Opel Vectra Club (problémy, servis, rady,apod.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
"-- skrytý --" 06.11.02 12:50
« Re: zhasínající motor při volnoběhu
Jsem rád, že se to povedlo a že (konečně) někdo mé rady také ocenil. Já osobně se servisům systematicky vyhýbám. Vím o podobných případech, kdy byla v dané situaci opakovaně měněna řídící jednotka motoru: majitel vozu jen platil a platil (řádově desetisíce Kč s tím, že část nákladů byla řešena v rámci "kulance"), ale stejně nebyl s výsledkem spokojen. -
« Re: výpadek proudu za jízdy
to campagnolo: co se týče toho výpadku produ za chodu, vžy se to událo při spuštění stěračů, což svědčí o tom, že problém je v ukostření motorku stěračů. Ten má odběr snad 30A a při zátěži údajně až 50A. Žkontroloval jsem celou kabeláž u motorku stěračů až po centrální svorkovnici uzemnění, a problém je buď v propojovacím kabelu od baterky k této svorkovnici, nebo na baterce. Pro jistoru jsem očistil kolík na betrece a oko a uvidíme. Mám ale za to, že baterka odchází do "věčných lovišť" protože se mi sem tam stane, že startování motoru není takové přesvědčivé brnk a jedu, ale pomalé roztáčení startéru. Když však ihned zkusím druhý start, tak už brnk a hotovo. Asi se baterka oživí prvním pokusem a pak je OK. No uvidíme...mám v merku novou BSCH SILVER..údajně má životnost až devět let :-) -
« Re: zhasínající motor při volnoběhu
předem se všem omlouvá, že jsem se neozval dříve, ale opravu jsem provedl až tento výkend a tady jsou výsledky: zde jsou k dispozici fotografie demontovaného bloku škrtící klapky a hadice sání [odkaz] Při demontáži mi bylo trochu podezřelé, že čtyři matice, jimiž je blok škrtící klapky přišroubován k bloku sání šly velice lehce povolit, takže jsem pojal podezření, že motor přisával falešný vzduch touto netěsností. Při volnoběhu totiž byl slyšet syčivý zvuk. Z fotek je vidět, že klapka je ze strany motoru opravdu zanesena pěknou vrstviškou nečistot. Stačilo páír deci technického benzíni, nějaký tvrdší plast, ze kterého jsem si vystrihl takové "škrabátko" a pak jen trpělivost. Zpočátku to jde rychle, ale pak je nutno dokonale vyčistit vše u vlastní hřídelky! Když jsem koukl do demontované hadice sání, tak jsem zjistil, že tam jsou jakokdyby chuchvalce vazeliny nabo co. Byly to takové tukové cucky. Takže opět technický benzin, hadr a celá hadice prošla očistou. Při opětovné motnáži celého bloku škrtící klapky do motoru jsem na dosed dal silikonový tmel pro utěsnění. Jakmile jsem nastartoval byl pryč onen syčivý zvuk, což byl první úspěch. Po ujetí testovacích ccca 300km konstatuji, že se řídící jednotka chová zcela jinak. Když vytočím motor do vysokých otáček 5-6 tis. a dám nohu z plynu, otáčky začnou klesat a od cca 1200 klesání zpomalí až na volnoběžné otáčky cca 800, v těchto otáčkách motor běží téměř neslyšitelně bez jakéhokoliv náznaku zakolísání něbo něco podobného. Vypadáto, že se i spotřeba zlepšila! Závěrem jen mohu konstatovat, že tak jak znám práci "odborníků ve značkových servisech", tak by tuto opravu určitě nikdo nedělal, pouze by opravdu vymněňovali součástku jednu vedle druhé.......za "zlaté" informace Vám všem moc díky :-) -
"-- skrytý --" 15.10.02 22:00
« Re: zhasínající motor při volnoběhu
Ještě jedna poznámka: vadný může být i potenciometr ve vlastním snímači polohy škrtící klapky. I zde je řídící jednotka motoru zmatena nesmyslnými hodnotami, které od snímače dostává, viz např. skřípání zvuku ve starých tranzistorácích se "zaprášenými" potenciometry (v rámci pohybu ovladače hlasitosti zvuk občas mizí zcela, pak se znovu objevuje, z toho se ozývá z reproduktoru jen nepříjemný skřípot). Pokud je snímač rozebiratelný a dostanete se k vlastnímu potenciometru, můžete ho zkusit "prostříknout" nejlépe Kontaktolem (dosud snad vede každá větší drogerie). Pokud je snímač nerozebiratelný nebo poškození jeho potenciometru příliš velké (má svou životnost danou konstrukcí/použitými materiály/zpracováním - pracuje přece s každým pohybem pedálu plynu!), pak nezbyde než jeho výměna. Ale pozor - opětovné nastavení celého systému vstřikování je prakticky nemožné bez použití firemního testeru (je třeba správně nastavit základní polohu snímače ve vztahu ke škrtící klapce). -
