Opel Vectra Club (problémy, servis, rady,apod.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: Turbo
ten 6liter, to vpodstate je zopar kusov,nie?, najviac asi v australii(kde sa predavaju pod znackou Holden), celkom dobre diskusie k omegam(ale aj inym znackam), bohuzial v nemcine :-( su na [odkaz] ,skus napr pozriet tuto temu: [odkaz] je to o V8 motore, ale moc tam toho neprezradili. -
« Re: Turbo
Viem, ze som mal mozno este pred kupou rozmyslat o motore,ale vtedy ani nejak nebol cas a ani som nemal dost informacii. Som spokojny s tym co mam, chcel som len (za prijatelnu sumu) pomoct motoru. hipo-autotechnik.de ponuka turbo aj na moj motor,
(208HP,270!!!Nm) lenze za 5000Eur, takze ako pisal campagnolo skor sa to oplati predat a kupit s lepsim motorom. Tak to necham asi tak a cas to nejako vyriesi. -
« Re: Turbo
Irmscher dela pro Motory 2.0 16V (X20XEV) navyseni vykonu o 10kW za cca. 1400,- EUR, pro 2.5V6 (X25XE) o 20kW. Jedna se o preprogramovani jednotky, ostrou vacku a doplnuje se o sportovni koncovku vyfuku. Kompresor daval Steinmetz, ale
jen pro motory 3.0 V6. Urcite bych ale radeji prodal ten dvoulitr a koupil tu 2.5ku. V povinnem ruceni to vyjde nasteno a auto pojede lip. -
"-- skrytý --" 06.08.03 17:50
« Re: Turbo
irmscher robil nieco pre vectru B s tymto motorom a MT. Spytaj sa su "svojho oblubeneho dealera opel" :-) na cenu... ale necakal by som "prijemnu" cenu... inak motorkit u ATX :-) 40tisic CZK (up to 165HP, 206Nm)... chip mozno bude stacit... napr. u gx tuning... -
« Volnobeh u Vectry
Ahoj.
Mam takyto problem:
Mam Opel Vectra 2.0i, rv 92. Ked prejdem kratku vzdialenost (zahreje sa motor), zastavim (napr. idem do obchodu) a ked nastartujem, neudrzi mi volnobezne otacky a motor zdochne. Ked ale prejdem par 10 metrov, zaradim 1. a 2., potom mi volnobeh drzi. Mate niekto podobne skusenosti?
PS: Pri startovani musim trosku pridat plyn. Moze to robit palivovy filter?
Dakujem za kazdy napad. -
« Re: Rada při koupi ojete Vectry
Každé auto má svůj optimální motor, zpravidla někde uprostřed nabídky. S menšími je moc líné (paradoxně pak mívá i vyšší spotřebu), s většími je už zase poměr dynamika/spotřeba méně výhodný.
U Kadetta blahé paměti mi seděla 1.6 (55kW?), u Vectry A jsem si nemohl vynachválit 2.0 8v (85kW) - v pohodě se s ní dalo svižně jezdit za 5,5l/100km. -
« Re: Problém s centrálem
Tak uz jsem zjistil zavadu. Nebyl to ani spatny drat, ani nefunkcni motorek. Na motorku je uchyceno takove plastove ocko, ktere me vypadlo. Kdyz jsem odmontovaval oblozeni, tak jsem jej nasel a divil jsem se, co to je. To ocko jsem znovu nasadil a vse chodilo asi 10 minut, pak vypadlo znovu. Na motorku je plastovy drzak ocka, ktery mam na jedne strane nalomeny. Tak jsem jej provrtal malym vrtackem, nasadil ocko a znova zavrtal vrtacek a ten pak zlomil jako zarazku. Zatim ocko drzi, central funguje. Montaz a serizeni motorku jsem provedl podle Etzolda (nejhorsi je vyvleceni tech ruznych tahel - alespon poprve). Myslim ze dobry test, zda motorek funguje je otevrit dvere a zkusit zamknout s uchem na dverich, zda se ozve zvuk motorku. Treba moje zkusenost nekomu pomuze. -
« Rada při koupi ojete Vectry
Zdravím všechny ve spolek, potřeboval bych trošku poradit, uvažuji o koupi Opel vectry 98 s benzinovým motorem 1,6(16V) popř. 1,8(16). Je to obecně dobrá koupě (samozdřejmě to záleží auto od auta), na co si dát u tohodle auto majzla (který ročník, motor nebrat, kolik by se mela pohybovat cena za slusny kousek - na vybavu si moc nepotrpim, závady atd.) Budu vděčný ža každou radu. Dík dan -
« Re: Zahrivani kol
movk: Kdyz se meni kotouce a desticky, tak se
pistek zasune do brzdice. Jestlize byl hodne orezly,
tak se trebas zasekl a brzda "stale brzdi". Nebo je take mozne, ze se nove desticky vzprici v drazkach brzdice a nepohybuji se. Vetsinou
to ale po par desitkach km povoli o pak to je O.K.
