Opel Vectra Club (problémy, servis, rady,apod.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: Opel car 300
To ti delal Opel servis???? No kdyz uz jsi v te kasi, tak ted musis nechat to radio zapnute tak dlouho, dokud ti nenaskoci CODE----, to muze po tretim pokusu trvat i celou noc :'-( . Pak zadej spravne CODE, je na CARPASSU(papirova karticka velikosti kreditky), pak pridrzis AS no a melo by hrat. ;-) -
« Bez nadpisu
no to sem rad ze nejsem taky sam. si rikam ze kdyz proti me jede auto se xenonama, sviti to jak divy, ale pak kdyz jedu za tmy nekde nic nevidim. tak kam to svetlo mizi. jesti je nekde rozsekam, tak potezpanbuh teda :)
este neco do dizkuse - mam vetctru B asi mesic, ale porad si nemuzu zvyjnout na plyn. pedal hrozne vzadu, a vysokou brzdu. spojka taky nejde zrovna lehce.
si rikam sakra mam uz trochu luxusni auto ne, ale pak si vystojim magistralu a sem ztahanej z tech pedalu jak bulhar. co mi je platny servo a kozenej volant, kdyz ve favoritu je to nakonec pohodlnejsi takovy zacpy.
pritom takova otkavka je na tom s ergonimii daleko lip.,
tak kde udelali soudruzi z GM chybu.... -
« Opel car 300
mam problemem s 300 radiem!!v servisu meli odpojenou baterku a kdyz ji zapojili tak byli aktivni a chteli tam dat code ale njak se jim to nedarilo takze to 3krat zmrvili nez toho nechali!A ja to ted nemuzu odkodovat na radiu zustane svitit 7safe a uz se neobjevi ty ctyri carky pro zadani code nevite nekdo co s tim???diky za rady -
« Bez nadpisu
No o to tu jde, ze narozdil od halogenu nesviti o moc lepe, zvlaste pak zamokra a kdyz je asfalt hodne cerny, tak neni skoro nic videt.
Proste rozdil v kvalite neni natolik vyrazny aby clovek priplacel tolik penez za xenony. Ted nemluvim jen o xenonech od Opela. Stejne to jsou Bosche. Stejne to je i u Octavie, BMW a Audi. S ostatnimi nemam zkusenost.
Verim a jsem presvedcen, ze xenony jsou lepsi, ale co se tyce pomer cena/kvalita, tak priplatek za xenony by mel byt tak kolem 5000,- KC a ne ty nesmyslny cifry co jsou dane spis modnosti nez uzitkem.
Navic xenoxy musi byt byt vybaveny snimaci polohy na predni a zadni naprave a ostrikovaci svetlometu, coz zvysuje umele jejich cenu.
Zaver: Xenony mam, ale vodvazanej z nich nejsem. -
matuS 09.03.04 09:12
« Bez nadpisu
1.5 l oleja na 1000km pri motore ktory ma objem 1.7 a 42kW?
to je snad vtip, nie?
preco sa potom cudujete ze aj xenony su nahovno. Povedal by som ze u opla se setri skutocne vsade.
Jazdim aj so xenonami a zeby zle svietili pri mokrych podmienkach sa povedat neda. Svietia prinajmensom rovnako ako halogeny. -
« Bez nadpisu
Jestli jezdis ted, je to jasny. Silnice jsou mokry, krajnice nejsou videt ani ve dne. Mokra silnice zhltne xenony stejne jako halogeny. Nejvic jsem si sliboval od xenonu prave v techto zimnich podminkach, no a je to stejny jako s halogenem. Co je mi platny ze na suchy silnici svitej jak divi.
To umej i halogeny za 50Kc. Ted si jeste spocitej na co prijdou xenony
u novyho auta. Pri nehode nebo odletnutem kaminku reflektor bez xen. zarovky(Vectra B) prijde na 16000Kc. To je pak radost jezdit s xenonama. Zvlast kdyz jsou v konecnym efektu uplne na h...o.