"-- skrytý --" 15.10.02 21:44
« Re: zhasínající motor při volnoběhu
Znovu opakuji, že nejde o karbon. Špína v prostoru škrtící klapky pochází z gumy (hadice) přívodního traktu sání, prostoru vzduch. filtru atd., ale hlavně z odtahu olejových par z klikové skříně do sání, zejména pokud "odlučovač" oleje na víku ventilů neplní svou funkci. Špína je tudíž organické povahy (to je karbon sice taky, ale ten už prošel spalovacím procesem), a na to platí jen silné organické rozpouštědlo - nejlépe k danému účelu namíchané a balené ve spreji. To je onen speciální zázrak, který si já osobně vozím z Ameriky, v Evropě jsem ho viděl prodávat pouze jednou - ve Francii. Osobně si však myslím, že dodavatelé "spotřební chemie" pro autoservisy by ho měli mít běžně v nabídce (ale servisy raději mění rovnou celé řídící jednotky motoru: na chvíli to pomůže a zákazník to ještě rád zaplatí, navíc opakovaně...). Spej funguje následovně: odpojíte hadici přívodu vzduchu ke komoře škrtící klapky, tu si rukou podržíte v otevřené poloze (tedy pokud nemáte "drive-by-wire", tam to už jaksi nejde), spej nastříkáte dovnitř, necháte pár desítek sekund působit a uvolněnou špínu vytřete měkkým/savým/čistým hadrem, který nepouští chlupy. Pak stále s odpojenou hadicí přívodu vzduchu nastartujete (sice se na palubce asi rozsvítí kontrolka "Check Engine" a motor půjde dost špatně, protože nedostává údaje o objemovém množství nasávaného) a při opakovaném prošlapávání plynu/otevírání škrtící klapky budete stříkat sprejem do sání. Zbytek špíny se uvolní a s proudem vzduchu prostě "odteče" do motoru, kde se spálí (bez spreje se speciální vodičkou si tohle nemůžete dovolit, hrozí totiž nebezpečí výbuchu nebo závažného poškození motoru!!!). Vypnete motor, dočistíte prostor traktu sání a vše smontujete. Nakonec bude zřejmě třeba resetovat řídící jednotku odpojením a opětovným připojením (počkejte tak 20 sekund) akumulátoru při zapnutém zapalování (kontrolky svítí, ale motor nesmí být nastartován!!!). Když neseženete příslušný sprej, nezbyde vám než demontovat celou komoru škrtící klapky ze sání motoru a při čištění si vypomoci technickým benzínem, případně nějakým ředidlem, které nepoškozuje plasty (ne aceton, ne C6000, ale třeba S6006). Jde to sice hůř, zabere víc času, ale výsledný efekt je v zásadě stejný. Tak vašemu úsilí zdar a dejte vědět výsledek! -
« Re: zhasínající motor při volnoběhu
No, jen me to napadlo. Kdysi davno mi uhnil kabel primo ve svorce co jde na baterku a okem se to nedalo zjistit, jen to nekdy jelo a nekdy ne. Vymena oka to spravila. Tak preju at je to nejaka blbost co moc nestoji. Nicmene jsem furt dost presvedcen ze to bude mit hodne spolecneho s privodem stavy od baterky. -
« Re: zhasínající motor při volnoběhu
to campagnolo: tak baterka a kabeláž je OK, má sice měkčí starty, takže mi zimu asi nepřežije (pokud bude tuhá), a že to vynulovalo průběžný kilometrovník, tak to byl údajne celkový výpadek elektriky auta, a těžko odstranitelné, pokud se to neopakuje. Snad by mohlo být relé, spínací skříň či co, takže musím sledovat, jestli se to bude opakovat a kdy...:-( -
« Re: zhasínající motor při volnoběhu
to Mitsi: jaký speciální spray jsi mněl na mysli? Na odstranění karbonu bych možná (podle materiálu toho snímače) použil třeba nějaký odstraňovač spálenin na gril a možná by se to povyčištění mohlo něším máznout, ať se případné usazeniny nezachytávají - ještě jsem to nemněl rozebrané, tak netuším jaká je konstrukce - jestli tam jsou nějaké záhyby atp. kde se to usazuje.
