Opel Vectra Club (problémy, servis, rady,apod.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« NCDR
Zdravim, mel sem Zafiru s NCDR 1100 a co se map tyce, muzu doporucit p. Javorskeho v Ostrave. www.javorsky.cz Velmi ochotny, evidentne se vyzna. Sehnal mi NCDR 1100 - auto bylo dovezeno bez navigace a taky pak sehnal mapu, ktera je pro NCDR 1100. Bohuzel pokryti CR je dost chabe, nicmene smerem "na zapad" uz se to da pouzivat 100%.
Ted mi shani mapu pro NCDR 2015 do Vectry tak sem zvedavy. Je uzasne ze cesky Opel (at uz v Praze nebo v Ostrave...) ma co se navigaci tyce znalosti houpaveho kone - podle jejich "rad" bych dodnes s navigaci nefungoval. Argumentuji to tim ze u nas se neprodavaji ale myslim ze todle je pekna blbost vzhledem k mnozstvi dovezenych. No, jejich problem... -
« Navigace NCDR 1100
Našel jsem starší příspěvek ve fóru cafe.auto.cz na téma navigace typu NCDR 1100.
Rád bych Vás poprosil, pokud máte někdo manuál k tomuto zařízení v češtině, zda by jste mně jej neposkytl. Taky by mně zajímalo jak se dají opatřit navigační CD.
Děkuji za odpověď
Mira -
« Vyblikani ECU GM Vectra B 1.6 16v
Jedna se o ECU GM-Multec,propojil jsem piny 5-6 a zapnul zapalovani,led zacala vycitat regist zavad,1xBlik_4xBlik,to jsem chapal jako chybu 14 (coolant temp senzor),ale to mohla byt zavada zapricinena mnou,nedavno jsem ho odpojoval,ale pak divny kod,ktery v seznamu od GM nemam 10xBlik_5xBlik,coz chapu jako 105,pote se registr opakoval 14,105,neporadili by jste me prosim o co jde nebo jsem nezapnul vsechny moznkove zavity ? ;-) -
"-- skrytý --" 03.06.04 09:34
« Re: Re: Vectra 2.0 DTI - startovani
Kdysi jsem dostal tady nebo na jiným fóru doporučení na nějaký neznačkový (?) Opel servis do Říčan u Prahy, zatím jsem ho nepotřeboval, ale mám uložený číslo, je to 204-660977, nevím jestli to ještě platí, ale zkusit to můžeš ;o)
Jinak u Srby v Modřanech jsem byl zatím spokojenej, zdá se mi, že vcelku věděj, co dělaj a jsou i ochotní. Ale třeba je to tím, že auto mám od nich, nebo jsem jim zrovna sympatickej. Kdo ví. ;o)) -
« Re: Vectra 2.0 DTI - startovani
1) netusim. hlavne nevim jak to zjistit. Je to Srba v Modranech. Mozna zkusit jit jeste jinam...
2) mela 99tis. KM, r.v. 2000, 279 000,-KC. Auto po prohlidce v servisu pry OK (az na nejaky ty drobnosti). Jinak kupoval jsem v AutoESA a jsou to pekny zm :*) di -
« Vectra 2.0 DTI - startovani
ahoj,
koupil jsem asi pred mesicem vectru (viz. predmet). vzdy necham li ji dele stat, je problem se startovanim. obcas chytne, potom ihned chcipne, nebo se alespon tvari na chcipnuti, jednou jsem si vsiml ze hned po startu dost kouri. nemam zkusenosti s dieselem a netusim jak se ma chovat normalne. bohuzel jsem ji nenechal nikdy stat delsi dobu (2 a vice dnu) ani jsem zatim nevypozoroval vliv teploty. V Srba servisu uz mi 2x rekli, ze zadny problem nenalezli.
nemate nekdo prosim zkusenost?
diky -
krakatit 22.05.04 10:32
« Problém OMEGA MV6
mám takový problémek, možná ste se s ním už někdo setkal - mám Omegu MV6 s diferenciálem (asi se zvýšenou svorností) a při rozjezdu z místa při zatočeném volantu do rejdu a současném přidáním plynu se ze zadní nápravu ozývá takové drhnutí, při srovnání volantu to neděla a při rychlejší jízdě do zatáčky (asi nad 40km) to taky nedělá... co by to mohlo být? Oleje v diferáku je dostatek... někdo mi říkal, že to je už starým diferákem a někdo zase, že to je nějaká vůle na ramenech zadní nápravy... -
« Bez nadpisu
Bud tam musis najit v nastavovacim MENU - EINSTELUNG a pak SPRACHE a zvolit anglinu, pokud to takto nejde, pak musis do Opla na TECH.
