Opel Vectra Club (problémy, servis, rady,apod.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: 2.5 V6
Taky bych rád přispěl.... Měl možnost taky okusi motor 2.5 V6, ale v Omega B Caravan. Musím říci, skvělý motor. Dostačující výkon a když už je tady řeč o spotřebě, tak já jsem jezdil v průměru 10l/100km. Ale čistě jen dálková jízda o rychlosti do 150km/h se dá zajet o lehce přes 9l/100km. Dovolená 4lidi a kufr plný 9.3l/100km. -
"-- skrytý --" 15.01.02 20:59
« Re: 2.5 V6
Niekde som to tu uz pisal: sice som mal omegu s tymto motorom (a este k tomu AT) ale za 12 az 12.5 sa da v meste jazdit. Kolega ma Vectru 2.6 s AT a ked sa ponahla = rychla jazda s prvkami prizemneho letu mestom a vtedy je to za 17 (naozaj to myslim vazne, 17l/100km :-) ked sa neponahla tak 13.5 :-) Nech Ta to nevystrasi on je typicky nereferencny priklad jazdy autom: napr. s Polom 1.4 16V mal spotrebu 11.5 v meste :-) -
« Re: 2.5 V6
ted v zime jezdim za 9,5-9,9 podle pal.pocitace, 2.5 ma lepsi podvozek nez slabsi verze, rozvodaky ... slabina Opelu meni se i s kladkama a stoji to cca 8 tisic, jinak ale parada, motor je tam dost napechovany a tak napr. kvuli vymene alternatoru musi jit ven cely motor nebo cela naprava vc. mc personu :o), svicky jsou normalni bosh na te me mam trielektrodove Beru ....... , spotreba ... zalezi od nohy :o) ... chorvatsko jsem jel za 8,2 litru ve 4 lidech a plnem kufru a pomerne vysoke cest. rychlosti + kilometrove zacpy a to pri nonstop zapnute klimatizaci -
« Re: 2.5 V6
Bracha jezdi s Fronterou 3.2 V6 (benzin) jen po Spindlu a sem tam sjede do Vrchlabi. Ted se jezdi jen a jen po snehu a ma na palubnim pocitaci prumer 13.2 l/100km.
Na ty Vectre mam pouze necelejch 22tis. km.
Rozvodak se meni po 8 letech nebo 120000km.
Svicky drive po 60000km ted po 120000km.
Pokud vim tak originalky jsem si koupil do foroty ale drahy nebyly (tusim ale nejsem si jist to bylo do 400,- Kc/kus) x6=2400,- Kc.
Rozvodak jsem nechal delat zatim jen na sluzebni Omeze MV6 a to bylo vcetne prace a napinacich kladek kolem 7ky.
Jediny co me na 1.8 (85kW) nadchlo, tak to byla hodne dobra spotreba. Jinak proti moji 2.5 krome sily motoru ztracela stabilitu uz kolem 180 km/h.
ja kdyz jedu s tou moji 210 tak o tom skoro nevim. V ty 1.8 jsem se ve 185 opravdu bal.
(Nezavisle jsem jel ve dvou 1.8kach sedan, modry CD, a vinovy CD - najeto kolem 40-60tis.)
na jedny byly 185/70x14 Continental Super Sport??, na druhy nejaky GY Eagle neco??-stejnej rozmer.
Ja tam ted na zimu mam Barumy OR60 195/65x15 H a je to taky parada (i kolem 2kil)
V lete kdyz jsem jel pohodove mimo mesto a dodrzoval jsem predpisy tak jsem jel za 7.1l/100km. -
« Re: 2.5 V6
Na dalku neni problem pod 8 litru pokud pojedes okolo 120km/h. Jinak pocitej tech 9 litru. Po meste okolo 10 - 11. zalezi na noze a to velmi. Jel jsem uz i pod 7,3 ale to se musis krotit a to fest. Na dalku pomaha K&N vzduchovy filtr spotreba jde i o 0.5 litru dolu. -
« Re: 2.5 V6
Ted v zime mam s jezdenim po Praze a vikendovymi odjezdy 130 km od Prahy (okresky 100-130, dalnice
140-160). Jo jezdim o vikendech ve Spindlu, je to tam ted dost husty, porad nekde cekam nez se "ridici" vyhrabou ze snehu.
Jo ta spotreba 9,4. Pokud bych jezdil jenom Prahu a jenom Spindl bylo by to 10,4-10,8.