Jinak jsem byl teď na cestách, denně se jezdilo, a při včerejším návratu se stala vcelku nepochopitelná věc..nazval bych to RESTART COMPUTERU. Klesám v serpentínách, mlha ¨hustá s viditelností tak patnáct metrů, mokro, tak mám zařazenou dvojku a jdu s bržděním na motor, tzn. otáčky relativně nízko a jen se přibržďuje do zatáček a při jedno¨m mém ručním sepnutí předních stěračů problikly všechny kontrolky (palivo, elektronika motoru, brzdy, airbag, abs) motor sice nzhasl, ale vynuloval se počítač aktuálně ujetých kilometrů. Počítadlo celkových kilometrů zůstal nevynulován. Událo se to za jízdy bez náznaku zhasnutí motoru. Předpokládám, že to má souvislost s nedovřením oné klapky na sání a počítač byl "volako zemtěný" a upsss. Co Vy na to? -
"-- skrytý --" 10.10.02 12:23
« Re: zhasínající motor při volnoběhu
Jen pro poradek upozornuji, ze to zadnym zpusobem nesouvisi s tim, zda je motor 16-ti nebo "jinak" ventilovy, ale v zasade jen s pouzitym systemem vstrikovani paliva. Zadne vstrikovani totiz nemuze radne fungovat bez spravne informace o poloze skrtici klapky - tedy nejde o krokovaci motorek (i kdyz i ten tam muze byt, avsak plni jinou funkci), ale o "snimac polohy skrtici klapky". A ten zase nemuze byt zakarbonovany (kde by se tam ten karbon vzal, kdyz snimac neni primo v sacim traktu, ale pouze na ose skrtici klapky). Spinavy je proste jen prostor kolem skrtici klapky, ktery neumoznuje jeji uplne dosednuti do zakladni polohy. To rozhodne neni duvodem pro vymenu snimace - staci prece dukladne vycistit prostor v hrdle skrtici klapky a klapku samu. Je na to ovsem treba spoecialniho spreje. Neverte proto vsemu, co kdo vam kdo tvrdi: povetsinou jde o ucelova tvrzeni k vytazeni vetsiho obnosu z vasi kapsy. -
« Re: zhasínající motor při volnoběhu
no já byl taky na diagnostice a maník mi řekl, že je to "klasiká" závada objevující se u 16-ti ventilů, jde o zakarbonovaný krokovací motorek na klapce v sání. Prý se to vymněnuje jako "rohlíky" (často), oprava má stát cca 5000 Kč. Tak nevím, jestli dát 5000 Kč a modlit se, aby to bylo to pravé...vysledoval jsem totiž, že je skoro jedno, jestli je motor teplý nebo studený, prostě stojím na semaforech a po chvíli začnou kolísat otáčky volnoběhu až do cukání a upsss a zhasne. Nastartuju a po chvíli opět, a nebo taky vůbec ne...jeto nahodilé, což je ten největší problém :-( -
« Re: zhasínající motor při volnoběhu
Ve 3 značkových servisech si s tím zhasínáním teplého motoru nevěděli rady, vyměňovali všechno možné, projížděli diagnostikou, atd.
Nakonec brácha, který usoudil, že by to mohl být problém se "sytičem" (hodně nepřesně řečeno), zajel na "šroťák", za 500Kč koupil celý díl a po jeho výměně bylo po problému...
Ten díl bych popsal jako "hliníková trubka nahoře nad motorem, do které ústí přívod vzduchu z filtru"... -
« Re: Obutí vozu
To same se tu uz nekde probiralo. Pokud mas na aute 14ky jedna se o predfaceliftovy model, ktery mel mensi brzdy. 15ky meli do te doby jen 2.0 16V a 2.5 V6. Ty byly ale petiderove. Po faceliftu se zacali davat 15ky na vsechny auta (sjednoceni velikosti brzd) a vsechna provedeni byla petiderova. Kola 15ky mechanicky na auto pujdou, ale musi to byt ctyrdira. Vejit se tam vejdou.
