cele sa mi to nejako nezda a v poslednej dobe tvrdo rozmyslam ze ten olej vypustim a dam druhy, nejaky kvalitny a mozno redsi, aby v zime tak netuhol. Servisak ktory soferoval povedal ze je to OK, ale uz som mu nemal chut vysvetlovat ze uz je to zohriate. Skuste aj vy u svojho predajcu zistit ako to robia s inymi autami, pripadne co menia. Uz som uvazoval aj to ze to bude globalny problem Oplu, ale neverim ze sa to neda nejako vyriesit. -
« Mnozstvi oleje v prevodovce
Muj dotaz se tyka Tigry, sice to sem nepatri, ale nechce se mi zakladat dalsi skupinu.
Prosim, jak zkontroluju mnozstvi oleje v prevodovce? Kudy se mam podivat? V posledni dobe, kdyz je motor studenej, tak mi jde ztuha razeni(hlavne dvojka).
Diky za rady. -
« Re: To:titel
Takto ale nenasetris nic ked do toho vrazis kopec prachov. B cko je pekne, ale co ma na tom sere je to ze aj koli vymazaniu registra musis ist do servisu. Acko to ma super, aj s vyblikavanim. Moja vectra bude mat v lete uz 5 rokov, a som strasne zvedavy ci sa niekde objavi korozia, chcem ho v lete riadne prehliadnut, vystriekat dutiny, vymenit tlmice.......venovat jej trochu pozornosti. Teraz som dal menit predne sklo a dal som striekat kapotu a naraznik lebo boli dobite od kamienkov. Robil to MaH a mozem povedat ze robotu odviedli na jednotku az som bol prekvapeny. Hovorim ti to preto, ze ak by si mal nejaku vacsiu opravu hodnu na servis tak su fakt dobry. -
« To:titel
A com na tom nachipujem,ked tam je mech. vstrek,zartujes?A som rad,nie je tam ani servo(cca 0.3l nafty uspora).Inak k tej kasni.Su na nej menene zadne falce,nema ziadnu koroziu.Len( a to by som odporucil vsetkym majitelom A-ciek sa mrknut sa na spodok auta),zase su prehnite zadne nosniky a tam kde sa opiera cez tanier pruznina sa uz prepadavaju pruziny do nosnika.Ale nic nove,uz som to vykuchal a vyvaral na mojej byvalej.Je to choroba opla,pretoze nejaky * tam pre deformacnu charakteristiku toho nosnika dal plech na plech a zdnu to vyhnije.Uz som na nej menil komplet brzdy P/Z,otlakoval trysky,daval vlnovec na vyfuk(vzdy ho zlomilo) a patrilo by sa aj vymenit tlmice(vlastne malo).Cize preinvestoval som na nej uz 12 litrov.Inak bola z Holandska(holandania su cestovatelia,takze za pat rokov natocia aj 200 tis.km), teraz ma akoze 170 tis. urcite ma najazdene cez 300 tis,ale nedymi a aj pri dobrom vetre ide cca 160.Motor je perfekt a je to drziak a akokolvek ho tocim nikdy nejdem nad 6L/100km.Ale je to iba docastne auto,ja potrebujem benzin a ked nasetrim tak kupim uz B vectru. -
« Re: Vectra 2.2 DTi
Zabeh vozidla je popsan primo v navodu. Kdyz si to precte a zamysli se nad tim, uzna ze to neni spatne napsany. Zasada, nenaklad sudenymu motoru!!
Olej: resil jsem to samy u svyho i manzelcinyho auta. V servisu tvrdej necht ho tam podle instrukci vyrobce. V servisech co prodavaj olej tvrdej tak cca. 2000km a ven s nim. Ja ho tam nechal. Manzelka ma Peugeota, takze mi to o tom nevymenovani rekli dva na sobe nezavisly servisy.
Hlavne at kontroluje hladinu. Jinak mu vrele dopurucuji fouknout predni gumy na 2.8 a zadek min.2.6. Jestli ma CDX tak by tameli bejt gumy 205/55x16. Pokud da zimaky 195/65x15 at da tlaky stejny. Jo a ty plastovy kryty reflektoru jsou nachylny na poskkrabani v mycce.
