Opel Vectra Club (problémy, servis, rady,apod.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Korozia
Dufam ze na mojej vectre sa ta korozia nebude tak priserne objavovat, je to B 96 rok vyroby, tak dufam ze sa poucili a nieco rozumne vyviedli. Teraz ma 4 roky a este som koroziu nikde nezbadal (nechcem to zakriknut ). Inak co tu popisoval grep je asi dost objektivne hodnotenie, vzhladom na to, ze aj jemu samemu je ta vectra blizsia ako oktavka. Grep, dufam ze budes spokojny aj s tou oktavkou, nech ti sluzi. Inak ja platim na vectru rocnu poistku 25 000, a to nemam europu, len cesko a slovensko, ako je to u vas ? -
« Vectra 1.6 rv 96
Příšerně mi vržou plastový kryty osy volantu (jak z toho lezou páčky na blinkry a stěrače). Poraďte nějakej osvědčenej fígl, jak to odstranit nebo budu do měsíce v Bohnicích! Fakt mě to sere, protože v tom autě po 100tis. nevrže vůbec nic. Jinak spotřeba kolem 6.0 l. -
« VSICHNI MATE PRAVDU
Ano VECTRA 10 let stará je fakt lepší než oktávka a po 10 letech bude oktávka podle mne fakt šrot.
Jinak nejhorší byla ta koroze, proto jsem udělal ten change. Nemohl jsem každý rok odstranovat a zit s tim ze mam rezavy auto.
1.6 74kw jsem vybral proto, ze je to usporny (zdal se usporny motor) ale aspon na pojistce usetrim. Nemam totiz moc penez na provoz a tak verim ze OCTAVIA me vyjde levnejc nez Vectra. Bohuzel s nizsim komfortem.....
-
« Re: Problem s kontrolkou u Tigry
Add 1.V každom prípade keď vytiahneš plavák zo senzorom z nadobky brzdovej kvapaliny tak tá kontrolka musí svietiť stále.Ak odpojíš konektor,buď svieti,alebo nesvieti neviem.
add 2.Ak preblikáva, tak je niečo s káblovačkou(predratá izolácia,tým pádom to bije niekde na kostru, pre nesprávne vedenie kábla,čo sa ani nečudujem ak bola tigra opravovaná po havárii)
add 3.Mrkni sa ešte na mikrospínač polohy ručnej brzdy.Akékolvek súvislosť s činnosťou posilovača je blbosť.Skôr by som povedal ak je kábel niekde "skripnutý" a ako chodí spojovačka tak chytá kostru.Proste tá kontolka svieti iba vtedy ak je málo kvapaliny,alebo sa zatiahla ručná brzda.Logika,nie? -
« Re: Grep se loučí
Som rád že to niekdo prizná takto verejne a nebije sa do hrudi že to moje je len naj.Ja to tvrdím od začiatku, vývojovo desať rokov staršia vectra je po veľa stránkach lepšie auto až na tú koróziu.Ja som veľmi veľmi zvedavý ako budú vyzerať desatročné oktávie s porovnaním mojej desaťročnej vectry. -
« Re: Grep se loučí
Překvapilo mě, že jsi Grepe zvolil Oktávku 1.6 74kW. Pokud jsi byl spokojený s Vectrou 2.0 tak stačilo zvolit Oktávku 2.0 - aspoň motoricky by to bylo totéž (oba motory jsou klasické OHC 85kW s nízko položeným max.krouťákem mezi 2500-3000rpm). Co se týče uváděné spotřeby Oktávky na delší trasy 7.7 - to asi dost závisí kolik jí vytáčíš a jak jí přitom šlapeš na krk. Moje Vectra 1.8 (co do motoru dost podobná Oktávce 74kW) se musí na dálnici taky dost vytáčet (3800 při 130) a přesto jsem naložený nedávno na 400km trase z Ostravy do Prahy dosáhl spotřebu 7.35/100. Při táhlých kopcích jsem ji do kopce nechával spadnout i na 120km (pod 3500rpm) a rychlostní průměr jsem doháněl spíš z kopců 150-160km s malým plynem. -
« Grep se loučí
Tuto disk. skupinu jsem založil a bohužel se musím rozloučit. Sice jsem nebyl žádný spisovatel ale i tak diky vám za cené rady. Svoji vectru rv.92 2.0i v CD vybave s klimou a litymi koli jsem strelil a koupil OCTAVII 1.6 74KW. CHCETE POROVNANI ?
VECTRA OCTAVIA
SPOTREBA : 8.00 7.5
DALKA SPOTREBA : 7.10 7.7
KOMFORT OVLADAN + -
PODVOZEK + -
BRZDY + -
MISTO VZADU + -
MISTO KUFR - +
HLUK VNITRNI + -
PRILNAVOST NA CESTE + -
SERVIS - +
Takze zvazte a nekupujte jako já. Octavka je fakt sunka oproti Vectre i kdyz je to nove auto. V zatackach kde jsem jezdil s Vectrou 80km/h s Octavkou musim 60km/h. Kufr je vetsi to je fajn, ale vzadu jste namackani jak sardinky a navic do kufru prazi teplo z okna zatim co vectra byla kryta, ale mel jsem sedana. Kdyz jsem jel s Vectrou 160 tak bych i usnul s Octavkou mi rve motor jak o zivot. Je to ale dano obsahem 1,6 je skutecne vyrvany motor.