To mam vetsinou pusteny vyhrivani oken a obe predni sedacky. -
« doplnky...... a aby rec nestala jinak nas soupnou do archivu
jo a jeste jedno ... koupite-li si tuning. doplnky v Polsku ... muzete si zazadat o vraceni DPH .. v Polsku VAT /je na to spec. formular od firmy GLOBAL TAX REFUND , ktery vam potvrdi polsky celnik pri vyjezdu z Polska. -
« Re: OPEL VECTRA
hodne plastovych dilu pro vizualni tunning koupis levne v polsku a to casto ve srovnatelne kvalite jako treba ms design apod. nesmis koupit laminat ale plast a pak je to v pohode , kola tam bez uprav nacpes 225/40/17 sirsi uz jsou problem , snizovani kastle dobre zvaz .... 50 mm dolu uz je problem z parkovanim/obrubniky jsou najednou nejake vysoke :o)) / a i olej. miska a vyfuk jsou proklate nizko :o) .... na zimu urcte original podvozek .... v lete snizit ale pozor na to VZDY dej kratsi pruziny + kratsi tvrdsi tlumice NIKDY pouze jedno z tech dvou !!! efekt je pak ZADNY spise horsi nez original z fabriky !!! -
« Re: divny zvuk u 2.5 V pro campagnolo
platil jsem nakonec 9100 bez DPH a pri jednom mi vymenili plochy remen/ten jsem mel vlastni/ .... ted jsem koukal na fakturu .... vymena plocheho remene 1800Kc bez DPH !!! u ADPO Car v Ostrave si vzali 980 KC za vymenu rozvodoveho remene a u Novotneho 1800Kc za plochy remen !!! *... asi jsem jim udelal jeziska :o( .... po svatcich tam zavolam .... 1800Kc to jsou jejich 4 hodiny a 450Korun ...... tak to musel delat nejaky ucen a to jeste prez vyfuk :o) -
« Re: divny zvuk u 2.5 V pro campagnolo
No ja nevim uz presne kolik stala vymena loziska u ty Omegy, ale platil jsem u Opel Syrovatko a spol. ve Vrchlabi neco kolem 1400,- Kc. Lozisko tam nedali original, pry je zbytecne drahy a nebylo skladem, ale urcite nedemontovali motor.
Holt vyhoda podelne ulozenyho motoru. Ten altik odvezli nejakymu hen takymu kterej na to lozisko mel stahovak a tak podobne, v opelu ho zase jen zamontovali zpet. No to puvodni vydrzelo asi 120000km, to neoriginal vydrzelo asi dalsich 50000km a to treti zatim drzi ted cca. 209000km.
Statisky by melo vydrzet jeste 10000km(hi,hi).
Zatim je klid. -
« divny zvuk u 2.5 V pro campagnolo
mel jsi pravdu !!! bylo to v alternatoru !!! delaji mi renovaci altiku u Opel Novotny v OV .... ale radost moc nemam 8000 za renovaci + 4500 za praci bez DPH .... mohl jsem koupit vice darku na Vanoce ale tak :-( ..... pro zajinavost novy altik stoji 36000 s dani :-) ..... prace je draha protoze altik se da vytahnout a) az po zdemontovani motoru z auta ! nebo b)po demontazi McPersonu , kola , kotoucu a tech veci kolem :-))) tak tomu rikam chliv ! jo a vymena svicek na V6-ce zacina : zdemontujeme predni sberne saci potrubi, pak zadni sberne saci potrubi , odmontujeme snimac podtlaku, hadici podtlaku ............. prace tak na 2 hodiny samotna vymena svicek pak asi 5 minut :o) .... tomu rikam nemecka konstrukterska skola ......kdysi/1994/ kdyz citroenu XM se dalo rikat auto jsem si menil svicky na 3.0 V6 za deset minut jednou rokou a s cigaretou v druhe :o)) -
« divny zvuk u 2.5 V pro campagnolo
mel jsi pravdu !!! bylo to v alternatoru !!! delaji mi renovaci altiku u Opel Novotny v OV .... ale radost moc nemam 8000 za renovaci + 4500 za praci bez DPH .... mohl jsem koupit vice darku na Vanoce ale tak :-( ..... pro zajinavost novy altik stoji 36000 s dani :-) ..... prace je draha protoze altik se da vytahnout a) az po zdemontovani motoru z auta ! nebo b)po demontazi McPersonu , kola , kotoucu a tech veci kolem :-))) tak tomu rikam chliv ! jo a vymena svicek na V6-ce zacina : zdemontujeme predni sberne saci potrubi, pak predni sberne saci potrubi , odmontujeme snimac podtlaku, hadici podtlaku ............. prace tak na 2 hodiny samotna vymena svicek pak asi 5 minut :o) .... tomu rikam nemecka konstrukterska skola ......kdysi/1994/ kdyz citroenu XM se dalo rikat auto jsem si menil svicky na 3.0 V6 za deset minut jednou rokou a s cigaretou v druhe :o)) -