Mel by tam mit ato-klimu, nejlepsi je nechat vsechny otvory otevreny a nastavit automat na 21-22stupnu a ma celej rok pokoj. -
« Vectra 2.2 DTi
Pre vsetkych Oplakov: Kolega prave kupil novu Vectru Caravan CDX 2.2 DTi modelovy rok 2001. Nakolko doteraz jazdil len na benzinovych japoncoch, ma cezo mna otazku ako tu dieslovu Vectru najlepsie zabehnut. Kedy menit prvy olej a aky, max. otacky, atd... Ma s nou niekdo skusenosti? -
« Re: To Andy
Jasne, aj tebe vsetko podla tvojho v novom roku. No, ak ju budes mat na ociach tak ta bude palit stale, mal si ju odlifrovat niekde dost daleko. 1.7 je dobra volba, ak mas kasnu v pohode, tak to nepokusaj a nechaj si ju. V konecnom dosledku aj tak ide stale o peniaze (naklady auta). Sakra, ale v MaHcku som videl ospojlerovanu Vectru IRMSCHEROM, a je to dost cool, ale 60 litrov do pojlerov a prahov sa mi nechce vrazit, ale bolo by to spica. Ty ides cipovat ten diesel, alebo to nechas plavat. Ja mam milion dovodov kde inde by som mal dat prachy, ale auto mi vrta v hlave stale, ale musi cakat :-((( -
« Re: To Andy
Ale jasne Acko,1,7D lenochod,ale spotreba ako TDI a neznicitelny,ide v podstate iba o to ze 16V sa rano nastartoval,presiel 5KM do prace ani sa nezohrial a vecer detto,uznajte ze to bolo nie ok.Uz ma to stvalo a vobec ta dvetisicka nebola vhodna na zimu,tvrda,nizka.Keby to situacia dovolila mam obidve,priblizovadlo diesel a 16V na vikend a leto.Inak dotycny ju vobec nejazdi a je v garazi na spalikoch, je ako nova a dost je mozne ze s prichodom jari ma zacne palit a znova vychangujeme auta.Je inak ako nova.Inak vsetko dobre vsetkym oplakom v novom roku az teraz,dlho som tu nebol.Caute -
« Topení na Opel Astra F
Mám Opel Astra Caravan F ( r. v. 1995 ) a z prostředních průduchů topení ( nad rádiem ) mi jde studený vzduch i když mám topení na plno. Je to vlastnost nebo je to závada ? Ptám se než to rozeberu, ono se k tomu může taky jako k penězům. Ha ha. Díky za radu i když nejsem přímo v rubrice na Astry. -
« Re: Teplota motoru
Jezdím také Vectrou A 1.8 a letos poprvé mě taky začala zlobit teplota vody. Hledal jsem to v Petzoldovi a tam se uvádí, že ventil do chladiče se začíná otvírat až při 92st.(tj.pracovní teplota určitě není nižší) a naplno je otevřen až při 106st.celsia. Pokud má motor delší dobu jen 45st. je fest podchlazený a elektronika musí dávkovat sytější směs (spotřebu odhaduji více než 10-11/100), mimo to dochází k jeho zvýšenému opotřebení. Loni jsem měl ventil v pořádku a teplota motoru mi neklesala za jízdy pod 92st - náběh v zimě trval asi 3-4 km klidné jízdy. Letos mi teplota občas padá na 80-85st. což znamená mírně propouštějící ventil (ověření - pokud motor nedosáhl 92st., nesmí být přívodní trubka k chladiči teplá, což je můj případ). Řešení dočasně - zamezit přístupu vzduchu k chladiči (motor se rychleji zahřeje a teplota již nepadá pod 92st) + neotvírat topení dokuď teplota nenaběhla, trvale je ale nutno vadný ventil vyměnit - mám ho přes známého za 800,- - prodává se i s tělesem, spolu s tím preventivně vyměnit i kapalinu kvůli možnému bordelu. Otázka pro znalce: je u Vectry nějaká regulace průtoku vody topením? Já jsem nalezl jen klapku pro regulaci obtoku vzduchu. -
« Re: Zadni sterac Astra G
Asi takhle, kdyby byl posunuty, nedojizdel by pri spusteni do vodorovne polohy a neotavel by se zase ve vodorovne poloze. Jestli ti pripada, ze to vyresi posunuti sterace, tak si to logicky predstav. Dorovnam ho - nehlede na to, ze dostat ho z toho tisicihranu znamena snad jen rozbit okno - drzi to jak zidovska vira - a sterac se bude zvesela spoustet zase dolu az ke gume a otacet se pred koncem. Tohle sem vedel taky. Navic se obcas sterac zastavi rovne, ale malokdy - nepripada mi posunuty. Ale diky za odpoved. -
« Zadni sterac Astra G
Nevim, jestli to sem primo patri, asi ne, ale Vectra by mohla mit system stejny. Mam problem, sice maly, ale nedojizdi mi zadni sterac uplne do vodorovne polohy, ale sjede tam az na zacatku dalsiho stirani - vypne se moc brzo. Dival sem se pod zadni plato, ale vse je rizeno elektrikou. Nevi nahodou nekdo, jak ten dojezd seridit?DIKY -
« Re: ABS, dobijanie
to dobijanie je uz OK. ako som dobijal baterku, pohol som tymi konektormi pri baterke ktore vedu od alternatora a kedze neboli dobre zasunute tak sa kontakt rozpojil uplne...