TOT VSE.. AT VAM VECTRY JEZDI GREP -
« Re: Problem s kontrolkou u Tigry
Posilovac riadenia ma na to vplyv asi preto, ze ked zacnes tocit volantom na volnobeznich otackach tak trochu klesnu otacky. Neviem isto, ale nieje tam nejaky senzor na snimanie podtlaku na posilovaci brzd ? Skus ako sa sprava brzdovy pedal bez nastartovaneho motora a s nim. Este by som skusil zmerat podtlak na hadici k tomu posilovacu.
Mozno sa mylim, ale ked nebrzdis a len pridavas plyn a ta kontrolka presvecuje, tak to bude tymto co hovorim. -
« Re: Problem s kontrolkou u Tigry
A nemaš brzdovú kvapalinu na hranici minima?Ono keď posilovač posiluje tak trochu "zožere zo zásobnej nádobky" a potom keď to je pri minime to má snahu preblikávať.V každom prípade doplň na stred brzdovú kvapalinu.Môže byť ešte vadný plavákový senzor(nie je v plaváku kvapalina?) hladiny brzdovej kvapaliny. -
« Problem s kontrolkou u Tigry
Potrebuji nutne radu, tyka se sice Tigry, ale doufam, ze mi nekdo poradi. Koupil jsem starsi Tigru. Pri otackach motoru do 1500-2000 mi slabe prosvita kontrolka na brzdovou kapalinu(rucni brzdu). Brzdove kapaliny je dost. Odpojeni kabelu od rucni brzdy nema vliv. Kdyz zabere posilovac rizeni, tak kontrolka sviti vic. Pri zvyseni otacek kontrolka zhasne. To prosvecovani je asi tak na 25% max. svitivosti. Diky. -
« Re: Ghiptunig to> andy,Cokes,AUTOCOMPLEX.CZ a iny zucastneni
Titel v krátkej dobe sa s tebou spojím,len teraz máme blokované poboxy.Pozri,KN filter cca +5%,výfuk cca 7-10%(ale komplet nielen koncovku).Titel tie ecotecy sú vlažné,hlavne pre tupé vačky(porovnávali sme moj motor C20XE a ecotec C20XEJ a to prstom cítiš ten rozdiel!).Pozri si prosimťa stránku špecialistu na ople www.lexmaul.de.Dalej aj to ich sanie robí zázraky,myslím že je tam v ponuke nejaký kit na tvoj motor,len je to otázka koľko chceš do teho vraziť a prosimťa už sa neboj toľko toho tuningu!!Seriozny tunning obnáša hlavne zvýšenie učinnosti motora a tým nárastu výkonu,optimalizovanie viacerých parametrov.Pozri si prosimťa to www.idt.sk!!Tam to perfektne vysvetľujú.Napr. Tunningom dosiahneš prebytok výkonu,motor má lepšie prechody a tým ho šetríš!!Ako,no nemusš tak často podraďovať a vytáčať motor,chápeš. -
« Re: Ghiptunig to> andy,Cokes,AUTOCOMPLEX.CZ a iny zucastneni
...škoda, že nemáš DTI... no ale MIchal určitě něco vymyslí - odhaduju to čip, vačky, kit přímého sání (asi Racimex, nebo Lexmaul) nebo filtr..., svody, katalyzátor ven, výfuk...... i kompresórek by tam určitě šel... :-))) -
« Ghiptunig to> andy,Cokes,AUTOCOMPLEX.CZ a iny zucastneni.
Zabudol som este toto: Rad by som vedel kolko by ma vysla ta "uprava" motora, keby som chcel vymenit vzduchovy filter, Chip, o vyfuku by som zatial neuvazoval, pockam az ten stary dosluzi a kolko by mi to vynieslo koni navrch a zvysilo krutiaci mom, co spotreba ? Motor je 1.6 16V Ecotec 74kw/100PS (krutak presne teraz neviem, ale je pri 3600ot/min. na rozdiel od novsich Ecotecov ktore maju myslim 3200ot/min.) -
« To:Cokes,andy - Etzold
Tak mi konecne prisla ta kniha, je fakt dobra a dost veci je pekne vysvetlenych. Chyba mi len trochu detailnejsie popisana elektrika a vztahy okolo RJ. Ako tu uz bolo spomenute, asi aj tak budem musiet chodit (pri nejake poruche) na tester do Oplu, lebo ina moznost ako vyvolat chyb. register nieje. :-((( -
« To: Cokes
Cokesi dik za to ten file. Popri tom som si pozrel aj tvoju stranku. Nechces tam dat trochu viac fotiek tvojho brouka ? Ja si ho tiez musim nafotit a pripravit sa na tvorbu nejakej tej homepage.