« kotouce a desticky
menil jsem na vectre kotouce a oblozeni na predni naprave ...... vse je ok az na to , ze mi na palibnim PC sviti hlaska :Bremsbelag ... coz je asi hlaska o opotrebovanych destickach .... da se to nejak resetovat _? .... a jeste jeden umi palub.pocitac zobrazovat anglicke hlaseni ? ta nemcina mii leze na nervy :=) -
« Re: Jeste k AGR ventilu
No, to chce len jedno, po tech. kontrole vybrat ventil a hotovo. Sice to trochu pomaha na kvalitu spalin, ale robi bordel v motore. Benzin vs. motor sa tu uz riesi v nejednom prispevku. Niekedy mam pocit ze to ma suvis, ale niekedy absolutne je to to iste. -
« Jeste k AGR ventilu
Tak jsem se dostal na forum www.tigra-forum.de a nestacil jsem se divit, kolik lidi ma problemy s AGR ventilem. Doporucuji tankovat SuperPlus jenze to je mozne v Nemecku. Tady na to nemam. Tak alespon zkousim Vpower od Shellu (ma mit cistici prisady). V nekolika clancich se tam zminuji o nejakem pripravku primo od Opla (v nemcine ventilspulung) na cisteni ventilu, ktere se zanaseji prave pri spatne funkci AGR ventilu. Nevite o tom nekdo neco? Soucasti toho pripravku je hadicka, ktera se strci asi 20cm do saciho potrubi (pri odpojenem vzduchovem filtru. Motor se nastartuje a toci se v rozmezi 2000-5000ot. Pri tom se tam leje ten pripravek. Pak se ma vyfrcet na dalnici a tocit motor alespon 100km. Dale jsou tam upozorneni o zavislosti motoru ECOTEC na kvalite benzinu. Jakou mate zkusenost se zavislosti chovani motoru ecotec na benzinu. Na Vpower jede podle meho subjektivniho nazoru auto trochu lepe (rychleji se roztaci). A ma i jiny zvuk ve vyssich otackach.
Diky za nazory. -
« Re: divny zvuk u 2.5 V6
Ja bych zkusil lozisko v altiku. Ve Vectre 2.5 mi pri mych 20000 km jeste nic neodeslo, ale ve sluzebni Omeze MV6 mi delalo rotiku lozisko altiku uz 2x. Taky to vypadalo na kladky, ale ty byly vzdy O.K.(prvni vymena rozvodaku ve 120000km- bez problemu. Ted ma 205000 km.
Z vodni pumpou mam zkusenost z Vectry 1.8 16V, tam se totalne vychodila hridelka a prislo se na to az pri servisni prohlidce, zvuky to nedelalo zadny, prestoze to drzelo silou vule. -
« Re: motor 2.5 V6
Zistit co to je nebude urcite lahke, ale ked uz to niekto zacne rozoberat, tak by som na 1 mieste skusil tu vodnu pumpu. Podla mna mas tak 90% sancu ze to bude ona, ak to budu rozvody tak asi budes vediet komu rozbit hubu :-)) za tych 8000 to stoji nie :-)) -
« motor 2.5 V6
jinak je motor fajn ... troch malo tahne od spoda ... mam tam kuzelovy filtr od k&n a sani ma paradni zvuk doplneny zezedu remus-em .... auto je od 3500 otacek jako by ho nekdo nakop a vystreli do predu jako sip :o)) ted tam mam 195/65/15 ale na leto mam 215/45/17 a to je pane jine kafe....gumy tam nam dunlop 9000 sport :o) chtelo by to trosku tvrdsi perovani pak by to bylo super ........ na aute mi nejvic vadi nejiste chovani zadku pri prudsim brzdeni v zatacce .... ja vim brzdit v zatacce je uz pozde ale nekdy je to jepsi nez to oprit o svodidla :o) -
« Re: divny zvuk u 2.5 V6
rozvod delany kompletne pri 100tis km. vcetne kladek rozv. remene u opla za cca 8000 peněz :o)
ten zvuk je prilis pravidelny na to abych podeziral lozisko a je porad stejny nezavisle na teplote nebo zatizeni motoru ... je zavisly jen na otackach ... takovy odporny jekot -
« Re: 2.5 V6
to BIGEST .... rikas ve 240 jen 5000 otacek ? .... tak to mam jinou prevodovku v rocniku 98? me to toci pri 120ceti 3000otacek a pri 240 dvakrat tolik ...... a to jsem jel lenom jednou nebo dvakrat ... jinak bezne 220 :o) ale to uz si umi vzit nejaky ten litr navic .... bezne jezdim za 9-10 litru -