Do menu se dostanes pres volant koleckem, nebo tim velkym otocnym cudlem na radiu (zmacknutim). Doufam, ze nejsem na mile daleko od pravdy. -
« SIEMENS NCDR 1100
Mam prosbu jestli nahodou nekdo nema manual nebo vi o neco vic o ovladani navigacniho systemu SIEMENS NCDR 1100. Prave jsem se stal majitelem VECTRY B 2.2 r2001 a bohuzel tam nebyl navod. Navic zobrazuje vsechny informace v nemcine, nevite nahodou nekdo jak prepnout do anglictiny? Budu vdecny za jakekoli info - muj mail F-4.seznam.cz. -
« Bez nadpisu
No yo, ye to tak! Informace jsou na [odkaz] jedná se o "předehřívač" Eber.., který mají některé typy dieselů (nejen Oply) od výroby pod kapotou, aby řidič a motor při ranní cestě z vrchoviny do města při minus 20 nezcepeněli mrazem (do motoru pak jemusí jít dost nafty a netopí to).
Cena za komplet pak není 80litrů ale např. jen 15k. Pozor jen na to, že v materiálech Eber jsou uvedena auta jen jako značka/typ. Není tam vztah k jednotlivým verzím a motorům - myslím si, že prodejci a lidi v servisech, které Eber dělají mají v hlavě trochu chaos a nejsou schopni bez dotazu v Německa dát přímou odpověď na otázku "zda právě to moje auto je možné dovybavit". -
« Zkušenosti po upgrade B -> C
to TomTom: To, že je ve Vectře nezávislé topení, jenom není oživené je vcelku pravda, v následujících dnech si jej chci nechat zprovoznit (věc má pochopitelně drobný háček :-) ).Byl to taky jeden z důvodů, proč jsem koncem minulého roku objednal po třech letech s Vectrou zase tenhle příjemný vozík.
Zkušenosti z dvou měsíců provozu C po upgrade z B: perfektní ve všech ohledech, nic jiného jsem ani nečekal. Jen páčky blinkrů hodnotím jako
a) pokus o sebevraždu automobilky
b) dobrý pokus, ale ve výsledku nedodělek, který přináší trochu stresu v provozu navíc.
Rád si přečtu další názory... -
« Re: Re: Re: oktany
To jsou problemy, vid :-)
Mas pravdu. Vectra je podvozkove prijemejsi, uz jen kvuli te zadni viceprvkove naprave. Hodne zalezi ale na pouziti kol a pneumatik. U Vectry je velky rozdil u 205/55R16 a 195/65R15. Na 16kach mnohem lip sedi, ale na tech 15kach (v zime) jezdim jak ve vaticce. Je to i opticky vetsi auto. Ale kufr ma Astra Caravan jednoznacne praktictejsi a sirsi.
Neni to tak dlouho, co jsem v obou variantach vozil kocarek ;-)
Faktem zustava, ze Vectra se da sehnat opravdu levne. tak proc do ni nejit :!: -
"-- skrytý --" 22.04.04 14:17
« Re: Re: oktany
Po pravdě Astru G mám v sedanu1,6 16V a jsem spokojený, ale změnily se podmínky (rodina, pes...) a potřebuju kombi. A když už měnit, tak jsem chtěl něco většího. Parametry, rozměry... jsem srovnával, že je Astra technologicky novější, vím.