Jsem rad, ze nejsem sam. >:-[] -
« xenony
cau, nemate nekdo zkusenosti s xenonama na vectrach? mam vectru 1.6 16V s xenonama, ale maj hrozne slaby svetlo, je to temer o hubu s tim ve tme jezdit. pritom je to prej - dle infa servisu - v poradku. tak teda nevim. ani nevim jak a kde zjistit co jsou tyhle modely xenonu zac. svitel ciste bile a maj cocky. -
« Bez nadpisu
Áčková Vectra je skutečně lehká, od poloviny 90.let se auta začala dělat kvůli pasivní bezpečnosti daleko masivnější - vždyť o třídu menší krátká Fóbie váží skoro klidně 2 metráky více... (1.9SDI podle výbavy 1125-1215kg, RS 1245-1315kg). Koneckonců i Béčková Vectra přibrala okolo 2q. -
« Bez nadpisu
No mam tu pred sebou technicak: Celkova hmotnost 1610 z toho pohotovostna je 1070 kg.
S tym nahustenim na 3, aby sa znizila spotreba je zaujimave, ale co mi na to povedia pneumatiky - asi, ze ma po par km nakopu do zadku :-)
Ano, je to Ackova Vectra, hladky diesel 42 kW - ziaden pretekar.
Mam otazku, doteraz sa tam vzdy lial Castrol Protection 15 - 40W, kedze mi to zeria nieco okolo 1,5 - 2 litre oleja na 1000 km, uvazujem, ze by som tam dal Madit Turbo Plus (ovela lacnejsie) - co vy na to? -
« Bez nadpisu
CAR400(Philips) a CDR500(Delco electronics nebo VDO), jsou plne zamenitelna radia. Displej i ovladani na volantu budou behat bez problemu. K novemu radiu vsak musis mit i novy kod, ktery by jsi mel dostat s radiem. Tyto CD radia ctou hur vypaleny CD a MP3 tusim vubec.
Jinak no Problem. I vykon 4x20 je totozny. ;-) -
« car 500
Pani, poprosil by som o pomoc. Mam v 2 rocnej Astre autoradio car 400 s ovladanim na volante a chcel by som tam dat CAR 500 s cd. Ako to zrealizovat? Bude mi fungovat display a ovladanie na volante. A kde by som mohol tu car 500 zohnat. Som casto v Prahe takze snad niekde tu. -
« Bez nadpisu
Tech 1610kg bude celkova vaha, pohotovostni bude nekde kolem 1300kg.
Jinak ten motor 1.7 TD se montoval do Becka. Dalo se to poznat i na malem tlumici vyfuku (stejny jako 1.6 8V). Pro usporu muzes nahustit kola na 3.0kPa a lejt tam plnou syntetiku. Do motoru bych nesahal. Precejenom to neni mladik ani koncepcne ani vekem. -
"-- skrytý --" 27.02.04 14:58
« Re: Opel Vectra 1,7 D
16 metráků??? To má jako Scorpio. Je to Vectra A nebo Vectra B? Já měl za to, že do Bčka se 1.7D nedával a Ačko že je zase o dost lehčí. Jinak ta spotřeba je zdá se mi dobrá. Kolik by sis představoval? Slabší motor může mít někdy větší spotřebu než silnější, viz benzíny 1,4 16V a 1,6 16V v Astře - ta 1,6 16V žere míň (i podle Oplu). -
« Re: Opel Vectra 1,7 D
Podla technicaku 1610 kg. Ale uvazujem, co jej pridat do jedalnicka, aby nabrala trosku viac sily a aby sa jej vsak na druhej strane nezvysil uz aj tak silny apetit (robil som si vcera dlhodoby priemer 6,2 - co je na taky dieslik aj dost)
Prijmem vsetky vase navrhy a skusenosti. -
« Opel Vectra 1,7 D
Zdravim pani (pripadne aj damy). Ake su vase skusenosti s tymto motorom. Rok vyroby 1991, 42 kW. Ja som ho kupil pred dvoma mesiacmi a hodnotim auto globalne - velka spokojnost. Presiel som nan z Feldy.