Ale co je TP psano, to je pro urady dano! Pripadne komplikace s urady je nutno zakalkulovat predem. -
« Obutí vozu
teď zase trošku z jiného soudku :-) Vážení Opláci jak to máte s obutím vozidel? Já mám v techničáku definované povolené obutí 185/70R14 88H na disku 5,5Jx14ET39, alternativně na disku 5,5Jx14ET49, nebo mohu použít kola 195/65R15 91H na disku 6Jx15ET49. Jak je to s ostatními rozměry. Slyšel jsem, že v případě nějaké bouračky pojišťovny kontrolují i obutí aut, takže by se mnělo striktně dodržovat co je povoleno v techničáku? Jde o to, že třeba čtrnáctky jsou běžnější v rozměru 185/65R14. Napiště svoje zkušenosti a poznatky...díky moc :-) -
« Re: shasínající motor při volnoběhu
U Vectry A 2.0 se mi neco podobneho stavalo a mohla za to nejaka klapka v sani - ani v servisu mi nebyli schopni rici, co to vlastne je a jakou ma presne funkci. Jak jsem pochopil, pri studenem motoru by klapka mela byt v jedne poloze a pri teplem v druhe. Obcas se ovsem stalo, ze se pri teplem motoru dostala do spatne polohy a vedlo to az k zhasnuti motoru. -
« shasínající motor při volnoběhu
Zdravím všechny, rád bych znal i Váš názor na můj problémek. Mám Vectru 97 Caravan 1,8 16V naběháno 109 tis.km a po zahřátí motoru se mi občas stává, že při volnoběhu zhasne motor, popřípadě střídavě skáčou otáčky v rozmězí cca 500-1200 ot./min. Je to docela nepříjemné, když dojíždím ke křižovatce, vyřadím a motor jak jdou otáčky dolů, tak zhasne a nelze pořádně brzdit ani řídit bez posilovače. Díky za Váš názor :-) -
« Jsem zpět mezi Opláky s 1.8
Tak lidi, mozna si me pamatujete. Ti co ne tak chci rict ze jsem napsal prispevek do teto rubriky s cislem 1.
Vratil jsem se zpatky k Vectre a to z Octavky. Koupil jsem Vectra Caravan 1.8 Jubileum rok 99.
Myslim si, ze to neni spatny motor. Ale problem mam v tom, ze pri nizkych otackach mi skube motor. Jakmile trosku pridam plyn, vse je v poradku. Ma nalitano 120 tis.km. Nevite cim to muze byt ? a Jinak jake mate zkusenosti s korozi u Bckovych vecter od roku 99 ? Ty stare 95-97 hnily jak prase, a o ackovych ani nemluve. -
« Ze by novy motor pro Vecrtu C ??
Ahojte, prave jsem cet na www.autoexpress.co.uk
neco o novym V6 DTI, no tak na to se tesim. :-))
...
Vauxhall Vectra V6 DTi
f there has been one disappointment with the new Vectra, it's the diesels. The four-pot engines have been carried over from the old range, and they're simply not up to the standards of more modern rivals. Thankfully, though, there'll soon be another choice for those who want their Vectra to drink from the black pump. And potentially it could match even the BMW 330d and Audi A4 2.5 TDI.
The new model, which will arrive in February, uses the all-aluminium 3.0-litre V6 common-rail turbodiesel first seen in Saab's 9-5, and the unit makes the Vectra an even better machine. The latest Vauxhall has already impressed with its levels of refinement, and adding this large-capacity diesel is no handicap. As with all oil-burners, it is slightly rough at tickover, but once at a cruising speed it's as quiet as a good petrol motor. Driven at Opel's Dudenhofen test ground, our Vectra proved its 140mph maximum speed in sixth gear.
Of more practical use, the 176bhp engine, with its variable-geometry turbo, develops maximum torque of 350Nm at 1,800rpm. This gives huge mid-range urge, which builds rapidly from 1,600rpm to at least 4,500rpm. While no official performance figures are available yet, there's no doubt the Vauxhall will comfortably beat the 9-5's own 0-60mph time of 9.3 seconds, and certainly improve on the bigger car's 38mpg, too.