(pistek a desticky se pak normalne pohybuji a vraci). Jestlize
ti to bude delat i nadale, tak je to na opravu (ocisteni, popripade vymena pistku).
Ted koukam, ze pises, ze na kole udrzis ruku.
Tak to asi neni nic moc teple, takze bych rekl, ze je to v pohode a asi
si to samo sedlo a tohle byl zbytek tepla. Uvidis, jak se to bude vyvijet dale. -
« Zahrivani kol
Ahoj, nedavno jsem nechal menit na aute (10 let stara Astra) predni brzdove kotouce a desticky. Po jizde jsem si ze zvedavosti sahnul na kola. Docela me prekvapilo, ze jsou teply (ne nijak moc, ruku na nich udrzim :-) - levy je o neco teplejsi). Je to normalni? Bohuzel nevim jaky to bylo pred vymenou brzd, protoze jsem na to nesahal. Mozna je to tim horkym pocasim. Zadni kola (tam jsou bubnovy brzdy) jsou podstatne studenejsi. Auto jinak brzdi dobre a nijak nespomaluje. Diky za odpoved.
-
« relé denních světel
Zdarec vespolek! Koupil jsem si relé denních světel cca. 1200,- Kč. Zasunul jsem na připravený konektor za pojistkovou skříňkou, doplnil pojistku č. 32 (10ku) a funguje to. Po nastartovaní a rozběhnutí motoru (po zhasnutí kontrolky mazání) se rozsvítí tlumená světla. Nesvítí ale přístrojovka a osvětlení SPZ. Což ve dne ani nemá smysl. Už se těším na zimu. Nebudu muset pořád hlídat jesli jsem rozsvítil nebo ne. Taky při normálním rozsvícení světel (ve dne) mi vadila nižšší úroveň podsvícení displeje. -
"-- skrytý --" 03.06.03 09:35
« 2008 & Bose v omege
vymienal uz niekto original CCRT 2008 za ine radio? Zda sa, ze genialna kombinacia siemens telefon a philips changer mi uz ide na nervy a nevadi mi, ze nebudem mat ovladanie na volante takze rad by som to vymenil za mp3/wma player ale neviem co urobi bose zosik? ma niekto skusenosti ako zosilovac ponechat v cinnosti (predsa len krmi subw) a menit iba radio? -
"-- skrytý --" 22.05.03 10:08
« Re: Spotreba oleja
U benzínu to rozhodně normální není. U tebe to znamená 5,5 litru na 15 tisíc km (135000-120000, chápu to dobře?) a to je fakt moc. V sousedním fóru o Astrách se v posledním příspěvku autor zmínil, že u jeho benzíňáku byla vyšší "spotřeba" (spíš únik) oleje způsobena povolenou olejovou vanou ... -
« Spotreba oleja
Zdravim vsetkych.
Mam B Vectru 1.6 16V roc. 97, momentalne mam najazdenych 135 tis., doteraz maximalna spokojnost az na to, ze za poslednych 30 tis. som zaznamenal zvysenu spotrebu oleja. Hlavne po prehliadke po 120 tisicoch som tam uz dolial 5,5 l oleja. To sa mi zda celkom dost aj ked podla Opla spotreba do 0,7 l na 1000 km je v norme. Troch sa ukludnujem, ze nejaky podiel na tom ma zima a viac jazdenia po meste. Pytal som sa v servise, nepovedali mi nic jednoznacne akurat, ze snad by sa mohlo urobit prekruzkovanie. Ale tych 20000 Sk sa mi dat nechce.
