Opel Vectra Club (problémy, servis, rady,apod.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: Problemek s Tigrou
A co pravidelna prehliadka ? Tak napriklad vymena sviecok, palivoveho filtra ..... patrilo by sa na ten pocet kilometrov ktore mas na tachometri .? Inak suhlasim s technikmi, ze ked to ide normalne tak asi fakt nic nezistia, ale ak RJ zaznamenala nejaku zavadu tak v chybovom registry by to malo ostat (po 10 nastartovaniach sa maze ?? - neviem presne) -
« Problemek s Tigrou
Mohl by mi prosím někdo poradit. Posledni dobou se mi stava, že po sešlápnutí plynu se tak 3-4 vteřiny nic neděje a pak teprve auto akceleruje. Bohužel to dělá jen někdy (tak 3 pokusy z 10). V servisu mi na férovku řekli že pokud to nedělá pravidelně tak nejspíš nic nenajdou. -
« Kontrolka brzd u Tigry
Vracim se ke starsimu prispevku. Tykal se sice Tigry, ale protoze podobny problem by mohl nastat u Vectry, pisu. Slabe mi prosvecovala kontrolka na brzdovou kapalinu u Tigry. V mistnim servisu Opel nic nezjistili. Tak jsem si sehnal schema, sice od Vectry, ale zapojeni kontrolek v pristrojovce je podobne. Zjistil jsem, ze tahle kontrolka je pres diodu propojena s kontrolkou dobijeni. Ja vul jsem si vubec neuvedomil, ze ta kontrolka dobijeni mi nesvitila. Tak jsem ji vymenil a ona po nastartovani okamzite praskla. Lezlo na ni asi 24V. Zavada - prorazeny diody v usmernovaci v alternatoru. Po vymene vse v poradku. Mejte se. -
« Re: Vectra a 91 1.8 automat
Poznam jednoho mechanika v MaH ktory bol dost ochotny a poradil mi nejake veci. Sam sice povedal ze v pripade poruchy ako mas aj napr. ty bez diag. testera (neviem ako to presne volaju) neurobi nic. To otestovanie poruchy ta bude stat asi 300 Sk. Povedia ti co je zle, a mozno to opravis aj ty. Vlastne ked mas 91, tak by si mal vediet aj vyvolat chybovy register ? Co sa mne bohuzial zatial nedari. (ak som trepol hovadinu, tak ma Andy opravi) :-))) -
« Re: Titel
Popis kde tu vectru najdes som ti uz napisal do mailu, aj moje cislo. Neviem ci v MaH ti daju cenu ktora bude zniet pekne.Kazdopadne by som ju chcel dat dokopy, ale ked sa na nu pozriem tak je to totalka. Neviem sam posudit kedy sa uz auto neda dat doporiadku. Mozno pomoze aj tvoj nazor. -
« Re: Ještě několik dotazů
To mas pravdu, tiez mam take skusenosti, ze ceny na vrakaci su dost vysoke. Svokor teraz v Rakusku rozobera jednu Mazdu na vrakaci a ma vsetko zadarmo. Tam ked chcu dat auto do srotu tak musia za to zacvakat 5000 silingov, tak to radsej daruju. -
« Re: Ještě několik dotazů
Slušný vrakáč na Vectru A je v Klecanech - je to asi 10km po Teplické dálnici a pak doleva. Vydolovat levnější součástku z pražského vrakoviště považuji po svých zkušenostech před dvěma roky za zoufalství. Nedávno jsem sháněl centrálový kabel do kufru na vrakáči u Černokostelecké (chlap byl kupodivu ochotný) ale kabely měl stejně všechny uřezané. -
« Re: ABS
Pelikan presne odhadujes,je to zly signal z cidla.Moze byt aj vadny kabel.Urobi ti to aj ked mas za jazdy vytoceny volant?(potom kabel).Mal som aj ja s tym velke table.V kadzom pripade,mas devadesiatku rocník,čiže ABS 1.generacie(pozor v Etzoldovi je schema druhej,nesedia napr. osadenia kablov s cidiel)No a najvacsia sranda je ta,ze ta prva generacia nema vlastnu diagnostiku,ktoru ma iba druha.1. generaciu spoznas podla riadiacej jednotky ulozenej pri sedadle vodica.Jedina cesta diagnostiky je meranie na pinoch RJ osciloskopom,ktory ma malokto.Da sa zmerat vnutorny odpor cidla rádove 1kohm,cim zistis ci je kabel ok.No a meranim napatia striedavym voltmetrom.Dobre cidlo ma mat pri cca 40km/hod 2-3V!Ocislovanie pinov,by som ti musel mrknut doma v Haynesovi.Ale v kazdom pripade,ako sa pustis do elektriky zmeraj sparomerom vzduchovu medzeru od jadra cidla po rapkáč na polosi!!!Má byť v rozmedzí 0.4-0.6mm.Ale s najvacsou určitosťou ti ten hlíníkový držiak pre galvanikú koroziu "SPUCHOL" a zdeformoval čidlo(cievku v nom).Je to mucha od výroby.No a ako na to.Tie šrouby sú rokmi zahnité.Musíš to opatrne odvrtať(dúfaj že čidlo je ok)a kúpiš plastový držiak (300sk)od r.v. 93,len potom pri montáži vypodlož(vystrihni z PET flaše z coly),alebo odbrús s dosadacej plochy šmirglom,pilníkom tak že chytíš držiak rukou a šúchaš ním,aby si chytil rovinu a tým dosiahol horeuvedenú medzeru!Pozor aj čidlá sa líšia v závislosti od generácie.A dávaj pozor aj na správne vedenie a uchytenie kábla,lebo ho pretrhne,prederie!! -
« ABS
Ahoj nadšenci, potřeboval bych zjistit(poradit), které čidlo ABS(kabel) je nefunkční. Případně doporučit nějakého šikovného autoelektrikáře v Praze nebo okolí.