The Vectra's main advantage will be its price, though - the DTi is expected to cost slightly less than the V6 petrol version, starting at around Ł20,000. Michael Scarlett
...
-
« Poděkování
Zdravím všechny. Rád bych poděkoval za tuto nesmírně obsáhlou "studnici" informací. Nedávno jsem přesedlal s Felicie 1,9D na Vectru 97 1,8 16V a také jsem postupem času přicházel na různá úskalí, na které jsem nebyl zvyklý - nejděsivější byla ona vůle ve volanktu (převodka řízení). Jinak je to naprosto nesrovnatelné. Jen bych se chtěl zeptat, jestli je možné, aby tento motor "papal" trošku oleje a popřípadě jaké je snesitelné množsví. Má naběháno 108 tis.km -
« Re: Vectra C
Samozřejme, ovšem regulace tlaku na "konstantu" snad není takový technický problém, ať je čerpadlo poháněno mechanicky nebo elektricky.
V této souvislosti mne napadá, že se u Zafiry 2.2DTI na spodku pod řidičem nachází poměrně mohutný chladič. Když jsme se ptali, k čemu to je dobré, prodejci po komunikaci snad s celým osazenstvem servisu konstatovali, že se jedná o chladič paliva, vracejícího se do nádrže. Pokud by na motoru nebyla žádná regulace tlaku paliva, podle mne by nic takového nebylo třeba. -
"-- skrytý --" 23.09.02 13:23
« Re: Vectra C
Nevim, zda mam pravdu, ale matne si vzpominam, ze rozdil je v tom, ze u CR motoru je cerpadlo (tlakovani rampy, tj. "railu") je hnane elektromotorem, nezavisle na otackach motoru, zatimco u klasickych dieselu je hnane mechanicky od motoru, tedy v zavislosti na otackach ... Kdyztak me opravte. -
« Re: Vectra C
Abych rekl pravdu, tak jsem moc nepochopil, co je na CommonRailu jako takovem tak uzasneho...
V podstate se (podle toho, co jsem kde vycetl) jedna pouze o to, ze je mezi cerpadlo a trysku vlozen "mezikus", ve kterem je urcita zasoba paliva. Zrejme to pomaha pri stabilizaci tlaku pri vstriku, jiny efekt tam podle mne nenastava. Pokud dosahnu vysokeho tlaku paliva i bez CR (motory VW nebo treba Opel 2.2DTI), bude podle mne vysledny efekt stejny. Vsechny "zazraky" (vykon, spotreba, kourivost) modernich dieselu jsou zalozeny na kombinaci vysokotlakeho primeho vstriku a "inteligenci" ridici jednotky vstriku. Pokud si Mercedes nebo PSA "dovoli" pri jednom cyklu 3-5 (dokonce pry neni problem az 7) vstriku, bude to o necem jinem, nez "konvencni" 1 (ty uz se snad ani nedelaji) nebo 2 vstriky. Je docela mozne, ze bez CR se technicky nejde dostat nad urcity pocet vstriku, ale podle mne je CR spise marketingova mlha a podstata je v know-how programu ridicich jednotek. -
« Re: Vectra C
Ahoj, tak jsem byl u jineho dealera a kupodivu take tvrdily, ze 2.2 DTI je CR :-)))
No, ale pak jsem tam byl za tyden znova a uz to meli asi nastudovany z netu, jelikoz pry to pro zmenu CR neni ;-))) Tak jak vidim, ty co to prodavaj vubec nevi co prodavaj, az je na to nekdo upozorni ...