Ale právě při tom přímém srovnání - na stejně špatné vozovce - byl podvozek (starší) Vectry překvapivě mnohem lépe odtlumený. S Astrou budu rychlejší ve slalomu, ale Vectra je pohodlnější i po městě, natož pak na dálnici. Kdybych si mohl na něco stěžovat u Astry, tak mi nesedí sedadla - Vectra je má podle mě větší a pro mě pohodlnější. Je to dilema a je pravda, že ve Vectře jsem skoro nic nenajezdil. Díky. -
« Re: oktany
Vsechny benziny bez vyjimky u Becek maji predepsany 95oktanovy benzin. Jedina vyjimka tu je prece, Vectra B 500i, ale ta se k nam nikdy nevozila. Ta jedina ma predepsanou 98ku. Co se tyka 1.8 jsou 85kW ale spis uz narazis na 92kW. Dvoulitr ma 100kW a pak se delala misto toho dvoulitru 2.2ka se 108kW(ten bude vzacny). Kup si ale radeji astru G Caravan. Na misto je to stejny, kufr je dokonce praktictejsi, ne-li vetsi a je to auto, ktery mi sedlo daleko lip nez moje Becko. Chce to se poradne svezt a porovnat, dej na me ;-) -
« Re: Tlumoce - akce
ja mel kdysi facko a tam sem menil tlumice taky nekdy v 180tis, km a rozdil byl obrovsky :-) takze mozna predcasna obava pro vectru, ale rad bych vedel na cem jsem... ;)
jinak problem je s tim s tim ze vubec nevim kde se zeptat... bohuzel sem ted od rana do vecera v praci a rad bych nekam vlitnul na jisto, ale na netu se mi neporadilo nic moc najit. asi hledam malo ;) -
« Tlumoce - akce
Kdysi hodne davno jsem si nechal delat test tlumicu na Audi 80 ve 120000 km. Vyslek byl - uplne v poradku. Tvrdili, ze kdyz se tlumic dobre zabeha, muze vydrzet klidne 200 000 km. Byly to tlumice BOGE montovane v prvovyrobe. Na BMW mi odesli predni v 80000km totalne.
Na Omeze jsem je nechal menit preventivne ve 120 000km, ale dle servisu to nebylo vubec potreba.
Tema akce. Loni na carodejnice byla v ramci predstaveni Merivy takova predvadecka vcetne male prohlidky vozu zdarma, vcetne testu tlumicu.
Opel takove akce porada vetsinou pri predstaveni a zahajeni prodeje noveho modelu. Ted by to mela byt nova Astra popr. Tigra. Detaily ale neznam. Ale pokud vim, tak test tlumicu je otazka par kacek. -
« Re: Vectra - nezávislé topení
V Opel Omnitech v ČB zase známému přesvědčujícím způsobem tvrdili, že má jeho Sintra 2.2 16V v sání něco jako elektrický turbo, no prostě fraška. Že tam potom vozil auto s šesti závadami a odjížděl s osmi, to svědčí o tom, jakou práci tam odvádějí a do jaké míry jim lze věřit. -
« Velikonocni probuzeni
Tak jsem po zimnim spanku probudil svou Vectru B 2.5 V6 a odbyl s ni velikonocni navstevu rodiny. Auto jako vzdy jelo super. Predchazelo tomu jen nutne pripojeni baterie, naprogramovani elektrickych oken, zadani kodu radia a changeru, dojeti na STK (uz jsou to 4. roky co jsem ji poridil) a vymena zimnich kol za letni. Ani nevim proc tam vlastne na podzim davam ty zimaky. Asi aby nahodou v garazi neuklouzla >:D Vzdy na jare si pripadam jako ze jsem koupil nove auto. Vse fungovalo tak jak melo a spotreba byla 8.3 l/100km jizdou podle predpisu. Tak, ted jeste letni dovolena autem k mori, rozsirit tech ohromnych 34 000km co ma najeto a dam ji zase k zimnimu spanku. Uz ani nevim na co jsem ji tenkrankt kupoval :roll: Vsem preji prijemnou sezonu bez poruch a nehod!!! -
"-- skrytý --" 01.04.04 15:11
« Vectra - nezávislé topení
Kamarádce v servisu tvrdili, že má v autě z výroby namontovaný ale nezapojený nezávislý topení. Má Vectru B kombi, myslím 98. Je to možný? Mě to zní jako blbost, kdyby to tam přece jen v tý fabrice montovali, proč nezapojený? Prej to je pod tím černým plastem, co z něj lezou stěrače. -
« Re: Brzdy