Nie je to ziaden pretekar, ale s privretim vsetky oci (aj susedky Marky) sa to da. Spotreba mi vychadza cosi medzi 5,5 - 6,5. Je to OK? -
« Tachometr skace
Tachometr na Astre (r.v. 93).
Tak mi zacal blbnout tachometr. Po nejake dobe jizdy zacne ukazovat rychlost skokove. Kdyz napriklad zrychlim, tak nic a za nejakou dobu (nekoli vterin) to poskoci treba o 20km/h. To same pri snizovani rychlosti (ale obracene). Myslim, ze by to mohl byt nahon tachometru. Nemel nekdo podobny problem? Diky za rady. -
"-- skrytý --" 29.01.04 17:34
« Vectra Caravan 2.0 DTi Ecotec 2004
Dobrý den, jelikož budu z pár týdnů vlastníkem uvedeného modelu, sháním někoho, kdo má ověřen chiptuning na tento docela starý 100 ps motor. Jsem z Brna a zatím se mi nedaří sehnat důvěryhodné informace. Na Octavii se mi chiptuning za asi 12000 odměnil lepšim výkonem a nižší spotřebou. Jelikož je Vectra Caravan po slevě za skoro stejné peníze jako oktávka, tak jsem zvolil Opel. Za jakékoliv info jsem vděčný, lze i přímo na leyland@seznam.cz děkuji -
« Re: Opel Globalne
No musis se na to divat z trochu jineho uhlu. Ja mam Vectru 2,2 DTI, bydlim v centru Prahy a auto jsem hledal i z pohledu aby nelezlo na oci zlodejum (Rusum a Bulharum se Vectra asi moc nelibi a radio si od narkomanu koupi asi malo lidi, protoze se hodi akorat do Opla). Jinak jsem s autem maximalne spokojen a motor, i kdyz to neni zadna novinka je v porovnani s VW 1,9 TDI (PD) vyrazne tichsi. -
« Opel Globalne
Uz aby prisla nova Astra, protoze soucasna nabidka Oplu je umirajici nezajimavy druh.
Zato ceny jsou z rise sebevedomych suverenu.
Nova Vectra tomu moc nepomohla. Signum, no bez komentare....:-( Jsem z toho opravdu smutny. Dyt neni v nabidce krome Astry OPC, coz se snad u nas ani nenabizi, zadna jiskra co potesi srdicko fandy znacky. Sportak ala Astra kupe, no to je taky neco jako radoby... Snad se pan Adam Opel polepsi. -
« Re: 2.2 DTI
no jasne ten link som uz niekde videl, to ma mohlo napadnut, ale inak, aj tam sa tvaria dost rozpacite, u manualu je uvedenych tych 4000 a u automatiky 3250, srandisti ... ale ak porovnam co je tam namalovane s realnym motorom z testu na autorevue v zafire tak to nevyzera na ten isty motor, alebo asi boli hviezdy nejako inak postavene ... -
« Vectra B kombi 2.0 Di
Vážení přátelé - majitelé vozů Vectra,
rozhodl jsem se, že trochu obohatím tuto diskusi o seriál zkušeností s cca 1.5 ročním provozem s následujícím vozem:
Opel Vectra B combi s motorem 2.0 Di (60kW), rok výroby 1997, elektronická klimatizace. Nejprve k výběru vozu. Podle toho, co jsem četl v této diskusi jde tady většinou o motory s většími výkony, dokonce byl motor 2.0DI několikrát zmíněn s určitým pohrdáním. Musím říci, že když jsem jel toto auto kupovat, i já jsem měl představu o motoru DTH (75kW). Bohužel nabízené auto mělo slabší motor než jsem očekával. Výbava vozu a vzhled mě však přesvědčily a koupil jsem. Vůz byl údajně nebouraný, měl na tachometru 75000 km(kdoví kolik ve skutečnosti), má elektronickou klimatizaci, tempomat, rádio s CD, multifunkční volant, závěs, uvnitř síťku na oddělení zavazadlového prostoru, zkrátka vše, co jsem potřeboval. Podnikám totiž a kufr mám často plný kufrů s nářadím.