Je to Vectra 2.0 GT rv.90. Začalo to tím, že občas za jízdy poblikla kontrolka ABS (díra a tak). Už svítí pořád. (Po nastartování zhasne a rozsvítí se po rozjezdu => asi je 1 čidlo nebo kabel fuč???)
Dík za radu.
pelikan1@volny.cz -
« Re: Omega & BOSE
Sorry samozrejme linkovy vystup je z radia.To ma opel v roku 98 vyriesene ako stara sedmicka BMW,kde ide normalny vystup z radia na vstup zosika a regulaciou hlasitosti sa reguluje zosilnenie.Mozno je to tak isto aj pri tom ocom sme sa bavili,len uroven signalu v prvom pripade je desiatky voltov na vstupe zosika a v druhom pripade je cca 1 az 4V,ktore musia ist cez spec tieneny RC kabel. -
« Re: Omega & BOSE
Mozme do Ba chodim,ja som zo stredu.Hod mi tel na vectra2000@pobox.sk.Ale fakt mi nie je jasne,vravel si ze tam mas RC800(nema linkovy vystup a seriove to je zapojene tak ze Bose zosilovac je vyuzivany ako subw. zos,napajany RC800),teraz clarion(ktory ma linkovy vystup,dva plus jeden subw,alebo len dva P a L kanal).A vyuzivas seriovy Bose zosilovac?.Napis aku mas momentalnu konfiguraciu a ako to chces mat.Ake vystupy ma radio a ake vstupy zosik.A linkovy vystup nie je,len tieneny linkovy vstup(ktorych je viacero druhov,podla voltazi). -
« Re: To Andy
Titel neviem ako je to na tvojej vectre,palubak nie je sucast pristrojovky?Musel by som vidiet schemu a hlavne musi byt predpriprava kablovacky,tj. musia existovat v kablovom zvazku vodice,s ktorymi je palubak spojeny s RJ,ovladacimi tlacitkami,napajanim,spinacou skrinkou,osvetlenim.Musel by som vidiet schemu a fyzicky to pozriet na konektoroch.Naskenuj ju a posli mi ju,ak mas Etzolda.Inak dnes som v Ba,ale neviem ako som s casom.No a ktomu tuningu.Michal ma natiahol,ale zatial nic ani na MC,ani v mojom mailboxe.Neviem asi nema cas.Inak ak sa stretneme,donesiem ti katalog od Lexmaula.Cau. -
"-- skrytý --" 17.10.00 22:54
« Re: Omega & BOSE
Ano mas pravdu je to zosik na subwoofer, ja som to zle napisal :-) V zosiku je vyhybka, a tie kanaly su zapojene (aspon tak sa zda podla osadenych prvkov) ako kaskada (ja to pomeram a napisem). Ano 2mm kabel staci na 50W to mas pravdu, najma ak v nom nejde linkovy vystup ale uz zosileny. Ja som cakal, ze tam bude radio s linkovym vystupom, ktory pojde do zosiku (mylil som sa, ziadne mne zname OPEL radio (ci uz Bose, Philips alebo grundig) nema linkovy vystup). No 10mm hovada tam nechcem ale teraz tam mam XLO kabel, ktory ide z mojho clarionu do zosiku a je to poznat, by som sa odvazil tvrdit ;-). K tej zbernici, nie je tam zbernica, a po tejto skusenosti by som povedal, ze Opel nema hifi a uz toboz nie vyriesene. Zase na obranu treba povedat, ze v tej omege sa dali tie 5xcinch kable a 4xrepro krasne potahat. Len tak na okraj, v omege B sedan su dva subwoofre, v caravane iba jeden, ale repro na swf ma dve cievky. Ak chces mozme o tom pokecat aj osobne, ja sa vyskytujem v BA. -
« Re: Omega & BOSE
Trochu mám v tom hokej.Zosilovač je napájaný iba LF vstupom(potom slúži ako sbw zosilovač,mrkni sa na to lepšie)?!?,musí byť napájaný normálnym RC káblom,kde je celé spektrum a v ňom sú už výhybky na jednotlivé druhy repro.Alebo ak má rádio špec. oddeľovač subw. frekvencií,má potom špec sbw výstup,ktorým sa tiež napája cez RC kábel zosilovač,ktorý može byť jednokanál špec. ako sbw zosil.Možností je veľa.To že káble idú všetky z rádia to je len predpríprava,ale že sa tratia v káblovačke,hm.Čo je tenulinký kábel.2mm bohate stačí na 50W.Čo myslíš že by tam mali byť 10mm hovadá.