To TomB: Samozrejme tie zimmermany co som ja pozeral maju povolenie na prevadzku na ceste. Pod pojmom *sportove* som si ja predstavoval lepsie chladiace vlastnosti, lepsie brzdenie za mokra. Ak maju mat vsak horsie brzdiace schopnosti za studena tak ich urcite nezoberiem, nie som ziadny pretekar, chcem aby sa tie brzdy spravali tak ako doteraz -
« Re: Re: Re: Brzdy
Otázkou ale je, jak moc "sportovní" ty vrtané Zimmermanny jsou... K destičkám Ferodo DS 2000 byly k dispozici teplotní charakteristiky, kde bylo zřejmé, že koeficint tření "nabíhá" okolo 80°C a drží konstantně do cca 700°C. K těm Zimmermannům jsem ale nic takového nenašel. :-( Na druhou stranu, ty kotouče by měly být schválené pro běžný provoz, tzn. že by neměly mít výrazně negativní vlastnosti jako závodní kotouče (nebrzdí za studena, skřípou atd.). A vzhledem k tomu, že do nich s nějvětší pravděpodobností půjdu, tak taky uvítám praktické zkušenosti s nimi. -
"-- skrytý --" 30.03.04 12:08
« Re: Re: Brzdy
Když si "navrtáš běžné kotouče", budou brzdit zřejmě úplně stejně (ne-li hůř...), jako "běžné kotouče". Ovšem sportovní odvrtávané kotouče nejsou sportovní ani tak tím, že jsou odvrtávané (to je jen "doplněk" kvůli fadingu), ale zejména pro jejich jiné fyzikální vlastnosti, které jsou jim dány do vínku při míchání slitiny, tepelné úpravě atd. -
"-- skrytý --" 30.03.04 09:18
« Re: Brzdy
errt: Sportovní kotouče (samozřejmě s příslušnými deskami) jsou prima, ale pokud nejsou dostatečně ohřáté, tak je brzdný účinek poněkud mdlý, nemluvě o vyšší hlučnosti, případně druhotné rezonanci v případě odvrtávaných/drážkovaných kotoučů. Kvůli té teplotní charakteristice je v zimě docela problém... -
« Re: Brzdy
Tak já tu o brazdách a včera jsem zjistil, že asi budu muset vyměnit přední kotouče.... 8-s Autorizovaní "odporníci" na podzim vyměnili destičky a kotouče nechali původní. No a na nich jsou okraje, takže destičky nedolíhají v plné ploše. Za originály VW chce 2.700,-/ks. Taky jsem hledal a našel jsem Bremba za cca 1.400,-/ks a vrtané i obyčejné Zimmermanny za cca 2.000,-/ks. Tak teď jen vybrat toho správného prodejce.... -
« Brzdy
Tak som tu pobehal nejakych dealerov plus internetove shopy a nasiel som 1.) sportove kotuce Zimmermann + dosticky Remsa asi za 170€ alebo 2.) komplet sadu od NK za 150€ Toto su dve najlacnjesie znackove ponuky co som nasiel. Opel Steiger ma *akciu* vymenu prednych brzdovych dosticiek len za 118€. Takze som sa radsej ani na cenu kompletu nepytal. Ta alternativa 1. sa mi vcelku pozdava , cenovy rozdiel je zandebatelny oproti 2. vraj sa sportove kotuce aj rovnomernejsie opotrebovavaju. Oplati sa tam dat teda tie sportove kotue alebo radsej zvolit tu NK alternativu? -
« Re: Neoriginální "brzdy"...
Tak zrovna Lucase nepovažuju za moc značkové destičky... A co se týká kotoučů Brembo, tak netvrdím, že jsou dokonalé, ale neměl jsem s nima problémy, ani při opakovaném brždění. Originály kotouče i desky (podle mě navíc silně podddimenzované - průměr 236 mm Astra 1,7 DTL) byly tragický. Při druhým brždění z cca 100 km/h se najednou utrhly a kola se začaly točit, jak když nebrzdíš. Proto jsem hledal náhradu za originál - a zrovna byly k dispozici kotouče Brembo(byl záměr i děrované Zimmermany), tak jsem zkusil věřit pověsti a desky jsem si nechal doporučit (ATX) Ferodo DS2000. Od tý doby jsem neměl sebemenší problémy s bržděním, včetně opakovaného. Jinak to poddimenzování kotoučů je myslím vidět i u G-čkové Astry - ne 16V motory měly menší kotouče, a u 16V měly tuším průměr kolem 280 mm. -
"-- skrytý --" 26.03.04 11:47
« Neoriginální "brzdy"...