« Re: divny zvuk u 2.5 V6 -to ZORB
klinak ma najeto 30 tisic ale to neni zvuk klinaku ... je to takovy zvuk prirovnal bych to zvuku velkeho transformatoru chlazeneho olejem takoveho co ho vidavas na vesnicich a co transformuji kilovolty na 220 :o) ozyva se to za tepla i studena a je to slyset vic nez motor :o( -
« 2.5 V6
ale motor je to nejlepsi co me mohlo potkat. ma nabehano 102tis a je jako novy. klidne bych si ho nechal libit s turbem... ale kdyz uvazim ze je z r.v.95 a ma 170k coz ma i nejnovejsi Ford tak jsem celkem spokojeny... kdysi jsem ho zkousel na 240km/h a mel "pouhych" 5000 ot./min. lahoda to slyset. -
« Re: AGR ventil
Teraz len teoreticky: Elektronika by mala byt OK, Elektronika totizto snima otvorenie ventilu t.z. na kolko % je otvoreny. Ked budes mat upchatu hadicu, resp. ako pisal autokomplex plnu zaslepku tak ventil sa bude otvarat naprazdno a elektronika si bude mysliet ze je vsetko OK. Bohuzial na Vectre aspon na 1.6 16V nieje podtlakova hadica a preto to nieje take jednoduche. K ventilu je aj dost blby pristup, pozeral som to len tak zbezne, tak ak sa mylim tak ma nekamenujte. Namiesto hadice by tam mala byt trubka. Asi najlepsie je tam dat to plne tesnenie, ale opakujem zatial to mozem doporucit len teoreticky, lebo akosi nemam cas sa do toho pustit. Ked to spravim dam sem vediet. BTW ten ventil nieje vobec tazke vycistit, odpojis konektor, vysrobujes dva sroby, vyberes, vycistis karbon nejakym pripravkom (mozno aj benzinom). Videl som ako technik na ten ventilcek nasadil vrtacku a chvilu ho tocil a tak vycistil dosedaciu plochu. Potom uz len namontovat a vsetko by malo byt OK. Ak to spachas prvy ty tak daj sem info. -
« vectra 1.6
moj znamy ma vo vyhlade vectru myslim ze z r.92 1.6 s upravou vacou, novym vyfukom a kolesami 195/15" musim mu ju prebehnut a dam vediet co a ako, stryko ma presne ten isty model ale 1.7d mal uz odvtedy 2 auta ale oplika sa nevie vzdat, zdravim cely opec club -
« Jakou teplotu má motor Vectry A 1.8 v mrazech?
Loni na podzim jsem měnil termoventil /málo mi to topilo/ a současně jsem vyměnil všechnu kapalinu a vypláchl bordel z topení. Když letos začaly mrazy tak mi to už trochu topí, ale motor se za teplot kolem nuly ne a ne dostat přes 90st C - při klidné jízdě mi to ukazuje asi tak 88st C. Petzold tvrdí, že otevírání ventilu by mělo začít u 92st C - je to optimální pracovní teplota? Jak je to s teplotou kapaliny v mrazech u vás? -
« Funkce klapky přísavu předehřátého vzduchu
Chci se zeptat na funkci a vaše zkušenosti s touto klapkou přisávající ohřátý vzduch od výfukového kolena u Vectry A /benzín 1.8/ Tato klapka prý reaguje na teplotu /asi bimetal/ a má i podtlakovou hadičku /asi regulace podle otáček/. Prý slouží jen pro rychlejší ohřev motoru po startu, je dost poruchová a někteří lidé jí proto zaslepují /aby nezvedala spotřebu/. Měl jsem v létě při teplotách okolo 35st C o litr nižší spotřebu než obvykle při stejném stylu a tak mám podezření... -
« AGR ventil
Odpojení je jednoduché. Od ventilu vede podtlaková, gumová hadička, která se odpojí a do jejího volného konce se dá ucpávka. V pozici bez podtlaku je vetil uzavřený. Pokud je samotný ventil netěsný, problém lze vyřešit namontováním plného těsnění mezi ventil a spojovací trubku k výfuku. -
« Re: Jeste k AGL ventilu.
Tiez som mal problem s ventilom recilkulacie vyf. spalin. Pytal som sa technika ci ho treba vymenit, ale ze je to somarina, ze staci ho precistit. Novy vtedy stal okolo 8000 Sk. Doteraz bezim na povodnom a niesu ziadne problemy. Ele silno uvazujem ze co najskor pojde cely ventil uplne prec. -
« Re: Jeste k AGL ventilu.