Srovnání Felicie kombi 1.9D a Vectry.
Moje předchozí Felicie mi přestávala vyhovovat z následujících důvodů:
1) syn je trochu přerostlý a když seděl za manželkou dohadovali se o místo
2) kufr mi přestával stačit na mé vybavení
3) na vůz r.v.1996 začínala útočit koroze
S Felicií se mi dařilo jezdit za 5.5 l/100km- Vectra jezdí za 6l/100km (v létě pod v zimě nad). Ve Vectře je sice více místa, ale syn mezitím dále vyrostl(195), takže problém s místem je tu zase. Kufr u Vectry je sice větší na plochu, ale objem asi o moc větší nebude, protože je dno kufru výše. Musím ale říci, že při převozu těžších věcí jsem ocenil, že je dno kufru rovné. Těžší věc lze sklopit do kufru a zasunout dovnitř.
Svezení s Vectrou je ale o třídu výše. I ten výkon mi zpočátku připadal vynikající. Záleží na tom, z jakého auta člověk přesedne. Motor je podstatně tišší, pérování lepší. V létě člověk ocení klimatizaci (už bych nechtěl auto bez elektronické klimatizace- ani v zimě ani v létě se člověk nemusí starat – nastavená teplota prostě drží).
Tvrzení prodejce o tom, že auto nebylo bourané, nebylo pravdivé. Zjistil jsem, že například v zadních dveřích bylo vysypané sklo, že předek byl pošramocen (například scházel i spodní kryt motoru).
Další díl zase někdy příště.
-
"-- skrytý --" 27.11.03 16:59
« Re: Upgrade
2.2dti je klasicky diesel akurat ma turbo s variabilnou geometriou. Ziadny CR. Takze nic svetoborneho sa od neho neda cakat. Podla mojho nazoru ide celkom fajn, jazdil som s nim GTS s AT a pokial clovek nechce byt zavodnik tak sa s tym da jazdit. Mozem pingnut kamosa co ho mal v signume ako to zralo. -
« Upgrade
Tak mám políčeno na upgrade: nechal jsem objednat Vectru v dieselu 92kW. Po 3 roky jsem týral Vectra Car 2,0DTi ("Opel 100" z r.99), uvažuju, že ji odkoupím do rodiny. Má 120tisíc, hodně po městě. Pls. poraďte co se bude muset v následujících tisících vyměnit a kolik to asi stojí?
Mále srovnání, ale asi málokoho překvapí: doma máme Octavii 1,9TDI z r.97, najeto má stejně jako ta Vectra. Škodovka má teď o dost volnější řízení, motoricky se mi ale zdá zachovalejší než ten Opel, tchán z ní bude mít radost.
Pokud jde o souboje značek: Japonce jsem nezvolil, protože se mi žádný moc nelíbí, jsem taky ovlivněn deziluzí z prasklé bubliny okolo hesla "Mitsubishi je japonský Mercedes". A možná budu nakonec litovat, že jsem nezvolil auto s větším prostorem na zadních sedadlech (Ford). Jsem zvědav... -
« vectra 95A - elektkrika
ahoj všechny zdravim. Měl bych dotaz ohledně vectry 95A. Moc tomu nerozumim a tak se ptám Vás odborníků. Tachometr mi přestal ukazovat rychlost, ručička se drží dole, na neutral klesají otážky a na palubce mi oranžově svítí kontrolka na které je motor s bleskem elektrickýho proudu. Nemáte někdo tušení co s tím? Na pojistky jsem ještě nekoukal. díky za pomoc -
« Re: Vectra B - ma ISO konektory na radio?
Plne to chapu, a pri cenach novych kompletu napr od Daewoo se neni ani cemu divit.