Mně se zase použitím neoriginálních brzdových kotoučů (samozřejmě spolu s destičkami) od Bremba podařilo vyřešit letitý problém s neustálým kroucením originálních brzdových kotouců, které navíc stojí 2x tolik, co Brembo. Ono ani tak nejde o to, zda použít "origoš" či "aftermarket", ale v každém případě nutno dodržet princip "všechno od jednoho výrobce" (tj. jak kotouče, tak desky), jelikož jeden výrobce má obvykle vzájemně přizpůsobené charakteristiky obou těchto dílů. -
« Re: opotrebovane brzdy
Ja jsem koupil kdysi davno neoriginalni desticky LUCAS a kotouce BREMBO. Desticky neustale piskaly a pri ostrejsi jizde smrdely a kourilo se z nich. V realu to vypadalo jako ze hori. Kotouce se po nekolika kilometrech zkroutily. To je moje zkusenost. Pokud bych si auto nechal, dal bych origos, pokud bych mel auto na prodej, dal bych neorigose.
Vymena jako takova se v SRN doporucuje jako komplet desky +kotouce. Na moji sluzebni MV6ce (rad na ni vzpominam) probehla prvni vymena desticek na predku v 60tis. km a ve 120tis se menily kotouce i desticky. Zadni kotouce mi stahli na soustruhu a dali nove desticky.
Nekde kolem 180km mi menili integrovane brzdove pakny rucni brzdy.
Prosim nechci nikoho odrazovat, jednalo se o mou jedinou uz hodne letitou zkusenost. Treba to byla jenom smula. Ale me to odradilo navzdy. V kazdem pripade by to chtelo zjistit ceny za ty dily. Myslim, ze zrovna Opel nema moc drahe original dily. Za me to jiz cela leta plati firma, takze tomu nevenuji az tak velikou pozornost. -
« Re: opotrebovane brzdy
Výměna kotoučů je jen na tobě. Ale jestli nejsou rovné, tak bych je rovnou vyměnil, jinak ti zničí nové desky. Při pozdější výměně by ti pak mohli říct, že máš dát na nové kotouče i nové destičky, i když bys tam měl skoro nové. Proto, aby si dobře sedly na ty nové kotouče. Originál nemá smysl kupovat - drahé a kvalita většinou průměrná. Vyber nějaké značkové, kvalitní a budeš v pohodě. (Brembo, Ferodo DS 2000 atd.) Cenová hladina se bude pohybovat jak u originálu a kvalita bude větší. U originálu nikdy nevíš, kdo to vyrábí. Řeknou ti, že je to GM a dost... A klidně to můžou být i ty lepší, značkové, jenže ti to nikdo dopředu neřekne. -
« opotrebovane brzdy
Aky mate nazor na vymenu brzdovych kotucov? Mal by som za chvilu menit brzdove oblozenie(dosticky). Mam menit aj kotuce? Omega(zakladny benzin dvojliter) ma 75tkm, kotuce maju nove hrubku 28mm, cez vikend sme to merali, maju teraz 26mm, minimum je vraj 25(alebo 24???). Nie su celkom hladke bolo by ich treba asi *egalizovat*. Cize boli by este o par stotin uzsie. V kazdom servise mi povedia nieco ine, niekde ze vraj staci vymenit iba dosticky, niekde ze mam vymenit aj kotuce. Brzdy su dolezite tak teraz neviem, chcem ich mat vsak v perfektnom stave. Ma auto ine brzdne vlastnosti s viac opotrebovanymi kotucmi A druha otazka: Mozem pouzit aj neoriginalne nahradne diely (povedzme nemeckych vyrobcov) alebo sa mam radsej drzat originalnych o dost drahsich brzdovych dielov? -
« Re: Re: vule v rizeni
no taky to zatim nechavam, ale pekne me to se*e protoze prijizde nekde na dalnici nebo staci rychleji po praze mam pocit jak kdyz jedu s nejakym vrakem. clovek to pomalu honi po silnici jak povoz.
to sem mohl rovnou zustat u facka ;(
no, zacinam citit z vozu opel vectra pekne zklamani. xenony ho*no svitej, pedaly blby, spojka tuha, ted to rizeni. beda beda. -
« Re: Re: vule v rizeni
vim co myslis, ale tohle to stopro neni tenhle pripad. je to primo ve sloupku riz. hned za volantem, je proste v cca 0.5cm volnej, otaci se volne bez toho aby tocil hrideli ktera vede dolu do hrebenu/prevodky riz.
je to tam i citit jak to mlati mezi dorazama ty vule kdyz jedu napr. na dlazkach. navic mam cely rizeni (tj. od toho sloupku dolu) kontrolovany a je to ok). ale i tak je to neprijemnej problem, pac jak mam sundat volant s airbagem.... :((( -
« Re: vule v rizeni
Je vseobecne znamy problem u prevodek rizeni u vecter B. Po faceliftu udajne doslo k prepracovani a problem by se nemel jiz tak projevovat.