Ake mate vy skusenosti? Je to este v norme, alebo treba s tym nieco robit? Co tak pouzit nejake additiva do oleja? Dakujem vopred za vsetky skusenosti aj rady. -
« Re: Vectra 2.0 /A - r1991
Podívám se pod zátku na vzduchovém filtru, taky nevím jestli ta je. Ale poprvé to začalo blbnout, zhasl motor na křižovatce, když jsem odjížděl z emisí. nevěnoval jsem tomu pozornost. Poprvé a naposled jsem nebyl u toho, když to dělali. Na té stránce jsem se byl podívat, dobrý. Nechám to ale na víkend. -
« Re: Vectra 2.0 /A - r1991
Jedná se o teplotní čídlo na bloku motoru zezadu u alternátoru? Zkusím proměřit. Řídící jednotka žádnou závadu nehlásí. Kostry jsem taky zkontroloval, jako první. Jsem autoelektrikář, tak se v tom trocu vyznám, ale nemám diagnostiku na motor. -
« Re: Vectra 2.0 /A - r1991
Ještě pro kontrolu hodnoty odporu teplotního čidla: 0°C - 4,8..6,6kOhmu
20°C - 2,2..2,8kOhmu
40°C - 1,0..1,4kOhmu
80°C - 270..380Ohmu
Pokud hlásí ŘJ závadu tepl.čidla:
příliš nízké napětí, kód 14 ... špatná kostra
příliš vysoké napětí, kód 15 ... přerušený kabel
Pravděpodobně jde o tyto závady -
« Re: Vectra 2.0 /A - r1991
Typuju svíčky.Měl jsem podobnej problém u Caliby 2.0 8v a dal jsem dle doporučení prodejce Bosch FLR 8 LDCU a mám po problémech. Ty otáčky nevím, ale mám pocit, že 700 ot je spodní dovolená hranice. Ještě by mohl být problém v regulátoru volnoběhu (takový válec u víka ventilů). Jesli je KO, pak je to dost drahá sranda. Ale prý jde vyčistit. Doporučuji www.calibra.cz i-zóna TECH fórum. -
« Vectra 2.0 /A - r1991
Kdo poradí, zda je možno seřídit volnoběžné otáčky. Jsou příliš nízké, asi 700ot/min, podle otáčkoměru. Při teplém motoru nestaruje bez plynu a taky někdy zhasne motor při volnoběhu - v létě. Mám také podezření, že při kontrole emisí mi něco po....Na testeru Bosch byla uložena jen závada, malé ot. při startu. Po vymazání nic. Jinak spotřeba, výkon v pořádku. Díky Petr petr.o@applet.cz -
« 1.8 16V nebo 2.0i 16V
Mam 96 Vectru 1.8 16V. Slape dobre jen uz je trochu starsi a objevuji se drobne zavady. Vyhrivani sedacek propalilo calouneni, nefunkcni servo motorek u LP. Takze ji chci prodat a uvazuji o koupi modelu 98. Jen nevim jestli mam koupit zase 1.8 nebo 2.0? Jde o to, ze chci v plne vybave a to s digi klima, pal. pocitacem... to se u 1.8 spatne shani! Je mnohem snazsi sehnat 2.0 v CDX! Jak je to se spotrebou a dynamikou u 2.0? Muzu do toho dat tak 220tacu. Kdybych mel vic tak si koupim 99 1.8 92Kw! Predem vsem dik za reakce! -
« Re: Problém s centrálem
Vidim, ze s timto problemem nejsem sam... Me postupne prestalo fungovat servo (motorek) na LP dverich - nejdriv obcas vynechalo a ted to nejede vubec. Taky jsem mel podezreni na spatny kontakt, rozdelal jsem dvere, ocistil, postrikal Kontoxem, promeril - vsechno OK, ale servo nefunguje. Ptal jsem se v servisu a tam mi mechanik rekl, ze je to vetsinou mechanicka zalezitost, ze to zkouseli roznytovat, namazat, ale ze ta oprava nevydrzi dlouho. Doporucil me koupit servo nove. K tomu jsem se zatim neodhodlal, takze zatim zamykam klickem a "cudlik" vytahuji rucne... -