Ja ostane kvuli diteti taky v aute posloucham same pisnicky od Rosaka, Dady a jine
Detske kazety. Uz mi to pekne leze krkem. Neni to tak davno co jsem musel v tatove aute
poslouchat Hurvinky kvuli o 7let mladsimu brachovi. Takze preji at to dobre vyberete
-
"-- skrytý --" 05.11.03 12:09
« Re: Vectra B - ma ISO konektory na radio?
To by taky nebylo spatny, ale ovladani na volantu nema a trva na kazete, protoze ma hromadu kazet s pohadkama pro deti. Tak si asi vybere nejakou pleckoidni sadu radio-changer. Moc penez nema, v kramech jsem videl za 5500 az 7500. -
« Re: Vectra B - ma ISO konektory na radio?
Ceny ktere jsem uvadel jsou za nove dily v prodejnach Opel (ceny nahradnich dilu).Je
dobre ze existuje cenove rozumna alternativa. A co takle sehnat radio Opel 500 (Delco electronic nebo VDO), je to na jedno CD
ucel to splni a auto s radiem se vzdycky lepe prodava nez bez nej, Navic se da sehnat v Annonci za babku a necha se ovladat z volantu, pokud to ta Vectra ma.
-
"-- skrytý --" 04.11.03 18:39
« Re: Vectra B - ma ISO konektory na radio?
Diky za vycerpavajici odpoved. Ja bych byl pro tu sestistovku, v annonci ted visi funglovka za 3000, ale ta holka chce pristi rok poslat vectru do sveta a je ji lito tam nechat novy radio. Takze to bude nejaky normalni-univerzalni, aby si ho pak mohla vzit do novyho. Stejne uz ji blbne displej.
Co se tyka tech 5m kabelu, v poslednim katalogu conrad je jich asi deset typu. Napr. Blaupunkt/Kenwood DIN/DIN za 561 Kc, Blaupunkt MiniISO/DIN za 1308 Kc. -
« Re: Vectra B - ma ISO konektory na radio?
Jeste nekolik upozorneni. Prodluzovaci kabel do kufru stoji novy cca. 5000,-, stary se shani tezko.
Radio Opel CAR 600 (umi ovladat changer) a changer se nechaji sehnat napriklad v annonci celkem levne. Nova 600ka stoji cca. 16000,- a novy changer cca. 19000,- Cele se to necha v annonci sehnat
Kolem 5-8000,-. K changeru do kastluku (na 4CD i na 6CD) musi byt extra pro tento ucel kastlik. Dvirka zustavaji puvodni. (ale podminkou to neni). Dulezite jsou bezpecnostni kody jak k radiu, tak k changeru. Ovladat changer umi i radio 800 a 700, ty jsou ale spatne sehnatelne a 700ka ma navic vestaveny telefon, pro ktery musi byt extra display a rozvody. Ta 800 se davala do Omeg a mela navic zesilovac Bose v kufru. Takze nejlepsi alternativa je ta 600vka. Ma vykon 4x20W. Tady ve foru ten chnger na 6 CD nekdo nedavno nabizel za symboliku. Ten se taky necha dat do kastliku, ale cely ho zabere. Nicmene nez fabrika zacala dodavat ty mensi na 4CD tak se dodaval ten na 6CD, byt ve vectre zabral cely kastlik. Tim by odpadla potreba shanet kabel az do kufru, protoze, jak jsem psal predtim, ke kastliku by mel byt natazeny.Konektory jsou ISO. Z radia vysroubujes 4x maly imbus a hakama se radio vysune.
-
« Re: Vectra B - ma ISO konektory na radio?
V zasade mas 3 moznosti: a)sehnat radio Philips /Opel 600 a k tomu oplacky changer bud Blaupunkt na 6 CD(do kufru, zde je ale potreba prodluzovaci kabel), nebo za b)changer Philips na 4CD do kastliku pred spolujezce.(za kastlik by mel byt kabel na changer predpripraveny), nebo za c) sehnat "univerzalni" changer a pripojit ho na stavajici radio a nekam umistit ovladaci panylek. Pokud das jine radio(neoplacke), nebude se ba displeji vozu objevovat nazev pripadne frekvence stanice. Zustane tam jen to datum. Ale i tato funkce se musi preprogramovat Techem. Ostatni udaje, teplota a pripadne fce pocitace jsou nedotceny. Jeste existuji radia napr od Kenwoodu, ktera maji redukci a umi spolupúracovat s displejem. -
"-- skrytý --" 03.11.03 18:01
« Vectra B - ma ISO konektory na radio?