Ja tomu ale neverim. Jestli je to zrovna tvuj problem nevim. Projevovalo se to takovym jakoby preskocenim ve volantu pri toceni. Neco jako vule a klapnuti. U predfaceliftu to servis menil a menil a menil. U faceliftu se to ale taky projevuje. Takze muj tip - prevodka rizeni! -
« vule v rizeni
tak se mi objevil zajimavy problem u vectry rv2000. ve volantu mam tak cca 0.5cm vuli v otaceni nez "narazi" a zacne "ridit". je to ale nekde tesne za volantem, je to tam i slysel pri jizde na kostkach napr. jak to cvaka pri narazeni na "dorazy" vule.
muj dvorni mechanik zkotroloval cely rizeni, to je ok, ale pry v tom sloupku je nejakej system na to pozicovani volantu kde neco prasklo. jenze problem je ze ten dil je priserne drahej a navic je to spojeny s nakladnou vymenou kvuli tomu airbagu ve volantu.
nemate nekdo napad nebo zkusenost s podobnou veci na svy vectre? martin -
« Re: Re: Re: Re: spojka
ja mam taky spis zkusenost ze bowdeny jdou lip nez hydraulika.
i kdyz, golf, oktavka, toledo ty maj myslim uz taky hydr. ale jde jim spojka krasne. taky je to o ergonomii pedalu. jak sem tu uz jednou psal u vectry to posrali co se pedalu tyce jak mohli.
vcera jsem se svezl s kamosovou oktavkou a to auto mi daleko lip sedne co se tyce jizdy nez moje vectra. je krasne ovladatelna. asi pujdu priste do koktavky nebo este lip do toleda, ty se snad tolik nekradou... -
« Bez nadpisu
No, ac je to k nevire, ja mam prave uplne opacnou zkusenost. Spojka s lankem chodi lehce a hydraulika napr. BMW (525 V6), Audi Allroad 2.7 Bi Turbo pekne ztuha. Koneckoncu i moje soukr. Vectra 2.5 V6 vecne v garazi spici jde taky tak tak a hydrauliku ma na 200%. Ale to uz jsem tu nekde psal, ze vetsina lidi je zvykla na Octavii a tu ty ti jse abnormalne lehoucce. -
« Re: Re: spojka
urcite, je to dany mechanizmem ovladani. znam auta 1.2ccm kde to ztuha jako krava. nebo dvoulitry kde to de lehounce.
otec ma pugeot 405 1.9td a spojka de tak priserne, ze vystat si barandak je vykoupeni za vsechny hrichy. nechapu proc tam francouz daval vubec servo hehe. -
« spojka
no sice budu mit sval hehe ale ja si myslim ze to je o tom - proc dneska pachaj este auta z tezkyma spojkama kdyz to de udelat lehce - a neni to ze by pak min vydrzela nebo tak.
proc pak delat serva, el. okynka... rovnou si tam muzem dat dreveny lavice.
bavoraky ani mercedesy mi nikdy co se tyce rizeni nesedli... oktavka je na rizeni podle me o dost lepsi nez vecra B, ale bohuzel se to priserne krade.... skoro kazdyho koho znam ze ji ma tak mu tam furt lezou pro radia atp. ty koncernovy dvere jdou navic nejak dobre otevirat...
btw sem zvedavej jak dlouho mi ve vectre vydrzi moje jiny radio nez origos... chtel sem s cd na mp3....
a) pokus o sebevraždu automobilky
b) dobrý pokus, ale ve výsledku nedodělek, který přináší trochu stresu v provozu navíc.
Vidíš, mně to sice taky trvalo skoro měsíc, než jsem to zažil, ale na joystick místo blinkru jsem si velmi zvykl a už bych neměnil zpátky. Třeba trojblik na přeřazování z pruhu do pruhu je ideální, rozdíl v stlačení trojblik/trvalý blik je naučitelný, nastavení intervalu stěračů apod mi taky sedí líp u páčky bez aretace, nepochybně bude mecanikcky spolehlivější.
A taky nehrozí, že necháš blinkry zapnuté a po následném nastartování hobluješ suchý sklo.