Pokusím se reprodukovat, co mi řekl technik. Ten ventil slouží k nasávání? výfukového plynu k opětovnému spalování, aby se zmenšily zplodiny. Když je ventil zanesený, protože se jezdí lehkou nohou a motor se nevytáčí, hlásí řídící jednotka chzbu. Já jsem tuto závadu asi jenom na čas odstarnil tím, že jsem vytočil dvojku a trojku až k červeným otáčkám a kontrolka od té doby nesvítí. Prostě se ventil protáhl. Je ale asi fakt, že je to dočasné.
Ještě k Potřebuji poradit. Měl jsem kdysi podobnou závadu, auto jelo, najednou došlo palivo a obvykle v křižovatce jsem zastavil a nemohl nastartovat. Po několika minutách motor najednou naskočil a zase jsem pár kilometrů ujel, než to znovu chcíplo. Závada byla v ucpaném odvzdušňovacím otvoru víčka od nádrže... (netvrdím, že je to taky tenhle případ). -
« Jakou ma funkci AGL ventil ?
Muj dotaz se sice tyka motoru X14XE v Tigre, ale doufam, ze se najde dobra duse, ktera odpovi. Zacla mi svitit kontrolka elektroniky motoru. V servisu mi sdelili, ze mam vadny AGL ventil. Dneska mi kontrolka nesvitila. Ten ventil stoji 9tisic KC. Sdelte mi prosim nekdo k cemu je. Diky. -
« Re: Potrebuji poradit
Pozoroval jsem to jak s plnou, tak s temer prazdnou nadrzi. Projevuje se to v lete, v zime, kdyz je motor studeny, teply, ... Proste zahada. Kontrolka s bleskem tam je (sviti pri startovani). Opravdu nevim, v patek jsem vymenil rele paliv. cerpadla, zatim vse OK, ale ujel jsem jen asi 100km. V kazdym pripade, diky za podnety. -
« Potrebuji poradit
Uz nejakou dobu (asi 8 mesicu) me trapi muj Oplik (Astra 1.8i). Zavada se projevuje nasledovne:
Pri jizde motor na par vterin vysadi, ztraci vykon a po nekolika vterinach opet naskoci a jede, to se za chvili opakuje jeste jednou ci dvakrat. Zadna kontrolka se nerozsviti. Pak auto jezdi bez problemu dalsich 300 - 600 km. V pripade ze se to projevi pri rozjezdu, auto chcipne a nastartuje asi az na 3.-4. pokus.
Zavada se projevuje nahodne. Nezalezi zda je motor teply, ci studeny. Jiz jsem nechal vymenit: snimac otacek, civku, svicky, promeril kabely od rozdelovace, palivovy filtr, cerpadlo paliva. Muzete mi poradit na co dal se mam zamerit? Ma cenu menit cidla v motoru (v pripade spatneho cidla by se mela rozsviti kontrolka, nebo ne)?
Diky za jakoukoliv radu. -
« Re: Nove katastroficke info :)
To kvuli tomu jazyku nebo jine prob...
Ja mel problemy u 700ovky s prepojenim mezi Simkama na jedno cislo (DUO). Proste kdyz jsem to potreboval tak jak napotvoru se to nepropojilo na tu prave zapnutou Simku. Mobil vypnutej a radio sice zapnuty ale nezazvonilo a hovor padl do schranky. DUO jsem zrusil a radiotelefon v aute (Vectra) nepouzivam. V Omeze mam 800(Bose) a hansku a T28s(Sveda)- no problem. Jo, pes mi 1x ulomil zadkem. -
« Omega 2.5TD
Mam Omegu 2.5 TD r.v.95, dotahl jsem si ji na jare z Nemecka. Jaka tam patri chladici nemrznouci kapalina? Asi to bude neco primo od Opela, ne?
Jeste mne zlobi vaky. Koupil sem je komplet i s ridici jednotkou na vrakaci. Vymontovavali je primo prede mnou z bourany Omegy, ktera je mela samozrejmne OK. Ale co se nestalo, kdyz jsem byl u Opela manik s pocitacem mi rekl, ze jednotka hlasi, ze vaky byli OUT. Pripadal jsem si jako * (ze bych tam dal zase tu starou jednotku misto nove?-no to asi ne). S predpinaci pasu to prej nema nic spolecnyho, to by se prej z aktivovat nejak dalo.
Prosim kdo ma s timto zkusenosti, zkuste poradit! Diky za help
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!