Kamaradka po me chce, abych ji namontoval misto originalniho, radio s cenzrem. Potreboval bych vedet, jestli si musim k tomu sehnat nejakou redukci nebo je tam normalni ISO.
Hledal jsem ve starych prispevcich, a byla tam zminka, ze pak na puvodnim displeji bude jen datum. Znamena to, ze treba teplomer uz nepujde? -
« Váha vzduchu
Mám na Vectře B 2.5 V6 '97 následující problém. Diagnostika mi hází vadu váhy vzduchu a auto ve spodních otáčkách vůbec netáhne. Už mi u Srby měnili třetí váhu a furt stejný. Mluvil jsem s maníkem autoelektrikářem, kterej říkal, že to je u Vecter známá bolest, že to má dost lidí, ale problém není přímo ve váze, ale někde jinde ve vzduchovým potrubí. Neřešil někdo z vás podobnej problém, abych těm expertům mohl říct, kde maj hledat? Nebo aspoň servis, kterej tu závadu zná a dokáže to napravit bez měsíce pokusů-omylů? Dík moc. -
« Re: Palubní počítač
S těma nesvítícíma bodama je to trochu jinak. Na každých cca 10 bodů displaye je řídící tranzistor a kondenzátor, které vlivem stáří a tepla vysychají. Všimni si, že jdou do * celý sloupečky bodů. Zrovna dneska jsem si to nechal opravit v Praze u Vectry. Jednodílný display 1.500,- Kč, dvoudílný 2.000,- Kč. Ten maník mění ty tranďáky všechny, takže se ti hned tak nerozeserou jinde. Kontakt na toho člověka: 777016416 -
« Re: CD changer
Jen info pro pripadne zajemce: Tento changer lze zapojit s originalnim radiem Opel rady 600,700,800-Bose, mozna nektere ze starsi rady. Nejde na 100, 200, 300 a 400ku. Novy stoji cca. 19000,- Kc. Kabel u Vectry(na 99%) vede do kastliku u spolujezdce, a je potreba novy kastlik. Dvirka jsou stejna. Jinak kabel, tusim 5m (az do kufru stoji cca. 5000,- Kc.) -
« Re: Palubní počítač
Jazyk ti prehodej v servisu Techem. Cestina tam neni. Anglictina, nebo Nemcina tam je. Dale tam je sposta severskych jazyku a tak podobne. Bude te to stat od 0 az do 500.
Nesviti symboly??? Jak to myslis? Jenom sem tam nejaka ta tecka (bod), nebo symboly jako CHECK, RDS(male hodiny). Jestli nesviti sem tam bod, je to "normalni" jev. Nekde na nemcich to uz nekolikrat resili. Udajne se velky displej musi vyndat, rozdelat a vycistit. Stejne jako displej v digitalkach. -
« Palubní počítač
Mám dotaz, jedná se sice o Omegu 1996, ale pro Vectru to bude stejné. Palubní počítač informuje francouzsky, dá se komunikace nahradit např. angličtinou? Dále některé symboly displeje (asi 3) jsou nefukční, je vada v displeji, přívodních kabelech nebo řídícím čipu displeje? Za případné odpovědi kdo měl podobný problém děkuji. -
« Re: Vectra C
Podobné zkušenosti s 2.2DTI mám i já - během prvních 30.000km jsem doléval 2litry oleje, u 2.0DTI hodné záleží na štěstí - některé "jezdí" na olej, jiné jsou v normálu.
Osobně jsem auto s 2.0DTI neřídíl, ale kamarád tvrdí, že je to proti 2.2DTI "líná mrcha". Na druhou stranu stále lepší, než 2.0DI...