Ak budes mat este nejake info na nete, tak sem hod link, dufam ze to pomoze vela Oplakom a trochu rozprudime tuto rubriku. -
« Re: To:Andy
Cau Andy. Takze postupne na tvoje otazky:
S tou komunikaciou mi to bolo jasne, ale myslel som ze mas take informacie. Mas pravdu, dalo by sa ist aj spatne, ale to by som musel simulovat vsetky chyby a odchytavat zmeny v registroch. Myslim ze sa zhodneme ze tato cesta je uplne na zavrhnutie. Vyriesila by to kupa testeru, ale pocul som ze stoji okolo 100 tisic, a na to by sme museli byt aspon 20-ti, ktorym by sluzil. S tymi poruchami mas pravdu, ale 90% chyb by som tym vedel urcite identifikovat, a ostatok nech si zarobia aj servisy. Multimeter mam, jeden z tych lepsich, ale osciloscop nemam. Kedysi som rozmyslal ze by som si ho kupil, ale nemal som nan prachy. Podla tvojich instrukcii idem studovat chip tunig. Zatial dik.
P.S. Objednal som si toho Etzolda, a netrpezlivo cakam kedy mi pride, tak neviem posudit tie clanky, dufam ze bude stat za to. :-))) Uz aby to prislo !!!! -
« To:Titel
No k tej tvojej 1.6ke.Má už managment Simos a ten už neumožnuje púhym prepojením pinov na diagnostickom konektore vyvolať chybový register vyblikaním kontrolky motora,dokonca ani kontrolka motora nesvieti, keď je nejaká závada,proste si nútený utekať do autrizovaného servisu na tech 10,keď ho chceš vyvolať.Bohužial časy sú pryč.Proste niekedy v 89 nemaly servisy také diagnostické vybavenie,takže výrobcovia pripustili takéto liberálne riešnie aj u iných značiek.Takže žiadne chybové kody,jedine prečítať chybový register číťačkou,resp. testerom.Ak sa vyznaš trochu do jednočipakov,tak ti objasním čo to obnáša.Tester komunikuje s RJ po zbernici digitálne. Nepoznáš parametre tohto signálu(úrovne,časovanie),parity,rýchlos… prenosu.To by až také nebolo zlé,keď nevieš adresy registrov,význam dát.Proste ty chýba soft na takúto komunikáciu!!Dalo by sa na to prísť spatným inžinierstvom,ale zaplatí ti to niekdo.Nie je jedoduchšie kúpiť hotový tester kartu,soft(vyrabajú sa aj iné ako GM) a ten naklonovať?Vyznáš sa dobre do hardwaru?Ozvi sa na vectra2000@pobox.sk.Dalšia vec povedzme nabliká ti kod koncový stupeň relé palivového čepadla nizke napatie.Vieš čo s tým?Pokiaľ neovládaš autoelektroniku,tak ti je to k ničomu.Garantujem že tú závadu neodstraniš,lebo je tam veľa možností poruchy v slučke a musíš merať a merať.Máš multimeter osicloskop?Táto vlastná diagnostika je "sprostá" pretože nezachytí závadu kratšiu ako 1 s ,takže sporadické chyby len musíš za jazdy merať,proste nie je to zázrak.Obdobný problém má napr.burjoa. K tomu tuningu,pokiaľ je to chip od nejakého seriozneho výrobcu s certifikátom tak sa nemusíš obávať.Pozri si www.idt.sk tamje to pekne vysvetlené.Skús zatiaľ filter KN a výfuk,ale celý nielen koncový diel.Prispelo by to tak 10-12% nárastu výkonu.Prosimťa vráť sa na opel vectra clube na moje staršie príspevky a tam uvidíš čo som ja urobil s mojou dvetisíckou.Dobre ozvi sa ak budeš mať čas.Veľa zdaru. -
« To:Cokes
Zdravím ťa.Tds-ko šlape.Akurát sa mi naskytuje kúpa Omegy tds s tvojím motorom(Sice s menej PS) a rozmýšlam že dvetisícku vymením,podobne ako ty.Už to nezvládam,je to veĺmi športové na každodenné užívanie.Jeden dotaz s kade čerpáš schémy,z Etzolda?Ten je oničom,je tam niečo ,ale veľa vecí chýba.Napr.nie sú tam jednotlivé schémy pre jednotlivé modelové roky.Všetko sú z 89,počiatočné verzie.Ja mám ešte manuál od Haynesa,kde sú všetky schémy,veľa foto, ale zato tam veľa vecí chýba.Je skôr zameraná na mechaniku.Napíš čo máš,možno niečo čo ja nemám.Dík -
« Re: Kde je ten link ?
Nezabudol, ale nemám to ještě zpracované...:-( - pracuju na tom:
Svazek v jednotce C nemá žádnou jmenovku
Sériové číslo svazku je 3951-74A9
Výpis adresáře C:Temp
25.07.2000 19:44 1˙276˙147 scan1.TIF
25.07.2000 21:05 1˙232˙137 scan10.TIF
25.07.2000 21:06 1˙234˙045 scan11.TIF
25.07.2000 21:09 1˙234˙045 scan12.TIF
25.07.2000 21:30 1˙234˙045 scan13.TIF
25.07.2000 21:39 1˙220˙689 scan14.TIF
25.07.2000 21:41 1˙220˙689 scan15.TIF
25.07.2000 21:42 1˙220˙689 scan16.TIF
25.07.2000 21:43 1˙220˙689 scan17.TIF
25.07.2000 21:44 1˙220˙689 scan18.TIF
25.07.2000 21:44 1˙220˙689 scan19.TIF
25.07.2000 19:46 1˙289˙611 scan2.TIF
25.07.2000 21:45 1˙220˙689 scan20.TIF
25.07.2000 21:46 1˙220˙689 scan21.TIF
25.07.2000 21:47 1˙220˙689 scan22.TIF
25.07.2000 21:48 1˙220˙689 scan23.TIF
25.07.2000 21:53 1˙214˙965 scan24.TIF
25.07.2000 21:54 1˙214˙965 scan25.TIF
25.07.2000 20:06 1˙264˙237 scan3.TIF
25.07.2000 20:26 1˙286˙563 scan4.TIF
25.07.2000 20:27 1˙287˙757 scan5.TIF
25.07.2000 20:37 1˙220˙443 scan6.TIF
25.07.2000 20:48 1˙230˙229 scan7.TIF
25.07.2000 20:50 1˙235˙953 scan8.TIF
25.07.2000 21:02 1˙232˙137 scan9.TIF
25 souborů 30˙894˙169 bajtů
Adresářů: 0 Volných bajtů: 28˙933˙974˙016
-
« A co tak trochu PS navyse ?