Ja som predpokladal že opel má vyriešené hifi ako BMW,kde ide jedna jednovodičová zbernica a cez nu komunikujú všetky moduly. -
"-- skrytý --" 16.10.00 22:19
« Re: Omega & BOSE
No trosku do toho vidim. Nechapem preco je tam zapojeny iba LF vstup a pritom do konektora (radio CCR800) idu vsetky. Je jasne, ze ten vstup sa pouziva (spolu s vyhybkou) na subwoofer (inak na tomto * kanal 3 :-) Islo mi o to, ci ho mozem zatial pouzit (ake ma parametre) alebo tam dam iny zosilovac na subwoofer (inak tie Bose repraky co su v tom aute su pekne *) Inak az taky mrtvy nie je :-) vymontoval som ho a rozchodil. Ale uz som tento problem vyriesil, dal som tam iny zosik a je to v suchu, repraky vymenim inokedy. A najma toto mi nie je jasne :-) preco pri takom systeme ako je bose ide tenulinky kabel spredu az do kufra kde je "ten akoze" zosilovac a potom zase take iste kable spat az dopredu k reprakom, tak toto naozaj nechapem. -
« Re: Omega & BOSE
To nezoženieš,zabudni je to know-how autorizovaných servisov,zaujíma ťa vnútorné chéma zosilovača,alebo pripojenie k káblovačke.Čo ti ho niekdo odpálil,opravovali sme už jeden na novej sedme(ktorý odpálili v značkovom servise).Ak ti odišiel koncák vieme to riešiť.Nikdo ti do toho nepojde,lebo ten zosilovač je mrtvy mimo auto(ovládanie digitálnou zbernicou).A aj scéma ti je naprd ak sa do toho nevyznaš.vectra2000@pobox.sk -
« Re: Elektricke schema Tigra 1.4
Ide o to asi ktoru cast potrebujes. Etzold ma elektricke schemy, ale na Tigru asi nevydal ziadnu knihu. Ostava ti asi len spoliehat na to, ze cast elektr. schemy bude velmi , alebo totozna s inym modelom Corsa, Astra, Vecra a zohnat si tie schemy ( ofotit z Etzolda - Jak na to ). - podla mna najschodnejsie riesenie. -
« Oprava Calibry !