« Re: Problém s centrálem
Zrovna jsem se chystal psat dotaz na skoro stejny problem.Mam Astru F (93) a zlobi mi central na pravych prednich dveri. Vypada to, jako by zamek nebyl na central vubec napojeny. Musim ten 'cudlik' zamackavat a vytahovat rucne. Ostatni dvere i vicko jsou OK. V Kopp knizce Astra F pisou neco o serizeni motorku. Me to spis pripada ze je nekde preruseny drat (protoze neslysim od tech dveri zadny zvuk). Kazdou radu uvitam, Diky. -
« Kontrolka diagnostiky motoru
Nevite nekdo, jak precist chybove kody z RJ motoru Opel Ecotec ? Obcas se mi rozsvecuje kontrolka a nechce se mi davat 500,- za precteni chyb v servisu. Byl jsem tam uz dvakrat a vzdycky mi rekli, ze to je AGR ventil. Vim, ze je spatny, ale nechci riskovat, ze chyba je jeste nekde jinde. Diky -
« Re: Problém s centrálem
Na prave strane v kufru sundas tapecirunk a manuelne zatlacis osicku do motorku a cesta je volna. Je to popsane i v navodu k vozu (vcetne opbrazku). Obavam se, ze se odporoucely oba motorky, nebo jsou nejak pridrene a nemohou volne pracovat. V nejlepsim pripade to bude Wackelkontakt:-) -
« Problém s centrálem
Víte někdo poradit?
U Vectry B r.v. 96 se mi zablokovaly přední pravé dveře jinými slovy centrál odemyká vše ostatní ale pravé dveře jsou stále zamčené. Nemilé překvapení mne potkalo u pumpy že víčko nádrže je taky zablokované.
Vše ostatní kufr dveře okna atd bez problémů.
Nevíte schema , jestli ta nádrž má společný drát... a jak to manuálně odemknout .
Díky
-
« Diagnostické rozhraní u OPELa
Zkoušel jste někdo diagnostiku Opla nebo máte informace o tomto z vlastní zkušenosti? Opel je prý pod GM, ale podle všeho používá ISO 1941 zapojení (jako všechny evropsé a většina asijských), kdežto GM používá SAE J1850 VPW. Doplnění - Ford používá SAE J1850 PWM. -
"-- skrytý --" 18.04.03 15:41
« Re: CD měnič k rádiu CCRT 700
a najma je to crep prvej triedy necita napalene CD - lepsie povedane cita iba niektore. Oskusane vo vectre s 700kou a v omege na 2008. Moja prakticka rada znie: NEKUPOVAT! Radsej investovat do redukcie, a kupit nejaky CD MP3 changer je po problemoch. -
« Re: Ekolube
Krome polo nebo plne syntetiky do moderniho motoru
podle "me" nic jineho nepatri. Nikomu svuj nazor ale nevnucuji. Najel jsem s nekolika auty vice jak 200 000km a vsechny se v pohode a bez zavad obesly bez techto pridavku. Pokud chce nekdo utratit moc penez, at tam naleje poradnej olej. Jsou Castroly pres 700,- Kc za 1l.Pokud neco, tak maximalne nejaky cistic vedeni paliva do nadrze. -
« Re: CD měnič k rádiu CCRT 700
Poradim ti pouze to, ze original CD changer na 4CD dodavany Oplem z prvovyroby pro radio CCRT700 je fabrikat Philips. Pokud nemas polozeny kabel mezi CD a radiem, tak stoji skoro 5000,-. Ale je-li to radio v aute z vyroby a jedna-li se o Vectru, Astru nebo Zafiru, mel by byt vytazeny do schranky spolojezdce, resp. za ni. Ostatni cd changery k radiim 400, 600 a 800 byly v minulosti od Blaupunktu na 6CD. Ted se ale montuji uz jen ty Philipsy na 4 CD nebo jsou primo integrovany v novych typech radii pro Vectra C, Corsa C a Omega.