Chcel by som sa spytat hlavne andyho, alebo niekoho, kto ma s tym skusenosti, ako by sa prejavila zmena chipu v RJ na zivotosti motora. Tym myslim tiez ci sa nenici katalizator a vsetko suvisiace. Pocul som ze dobra investicia je do vzduchoveho filtra, a mozno aj do vyfuku. Nechcem zase robit nejake vacsie upravy na motore, ani aby sa nejako znizila jeho zivotnost. Nepotrebujem vydupat z motora nejake kone na ukor zivotnosti, vsetko s mierou a zachovania originality. -
« Re: Opel Vectra A/Calibra - knížka schéma zapojení/chybové k
Ak ta to nebude otravovat tak mi mozes poslat co mas, mam sice Vectru B, ale snad to bude velmi podobne. rado@login.sk
Niekedy v buducnosti by som chcel urobit nejaku stranku tykajucej sa Opla na ktorej by som chcel aj zverejnit nejake clanky a prispevky ktore by mi poskytli ludia z tejto konfery. Zatial je to len vizia.
-
« Re: problém s motorem 2,0i u Calibry
andy, mozes zistit postup aj pre 1,6 16 V ? A aj mas nejaky zoznam kodov ? Uz som si objednal tu knihu o ktorej sme tu hovorili, ale neviem ci to tam bude.
Inak ocenil by som keby niekto spravil, alebo nasiel na webe nejaku stranku venovanu vectre, na aute si spravim kopec veci, ale aj ku kope veci treba nejaky pokec. Uplne najlepsie bu bolo spravit nejaky jednoduchy tester elektroniky. Mozno ze by som nejaky klon cez mikropocitac aj vedel naprogramovat, ale chcelo by to omnoho viac informacii. -
« Re: problém s motorem 2,0i u Calibry
Zdravim ta burjoa.Ze si to ty taky manik ako ja poradim ti.Ono by to nebolo az take strasne ist do opla na diagnostiku napojit na tech 1,stalo by to do litra.Dalsia vec ze co by uz stalo odstranenie zavady uz nevravim.To bliknutie znamena ze vlastna diagnostika zaznamenala zavadu do pamate,chyboveho registra.A sklbanie ze managment ide na nuzovy rezim.Ten register sa da vyvolat aj doma v garazi nasledovne.Otvor kapotu,za lavym soferovym personom a medzi torpedom je drziak rele a na nosniku je desatpolovy konektor(ide s neho 10 kablov)a ten vytiahnes s drziaka.Ked sa na konektor pozorne pozries piny su oznacene od A,B...J.Zoberes odizolovany tenky zvonkovy drot a prepojis A zdierku s B,pri vypnutom kluciku!!Potom zapnes klucik do prvej polohy,resp aby svietila pristrojovka.Kontrolka motora zacne blikat.Najprv raz,pauza a dvakrat po sebe,to znamena zaciatok diagnozy,kod 12.(pocet bliknuti pred pauzou desiatky a po medzere jednotky,chapes).Tato 12-ka sa vysiela trikrat,potom sa takisto vysiela kod zavady trikrat.Odsleduj to a potom mi posli kody na vectra2000@pobox.sk.Dufam ze to zvladnes.Ak nie tak chod do opla na tech a nech ti povedia zavady a potom uvidime.Napis poradim ti ako tam buchnut sestnast ventil.Nie je to problem.Uchyty motora su tie iste...no ozvi sa vela zdaru -
« problém s motorem 2,0i u Calibry
Prosím poraďte ! Mám Calibru 2,0i a včera při jízdě začala poblikávat kontrolka motoru. Vždy blikla a zase zhasla. Ale večer se to zhoršilo , zase svítila opakovaně třeba 3krát těsně za sebou a auto sebou škublo , nebo dokonce motor zhasl úplně. Jinak jezdí normálně , výkon je stejný , měl jsem pocit že zhasnutí motoru se dá zabránit vyšlápnutím spojky. Nevíte někdo co s ní je ? Startuje v pohodě. Nechápu. Budu s ní muset na diagnostiku , že ? Nevíte kde v Praze jsou nějací seriozní a kolik to stojí ? --- a ještě jedna otázka - můžu v rámci jednoho a toho samého auta zaměnit motor 2,0i za 2,0 16V ? Díííky. -
« Nepravidelny chod motoru.