To se mi snad zda :-( Vzdyt normalne by clovek rek, ze kdyz se specializujou na auta a jeste k tomu na jednu znacku, tak by o ni meli vedet vsichni (od prodejce az po servisaka, po slecne u pokladny bych toho chtel asi moc :-))) co nejvic veci od ventilku na prednim kole az po vyfuk. :-D Ale u nas to asi neplati ... Takze pro C-ckovou Vectru se mi zatim nejvic zamlouva 2.2DTI, ale mam obavy, aby to auto vydrzelo co se motoru tyce co nejvic najetych km bez servisu. Nevite nahodou kdy ma prijit ten 2.0T benzin? Ono totiz ta 1.8 je nic moc, 2.2 je lepsi, ale zase ta spotreba je podstatne horsi v pomeru navyseni vykonu. Pak jeste prosakuje zprava, ze maji mit CR od Fiatu, ale kdyz jsem se dival na stranky Fiatu, tak teda ta 1.9JTD je sunka. -
« Doklady na Vectru
Kamarád se dostal do problémů, koupil auto Opel Vectra 2.0 1992 sedan a ten chlapík zmizel. Má sice kupní smlouvu a všechny doklady, ale není ověřená a žádnou plnou moc k převodu, takže policajti mu ji odmítají přehlásit. Už je to delší čas, co se po něm slehla zem a tu plnou moc mu měl zaslat. Auto je O.K., žádná čórka. Napadá Vás jiná varianta, než koupit doklady a přihlásit tu Vectru na ně? Nějaký tip na sehnání TP? Či jiná varianta? -
« ojeté pneu
Ahoj Opláci, vím že tohle není inzertní rubrika, ale po přezutí Vectry na nové Micheliny mi zůstaly dvě pneu. 1 ks letní pneu Michelin Pilot HX 205/55 R16 MXM 91V, vzorek 5 mm, a 1 ks letní pneu Michelin Pilot HX 205/55 R16 MXV3A 89V, vzorek 4 mm. Mám to vyhodit? Prodám lacino. Pište na jms1@email.cz. -
« Re: 2.2 DTI (Re: 1,7d)
Sorry, dnes si shanim novou identitu. Ukradli mi v kanclu veskere doklady. Jinak ta nalepka je vyhradne u techto motoru a jen a jen u nich upozrnuje na kontrolu oleje. Nic vic, nic min.
Vybrus by mel hradit OPEL, ale je to onanie. No a novy motor s vybrusem...... Treba to novy motory
u Cecek nebudou delat. Ale s dieslama ma Opel problemy celoevropsky. Hraje mrtvyho brouka, prestoze uz nekolikrat se lidi primo ve fabrice snazili udelat zmeny v konstrukci a vedeni to smetlo... Osobne bych si kupoval diesel s timto rizikem..., jinymi slovy, bal bych se.
-
« Re: 2.2 DTI (Re: 1,7d)
Po dlouhém hledání jsem našel, že oproti 2.0DTI má mít 2.2DTI turbo s proměnnou geometrií lopatek.
V některých materiálech jsou ještě zmínky o přímém vysokotlakém vstřikování, mezichladiči stlačeného vzduchu či dvou protiběžných vyvažovacích hřídelích, je však otázkou, jestli něco z toho 2.0DTI nemá... -
"-- skrytý --" 30.08.02 12:39
« Re: 2.2 DTI (Re: 1,7d)
neboj sa budu aj ine motory do C, napr. nieco sa suska o 2.0turbo co je v coupe... sice nebude mat 192k... a ked prejdes s omegy 3.2 do 4 valcoveho 2.2 tak vzdy to bude slabe... :-) je to moj subjektivny nazor, kope ludi staci 1.8, dokonca 1.6, ja keby som kupoval pre seba vectru C tak nemam inu volbu ako 2.2DTI :-) prijemny motor na jazdenie v meste, na dialnici sa tiez nenecha zahanbit, prijemna spotreba... -
"-- skrytý --" 30.08.02 11:55
« Re: 2.2 DTI (Re: 1,7d)
moj subjektivny nazor je, ze 2.2 benzin je akosi malo do toho auta, 2.2dti nie je ziadny zazrak techniky ale po presadnuti s 3.2 omegy do 2.2dti som sa citil celkom prijemne, rozdiel bol sice badatelny ale skor v oblasti vyssich otacok, co vsak dieselu nemozno zazlievat pretoze jeho pracovne spektrum je niekde inde ako u benzinu. Keby som kupoval vectru tak urcite s 2.2dti, 5dv je pre mna ovela krajsia a praktickejsia ako sedan (aj ked kombi sa mi paci najviac ale to nie je zatial). Co sa tyka tej zravosti oleja v prirucke je (ak ma pamat neklame) hodnota 0.7/1000km co je vela. Dealer kde kupujem auta predal par kusov do OMV a tam na nich natocili uz nejakych 10000km. Zatial bez extremneho ubytku oleja (okolo 1l/10000km). Podla mna to bude zase kus od kusu. -
« 2.2 DTI (Re: 1,7d)
campagnolo: takze by jsi mi tento motor do nove 5-ti dverky nedoporucoval? Jeho vykon a spotreba je super, ale co ty mozne poruchy, toho se teda desim. Co jsi myslel tou nalepkou ZKONTROLOVAT OLEJ ? Co bylo na 2.0 DTI poruchoveho? Muzes mi to nejak upresnit? Ta moznost vybrusu, na kolik to prijde ( chtel bych vedet mozne vydaje :-( ).