to ABS pozrem este raz pretoze teraz som si neni uplne isty ci svieti hned alebo az po zabrzdeni, pretoze ten clovek co to mal predo mnou jednoducho vyhodil ziarovku z pristrojovky a mal to vyriesene, ja som to zistil az ked som tam dal objimku z kontrolky rucnej brzdy.
teoreticky by to mohlo byt to cidlo pretoze ked som dal vyblikat zavady na prevodovke okrem toho ze vyhodilo zly dvojkovy ventil (neradi ho automaticky ani manualne) zahlasilo aj velky rozdiel medzi vstupnymi a vystupnymi otackami. pouziva sa jeden snimac na ABS aj pre prevodovku?
da sa tiez vyblikat porucha na ABS podobne ako na Motronicu alebo na aut. prevodovke?
ABS je BOSCH. -
« Re: ABS, dobijanie
Panove, na senzory v kolech bych to moc nevidel. Mam prakticky zkusenosti, ze kdyz je v cudu signal ze senzoru(tzn. senzor, kulisa nebo kabelaz), kontrolka se rozsviti ihned po rozjeti, kdyz ridici jednotka nedostane impulsy od kol, a ne az brzdite(to uz je na varovani a nefunkcnosti ABS trochu pozde ne?). Jinak tech ABS je u ackove Vectry nekolik verzi, a je tezky takhle zfleku radit. Spis bych udelal diganostiku a kontrolu kabelaze( i pro tu kontrolku dobijeni). Tony -
« ABS, dobijanie
mam vectru 2.0i automat r.v.89 a elektrika na nej je v dost mizernom stave. s centralom som sa dost potrapil takze ak by niekto potreboval poradit staci sa opytat... ja by som potreboval poradit s ABS pri zapnuti zapalovania kontrolka zasvieti a zhasne ale pri prvom slapnuti na brzdu sa rozsvieti a svieti stale... nic ine som s tym neskusal. dalsia vec je ze mi prestala svietit kontrolka dobijania, ziarovka je OK takze neviem co dalej... -
« Re: Topení u Vectry A
Jasne najskor to vyzera tak ako hovori tonybk, a v radiatore sa to svinstvo uklada asi preto, ze to tam ma najmensi prietok. Kazdopadne skus urobit to iste ako tonybk. Nic s tym nepokazis. A vodna pumpa bola cista asi preto, lebo prave tam je najvacsi pohym vody a urcite sa tam nic neusadi. Ono raz za cas by sa malo preplachnut aj chladic a blok motoru, neverili by ste kolko svinstva sa odial vyplavi. Niekedy tam vleze aj liter vody naviac ! -
« Re: Topení u Vectry A
Mne taky prestala topit A Vectra. Odpojil jsem obe hadice co vedou do topeni a zkousel je profouknout. Neslo to, bylo to uplne ucpany. Tak jsem tam pres trychtyr nalil litr arvy a nechal to hodinku pusobit. Pak jsem to proplachl tlakem z hadice na zalivani. Vylitlo odtud kilo jakyhosi blata. Pritom, kdyz me nedavno predtim menili rozvody a vodni pumpu, tak byla zevnitr upne cista jako nova. Asi je to tim, ze je radiator topeni nejnizsi misto v okruhu. cau. Tony -
« Topení u Vectry A
Jezdím Vectrou A 1.8 a asi před 14 dny mi to po nastartování najednou začalo míň topit. Náběh teploty motoru na 92st.C je stejný jako dřív, voda v nádržce je na normální úrovni, regulace teploty hlavní klapkou se zdá po mechanické stránce v pořádku (pohyb táhla se plynule přenáší na plastikovou páčku po pravé straně tunelu). Jen teplota vzduchu při nastavení nadoraz odpovídá teplotě, která byla dřív někde uprostřed (když nastavím střed tak to netopí vůbec). Mohl by to být nějaký bordel v mřížce tělesa topení, ale že by to začalo zlobit tak najednou? Petzold se o ničem podobném nezmiňuje - přivítám vaše náměty a tipy... -
"-- skrytý --" 15.12.00 20:00
« Re: Tak jaká je vaše Vectra
Co sa tyka pmer cena/vykon u Octavie, tak je urcite spickovy, co sa tyka mojich sympatii k tejto znacke tak su nulove. Zatial som na tom tak dobre, ze si kupujem auta co sa mi pacia :-) Netreba sa bat, coskoro budu aj u oplu nejake nove diesely, sice nie take zazraky ako u VW ale urcite nie take * ako bol 2.0DI16V. Jazdil som 2.0DTI (100k) v Astre a celkom sa dalo, trosku viac huci ako je teraz zvykom ale bolo to dobre. A co sa tyka Vectry kamos kupil 2.6V6 (ten novy motor) a ide celkom dobre (250Nm) zatial iba 3tkm uvidime. -
« Vectra a 91 1.8 automat
Hladam niekoho kto sa rozumie automatom...