Prispejem do archivu jednou radou, ktora dufam niekedy pomoze vam ostatnym. Asi pred mesiacom mi zacala svietit kontrolka elektroniky motoru, tak nepravidelne, najcastejsie zasietila pri mensich otackach, a neskor motor na volnobehu mal velmi nepravidelny chod. Zasiel som s tym do servisu a primaci technik mi povedal pravdepodobnu zavadu spetny ventil vyfukovych plynov. Novy stoji okolo 9000 Sk, ale technik co mi to robil mi povedal ze to staci vycistit a spravite zas spustu kilometrov. Ak by vam to chcel niekto vymenit cele tak ho urcite presvecte aby to len vycistil, je to totiz zasrate od karbonu. Inak fascinuje ma technika ako to technik zmeral tym pristrojom. Dokonca aj vedel kolko je teraz pootvoreny -12% a mal byt 0%. Mat taku vecicku doma. -
« Re: Schemy zapojeni
U nas v CR jsem snad v kazdem knihkupectvi videl serii knizek "Jak na to". Je toho kolem 60 svazku a urcite tam nova Vectra bude. Miva to zhruba 350 stranek s fotografiemi, schematy. Jsou tam v krocich popsany vsechny prace, ktere se daji na konkretnim aute udelat. Je to v cestine a stoji to 595 Kc. -
« Re: Hlucnost pneumatik
Tohleto mi delaly pneumatiky, kdyz jsem je po 30 000 km menil predni za zadni. Musel jsem je dat zpatky, protoze to zejmena v 50-60 km/h hucelo a pravidelne vibrovalo. Kdyz uz nyni menim pneumatiky po 10 000 km, je to v poradku. Testy tlumicu byly naprosto idealni. -
« Hlucnost pneumatik
Mam na mojej Vectre 1.6 16V 16" disky a gumy Continental 205/55 R16. Mam ich asi do 1/2 ojazdene, ale na vnutornej strane behuna sa spravili take "zubky" t.z. ze koleso s trochou nadsazky vyzera z vnutornej strany ako 20 hran.
Strasne to huci a ked dam ine gumy, tak je to v pohode. Co to moze robit, zeby tlmice, alebo zla seria gum ? Na kontrole tlmicov mi povedali ze su trochu slabsie ale este stale dobre.
Prosim poradte mi co mam robit, aby ked kupim nove gumy aby sa mi zas nedo... -
« Re: Prosím poraďte
No bylo by to dobře, kdyby to bylo jenom geometrií. Já totiž vůbec nevím, že bych nějakou díru trefil. Jel jsem po dálnici, furt dobrý, a když jsem zpomalil na sjezdu tak na 40-60, tak to začalo hrozně táhnout doprava a při zatáčení "kopat" do volantu. -
« Co by to mohlo být?
Mám Ačko 90 1.6i. Po zahřátí se někde z levé strany ozývají takové krátké "pšouky ts ts ts". Rychlost se mění otáčkama a při vyšších to zanikne v hluku motoru. Vše je OK (spotřeba, výkon, olej atd.) Ve značkové servisu jsem nebyl a mí dva dvorní srvismani (šikovní) nevědí co to je. Poradíte mi někdo? -
« Re: Opel Vectra VS Skoda Octavia
Vsetko je vec názoru.Ja by som sa rozhodol určite pre vectru 1.6.Pokiaľ nemáš tažkú nohu je tam perfektná sporeba.Poruchovosť?Všetko žáleží od toho čo tomu autu dávaš.Neodporúčam prvé modely,ktroré trpeli detskými chorobami a nekupuj nejakú opravenú polepnenú totálku cez bazár,lebo potom opel bude pre teba vždy šmejd.Podvozok a brzdy octávie ani neporovnávaj s vectrou.Samozrejme že pri opli je drahší servis,ale nie až tak dramaticky.Konečne vectra je neporovnateľne krajšie auto,nekradne sa až tak a zatiaľ nemáme česť vidieť octávku povedzme po desiatich rokoch prevádzky,keď si myslím že to bude vačší črep ako taká stará vectra. -
« Re: SOS - poraďte,hluk
Moj názor na tie ložiská je taký,že nemusia to byť ložiská,ale možu.Može to byť aj napr. homokinetický kĺb na polosi.A ten sa vačšinou prejaví tak že hluk pri zmene smeru sa zvýrazní.A to či ložiská možu vydržať 60tis km alebo nie,na to sa dáva tažko nejaká univerzalna rada.Ak si menil ložiská a boli to nejaké QH tak sa tomu ani nečudujem že odišli.Dalšia vec či bol spravny postup pri montáži nových ložísk(napr.správne predpatie ložiska dotiahnutým korunovej matice na polosi),ale to by sa prejavilo skôr.Ale v každom prípade sa mrkni na tie kĺby.Ja som kĺby menil po 100tis. km,ale auto nebolo nikdy búrané a pravidelne sa kontrolovali manžety. -
« Re: Vsem
K tej calibre,šíber.To čo uvádzaš sa ani nečudujem ak to bolo obrátené na strechu a je iba vyklepaná strecha s centimetrovou vrstvou gitu.Dalšia vec pozri sa v akom stave sú kédre na šíbri.A pri elektrickom šíbri može byť už vymletý mechanizmus,tým pádom aj spínače koncových poloh,skrížený mechanizmus,kolajničky a potom to už nejde do krajnej polohy.Ak to bolo cez strechu ani sa s tým nezaoberaj a daj si zohnať z vrakoviska celý šíber,len aby aj ten nebol z búračky cez strechu.A ani to ti nemusí pomoct,ak bola odfláknutá klampiarina. -
« Re: SOS - poraďte
Mel jsem mirne chytle lozisko na levem prednim kole Vectry a tak mohu poradit jak to poznat: staci na prazdnem a sirokem useku silnice auto rozjet aspon 60kou a pak prudce tocit volantem doleva a doprava. Vadne lozisko se musi zretelne projevit zmenenym zvukem na zatezovanem kolu :-) -
« Re: Vsem
Nazdar kámo mám calibru 2,0 i a sere se na ní snad všechno ! je to tedy ojetina , jsem 4.majitel , bylo to moje 1.auto ale musel jsem toho hodně překousnout...když jsem se pak posadil do jeepa grand cherokee za 1,5 milionu mel jsem pocit že jezdím na tříkolce !