Mam asi moc blbejch otazek, ale proste potrebuji co nejvic pro a proti. Chtel bych do toho jit, ale mam obavy aby to po 5000 KM nezacalo zlobit. A co 2.2 benzin, jsou tam nejake problemy? Mam totiz dilema 2.2 benzin nebo 2.2 DTI. Ale asi urcite pujdu do 5-ti dverky novy vectry, nejak se mi zacala libit. :-)) Dik. -
« Re: 1,7d
Zdravim. Interni instrukce jsou shodne s 2.0 DTI.
Kostrukcne jsou stejne. Zkusenosti s timto motorem jsou minimalni, protoze 2.2DTI je relativne mladej a u nas ne moc (cena) prodavanej motor.
Perou ho do Omegy (88kw), Vectry B a C (92kW) a nove v SRN i do Astry vc. Cabrio a Coupe.
V nove Vectre C se chova naprosto suverene a komfortne. Muzu jen doporucit. Nadale chodi s extra nalepkou (ZKONTROLOVAT OLEJ). Daji se tudiz ocekavat podobne anabaze jako s 2.0DTI. Je to o stesti. Stale tu ale zbyva moznost vybrusu a pak je klid. Nicmene dohady u dylera (po koupi) nikomu nepreji. -
« 2.2DTi (Re: 1,7d)
Zdravím, mám ho v Zafiře a skoro bych řekl, že je to na ní možná až moc silný motor. Jeho pružnost či zrychlení na dvojku a trojku je fascinující.
Zatím mně na něm vadí jenom vyšší hlučnost při nízkých otáčkách (oproti mému předchozímu autu - Xantii s 1.9TD), "žravost" oleje jsem ještě nezkoumal, zatím mám najeto 1100km... -
« Vymena sviecok
Ahoj. Som majitelom vectry A 2.0GT. Kupil som ju asi pre 1,5rokom (110.000km) a nabehal som na nej dlasich cca 50.000km. Za tu dobu som menil akurat olej + filtre (pravidelne po 10-15tis). Napadlo mi, ze je asi nacase menit uz aj sviecky (ked som auto kupoval dal som ich skontrolovat v servise a boli ok, + vymenil sa rozvodak + klinove remene). Da sa to nejak poznat, ze su uz sviecky na vymenu? Predsa maju uz toho asi dost nabehane. Inak auto jazdi slusne a plynule, spotreba vyborna a pri tom ho nejak nesetrim. Akurat mozno ma slabsi (nie uplne vyrovnany) zatah od spodu. Moze to byt sposobene svieckami? Eventualne poradte typ nejakych dobrych/vhodnych sviecok.