Takze bych hledal kabel v aute a pak bych jel nekam do Philipse a ukecal je jestli nemaji na odzkouseni nejaky CD changer s touto koncovkou a zkusil bych ho pred kramem. Pokud ale bude sahat kabel jen do te schranky, jako ze asi ano, tak si nejspis budes muset u Opela poridit novou schranku, ktera ma foch primo na ten changer. Ten changer Philips od Opela ma rozmery autoradia. -
« CD měnič k rádiu CCRT 700
Sháním nějakou náhradu za originál CD měnič k rádiu CCRT 700. U opela za něho chtějí skoro 20.000 Kč a to jim nedám. Nevíte někdo o nějaké jiné možnosti ?
Pro Danďáka: český návod na CCRT mám, musel bych Ti ho jedině okopírovat a poslat, do Hradce to mám asi 150 km.
-
"-- skrytý --" 14.04.03 11:06
« Re: 3.2 GTS
a este k tym smerovkam. netreba klikat opacnym smerom, t.j. ked xcem ist do lava a "pretlacim" to tak ze to blika stale tak nevypinam to kliknutim doprava ale znova (cuduj sa svete) kliknutim dolava. Naozaj to funguje a clovek sa nikdy nepomyli. -
« Re: CCRT 700
No, měl jsi pravdu, že by ho prodali. Pokud by ho ale vůbec měli. Nechytačka. Hradecký Autoprim je nejhorší dealerství, které znám. Za posledních 5 let v mé rodině prošlo 7 Oplů, v Autoprimu to věděli a myslíš si, že alespoň jednou přišel nějaký přiblblý reklamní materiál ?
Nevím, čím si to Opel zasloužil, ale mám tu značku rád, takže se těším na tu Zafiru. Pokud by bylo možné pořešit to nějak s manuálem k Philipsu CCRT 700 v češtině, nezůstanu dlužný. Prosím kontaktuj mne na info@nemo-hk.cz, ať nestraším se svými problémy v konfeře. Díky Danny -
« Re: CCRT 700
Děkuji za nabídku. Zkusím se poptat v královéhradeckém Autoprimu, ale tam věčně ochotní zaměstnanci se asi nepřetrhnou. Do Prahy bych pro manuál nejel, ale veškeré náklady bych samozřejmě uhradil. Stejně tak bych uvítal originální český manuál k tomuto vozu. -
« To radek_1
Ja jsem jen pomahal prehodit kola. Normalne s tim autem vubec nejezdim. Ma vlastni zkusenost. Minuly vikend jsem po dlouhe zimni pauze probudil k zivotu svou Vectru. Pripojil jsem baterku a vyjel z garaze. Zadal jsem kod radia a radio zacalo hledat stanici. Na hodinach bylo 00.00hod. najednou naskocila stanice a bum....i presny cas. Nicmene tento vikend, kdy se menil cas, se ani v jednom z nasich Opelu cas neprehodil, byt RDS znacek sviti u vsech. Zkousel jsem to na vice stanicich. Nevim, asi jeste nikdo na tech stanicich cas nepreridil. Proste, cas to nejak z tech nul nahodilo, ale zmenu casu to nezaregistrovalo. Chybu bych videl spis u tech vysilacu. -
"-- skrytý --" 27.03.03 17:17
« Re: nevie niekto
fiiha, to som nejak prehliadol u irmscheru a ako ich poznam na nas lenivcov s AT budu kaslat. Samozrejme, ze som myslel omegu. GTS 3.2 je celkom dobre auto ale pre mna je to "male", zvykol som si na velkost omegy a na ten komfort. Dufam, ze na omegu nezanevru a v8.com bude dalsi prirastok :) -
« Re: nevie niekto
Do Vectry C, 3.2 V6 dava Irmscher turbo a dostane tak z motoru cca. 300PS a 370 Nm. Uprava obsahuje i pritvrzeni podvozku, vyfuky a vetsi brzdy. Co se tyce Omegy, asi uz pro ni nic nebudou delat(tu jsi mel asi na mysli??) Mozna by to ale slo nejak "zfusovat" z ty Vectry??? -
« Re: Vectra B 2.5 V6
joo a ještě k tomu co psal campa o kolech B-ček 1,8 16V do MR99. Originál jsou obuté na 14"...docela atyp rozměr gum 185/75R14. Sháněl jsem dlouho 15" čtyřděrové, a nakonec na to pasují z WV Passatu, mají pouze jté ET, tz. o 14mm vyčuhují ven z karoserie oproti originálním diskům.