Doprčic , samozřejmě nemám lowe na opravy , nejhorší je , ´že šíbr nefachá , vypadá to že do střechy prší , možná byla dokonce na střechu bouraná , ovšem dříve fungoval , nevíš co s tím _ otáčí se to , motorek vrčí , ale jen se poposune o pár mm nahoru a ven prostě nevyjede -
« Opel Vactra VS Skoda Octavia
Ahojky , zkuseni Vectriste poradte a doporucte prosim. Chtel bych najeke lepsi priblizovadlo nez moji 3,5 roku starou Felinku a po konfrontaci mojich predstav , pozadavku a me penezenky jsem si vybral do finaloveho boje dva kandidaty na jedne strane je 2-3 roky stara octavka (motor 1,6 74Kw nebo 1,9TD 66Kw) a na druhe strane kolbiste se nachazi 2 roky stary(a) Opel Vectra (1,6 nebo 1,8 benzin). A ted babo rad do ceho jit. Soukrome toho najezdim pomerne velmi malo (cca. 15KKm do roka, predevsim mesto) a pro firmu (ktera plati pohonne hmoty) je to tak 30-40Kkm / rok. Zkuste prosim poradit , ktere auto by bylo nejvhodnejsi , cena Octavek je tak 350-390KKc (benzin je ta spodni hranice) a Vectry tak 320KKc.
(samozreme s ABS, protoze bez toho bych se zabil i na piskovisti). Jaka je poruchovost techto vozu , kolik stoji pozarucni servis a kolik toho tak benzinovy motor od Vectry vydrzi???? Jaka je spotreba atd. Diky za kazdou radu. (momentalne je to u me na body 7:5 pro vectru 1.6) -
« SOS - poraďte
Opeláci, prosím poraďte. Mám Astru Klasik, 1.4/16v, najeto pres 50 tis.km. Najednou se objevil nepříjemný hluk, snad z levého předního kola. Začíná při 40km/hod. a zřetelně souvisí
s otáčkami kol. Ložiska nejsou volná. Přehazování disků nepomáhá. Máte někdo zkušenosti s ložisky kol v Opelech, může to tím být (po 50 tis. km)? Která opravna v Praze nebo okolí se v takových poruchách vyzná? Zkoušel jsem to asi ve dvou a vypadali, že toho nevědí moc.
-
« Re: PRE ANDY220 o "rýchlych" Oploch
Pozri si napr. Seat Leon 1,8T 132kW, CLIO Sport je aj V4 2,0 cca.110kw alebo V6 2,5 cca 140kW . Civic 1,8 125kW ...atd. Sú to síce extrémy za milion korún ale ak by som bol fanatik tak si ho "možem" kupit. Tigra by potrebovala aj dvojliter!!!!!!!!!!!
Oplom proste chýbajú benzínové turbá a kvalitnejšie diesle. No, Opel sa správa ekonomicky..... -
« Klima
Ahoj,
potřebuju poradit. Nevíte někdo o levnějším kompresoru pro klimu Opel Vectra A 91 2.0i. Ve značkovém servise závadu diagnostikovali jako poruchu spojky kompresoru, a v podstatě to chtěli řešit výměnou (30000Kč).