Dik. -
« Problem s volobehem u 1.4/16V v Tigre
Tak tu mam dasli problem s Tigrou :-(((. V posledni dobe se mi stale casteji stava, ze pri behu na volnobeh otacky zustavaji viset mezi 1500-2000 ot/min. Klapka funguje spravne. Navic pri zaberu motor bezi nepravidlne. Projevilo se to po poslednim tankovani, kdy jsem vyjel nadrz skoro az do nuly. Ze by nasal nejkej bordel ? Nebo spatnej benzin ? (JET). Diky za rady, nechce se mi vyplaznout 500 v servisu za diagnostiku (zadna kontrolka nesviti). -
"-- skrytý --" 08.07.02 20:49
« Re: Vectra B 2.5 V6
Veru tak, zostra... ja tomu hovorim nekontrolovatelny samovrah :-) sice on je dobry vodic ale nie kazdy na ceste vie tak dobre soferovat. Zatial nesposobil ziadnu nehodu ani zvacsa na neho nikto nehulaka :-) Teraz ho posadlo ML400CDI tak som sa mu to snazil vyhovoril, ze o nizkej spotrebe jeho jazdou to nebude :-) Ale stale nic oproti jednemu typkovy z pepsi cola CR, ktory na predvadzacke omegy 2.5DTI zajazdil za 18.5 mimo mesto! :))) -
« Re: Vectra 2.5V6
V AAA jsem asi pred 2 mesici videl Vectru r.v. 1999 Caravan stribrna metla najeto asi 60tis. automat CDX za 360 nebo 390 papiru. vypadala super. Oni nejak odkoupili od Tepase auta z pujcovny a levne je postlali do sveta. Jinak 97ky jsou pod 2kila. Jako prvni bych chtel videt servisku, 2xklice a CARPASS od vozu. Tak a ted jdu na dvoudenni dovolenou-ma byt pekne!!! -
« Vectra 2.5V6
Doufam, ze jsem ve spravne rubrice. Posledni dobou stale vic myslim na koupi ojete Vectry B 2.5V6. Zpocatku jsem premyslel jeste i nad jinymi variantami (Calibra V6, Mitsubishi Galant 2.5V6), ale Vectra B to u mne vyhrala diky svemu elegantnimu vzhledu a peknemu interieru. Tedy ne, ze by Calibra nebyla nadherna, ale je to uz stary sunt. Chtel bych se vas proto zeptat, na co bych si mel dat pri koupi Vectry B 2.5V6 pozor, jde mi o notoricky zname problemy a cenovou relaci (r.v. 1997 +). -
« Re: Vectra B 2.5 V6
Jo Blava, to byly casy kdyz jsem si dal v TEMPU do trumpety a pak opekal burty na vecnem plameni na namesti SNP a VB me pak vyvezla smerem na Trnavu a slapal zpet pekne pesky u Zlatejch pisku nasedl na tramvaj (automat na listky vydal 1-5 listku po uderu zepredu), pres plot do kasaten...
Doprava tam taky pekne zhoustla..... -
« Re: Vectra B 2.5 V6
17 l ve meste? To musi jezdit hodne zostra!
Ja pri normalnim Prazskem jezdeni mam tak 11-12,5.
Pri sviznem jezdeni po dalnici, t.j. cca 170-190 jedu do 12-13l. Normalni mix prumer mam tak mezi 9,5 az 10,5l/100km. na spotrebu si fakt nemuzu stezovat. Ted to ma najeto cca. 25000km a zacina se to konecne taky hejbat.(to je 10000km/rok)Auto svatecnihi jezdce hi-hi. No ale ten allroad jezdi po meste snad za 20l. Jo, Omega, celkem se mi stejska...nebyla tak drava, zato nadherne komfortni a robustni, proste kocar. -
"-- skrytý --" 08.07.02 10:32
« Re: Vectra B 2.5 V6
pekne, az ma to prekvapilo ze tak malo :-) Tento udaj ukazem kolegovi nech vidi, ze sa da s 2.6 jazdit aj za menej ako 17 v meste a 13 mimo mesta :))) Ja som minuly tyzden blava-brno a spat (vlastne iba dialnica, okrem toho kratkeho useku co opravuju) mal 9.5l (omega 3.2), tempomat som mal na 150kmh. -
« Vectra B 2.5 V6
Tento vikend jsem pojal jako ECO jizdu. Prumer Praha - Krkonose a zpet 7,6l vcetne sviceni a klimatizace. Obsazeni ja, manzelka dite, sedacka, kocarek a nejaka taska. Okresky 90km/h vesnice cca 50-70km/h
a dalnice na tempomat 110 km/h. Melo to neco do sebe, nikdo me nebrzdil a predemnou bylo skoro porad volno. Az na nekolik vyjimek jsem skoro nepotreboval brzdu a na dalnici jsem pripadne pribrzdil motorem-tempomatem a stejne tak pridal.
Casove to vyslo "skoro" nastejno. -
"-- skrytý --" 02.07.02 13:34
« Re: Vectra C
tiez netvrdim, ze je to nejaka krasavica, viem si predstavit par drobnych uprav na zlepseniu vzhladu, ale co sa tyka technicko-evolucneho posunu je na tom dobre :-) Mne sa pacia stihle veci, co je napr. vectra B oproti passatu :)) A pacia sa mi vyslovene hranate veci napr. mercedes G :-) alebo defender 110 :)