Prosím vás , je tu někdo z Prahy a okolí, kdo by za slušnou odměnu mohl levně opravit mojí calibru ? Bouchnul jsem s ní dnes na mokru do Omegy a má naražený předek , ale motor je úplně v pořádku. Mohl by mi někdo pomoci s opravou ? Můj tel. 0602/613 416 , díky za pomoc předem. -
« Re: Vyblikaniae kodeu
Mam 1,6 16V 74kW. Aby som povedal pravdu nepozeral som na RJ, ale do Etzolda. Rozdiel je v tom poslednom pismene Multec a Multec-S. To "eSko" davaju podla Etzolda do 1,6 16V. Sakra fakt som sa mal asi pozret na tu RJ, ale uz bola tma, a nic by som tam nevidel. Mozno tych 10 blikani znamena chybu RJ, alebo servisneho konektoru :-)))
Andy, ty si odkial ? Ak mas problem s netom tak by som mohol vyhrabat nejake free konto na pripojenie, alebo mas iny problem ? -
« Re: Zdechlý motor
Kontrolka motora ti nesvieti?Vyzera to bud na flowmeter/merac prietoku vzduchu v sani,alebo mas nieco s regulatorom obtoku skrtiacej klapky,to zle startovanie,alebo mas netesne sanie.Tazko takto na dialku,moznosti je vela, keby si bol zo slovenska tak ti to opravim. -
« Zdechlý motor
Mám Vectru A 2.0i z 1990 a mám takový problém. Nechce startovat bez plynu, a když naskočí, tak se třeba 2 sekundy převaluje a pak zdechne. S plynem nastartuje v pohodě, ale chvíli se na ten plyn musí šlapat, jinak zase zdechne. Auto občas v nízkých otáčkách netáhne, třeba na dvojku ve 20 km/h dupnu na plyn a nic, jenom to pomalu zrychluje a v 50 km/h se chytne a začne táhnout. Jindy zase ve 20 dupnu, zahrabe to a jede to jak urvané z řetězu. Když to blbne, tak mám díru pod plynem. Zajímavé je, že záleží na teplotě. Když je venku 25 stupňů, tak to blbne mnohem víc, než když vyjedu ráno při čtyřech stupních. Raději se zeptám, než to dám do servisu, mám špatné zkušenosti. -
« Re: Vyblikaniae kodeu
Titel toto som ti chcel navrhnúť aby si to vyskúšal na tvojej.Akože ty máš multec,veď to boli staré jednobodové striekačky na 1.6,1.8 A-čkových vectrách.Ty máš ecotec 1.6-74kW nie?A tam je simtec?!?No úplne som v rozpakoch,musím sa na to mrknúť.Titel a ty tam nepremosťuj hocičo lebo odpáliš si RJ! -
« Re: Andy220
Chlapci vydrzte,ja zatial net nemam doma iba u kamosa a som zavisly na nom.Mam roboty cez hlavu.Ok to som nevedel za umoznuje vyblikanie kodov simtec.Ja tie simtec kody nemam, mam len motoronicove,ktore mate aj vy.Ale teraz ma to zeacalo zaujimat a viem kde ich zozeniem,musim ist po to do BA.Chlapci caute a vydrzte,urcite budem reagovat. -
« Re: Registr závad
Na diagnostickem konektoru (v mem pripade 16 pinu) je pri vypnutem zapalovani potreba spojit vzajemne pin 5 a 6. Piny jsou cislovany pri pohledu z mista ridice zleva doprava, horni rada 1-8, dolni rada 9-16. Po zapnuti zapalovani kontrolka nejprve 10x blikne, potom vyblika kod zavady a zase 10x bikne. Takto pro vsechny zavady porad dokola. Vyzkousej a ozvi se. O ten ciselnik kodu na SIMTEC 56-5 pochopitelne moc stojim. -
« Re: Registr závad
Podobny problem som mal aj ja, ale nakoniec som sa dozvedel ze na mojej RJ sa neda len tak lahko vyvolat chybovy register. Neviem aku RJ mas ty, ale mam od Cokesa chybovy register, ak chces tak ti ho niekam zavesim, ale myslim ze ked precitas niekolko prispevkov dozadu tak sa dozvies adresu kde mi to dal Cokes. Skus, mozno ti sadne, a je tam popis ako vyvolat chyb. register na Vectru A, prip. napis ako ho vyvolavas ty. -
« Registr závad
Zdravím vás všechny. Jsem tu poprvé a je to celkem počtení. Já sám mám VECTRA B 2.0XEV r.v.96 a jsem rád, že jsemn si po dlouhém přebírání nakonec koupil zrovna tohle auto. Zatím jsem úplně v pohodě.
Docela bych stál o to, zjistit jaké závady jsou zrovna uloženy v registru řídící jednotky (tuším, že SIMTEC 56.5). Uložené kódy přečíst umím (rozblikáním kontrolky), ale neznám přiřazení jednotlivých čísel kódů konkrétním zavadám (tabulku kódů mám pouze pro Corsu s úplně jinou řídící jednotkou). -
« To neandrtalec:
Hele draku, az pojedes k Srbovi tak jed na Ořech
, prijimaci technik Černý je hroznej nadšenec a fanda a vnutí ti věci o kterejch jsi ani nevedel ze existujou. Pak je tam jeste Gottwald, ale ten je trochu studenej cumak, ale veci rozumi.
Jako bych uz slysel Cernyho:"Dame vejfucek, nejakej spojlerek no a meli bysme zvednout vykon.