Rosťa, 0602 804 695, rostislav.burian@telecom.cz
Děkuji. -
« Pruser jak mraky
Pánové mám Vectru A 92 rok 2.0i s klimou atd. V posledni dobe mam jakesi chujove otacky. Normalne kdyz drzim spojku a mam jednicku a pomalu ji poustim tak se auto rozjede i na 1,5 tis. otacek... sice se pak sklidni kdyz slapnu spojku ale co to je ? bez plynu tolik otacek ? nemam neco vadneho ? -
« Re: Vectra A v žebříčku TÜV si vede slušně
Matej ja si myslím to isté.Súhlasím s tebou,že vačšinou modely pred ukončením výroby majú vychytané muchy a konečne opel nemá image poruchového auta.Ja tvrdím jedno.Veľa oplov bolo dovezených nabúraných a dostalo sa to dorúk katom a potom každý tvrdí že opel je poruchový.Každé auto keď má starostlivosť podľa odporúčania výrobcov tak by nemal byť problém.No a ešte na margo korzičanovho príspevku.Áno hlavne tie ecotecy majú vlažné motory,ale sú úsporné.Neviem čo tým merným výkonom chcel naznačiť.Korzičan aj opel vie vyrobiť športové auto(viď moja dvetisícka,cca 7 sec,0-100km/h,vmax 245km/h,je sice tunovaná ale ani sériová nejde zle).Korzičan a ktoré auto od konkurencie je podľa teba príklad pre opel? -
« Vectra A v žebříčku TÜV si vede slušně
Čau Vectráci - tak jsem si se zájmem přečetl v MF Dnes statistiku TÜV hodnotící spolehlivost modelů aut na základě statistik německých technických kontrol (na rozdíl od slabomyslných Britů ve WhatCar, kteří vyhodnotili Felicii jako téměř nejlepší auto). V autech od 4 do 5 let si Vectra A vede slušně = má 6,1% závad srovnatelně s Lagunou, Mondeem a dalšími vozy (průměr kategorie 4-5 let je 7,5% ale i v ostatních kategoriích je to slušné). Velmi rozumný je i závěr článku "zhruba 70% vozů starších 10ti let má závady" a "při kontrolách mnohem častěji propadají malá auta než velké limuzíny". To považuji za mnohem lepší doporučení pro výběr ojetiny než různé extrémní názory na WEBu(jako "nespolehlivý Opel" apod.) Taky je na té statistice trochu vidět dozrávání kvality některých modelů před závěrem výroby - ojetiny s rokem výroby před ukončením modelu bývají často lepší držáky - co vy na to? -
« To:Jokr
Jokr ja som sa snažil vydupať maximum z motora(cca 3PS plus).Samozrejme že sa mi vysypal kat,priečky vypálené sa potom skrižujú a hatia výfuk.No a samozrejme nemám 25litrov na nový.No a vieš u nás je to tak že keď na STK dáš technikovi na "kávu" tak prejdeš aj s tankom.Neviem ako je to u vás,ale myslím si že ste o krok ďalej a bližšie s mentalitou k západu ako mi,takže u vás to nie je také jednoduché.A to ti nebudem hovoriť ako je to na STK vo švajci.Tam na takéto odrby zabudni!Tam sa striedajú technici po kantónoch,strieda sa im náplň práce takže...No ale všetci vieme na akom stupni je ekológia v CH.No a čo sa týka tvojej astry 1.4 16V.Veľa ludí keď sa im vysype kat,tak ho jednoducho rozoberú a vysypú a jasajú že im to lepšie ide.Omyl!! Keď to spravíš takto tak výfukové plyny ti idú zrazu z rúry preiemeru 60mm do katu ktorý má trojnásobný priemer.Fyzikálne vzniknú rozne turbulencie,odrazy atď a tým akýsi protitlak ktorý ti brdzí vyplachovanie.Efek vyššia spotreba a znížený výkon.Takže kat vyrež a vlož rúru rovnakého priemeru.Daľši problém môpže nastať ak máš dve lambda sondy,kde jedna je pred katom a druhá za a tá vyhodnocuje učinnosť katu(Funkčný kat má schopnosť ukladať kyslík,vďaka čomu sú tlmené regulačné výchylky lambda regulácie.Stárnutím kat túto schopnosť stráca až nakoniec sú pribehy signálov na sondách podobné,čo zistí elektronika,ktorú tak jednoducho neošidíš,zložité,však?Takže ak má astra takto vyriešené,čo ti neviem takto z voleja povedať,tak musíš zacálovať na nový kat(dalo by sa to oklamať najakým modulom,ktorý by to kompenzoval,ale to musí ti vyvinúť človek ktorý sa rozumie do elektroniky).Jokr a nechcel si dotiahnuť V6-ku? -
« Re: tony-p
Zdravim ťa tony.Mam tuningovanú dvetisícku ako ty.Opisoval som ju pred dvoma týždnami a neskoršie som ťa vzyval na diskusiu a reagoval som na tvoje staršie problémy.Pozri sa na to prosmim ťa.Neviem aké si mal symptómy presne,uveď,ale čo som pochopil tak ti lietajú oťáčky tak že motor má tendenciu zhasnúť a potom motronic vykoná stabilizačný zásah a otáčky vyletia na cca 2000 a potom padajú pomaly na zhruba tisíc.Toto aj mne občas sa stane,ale najviac čo ma štve to, ked ráno ked sú mínusové teploty ten motor nejde sa rozbehnúť,musím mu pomahať cez spojku,má tendenciu keď mierne brknem po plyne zhasnúť,alebo ho začne trhať na tri valce a total bohatá zmes proste.No a toto nie je problém len dvetisícok ale aj hladkých dvojlitrov,že v zime sa to nejde rozbehnúť.Snažím sa na to prísť ale stále nemam prenosný osiloskop,ktorým chcem odsledovať dynamicky za jazdy signály v okruhoch tzv. pin diagnostika a vylúčiť elektronickú závadu.