za studena mi to po zaradeni zacne blikat,nejaka
porucha,v opli mi povedali ze tam je zle cidlo rychlosti,ci co aaale ked sa zahreje tak to chodi dobre,ci nestaci to cidlo vycistit a kde sa nachadza,ci treba rozobrat prevodovku ,alebo je niekde z vonku....
dik
mf9@post.sk -
« Re: Tak jaká je vaše Vectra
Titel ak to nenabúraš,budeš ošetrovat lak od skaliek a samozrejme opavíš poškodené nástreky na podvozku,vyvoskuješ dutiny kvalitnou chémiou tak ti to vydrží minimálne ako VW.Technologie zvárania,antikoroznych ochránn,kvality plechov sú u GM a VW porvnateľné!! Inak všetci opláci,mám česť jazdiť s firemnou Octáviou TDI 4X4.Je to Džad!!!!!Jediné čo by som zobral s toho auta tak motor.Ale sedadlá(po dlhšom používaní mojím dlhým telom je to horor a keď si presadnem do mojej starej,tak mám pocit ako keby mi niekdo urobil masáž).A ten priestor,nebudem komentovať.Proste zvon opticky veľké auto a v interiéri sa to dá asi porovnať s Fiat 126P-maluch.Má to 8 tis. a už niečo búcha v náprave,tlmiči.
-
« Re: Sledovanie pohybu auta
Cim vice lidi si to poridi, tim by to mohlo byt levnejsi. Ona uz ta cena 15 000 je celkem prizniva, vzhledem k tomu ze to zarizeni je asi prenositelne a nemusi byt porodano s autem, ale pouzito pro dalsi. Nebo ne ? Je nekde neco na i-netu ? -
« Re: Tak jaká je vaše Vectra
Mas pravdu, pocnuc vectrami akoby opel zacal vyrabat "auta", pred nimi to boli fakt sroty. A teraz ? Cenami, designom, a dielenskym spracovanim su uplne konkurencieschopne, mozno maju aj dost navrch. Opel sa stal nasou znackou, ako som uz daval porovnanie do rubriky Octavia ve srovnani s jinimi znackami - alebo tak nejako, Octavie L&K a Vectry CDX .... Je to jasne. Samozrejme vytka patri tej korozii na A-ckach ako hovoris, ale este neviem ako sa bude spravat moje B-cko v tych rokoch. -
"-- skrytý --" 08.12.00 11:49
« Re: Tak jaká je vaše Vectra
ahoj, moje Vectra 2,0i 1990 jezdi za sedm, dalnice 120 a statni 80 km/h, za sest to auto asi nepojede nikdy a myslim, ze ani nizsi obsahy nejezdi, spis za vic, porad lepsi nez favorit.
Chce to lehkou nohu, predvidat teren.
Ta koroze je protivna, ale auta v tomto stari reznou vsechna, i SAAB, mozna AUDI ne.
Jinak je to za 90.000 Kc i min elegance sama.
Je to klasicky vuz, ktery nestarne.
A neustale se da vylepsovat. Jezdete se svyma Vectrama opatrne a vecne ! -
« Re: Problemek s Tigrou
No teraz som to hladal, ale nenasiel som tu diskuziu. Volala sa nejako BRISK, alebo sportovni svicky.....uz si o nepamatam. Skus to pohladat v archive. Zaver toho bol asi taky, ze dost ludi bolo nespokojnych s BRISKAMI, a pouzitie sportovych sviecok ma vyznamlen v motere s vacsimi upravami. Dokonca neviem ci niekto ich nezavrhoval uplne. Fakt je to uz asi 4 mesiace a uz si to nepamatam, tak mozno placam blbosti. -
« Re: Problemek s Tigrou
Mel jsem podobny problem s Tigrou. V servisu mi rekli, ze pocitac nic nehlasi a ze je vse OK. Navic mi pripadalo pri pomale jizde po meste na minimum plynu jako bych jel na lane. Vse vyresilo pridani pripravku do benzinu na cisteni palivove soustavy a na cisteni vstriku. Koupil jsem to u cerpaci stanice. -
« Re: Problemek s Tigrou
Ak nechces ist do servisu, tak skus ist na to postupne. Skus sviecky, tak ci tak ich za chvilu budes musiet vymenit (vlastne uz si mal), po 85000 uz by sa mal vymenit aj pal. filter, aj ked ja mam na mojej vectre 100000 a este som ho nemenil (nemal som ziadny problem). Alebo este pockaj pokial sa to neskurvi uplne. Potom uz chybu najdes urcite. :-(((