No a ty zrcatka od Steinmetze, vite oni maj zeleny skla........." No a 100litru bude v ..... . -
« Re: Re:
No jasne, ale chtel jsem ji na jare prodat, byl jsem nenazranej, cena v prubehu sezony klesala, tak si ji necham. Cekame rodinu, tak toho ted moc nenajezdim. Ale je to bomba, proste kdyz uz na ni nekdy nahodou sednu tak se mi pak Vectra zda mrtva a to je tam sestiknedl. -
« Re: Re:
Nevim jak ECOTEC, ale primo v manualu(navodu) mas rozdelenei motoru a jsou tam 2.0 8v a 1.6 8V
a pouziti olovnateho paliva, nevidim duvod proc by
motor 16V nemohl pracovat bez katu nekde v busi.
Kazdopadne zarazeni auta podle vykonu je v nemecku dost dulezita a sledovana vec. Auta typu GTI, GSI apod. jsou v tomto ohledu
v nemecku drahe.
Vem si jenom nekolik prikladu:
vykon 44kW, peugeot 206 1.1, Corsa 1.0, Octavia, Fabia 1.4 a mnoho dalsich.
74kW, Astra, Vectra 1.6 16V, VW, Skoda, Audi,Seat.
-
« Re: Re:
To je dost zaujimave, v Nemecku sa neriadia podla obsahu, ale vykonu ? To tunigovane motory potom nemaju vyhrate. U nas platis za dvojliter viac ako za 1,6, aj ked ta 1,6 moze mat daleko vacsi vykon ako ten dvojliter. Co sa tyka toho katu, tak to asi nebude tak ako hovoris, lebo pochybujem ze ked Ecotec je nastaveny na co najmansie spaliny, a oni by vyhodili kat, to sa mi nechce verit. Skor myslim ze to nemecko bude pravdepodobnejsie. -
« Re: Re:
Dik, ja tiez mam dobru spotrebu, ale ak by to navysenie vykonu nemalo velky rozsah prace, napr. len uprava chipu, skusil by som jazdit takto mozno mesiac a porovnat v7kon a spotrebu. Tiez nemam chut vydupat motor na 200 koni a viest cisternu za sebou. Ako som sledoval televizne noviny na Markize a Nove, ceny benzinu maju v blizskej dobe u vas priblizit 34-35 Kc, a u nas asi okolo 40 Sk.
Bude to sila. -
« Bez nadpisu
Uz som to pisal v rub. autokomplexu, ale mozno to zaujme aj oplakov.
Docital som sa v Etzoldovi, ze moj motor vo Vectre X16XEL (1,6 16V)to pismeno L znamena ze to je znizeny vykon na 74kw/100PS. Povodny vykon bol 109PS, tak mi teraz nieje jasne preco je znizeny a cim , ci len elektronikou, alebo mechanicky, a k comu je to vlastne dobre.
Mozno by sa dalo jednoducho navysit 9 koni ? Nevedel by mi niekto poradit co s tym ? -
« poistka
Ja som z nich vytlkol 30% zlavu, ale musel som mat este zivotnu poistku a este jednu, ale to uz mozu len cakat. Asi sa mi to oplati cvakat este 2 roky, potom to asi zrusim a dam poistit na trznu cenu auta. Inak mam to v Allianz poistovni, Ceska poistovna Slovensko na mna vytiahla 48 000 :-(((
Odtial potial ! -
« Re: Korozia
U nas je na starsi auta nejlevnejsi Ceska podnikatelska pojistovna www.cpp.cz Myslim, ze jsou stale jedina co dela pojisteni aut z jejich aktualni ceny a mne prisla pojistka vcetne povinneho ruceni s 10% spoluucasti na 18 tisic.
Mam Vectru B 2.016V Combi r.v.97.
Muzes rocne ziskavat bonusy 5-10% ale nedavaji zadne slevy za Alarm, COnstruct, Imobilizer apod. ... Jo a jeste jedno omezeni, max. cena na kterou ti to pojisti je 300 000,-Kc, pokud chces vice musis si vzit pojistku z puvodni ceny a to je 30 tisic a vice ..... -
« Re: Vectra 1.6 rv 96
Myslíš otáčení volantu - servo, zní to jako když se dvě gumy třou o sebe? To je ten kroužek pod volantem kde vedou kontakty od ovládání radia a trumpety a je to uz vydrený, chce to vyměnit u opela to stojí 2000,- ....:-(
Mám to u Vectry B 2.0 Combi rv.97 taky a už to musím vyměnit nebo furt budu posluchat radio naplno ....