(V opli mi dali typ na Hallove čidlo na rozdelovči a aj mám občas uložený kód závady hallov senzor nizke napatie,ale bez merania nebudem robiť závery je to potom drahé,no a vlastná diagnostika je "hlúpa")Ty uvádzaš vyskúšal od výmeny čidiel až po diagnostiku a všetko bolo ok a na koniec bol vadný počítač(Podľa mňa tam bola softwarová chyba čo sa nestane len tak samo od seba).Mal si to búrané?Nezváralo sa na nej a počítač sa nevybral?Veľmi ma to zaujíma pretože mám zopár vadných RJ a napr. jedna má vlastný check ok a do jedného valca vstrekuje viac paliva.RJ je najmenej poruchová vec na aute ak nenastane nejaký neodborný zasah.Vraj v nejakej sérii sa kazili RJ.Tony ja sa autelektronikou zaoberám vážne.Prosim ťa kontaktuj ma na vectra2000@pobox.sk vymenime si skusenosti ja to auto poznám do šroubičky viď predchadzajúce príspevky.Zaujímalo by ma to ako to maš teraz zo studeným motorom.Neviem skadiaľ si,ale asi v máji budem v Prahe tak by sme sa mohli stretnúť.čau.A ešte na záver nebuď si istý a nedávaj univerzálny recept na odstránenie závad.Ono to može byť celkom inak.Prosim ťa akú si mal a maš sériu RJ(FX,GX,GY...) a kódy ? -
« Vectra 2000 16V
Zdravím všechny příznivce Vectry. V prosinci jsem se ptal, jestli někdo neví, co by mohlo být s mojí 2000. Teď se můžu podělit o své zkušenosti s Váma všema. Auto už jsem spravil. Jednoduše jsem vyměnil řídící jednotku a je to v pořádku. Nejhorší byla fáze, a to ne zrovna krátká, než jsem se ujistil kde je chyba, tzn.: dvakrát na diagnostice u Opla a Bosche. Nikdy nic nenašli, maximálně doporučili kompletní kontrolu elektroinstalace. Už takhle to něco stálo, a co bych vylepil, kdybych je na to pustil ani nebudu domýšlet. Dále jsem vyměnil rozdělovač, různá čidla apod. Bohužel neúspěšně. Přitom celý léto auto jelo jakoby nic, na podzim ale začala řídící jednotka hlásit chyby pokaždé odněkud jinud. Takže nakonec na ni došlo. Předtím jsem mluvil s pár lidma, co měli podobný problémy, a tak jsem ji koupil. Takže rada: jestli Vám auto dělá nelogický věci, nebojte se zkusit ji vyměnit. Samozřejmě předtím proměřit všechny vodiče, např. dle schemat od Etzoda (především proti zkratům po různých bouračkách a opravách). Jestli se jednotka poruší tímto způsobem, už ji není možné opravit (alespoň za rozumný peníz). Kdyby potřeboval někdo pomoct, zůstaly mně nějaký díly po těch experimentech. Čau Tony-p -
« Re: Vsem
Opláci nikdo s vas tu nema Calibru, alebo dvetisicku?Uvital by som vase skúsenosti s problémami,tuningom atd.Svoje auto som mal doslova rozobraté do šroubicky, viem poradiť(hlavne z elektronikou,mam literaturu).Mam napr.problém s brzdami,ktore sú aj na 1.8(90PS)a ja mam raz tolko.Jazdil som Power disc ATE,ale aj tie nevydržali.Uvažoval som vymenit za brzdy s Turba, ale to by som musel meniť naboje a persony(pat dierové disky).Ak niekdo jazdil nejake športove klasicke kotúče (256mm) hladam nejaku dobru kombinaciu.Diki. -
« Vsem
Netankujte 30. dubna 2000 ! ! !
Přečtěte si prosím tuto zprávu a předejte ji dále, mohla by se z ní stát geniální akce, pokud budou všichni spolupracovat!
Toto je protestní akce proti stále stoupajícím cenám pohonných hmot!
Neustále stoupající ceny pohonných hmot, získávají pomalu zastrašující rozměry.
Je nejvyšší čas na reakci postižených.
Celosvětově stoupají ceny pohonných hmot neakceptovatelným způsobem, I když jsou miliony barelů v zásobě. Nyní se rozhodli ropní producenti snížit svou produkci o dva miliony barelů denně, aby vyhnali ceny uměle nahoru.
Všichni postižení jsou nutně vyzváni k protitahu.
Rozhodující den je 30. dubna 2000.
Pokud tento dne nebude nikde tankováno, nemůže si trh této skutečnosti nepovšimnout.
Musíme si povšimnout toho, že máme moc; měli bysme ji jen použít. Dnešní moderní komunikační prostředky umožňují informovat o této akci ve velice krátké době obrovské množství lidí.
Tankujte před, nebo po 30. dubnu 2000, ale:
NETANKUJTE 30. DUBNA 2000 ŽÁDNÉ POHONNÉ HMOTY!!!
Tato akce je nutná proto, aby pár miliónů lidí ukázalo ropným multimiliardářům, že se jím přejídá neustálé placení čím dál více peněz za pohonné hmoty a mají toho tak akorát po krk.
Spolupracujte!!! Předávejte tuto zprávu dále!!! Pošlete tuto informaci svým přátelům a známým. Pomožte udělat z 30. dubna 2000 nezapomenutelný den!
Děkuji
----------------------------------------… /> Originál této zprávy byl doručen z Německa, kde se plánuje úplně stejná akce ve stejný den. (a určitě nezůstane jenom u Německa...)
---
Příchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG ([odkaz]
Verze: 6.0.121 / Virová báze: 58 - datum vydání: 31.1.2000
----------------------------------------… />
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!